Kaljuka C70 2.3 T5

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
immadis
Kõva postitaja
Postitusi: 239
Liitunud: 02 Mai 2014, 20:36
Asukoht: Tallinn

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas immadis » 06 Juul 2022, 22:11

Hea lugeda tuttava auto teemat ikka ja jälle :)

Mis mina olen täheldanud ning oleme ka testinud Dyno pingis: KN paneelfilter ei anna peale hääle mitte midagi juurde, pigem kulutada see 60€ mujale?
Mis minu 850 andis uskumalt palju juhitavusele juurde olid just need "subframe" sisse käivad polü täited. Odavad jupid ja väga lihtne paigaldada.

Tags:

Kasutaja avatar
swop
Kõva postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:05
Asukoht: Tallinn/Rakvere

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas swop » 06 Juul 2022, 22:30

Eelkõnelejaga pean nõustuma et see kn filter pole küll nüüd asi millele esialgu tähelepanu suunata.
Rehvid on väga ok plaan, kuigi ei ole ka väga vajalik esialgu.
Pidurivedelik minimaalselt vaheta ära, uus on okei aga veel parem oleks nt motuli rbf mis kannataks rohkem kuuma. Ferodo klots samuti okei aga pole ka äärmiselt vajalik.
Mida ma tahan öelda. Mine esialgu lihtsalt proovi. Pole vaja jõhkralt jäika veermiku, kõledat salongi ega muud sellist, et fun’ida ja sõiduoskust lihvida. Algul tee 3-4 ringi korraga, siis ei lase midagi keema ja lähed uuesti peale. Kui hakkab meeldima küll siis need modifikatsioonid ning ringiajad ka tulevad. :)
Volvo S60 2.4D
Volvo S80 T6 AWD
Volvo 245 Turbo “Krokodill”
Volvo S60 T5
Volvo 242 Turbo
Volvo 740 Turbo

endel
Foorumi veteran
Postitusi: 514
Liitunud: 23 Juul 2015, 15:47

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas endel » 08 Juul 2022, 22:20

Miks mitte juba 320mm pidurid?
Volvo 440GL

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 09 Juul 2022, 10:04

- K&N-i mõte tuli sealt.
Mõni % parenemist mõõdeti välja.
Dyno + reaalne elu.
https://fb.watch/e8RPCxyZEq/
- mäletan hästi kuidas varasemalt neid alumisi täiteid promonud oled, sellest nad sinna vb listi ka said :wink:


immadis kirjutas:Hea lugeda tuttava auto teemat ikka ja jälle :)

Mis mina olen täheldanud ning oleme ka testinud Dyno pingis: KN paneelfilter ei anna peale hääle mitte midagi juurde, pigem kulutada see 60€ mujale?
Mis minu 850 andis uskumalt palju juhitavusele juurde olid just need "subframe" sisse käivad polü täited. Odavad jupid ja väga lihtne paigaldada.


Ma pigem vaatan seda kui protsessi, millel on eesmärk.
Ühelt poolt ma otseselt ei tee paremaks, et oleks rohkem "rajakõlbulik".
Vaid pigem, et oleks põhjus tegutseda, rajale minek on kirss tordil.

Teisalt eks ole natuke tehtud ka kiiremat sõitu lõuna pool ja auto käitumine teada.

Praeguste vedrude ja amortide parim enne on kindlasti läbi.
Vedru on natuke deformeerunud ja amort "pehme".
Amordi peaks vahetama ära, aga hetkel jääb.
Loodan, et peavad madaldamise ja rajapäeva vastu.

Pidurihääbumine on üsna värske kogemus R-ga sõites.
Ja seal on 302mm kettad juba küljes, küll kes teab mis klotsidega.
Pluss ees on Cl küll värsked kettad, aga natuke kõver/kõverad.
Tagumised võiks kohe prügisse saata.

Pidurivedelik läheb "vb" listi :)

Ehk siis pigem isegi korraline remont/hooldus, aga väikse upgradega.

swop kirjutas:Eelkõnelejaga pean nõustuma et see kn filter pole küll nüüd asi millele esialgu tähelepanu suunata.
Rehvid on väga ok plaan, kuigi ei ole ka väga vajalik esialgu.
Pidurivedelik minimaalselt vaheta ära, uus on okei aga veel parem oleks nt motuli rbf mis kannataks rohkem kuuma. Ferodo klots samuti okei aga pole ka äärmiselt vajalik.
Mida ma tahan öelda. Mine esialgu lihtsalt proovi. Pole vaja jõhkralt jäika veermiku, kõledat salongi ega muud sellist, et fun’ida ja sõiduoskust lihvida. Algul tee 3-4 ringi korraga, siis ei lase midagi keema ja lähed uuesti peale. Kui hakkab meeldima küll siis need modifikatsioonid ning ringiajad ka tulevad. :)


Sest seal vist üksnes kronsa vahetamise ja pikemate voolikutega ei pääse?

Kasutaja Klambri upgrade lahendus on ka päris huvitav, et kui juba jamama hakata...
336mm XC90 ketas + muu mudru.

endel kirjutas:Miks mitte juba 320mm pidurid?

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas Tanel » 09 Juul 2022, 21:41

336mm kettal on (tõlkimatu rõve sõim) jahutus kui Ri 330
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 16 Juul 2022, 13:33

Kaalust

Mõte oli paar asja autost rajale minemiseks välja visata.
Kaalusin täna asjad üle.
Kaal ja tulemus on selline +/- 200g per rida, aga üldpildi saab ette.

Iste(manu) 25.3kg
Iste (el) 30kg
Makk(SC901) 3.1kg
Uksepaneel 4.1kg
Bassikõlar 1kg
Pagasi põhjamatt 3.2kg
Varuratas + tung 15.2kg
Antenn 0.8kg
Võimendi 4×100W/CD-box/raam 7.7kg
Tagumine istmepadi 5.4kg

Ehk siis kokku: 76.2kg

Kaalumata on tagumine seljatugi, ilmselt ca 8kg.
Juhi jalgade kohal, armatuuri alumine osa, ca 2kg.

Manu istme vs elektrilise vahel oleks oodanud natuke suuremat kaaluvahe.
Lisaks see nahast iste on libedam ja tundub pakkuma vähem külgtuge kui poolnahk.

Olen ka jooksvalt täiendanud ülevaatliku postitust raja teemal: viewtopic.php?f=25&t=49463&start=60#p387053
Viimati muutis kaljukas, 29 Juul 2022, 21:15, muudetud 1 kord kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 16 Juul 2022, 21:18

Et 336mm kettal on palju kehvem jahutus võrreldes Ri 330mm kettaga?

Tanel kirjutas:336mm kettal on (tõlkimatu rõve sõim) jahutus kui Ri 330
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 03 Aug 2022, 21:54

Jätkuvalt olen valmis vaadanud rajale mineku mudinaid.
Lähemalt saab vaadata varasemast postitusest, mida jooksvalt uuendan.

Paar pudi vahelduseks ka.

Pagasi amordid ei hoidnud luuki üldse.
Vaatasin, et Aeromotorsist saab täitsa ok hinnaga.
Ca 7-15€/tk.
Tellisin Stabiluse omad ja enda üllatuseks avastasin, et OE ka Stabilus.
Kõik justkui OK, aga kui luuk üles jõuab, siis võiks enne lõppu "pidurdada", või hoog väiksem olla avanemisel, muidu "põrkab" lõpus paar korda.
Häirib natuke.
Vaatasin, et koodid erinevad.
Originaal : 8044LK
Asendus: 8413LF
Õige koodiga asi nii palju kallim, et vast ei ole seda raha väärt.
Mõlemad muidu 600N.
Proovisin huvi pärast ühte vana amorti tagasi ka.
Üks vanadest veel midagi hoidis, teine oli täiesti läbi.
Proovisin, et kas vana/uue kombinatsioonis midagi lõpuliikumises muutub, aga ei.
Kuigi eks see vana amort lekkis ka juba...
Pilt

PP aknalüliti probleemitses.
P.poolset akent ei saanud üles lasta pp lülitist.
Sai teine lüliti pandud ja natuke vuntsitud.
Proovisin ka Dunlop 65 Ultimate Lemon Oil-i selle jaoks, sest YT soovitas. https://youtu.be/u3u427t1A84
See peaks selle katte lihtsamini eemaldatavaks tegema nupu pealt.
Kokkuvõttes ei näinud erilist vahet sellega, kui lihtsalt märja mikrofiiberlapiga vaikselt maha nühkida.
Testisin küll üle, et see sidruniõli nupu värvi maha ei võtaks, sellega oli kõik OK. Tegin päris mitu roundi ja lasin pikemalt seista(ca 20min).
Kunagi mingi salongikeemiaga proovisin, siis see hakkas nupu värvi kallale.
Pilt

PiltPilt

Ülevaatus sai tehtud.
Kupeede puhul on oluline, et istmete seljatoed kangist ette liiguks. Kui kumbki kangist ette ei liigu, siis tuleb pahandus.

Maki CD-mängija sai korda.
Kuna parasjagu sattus isopropüülalkohol ja vatitikk käe pärast, siis sai makil kaks kruvi lahti keeratud ja lääts ära puhastatud. Nüüd võtab plaadid omaks.
See juhend aitas: https://volvoforums.com/forum/volvo-c70 ... ror-71226/
CD-d kuulates on helipilt tunduvalt meeldivam võrreldes raadioga.
Viimati muutis kaljukas, 05 Aug 2022, 23:01, muudetud 2 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 04 Aug 2022, 22:07

Sain auto Volremist kätte.

See aastatetagune jõnksutamise teema sai viimaks viimase punkti.

Nimelt ei leidnud esimene töökoda üles juurpõhjust.
Ehk diagnostika käigus vahetati ka nukkvõlli asendiandur.
See uus aga luges valesti. Mingi kolmetäheline B-osa.
Volremis pandi siis toona nukk nö valesti, et saaks selle ajastuse mootoriaju jaoks õigemaks ja oli plaan jätkata tööga, aga kuhugi kadus paar aastat.
See aga põhjustas omakorda seda, et auto ei pruukinud esimesel korral käivituda, teisel läks alati.
Kiirenduse ja mootori muu toimimise osas ei tundu erinevust olema.
Nüüd sai uusvana OE nukaandur külge, nukk rakistega paika ja korras.

Viimasel ajal üha enam tekib pragmaatiline mure, et kui kaua P80 masinate(vaatan eelkõige C vaatenurgast) pidamine mõistlik on, ka hobiautona.
Üha keerulisem on varuosi saada.
Nt ukselukku ei saagi uut, kasutatud on vast vähemalt 70%(pigem enamus) juhtudest osaliselt katkised.
Või siis A-osa ei saa ja B on paras jura.
Nukaanduri A osa on õnneks veel saada, aga maksis 200+€.
Tellisin just IPDst(USA) numbrituled, sest euroopast ei saa uusi ja kasutatud terveid leida on pigem ebatõenäoline.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 09 Aug 2022, 21:19

Uksenupule rõngas uuesti ümber.
Pisike jubin, aga riivab silma.

Seisis tükk aega Skandixi ostukorvis, kuni siis enam pakkuda polnud.
Discontinued, nagu ikka.
IAst ei saa ja OEPROFist ka mitte.
OE detaili.
Skandix mingit omatoodet pakub, aga (juba) selle näidispildil on detail defektiga.
Edit: Tellisin Skandixi omatoote ja see on täpselt selline nagu nädispildil. Kergelt defektne.
Kuna võtsin üle lombi numbrituled, siis haarsin selle ka kaasa.

Pilt>>>Pilt

Tagumised numbrituled said varuks võetud.
Euroopast pole viimase ca aasta jooksul leidnud.
Õnnestus kahel korral tellida ja siis raha ilma kaubata tagasi saada.
Vanad on natuke katkised, aga toimivad.
Põhiline mure, et pirni paigal hoidev plastik murdub ära tule sees.
Mõtlesin, et kui praegu ei võta, siis pärast kui vaja, pole mida võtta.
USA IPDst.

Pilt

Roolivõimu paak sai vahetatud.
Eelmisel segas katkine naga ja natuke "paistetas".

Pilt >>>Pilt

Varsti peaks piduritega seonduv kõik käes olema, siis saab vaikselt sellega nokkida.
Viimati muutis kaljukas, 15 Aug 2022, 19:15, muudetud 1 kord kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 15 Aug 2022, 07:55

Läks päris mitu tundi, aga:
- uued kettad
- klotsid
- pidurivedelik
- piduri kronsad ette
- esimene vp p.voolik uus
- esimeste supportite liugurite rem.komplekt
- taga poriplekid värvitud
- ees support värvitud.

Üldjoones Youtube aitab ja varasemalt mehaanikaga kokkupuude.
Kuigi üsna ootuspäraselt läks, siis tuli ohverdada üks magnetpadrun ja lühike narre.
Esimese "vars" läks kohe tööde alguses pooleks ja teisele panin toru otsa, et vähe toekam jõuõlg oleks, aga risk realiseerus.
Tagumine support oli poolpiduse poldiga kinni pandud ja seda oli huvitavam lahti saada.

Esimest pp pidurivoolikut toru poolt lahti ei saanud, aga suurt vahet ka ei ole, sest too on vahetatud ca paar aastat tagasi. Juhipoolse vahetasin ära.
Ja nagu välja tuli, siis ei olnud ka pikemaid voolikuid vaja.

Nimelt minu eeldus osutus eksitavaks.
Autol olid juba 302mm kettad ees, mitte 280. :)

Kuigi ei olnud plaanis midagi värvida, siis ei andnud rahu.
Tagumised poriplekid said kerge värvivärskenduse ja sama ka esimeste supportitega.

Üldkokkuvõttes igat sekundit väärt oli see aeg.

Käisin sõitsin Ferodo juhiste järgi sisse ka kettad/klotsid.
30x4sec pidurdamist ca 50% rajal kasutatava jõuga.
Tegin seda Tartu mnt pühapäeval õhtul kell 6.
Kujutan ette, et kaasliiklejad võisid huvitavaid mõtted mõelda. Kiirendad-pidurdad-kiirendad...

Pakkuda 280>302mm starter kit, kui kellelgi käed sügelevad.
Kasutatud kronsad, pikemad voolikud.
Üks tutikas, üks kasutatud, aga minu hinnangul viisakas.
Ja eelmised kettad võin kaasa anda tasuta, kui on soov proovida vms.

Enne:
Pilt

Korraks ilus:
Pilt

Pilt

Peale sissesõitmist:
Pilt

Varasemalt sai natuke pisipudiga nokitud.
Sh tuhatoosi ja sigarisüütaja valgustusega.

Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 21 Aug 2022, 23:18

Ette said madaldusvedrud.
Proovisin neid koos kasutatud Monroedega, mis välimuse järgi on värskemad kui algsed.
B6-d jõuavad millalgi paari nädala pärast.
Ühelt pool oleks võinud Billud ära oodata, aga tahtsin uued vedru alla saada ja proovida erinevate komponentidega mängida.
Hetkel ei pannud ka struti kaigast tagasi.

Esimest korda elus vedrusid/amorte vahetada.
Taaskord Youtube aitab, lisaks tehase juhend ja midagi keerulist ju ei ole.
Sai laenatud ka vedrutõmmitsad, nendega toimetamine oli mõneti ebamugav. Et kui miski laiali lendab, siis ei tahaks pihta saada, aga tehtud sai.
Esimene round sai vedru tiba rohkem kraabitud, teisel korral juba minimaalselt.
Sai ka seekord käia poes ühe padruni järel.
Muidu taaskord mõnus toimetamine.

Peaks olema 30mm madalam, aga ise justkui suurt erinevust ei näe.
Sain paar km ka sõita.
On teistmoodi.
Eelkõige, et kui "vingerdada", siis esiots püsib paigal kui tagumine pool tahab minema lainetada.

Mulle meeldib asju täpselt njuuti järgi kinni keetata, aga kohati ilma spetsiaaltööriistadeta küllalt võimatu.
Ja selliste tööde teine võlu on, et igasugu mutreid/polte roostelahustiga leotada ja siis kergelt tavotiga üle. Kastutegur ilmselt so-so, aga endal hea tunne.
Komme, mis jäi tööstuseadmetega toimetades külge. Õigesse kohta tavotti peale/vahele ei läinud, siis järgmine kord asja lahtikruvimine ei pruukinud nii tore olla.

Pilt

Pilt
Viimati muutis kaljukas, 22 Aug 2022, 08:26, muudetud 3 korda kokku.
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

TanelRD
Foorumlane
Postitusi: 66
Liitunud: 18 Juul 2021, 19:32

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas TanelRD » 22 Aug 2022, 07:21

Anna veidi aega. Uued vedrud ka vajuvad veel tsipa, seega kannata veidi :P

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 22 Aug 2022, 22:47

(Jagan peale tänast "testimist" mõtteid ja emotsiooni)

Panin täna suvejooksu rattaid alla.
Ees Federali semislikid ja taga mingid Sava suvekad.
Ette läks äkki 2.3bar, taha 2.1.
Enne olid lamellid ja nendega mõistagi ei ole sooja ilmaga midagi teha.
Ei tahtnud neid retsida ka, korralikud veel.

Pidurid.
Mul ei meenu kas olen C pidureid väga keetnud varasemalt.
S-iga sai proovitud. Seal peaks ka olema sama läbimõõduga kettad. Oletan jälle, mõõtnud ei ole.
S-iga sai natuke nobedamalt sõidetud ja reipam pidurdus sinna juurde, ehk siis pidur oli kindlasti soe. Ja kui siis kinnisel territooriumil sai pidurdatud 200>30kmh, siis see lõpp juba läks selliseks kaduvaks(vedelik on uus, aga "tavaline").
Nüüd kui suverehvid all, sai piduritele enda arust piisavalt kuuma anda.
Ja mina selle punktini täna ei jõudnud, et pidur kuhugi kaduma oleks hakanud.
Jah, ikkagi "tänava sõit" jne, aga Ri pidurid oleks selle tegevuse peale ammu otsas.
Ehk siis midagi need klotsid teevad.

Vedru(ja vähemjuust amort).
Vahe on tuntav!
Kurvitamine on oluliselt asjalikum.
Saad julgemalt kurvi keerata, ei "paadita".
Ja see on ainult peale esimeste vahetust.
Tagumine osa elab muidugi oma elu.
Eks kergem ratas käib põhjagaasiga tühja, sinna ilmselt ei ole midagi teha(peale Quaife).
Ja see jama lõppes ära, et nt lasid esimese parema ratta kergeks ja siis põhjagaas, nüüd ratas ei "põrka" enam. Arvan, et see tulenes ilmselt väsinud amordist.

Ei ole kogenud ka seda varem Cga, et kurvis tempokamalt sõites põhjagaasiga alajuhitavus tekib. Pigem on pidamine lõppenud kergemal rattal.

Kuna ees semislikk ja taga odavam tavarehv, siis ootuspäraselt lauges kurvis tagumiste pidamine lõppeb ennem.
Ei tulnud väga ootamatult, aga natuke ebatervislik ikka.

Veermik ees.
Võtsin ära strut bar-i.
Ei oska hetkel hinnata kui palju see muudab.
Jätsin tolle tagasipanemata, et tekiks võrdlusmoment.
Lisaks on panemata poolraami pukside täited.
Ja sillastend peale esimeste püstakute torkimist tegemata.
Aga üldiselt ikka pehhhmmmme on see asi, võib ehk öelda süldine.
Natuke tekib kiusatus, et kõik puhtaks lüüa ja uued puksid panna, kuhu saab, tummisemad, aga ilmselt juba uutest oleks abi.

Sõites tekkis mõte, et mida annaks jämedam stabikas tummiste puksidega.
Kui sinna midagi üldse leidub, pole uurinud.

Ja iste.
Külgtoega on ikka nukker.
Aga see praegu nii jääb.
Püüdsin selle istme parajalt korviks keerata ja turvavööga ennast sinna sisse suruda, natuke aitab, aga eks roolist peab ikka kinni hoidma, et vähe paremini kohal püsida.

Ehk siis peale tänast kangutamist emotsioon on hea.
On tunda, et midagi on muutunud.
Ja seda punktis, kus vedrustusega on 3/4 tööst veel tegemata.
Pluss Toyod ootavad oma võimalust.
Piduritega hetkel olen rahul, eks siis näha kaua nad rajal vastu peavad.

Aega kipub nappima toimetamiseks :)
Kui varem oli paan aug/sept, siis nüüd loodan sepembris ära käia.

Äkki sai nüüd paar mm ka madalamaks vajutatud:
Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Kaljuka C70 2.3 T5

PostitusPostitas kaljukas » 27 Aug 2022, 10:27

Sai pidureid, reaktsiooni ja tähelepanu testitud.
Ees toimus järsem pidurdamine, valge juht vaatas kõrvale/rääkis lapsega.

Nägin, et tuleb hooga peale tagant.
Püüdsin optimeerida, et võimalikult eesolija ligidale lasta, aga mitte liiga ligidale, aga jäi puudu.
Arvan, et kiirus võis olla 30-50kmh tagantulija kasuks.
70ne ala.

Läks selles osas hästi, et isteasend oli ülikorrektne.
Seljatugi sirgelt, pea oli vastu peatuge õnnetuse hetkel.
Põmps ise oli üllatavalt meeldiv kogemus juhiistmel.
Pärast õnnetust vaatasin, et iste oli lääpas ja natuke viltu. Nimmetoe rull nt käib nüüd vastu keskkonsooli.
Mäletamist mööda nendel annab miski seal istme alumises osas järgi.
Ehk siis istmepadja tagumine osa liigub õnnetuse korral alla poole ja seljatugi ühes sellega tahapoole rohkem kaldu.
Lisaks neil vist oli see konstrui sees, mis toob peatoe ette poole tagant sissesõidu korral.
Istmepadja tagumist poolt enam reguleerida ei saa, muud liikumised paistsid olema ok.

Peale õnnetust miski kuskilt ei valutanud.
Mõned tunnid hiljem andis kael ja selg tunda.
Aga ei midagi tõsist.
Käisin igaks juhuks EMOst läbi ja fikseerisin olukorra.

Tagumisel autol padjad jäid omale kohale, aga vedelikud mitte. Miski õlilaadne jooksis välja.

Valge sõitis nö Volvo alla.
Parem lansekas on vähe tõsisemalt volditud, vasakul on näha muljumist. Luuk istub natuke kõveramalt peal.
Põhjavann paremalt poolt kummis.
Tagatiibadele lainet sisse ei löönud.
Luuk ja paiatab, et tagatuled jäid terveks.

Remondionu ütles juba puusalt ära, et kindlustus seda vaevalt taastab.

Emotsioon mõistagi üsna nukker.

Käisin just Patikal mingeid pudinaid toomas Volvole ja siis tagasisõidul.
Eelmise aasta novembrist olen sõitnud ümbestäpselt 600km Cga.

Midagi positiivset?
Tagumisel autol istus ees üsna väike laps, tundus et too ära ei ehmatanud.
Selg/kael paistab, et väga pihta ei saanud.
Ja ise ei lennanud eesmisele sisse(kokkupõrke hetkel see vahe tundus küll üsna väikseks jäävat eesmisega).

Mis edasi?
Eks ajab asjad kindlustusega ära ja vaatab siis edasi.

Pilt
Pilt
Rõõm pisikestest nokkimistest.
S60 2.3 T5M 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999 | S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5M 2000


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 18 külalist