Kaljuka C70 2.3 T5

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

SIPS ja MEM nupp

PostitusPostitas kaljukas » 04 Apr 2018, 21:40

1. Sai iste autosse tagasi pandud.
Kõik töötas kenasti, sai veel Vidaga vaadatud üle, et ühtegi viga õhku ei jääks.

2. Lahendatud sai ka MEM nupu probleem.
Sain rakendada varem salvestatud istmeasendeid(vajutad 1, 2 või 3), aga neid üle ei saanud salvestada(MEM + n-nupp).
Sai korra lahti kistud, suure tõenäosusega oli probleemiks nupupaneelis natuke pesast väljas olnud kaabel.
Käiks kõik "remontimised" nii kergelt...

Üsna lihtne ettevõtmine, aga ikkagi ise diagnostitud, probleem/lahendus leitud ning kõik töö tehtud (üpris korralikult, enda arust) ja sedasi, et miski väga katki ei läinud ja üle ei jäänud.

Panin paar pilti ka teema natuke värvilisemaks tegemiseks.
Armatuuri jäi särama ainult kevadist hooldust meeldetuletav servise tuluke.

Pilt
Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

Tags:

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Parem iste ja nr märk

PostitusPostitas kaljukas » 21 Apr 2018, 23:47

1. Sai võetud ette kaassõitja iste.

Probleeme oli kaks:
1. Seljatuge ei saanud kallutada ette, sest tross oli katkenud.
Seekord oli juba tee tuttav. Kiskusin seljatoe katted lahti alt.
Oli näha, et keegi kärsitu oli püüdnud sealt vahelt ilmselt urgitseda ja õmblusest lahti kiskunud.
Sai see kokku traageldatud. Pisike mitteoluline töö, aga vähemalt saan näidata kuhu 1 tund mu elust kulus.

Enne
Pilt
Pärast
Pilt

Seljatoes küljel päästiku hoova külge läheb kaks trossi, millest üks oli lahti murdunud/kulunud.
Hea oleks olnud kogu tross vahetada välja, aga kuna parem iste oli märgatavalt paremas seisus kui juhi oma, siis ei hakanud lahti kiskuma, sest suht kindel on, et midagi oleks katki läinud/rebenenud ja sama hästi teda enam kokku ei oleks pannud. Seega tuli teha natuke günekoloogiat.
Esimese hooga trossilukku käepärast polnud, siis sai otsustatud lihtsa seibi-mutter-polt lahenduse kasuks.
Ehk siis tõmbasin katkise ja terve trossi seibide vahele ja sai sedasi seljatoe uuesti käima.
Mida vähem näppida, seda kauem kestab :)

Enne
Pilt
Pärast
Pilt

Ja igaks juhuks sai ka seljatoe alumises otsas asuv SRS kaabli kinnituseks olev nipuks lõigatud läbi.
See võiks ennetada selle tüüpveana esinevat kaabli katkemist.

Pilt

2. Istmepõhja esimest poolt ei saanud alla lasta.
Algul arvasin, et mootori või pigem mõne mikrolülitiga probleem.
Aga avastasin, et kui valida istme asend mälust, siis langetab kenasti põhja esimest osa.
Sai taas kistud nuppude osa lahti, ühtegi viga ei leidnud.
Panin kokku ja kõik töötas nii nagu peab, ilmselt mingine kontakti viga taas.

Sellega said nüüd istmete igasugused liikumised ja muud probleemid korda 8)

2. Numbrimärk

Kuna värvitööde käigus sai esipamper uue värvi, siis tekkis mõte, et panna numbrimärk ilma aluseta teibiga pampri külge.
Tegin väikse proovi suvalise teibiga.
Koledamaks ei läinud.
Sai ka erinevate kõrgustega mängitud, see tundus kõige parem visuaalselt, et jääb selle pampri peal oleva süvise alla.
Mõte on ka vahetada märgid vana tüüpi ilma sinise ribata versiooni vastu.

Pilt
Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 22 Apr 2018, 11:20

Hooajaks valmistumine käib ja kevadine hoole vaja teha.
Õli, õlifilter ja mootori õhufilter.

Millist õli ja filtreid soovitate?

Natuke kasutamisest.
Talvel auto ei sõida ehk miinuskraade suurt ei näe.
Eelmine aasta tuli 700km, see aasta ca 2000km.
Kerge jalaga ei ole.
Niisama ei peenesta, aga tihti tuleb ette mõnekäigukiirendusi.
Mootor stock B5234T3, va soft on remapitud.

See õli teema tundub täpselt selline, et mida rohkem googeldad, seda selgemaks saab selgusetus.
Õliga overkillida ei taha, aga koonerdada ka mitte.
Küsisin ka paari foorumlase käest.
Pakuti Liqui Moly ja Motulit.
Vastavalt siis 10W60 ja 10W50
Ja ka viskoosust 10W40.
Tehas näeb ette 5W40

Filtritest on korduvalt käinud läbi Mahle.

Vaatasin, et Allan kasutab enda Ferraris Mobil1 5W50.

Arvestades, et suuremat külma õli ei näe, piitsa saab mõõdukalt, aga rajal ei käi.
Siis nt Liqui Moly 10W50?
Ja vaadata kategooriat "Use: Severe"?

Kas mõni õhufilter annab olulise eelise või tasub mingeid brände vältida?
Ehk siis millise brändi õhufiltrit vaadata mootorile?

Tänud nõuannete eest ette!
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas allan » 22 Apr 2018, 13:41

Ma olen kasutanud Mobil 5W50 õli ja 300k sõitnud mootor pole nelja rajahooaja järel õli võtma hakanud. Ju toimib :)
Mahle õlifilter on hea, ise kasutan sama.
Õhufiltrit olen originaali kasutanud, aga võib ka kallimat b-kat panna.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 23 Apr 2018, 22:30

Tänud vastuse eest!


Tegin natuke veel googeldamist.
Kokkuvõte loetust.

Minu sõitmiste juures ilmselt ei ole väga vahet kas ta on 5W või 10W, sest ei näe, et kasutaks autot alla 0 C juures.
Aga pigem 5W.
Nüüd jääb veel soojem pool.
Valik on siis xxW40 või xxW50. 60 on minu tarbimise ja mootori jaoks ilmselt natuke liig.
Loetu põhjal saan aru, et 40 kataks 90% minu vajadustest.

Vaataksin rohkem 50ne poole siis, kui ma teeks natukenegi mingit laadi võistlust või vajutaks autot tihedalt kõikide käikude ulatuses tühjaks.
Ning kui mootorit oleks (rohkem) modifitseeritud.
Täna jäävad kiirendused pigem kolme-ja-neljas-tuleb-natuke-peale käigu ulatusse.

Soovitati pigem võtta gramm vedelam, sest "thicker oils cause more friction and therefore more heat and they waste power and affect fuel consumption so it's always best to use the thinnest oil that you can get away with and still maintain oil pressure."

Siit viimasest lausest tuli ka välja see, et mootorile sobiva õli viskoossuse valikul oleks hea olla kursis õli temperatuuri ja rõhuga.

Ehk siis 40 kataks enamuse vajadusest, aga mingitel üksikutel ekstreemsematel hetkedel ei pruugi olla päris 100% see, aga kas see on nüüd piisav põhjus panna mootor tööle paksema õliga.

Endale sümpatiseeris leotud teemadest enim see: http://www.vpcuk.org/forums/archive/index.php/t-6660.html
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 29 Apr 2018, 21:27

Eile sai alustatud hooajaga, ehk siis sai käidud ülevaatusel.
Märke sain kirja ainult kustuti eest(klassikaline kuupäev).
Mainis roolis väikest lõtku, aga selle põhjust ei osanud pakkuda(roolilatt?).

Esisillas tundub olevat mingi kala.
Kokkujooks ei ole õige ja esimene parem ratas tundub lääpas olevat.
Ilmselt peaks nüüd esmalt saatma ta töökotta, et leida kas miski tahab tähelepanu ja siis sillastend.

Poetasin paar pisarat, et õli pole veel vahetust saanud.
Aga eelmisest on 14 kuud ja 3500km möödas, ehk veel maailmalõpp ei ole.
Nüüd on vähemalt plaan selge, et mis sinna sisse ja külge läheb.
Motul 5W40 ja Mahle.
Hea kokkusattumusena avastasin, et praegult on seal sees/küljes täpselt sama kombinatsioon.

Enne ülevaatust sai proovi mõttes suvalise teibiga pandud numbrimärk pampri külge.
Proovisin erinevaid kõrguseid.
Ja nii ta sinna jäi kuni ülevaatuse hommikuni. Ja siis oli muidugi kiire ja ei viitsinud alust tagasi panna, aga korraliku teipi ka ei olnud.
Tundus, et enam vähem seisab seal küll.
Ühesõnaga ühel hetkel see numbrimärk tänavale jäi :D, aga õnneks leidsin üles.

Üks veljekapsel oli ka puudu. Tellisin 4 tükki.
Kolm defektiga, 1 korralik. Win!

Eile sai esmakordselt abikaasat sõidutatud ja siis õhtul paarutatud ringi ühe nobedama Saabiga.
Päeva lõpuks hakkas kummalisel kombel sellest linnavahel kuketsemisest küllalt saama ja vaikselt tekib tunne, et peaks mingil võistlusel kätt proovima. One Mile? Või selles konfis autoga ei maksa sinna veel päris ronida?
Ühesõnaga mingit legaalselt maandust oleks vaja. Eilses tempos edasi lastes lähevad load ja raha ilmselt sama tempokalt.

LS: 314400
Viimati muutis kaljukas, 06 Mai 2018, 23:36, muudetud 2 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas joss122 » 30 Apr 2018, 20:37

kaljukas kirjutas:...
Nüüd on vähemalt plaan selge, et mis sinna sisse ja külge läheb.
Motul 5W40 ja Mahle....

See Motuli tavaline 5w40 pole väga eriline õli. Suht seeria/ tavakasutus värk.

Kui motuli toodangust valida siis kasutan ise ainult ja ainult Estercore lisandiga 300v seeria õli.
Ehk siis soovitan seda:https://www.motul.com/us/en-US/products/300v-power-5w40--2
Hind on poest ostes krõbe, soovitan otse maaletoojalt uurida.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 01 Mai 2018, 20:27

04.05.18.
Vahetatud:
-Mootori õhufilter
LS: 314400

Tänud info eest!

Kuna hetkel ei ole koormus kindlasti päris võidusõidu tasemel, siis leian, et panna sinna kallist suurtele koormustele mõeldud õli sisse on natuke overkill ehk asjatu raha põletamine.
Seda enam, et õli saab seal tööd teha 6 kuu jooksul ja ca 2000-3000km ulatuses.
Aga kui sõitmiste iseloom peaks oluliselt muutuma ja mootori konf koos sellega, siis kindlasti kaalumist väärt.

Praegult sai soetatud:
-Motul 8100 X-CESS 5W-40
-Mahle õlifilter
-MANN õhufilter mootorile.



Pilt


joss122 kirjutas:
kaljukas kirjutas:...
Nüüd on vähemalt plaan selge, et mis sinna sisse ja külge läheb.
Motul 5W40 ja Mahle....

See Motuli tavaline 5w40 pole väga eriline õli. Suht seeria/ tavakasutus värk.

Kui motuli toodangust valida siis kasutan ise ainult ja ainult Estercore lisandiga 300v seeria õli.
Ehk siis soovitan seda:https://www.motul.com/us/en-US/products/300v-power-5w40--2
Hind on poest ostes krõbe, soovitan otse maaletoojalt uurida.
Viimati muutis kaljukas, 05 Okt 2020, 14:03, muudetud 2 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 06 Mai 2018, 23:04

Mõningad märked endale ja ehk teistel ka kasu.

Tehasest veeres välja:
B5234T3
Bosch ME7
176 kW @ 5100 rpm and 330 N⋅m at 2400–5100 rpm

TD04HL-16T
Wastegate 218/60
angled outlet from turbine

M56H
(1) 3.07:1 (2) 1.77:1 (3) 1.19:1 (4) 0.87:1 (5) 0.70:1
Final drive: 4.00:1
http://www.nuceng.ca/bill/volvo/database/tranny.htm

Pilt
http://volvospeed.com/vs_forum/topic/150129-m56-ring-gear-gear-ratio/

Arvutuslikud kiirused:
Engine RPM : 6500<vajab parandamist, piiraja on 6000RPM
Axle Ratio : 4.25
Tire Height (in) : 25 (https://tiresize.com/height-calculator/)

Ratio/KMH
1st Gear 3.07/63.35
2nd Gear 1.77/109.88
3rd Gear 1.19/163.4
4th Gear 0.87/223.57
5th Gear 0.70 277.87
http://www.tremec.com/calculadora.php

http://www.cargister.com/calculator-gea ... tio_teeths[]=&final_ratio_teeths[]=&fdr=3.77&diameter=634.3&ratio[1]=&ratio[2]=&ratio[3]=&ratio[4]=0.87&ratio[5]=&ratio[6]=&speed_in=kmh&width=225&profile=45&wheel_diameter=17&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=

https://www.boosttown.com/gearbox_diffe ... ulator.php


Parenduse ideed:

1. http://volvospeed.com/vs_forum/topic/86240-modifying-fwd-turbo-volvos-read-dont-comment/


Stock airbox design is excellent, pulling cold air from behind the grille, and can be easily modified to be even better. Stock exhaust has nice bends, but relatively small (~2.25") piping and very restrictive cat and muffler.
1.1. Muuta õhu sissevõttu iluvõre taga?
1.2. Muuta summutit tervikuna algusest lõpuni ning lisaks DP(3") sealt edasi 2.5", sest 3" jääb äkki liiga lörisema.
Mis katid/pütid?
Ülevaatusel heitgaasid?
Kas algusest lõpuni 3" annab "hingamise" mõttes olulist eelist, arvestades, et praegult plaanis mootorist -300kw ja mootorit esialgu ei ava.
Mõistlik esimeste asjadena võtta ette, sest piirab õhu liikumist juba praegult?
Parem "heli" teisejärguline.
Summutist tulevast helist võiks olla ära lõigatud kõrgem sagedus ja olla rõhutatud madalam ots.
Ei meeldi "kriiskav" ja lihtsalt vali heli.
Kõrge natuke kriiskav heli: https://youtu.be/Vf-2OSGKgl4?t=3m48s

Raamatukogu:

Mootoriõli jms.
VIDAST õli kohta:
Petrol 15.000 / 20.000km Approx. 5.8L ACEA A3/B3/B4 SAE 5W-40 1161630, -631, -639

Õlifiltri võti - 999 5679 Oil filter spanner. Ehk eesti keeles: kaussfiltrivõti 86 mm/16 kant.
Õlikorgi seib - Gasket 977751. Ehk eesti keeles: õli väljalaskekruvi rõngastihend.


Volvo turbo application list
Engines and turbochargers

12T - B4204T 160hk 1998-1999, S/V/40 twin scroll
12T - B4204T5 165hk 2000-, S/V/40 twin scroll
12T - B5204T3 225hk ??-?? C70
12T - B5204T4 163hk ??-?? C70
12T _ B5204T5 180hk ??-?? S60
14T - B4194T 200hk 1998-1999 S/V/40
14T - B4204T3 200hk 2000- S/V/40 twin scroll
14T - B5254T2 200hk ??-?? S60/V70

13G - B5204T2 180hk 1997-1998, S/V70, straight outlet from turbine
13G - B5254T 193hk 1996-1998, straight outlet from turbine
13G - B5244T 193hk 1999-2000, angled outlet from turbine
13G - B5244T 200hk 2001, angled outlet from turbine

15G - B5234T 225hk/B5234T5 240hk 1994-1995, The old conic outlet
15G - B5234T 225hk/B5234T5 240hk 1996, straight outlet form turbine.

16T - B5234T4 250hp kom 1996 i 850R man, straight outlet from turbine
16T - B5234T3 240hp 1997-1998 finns i S/V/C70 T5, straight oulet from turbine.
16T - B5234T3 240hp 1999-2000 finns i S/V/C70 T5, angled outlet from turbine.
16T - B5234T3 250hp 2001- alla S60/V70N T5, angled outlet from turbine.


18T - B5234T4 250hp 1997-1998 only S/V70R man FWD/AWD, 275/60 wastegate and straight outletform turbine.
18T - B5234RT 250hp 1999 only V70R AWD, 4-vxl aut, 300/70 wastegate and angled outlet form turbine.

19T - B5244RT 265hp 2000 endast V70R AWD, 5-vxl aut, 300/70 wastegate and angled outlet form turbine.

Engine Turbo type Wastegate ECU revision Volvo part no.
4 cylinder
B4204T TD04L-12T ---/-- EMS2000 --------
B4204T5 TD04L-12T ---/-- EMS2000 9447272
B4194T TD04L-14T ---/-- EMS2000 --------
B4204T3 TD04L-14T ---/-- EMS2000 --------
5 cylinder
B5204T TD04HL-13G 150/40 Bosch M4.3 6842745
B5204T2 TD04HL-13G 120/30 Bosch M4.4 9125610
B5244T3 TD04HL-13G ---/-- Bosch ME7x --------
B5254T TD04HL-13G 150/30 Bosch M4.4 8601227 (Exch)
B5254T2 TD04L-14T ---/-- Bosch ME7x 8692518
B5234FT TD04HL-15G 150/40 Bosch M4.3 5003910 (Exch)
B5234FT TD04HL-15G 150/40 Bosch M4.3 8601070 (Exch)
B5234FT TD04HL-15G 150/40 Bosch M4.4 8601238 (Exch)
B5234T5 TD04HL-15G 150/40 Bosch M4.3 9146785
B5234T3 TD04HL-16T 218/60 Bosch ME7x 9471655
B5234T3 TD04HL-16T 275/60 Bosch ME7x 8601691 (Exch)
B5234T3 TD04HL-16T 275/60 Bosch M4.3 (??) 8601691 (Exch)
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 Bosch M4.3 1275663
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 Bosch M4.3 8601239 (Exch)
B5234T4 TD04HL-16T 216/60 Bosch M4.3 8601226 (Exch)
B5234T4 TD04HL-18T 275/60 Bosch M4.4 9185628
B5234T4 TD04HL-18T 275/60 Bosch M4.4 8601456 (Exch)
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 Bosch ME7x 9454563
B5234T8 TD04HL-18T 300/70 Bosch ME7x 8601461 (Exch)
B5244RT TD04HL-19T 300/70 Bosch ME7x 9471657
B5244RT TD04HL-19T 300/70 Bosch ME7x 8601693 (Exch)
B5254T4 KKK-K24 --- Bosch ME7x 8602805
This page was last modified on: 07/30/2015 21:35:57

http://swededemon.com/turbo/turbolist.html
Viimati muutis kaljukas, 24 Okt 2018, 12:33, muudetud 12 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 06 Mai 2018, 23:21

Käisime ühe Saabi onuga tuulutamas.

Pilt
Pilt
Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

ralliedash
Kõva postitaja
Postitusi: 200
Liitunud: 03 Apr 2015, 10:08
Asukoht: Saaremaa

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas ralliedash » 07 Mai 2018, 07:46

Mul 3" dp, magnaflow 3" metallkärjega sportkatt ja 2,5" rv catback. Hingab ilusti, hääled ka head, aga püsiva maanteekiirusega üsna häiriv kumin salongis sees. Hobiautona ei häiri, aga igapäevasena tüütab üsna ruttu.
Elu ei ole ainult hevi metal ja mootorrattad. Vahest on see ka trääns ja jaapani luukpärad.

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas KuldarA » 07 Mai 2018, 12:17

Mul 3'' DP ja 2.5'' katt + 2.5'' toru koos Simonsi reso ja pütiga oli päris talutav ja väga ei härinud. Droonimine sõltub suuresti ka püttide asukohast. Kui panna pütt tehase asukohta ehk enne tagasilda, siis tuleb salongi paratamatult rohkem müra. Kui õnnestub see panna pärast tagasilda, siis peaks salongis drooni vähem olema. Vähemalt teoorias.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 15 Mai 2018, 15:56

Lühikokkuvõte: kaks süütepooli said otsa, ei ole päris selge, et miks.

Lasin õlid/filtrid tellida ära, auto all avastan, et vale filter tellitud. Seal ainult element vahetada.
Lisaks sain aru, et tuleb see kaussfiltrivõti soetada, sest minu jalgadega õlifiltrivõti teeks asja koledaks.
Plus lisaks väljalaskekruvi rõngastihend.
Ainult mõni tund googleldamist ja sai enda arust nüüd õiged asjad.
OOOOO-Omnivaga lõpuks jõudsid asjad pakiautomaati.
Tellisin sealt> Autokaubad24.ee
Õlifiltri võti - 999 5679 Oil filter spanner. Ehk eesti keeles: kaussfiltrivõti 86 mm/16 kant.
Õlikorgi seib - Gasket 977751. Ehk eesti keeles: õli väljalaskekruvi rõngastihend.
Pilt


Kõik nagu loodud, aga 12 tundi enne viimaste pudinate kättesaamist said kaks süütepooli otsa.
Nüüd peale talvitusmist hakkas jama peale. Keset sõitu hakkab ETS(gaasiklapp on vahetetatud umbes 1.5a tagasi) ja mootorituld vilgutama ning jõnksutama nagu sureks korra välja.
Siis lisaks jõnksutamisele ühel hetkel kadus pütt või paar tagant ära.
Volvost sai Subaru.
Hakkas vaikselt "paugutama", mille küll summuti üsna osavalt ära summutas, ilmselt siis põlemata kütus esimesest ja teisest silindrist.
Koju jõudes tundsin sellist spetsiifilist lõhna, mis osutus pärast põlenud süütepoolide omaks.
Pilt

Kui auto seisma jätsin, siis oh seda üllatust, kapoti alt tõuseb kerget suitsuvine.
Ainuke mõte oli, et mul ei ole mitte ühtegi korraliku tulekustutit lähiümbruses.
Suits tuli turbo juurest. Saan aru, et see põlemata segu siis kusagil seal oma põlemise tegi ja sellega midagi väga kuumaks küttis.
Anti lootust, et ehk see suits ei too hilisemaid rahalisi penalteid.
Minu oletus on, et kui see ETS-i jama tuli, siis kohati suri ta välja/vedas käiguga käima mootorit lühikese aja jooksul mitu korda ja ehk siis see kuidagi tappis need poolid. Ehk siis nt, et mootor suri välja, tõmbas uuesti käima, ECM saatis sinna mitu signaali järjest ja selle tulemusel tekkis mingine ülekoormus(<ei tea millest räägin, lihtsalt targutan).

VIDA ütles, et ühel süütepoolil signaal puudub(short-circuit to supply voltage in the signal cable) ja teisel signaal üldse puudus(Open-circuit in signal cable. Contact resistance in terminals.)
Ja mõistagi misfire vead.

Homme hommikul saan uued poolid(NGK).
Mõte on selline, et panna kaks vana toimivat sinna 1. ja 2. silindri peale, uued 3. ja 4. silindri peale, millega probleeme ei olnud.
Proovida, et ehk jäävad kestma. Või on kellelgi parem mõte?
Plus vaadata kaabledus üle, et ehk hakkab midagi silma, just eelkõige lühise variant, et kui ta seda mootorit seal rapsis ja mõni kaabel järgi andis.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas kaljukas » 16 Mai 2018, 21:21

16.05.18.
Vahetatud:
-3nda ja 4nda silindri süütepoolid(NGK)
LS: 314515

Panin täna uued süütepoolid peale. Mootor töötas tõrgeteta.
Ehk siis oli gaasiklapi jukeramisest tulenev ahelreaktsioon, et need süütepoolid sedasi järsku otsa said.

Tuleb natuke süveneda, et kust kohast see õli sinna immitseb.

Pilt
Viimati muutis kaljukas, 18 Mai 2018, 21:33, muudetud 3 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

Ailaros
Foorumlane
Postitusi: 78
Liitunud: 13 Aug 2016, 15:37

Re: Kaljuka C70 2.3 T5M

PostitusPostitas Ailaros » 17 Mai 2018, 16:23

Korgi vahelt ei saa see õli sinna immitseda?
Volvo V70 '98 2.5 TDI
Volvo C70 T5 '00 2.3 T5
Volvo V70 '97 2.4 NA


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist