242 '79 & 240 '87

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
SilQ
Kõva postitaja
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Okt 2014, 16:50
Asukoht: Kadrina

242 '79 & 240 '87

PostitusPostitas SilQ » 28 Juul 2017, 12:07

Sügisel (2016) alustasin garaazi renoveerimist/remonti ja selle tegemisel tekkis mõte, et võiks ka sinna pärast valmimist (või valmimise ajal) mingi elaniku sisse võtta. Kuna Allani mõju on pöördumatult pööranud mind Volvo usku, siis teine elanik võiks ka olla seda marki. Vaatasin nii uuemaid kui vanemaid. Kuigi soov oli saada masinat võimalikult vähese elektroonikaga, ehk siis ikka vanemaid. Silma jäi 100 seeria ja 200 seeria. Amazonil pole ka viga, aga kandiline kuidagi sümpaatsem minu silmale. Kuna 142 saadavus raske ja kohati näeb välja nagu ziks siis kuidagi kaldusin sinna 200 poole. Jah, on liiga levinud/mainstream mudel, aga ma raha teenimise pärast seda autot ei vali, vaid ikka sellepärast, et mulle meeldiks ja vahva oleks sõita. Kupeed mulle üldiselt väga pinget ei paku siis valisin kõige mõttetuma auto tüübi ehk 4 ukselise sedaani. Mingid valikud tehtud siis hakkasin vaikselt müügi kuulutusi jälgima. Üks päev jäi siin foormuis kevadel silma üks valge, jutt oli hea ja isu oli suur nii, et saigi mindud vaatama.
Auto ümber tiirutades tundus kõik vinge, siit sealt paar halba kohta jäid silma, aga muidu tundus hea. Kuigi igasugu pisi asju oli palju, aga kõik remonditavad, siis kõhklesin ja kahtlesin pikalt, kuid siiski ma seda sinna parklasse ei jätnud ja ära ta tõin.

Volvo 240 on siis toodud Soomest ja veel ka seal registris, värvuseks Valge, tehtud aastal 1987, Facelift kere, mootor peal 2.0 karpa, 4 käiguline manuaal. Lisasid netu. Kole sinine sisu. Muud midagi märkimisväärset meeles ei ole.

Auto sõidab ilusti, pidurdab, sidurdam ja kõik toimis, sai terve päev tiirutatud, nauditud õhtuks garaaži viidud. Järgmine päev sai auto ümber põhjalikumalt püherdama hakatud, sai selgeks, et olen natuke persest saanud. Masin polnud päris see mida reklaamiti. Mootor jooksis õli, käimakott samuti, diffri kaane vahele ei jätkunud hermeetikud ja seegi lahmas mõnuga. Poole päeva sõiduga oli mootor juba üsna kuiv. Aku lühises, ajas mädamuna haisu. Põhi kohati pehme (kuigi müüa ütles, et kontrollis just ja kõik kõva), ostja peitmiseks salongi riidemati alla pandud pleki tükid, et jalg läbi põranda ei vajuks. Juhtmestikuga mingi jama olnud kunagi, siis mõeldi et tõmmatakse ise kõik uued, mootori massikaabel oli 1mm läbimõõduga kaabel, sellepärast ilmselt ei tööta ka salongis eriti midagi. Kiirust ja kütuse tase oli ainuke mida auto näidata oskas. Istmed puru istutud. Ukse lingid seisid vaevu küljes (nii sees kui väljas), esiklaas tahtis eest kukkuda, makroflexiga oli ka hullatud ja seda lastud sinna ja tänna. Vigu rohkem kui sigu. Ma saan aru, et ma ei läinud ostma uut autot, vaid 30 aastat vana, aga endised omanikud on olnud ikka täielikud "piip".
Nüüd tekkib küsimus, kus mu silmad algul olid autot ostes?? :) Eks olid ruutus nagu Allan ütleb ja põhja alla ei mahtunud ka roomama.

Mis siis ikka, tuli mingi otsus teha, edasi müüa või korda teha. Korduvalt veel siit sealt üle vaadates, nõu küsides ja silma kinni pigistades otsustasin siiski masinaga jätta. Eks nüüd step-by-step üritan tast eeskujuliku Volvot teha. Aega väga palju hetkel pole ka, aga kiiret mul kuhugi ei ole. Võtku kasvõi 15 aastat.

Paar pilti müügikuulutusest:

Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis SilQ, 18 Dets 2017, 18:35, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
HenriR
Foorumlane
Postitusi: 40
Liitunud: 21 Okt 2013, 22:14

Re: 240 '87

PostitusPostitas HenriR » 29 Juul 2017, 20:45

Piltide peal küll tundub ilus ja sile masin :D Autot nagu oleks madalamaks ka lastud? Aga igatahes palju edu!

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 240 '87

PostitusPostitas McBrainless » 29 Juul 2017, 23:01

Loodan, et närvid ikka vastu peavad, jätad alles ja päästad selle auto! Edu kuhjaga!

Kasutaja avatar
SilQ
Kõva postitaja
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Okt 2014, 16:50
Asukoht: Kadrina

Re: 240 '87

PostitusPostitas SilQ » 30 Juul 2017, 15:48

Piltide pealt on tõesti kena. Originaal vedrusid korralikult lühemaks tehtud, isegi minu jaoks ohtlikult madalale, hetkel väga vähe ruumi asfaldi ja esimese silla tala vahel.

McBrainless kirjutas:Loodan, et närvid ikka vastu peavad, jätad alles ja päästad selle auto! Edu kuhjaga!


Tänud, loodan sama. Varsti panen ühe pikema posti veel.

Kasutaja avatar
SilQ
Kõva postitaja
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Okt 2014, 16:50
Asukoht: Kadrina

Re: 240 '87

PostitusPostitas SilQ » 03 Aug 2017, 15:13

Jätkame siis teema täiustamisega vaikselt:
Kõigepealt sai siis auto eestis arvele võetud, kindlustus peale, pooleks aastaks ei olnud see summa eriti suur :). ÜV tuli veel soomest kaasa mai lõpuni. Masinal tahaks saada kiirelt lekked pidama saada ja auto sõitma, et kilomeetreid/motivatsiooni koguda. Kui kõik asjad õli jooksevad siis nii pikka pidu ei ole. Lekete eemaldamiseks peaks võtma ju kõik maha (mootor, kast), vahetama hunnik tihendeid ja kindlasti midagi veel, siis enne seda tööd viskasin foorumisse kiire pilgu peale, et kas leidub midagi minu masinale mida osta. Leidsin ühe müügiteema, 940 varuosadeks mille pealt saaks mootori ja käigukasti. Mootoriks siis B230F 96KW (pritsungiga) ja kastiks 5 käiguline M47. Võtsin müüjaga ühendust ja kuna asjad asusid kodule lähedal siis sai paari nädala pärast mindud vaatama. Kohapeal mootor käis ilusti, väidetavalt originaal läbisõit ja selleks oli siis umbes 280 000, auto veel uuena eestist ostetud, kere ise läks romurallile. Ega siis midagi, tuli asjad maha kiskuda. Kui asjad said kärupeale tõstetud siis veel kiirel ülevaatusel tundus mootor väga kuiv, paar imepisikest leket oli ainult. Sisselase pilust sisse piiludes oli nagu uus. Sidur tundus läbi koja ka lausa tutikas, nii palju kui ma seda asja hinnata oskan. Sain toonori pealt veel juhtmestiku, aju igaks juhuks kui peaks vaja minema ja mõned vidinad veel.

Mingid pildid ka, kui auto oli paar nädalat garaazis olnud + mootorist:
Toonori mootor:
Pilt
Asjad kärupeal.
Pilt
Pilt
Pilt

Ahjaa, peaks kirjutama siis mis mul selle autoga üldse plaanis on?
Tahaks teha kere täiesti korda, uus värvkatte peale. Siis muu tehnika kohapealt on hetkel plaanis nii, et seda vähem elektroonikat seda parem. Peale kojameeste, tulede ja stereo rohkem ei tahaks näha. Tänapäeva autodel on seda elektroonikad küll ja peale, et võiks siis totaalse vastandi ehitada. Ehk esijalgu läheb 2.3 moto peale karpaga. Samas sooviks mootorist nii palju powerit välja pigistada kui tuleb. Karpaga see vist lihtne ei ole, eks tuleb kõik karpad lihtsalt läbi proovima ja vajadusel custom karpasid uurida. Siin seal kiidetakse weberit aga hind päris karm. Siit siis küsimus teistele, ehk keegi on selle tee juba läbinud ja oskab kogemusi jagada, milline karpa on kõige parem? Igasugune info teretulnud.

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: 240 '87

PostitusPostitas paikas » 04 Aug 2017, 10:35

Pilt

Karpa mootor on ju samamoodi kompressor, ehk mida rohkem õhku sinna sisse saad seda rohkem jõudu sealt ka välja võtad, ehk piirajaks saavad sisselaske peened runnerid ning üks pisike klapp silindrisse ja välja, sellest halbade asjade kokkulangemise combost efektiivsema paugu kätte saamiseks ju mõeldigi välja sissepritse. Seega see bf20 karpa loogiliselt ei tohiks sul sealt isegi seda 96kw välja aidata.

AGA Selle vastu on ju rohtu: Olles ise kunagi saanud sellist hullust proovida võin soovitada küll, kuigi jah kütusekulu on meeletu.

https://www.youtube.com/watch?v=c8GtCC4D92g

https://www.youtube.com/watch?v=ChdPrHP4FQQ
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Kasutaja avatar
FarAway
Kõva postitaja
Postitusi: 270
Liitunud: 25 Nov 2014, 23:22
Asukoht: Pärnu

Re: 240 '87

PostitusPostitas FarAway » 04 Aug 2017, 12:53

Sissepritse+T ajavad asja ära küll ja vähemalt minu oma küll linnas jalgu ei jää :D
Volvo 240 86a B230FT

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: 240 '87

PostitusPostitas JanP » 04 Aug 2017, 13:46

531 kaas ja +T võiks olla tõesti tee, mida ette võtta.
2x240

Kasutaja avatar
SilQ
Kõva postitaja
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Okt 2014, 16:50
Asukoht: Kadrina

Re: 240 '87

PostitusPostitas SilQ » 04 Aug 2017, 13:51

paikas kirjutas:


Kõik õige, ma enam-vähem saan aru mõlema tööpõhimõttest, pritsung ongi leituatud selleks et autod teha ökonoomsemaks ja jõulisemaks. Aga hetkel ei ole minul ökonoomsus oluline, tegemist siisi pühapäeva masinaga. 2.0 karpaga ma ei saagi sama mis pritsungiga saaks. Tulebki lihtsalt leida selline karpa mis aitaks sinna lähedale või isegi üle. Mul on üks Volvo Strömberg'i karpa ka, ei kujuta etta kas tegu parema asjaga. Kütusekulu ei ole esmatähtis, muidugi kui ta väga ulmeliseks ei lähe 20+ maanteel.

FarAway kirjutas:Sissepritse+T ajavad asja ära küll ja vähemalt minu oma küll linnas jalgu ei jää :D


Kindlasti, aga hetkel jätan need plaan B'ks. Kui mõistus saab munadega triiki ja kuidagi ei saa, eks siis hakkan juhtmeid vedama ja ajule kohta leidma.

JanP kirjutas:531 kaas ja +T võiks olla tõesti tee, mida ette võtta.


Mulle tundub hetkel karbussi lahendus lihtsam ja huvitavam, aga see on mul valikutes olemas.

Kasutaja avatar
Volvo142
Kreisi postitaja
Postitusi: 368
Liitunud: 29 Sept 2007, 18:08

Re: 240 '87

PostitusPostitas Volvo142 » 04 Aug 2017, 19:06

Kui sa tahad jõudu saada karpadega, siis alusta suurematest sisse, väljalaskeklappidest... Suuremast/voolavamast väljalaskest, ja ega sa muud head karpat ei leia kui weber. Need pole mingid odavad koos kõigega aga oma 2.0 mootorist weberite abiga on välja saadud 180hj....mis on karpa masina kohta väga hea tulemus.
Volvo Amazon 2dr 66´
Volvo 142 72`
Volvo 242 DL 75`
242 L 75´
242 DL 76´
245 L Hearse 78´
242 GT 79`
244 GLT 88´
244 GL 89´
Volvo S60 03´
Volvo S80 V8 07 '
Volvo S80 AWD D5 10´

Kasutaja avatar
SilQ
Kõva postitaja
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Okt 2014, 16:50
Asukoht: Kadrina

Re: 240 '87

PostitusPostitas SilQ » 04 Aug 2017, 19:20

Tänan nõuande eest, eks siis peab ikka weberit proovima.

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: 240 '87

PostitusPostitas paikas » 05 Aug 2017, 23:22

Bike karpadega sai civicu 1.3 mootoriga kütusekulu 20 kanti, kuid seda oli suht tihedalt peal hoides, ehk ikka korralikuma paarutamisega.

40mm mikuni karpad külge saad rohkem kätte, kuid jah siis juba võiks kaanel porte avada rohkem, suuremad klapid/või veel parem b234 pealt kaan.
Kui käib ikka jutt selle b230 mootori ehitamisest?
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

H.E
Kõva postitaja
Postitusi: 128
Liitunud: 11 Sept 2014, 11:30

Re: 240 '87

PostitusPostitas H.E » 11 Aug 2017, 17:26

Juhin tähelepanu, et Weber on karpade tootja, mitte "180hp full KIT". Vabalthingava mootori tuunimine on märkimisväärselt ebameeldivama hj/€ suhtega, kui on seda ülelaetud mootori puhul. Lisaks pakun, et tuntava jõudluse kasvu saavutamiseks NA puhul oled kulutanud nii palju raha, et originaaldetailidega ülelaadimine on sellega vägagi võrreldav. Eriti arvestades asjaolu, et ühel juhul oled võimsuse mõttes ressursi lõpus ja teisel juhul alles tuuning algab. Ka ei ole Custom karpade seadistamine teabmis lihtne tegevus.
Raketibaas | www.raketibaas.com

Kasutaja avatar
SilQ
Kõva postitaja
Postitusi: 105
Liitunud: 14 Okt 2014, 16:50
Asukoht: Kadrina

Re: 240 '87

PostitusPostitas SilQ » 11 Aug 2017, 19:25

Tänan tähelepanu juhtimise eest, aga olen täiesti teadlik sellest, et weber on tootja, mitte KIT, ja mida 180hj saavutamiseks vaja teha on. hj/€ on vaieldav, sõltub kui palju hj sa saada tahad. Turbo, pritsungi ehitamine ei ole pooltki odavam, kui sa ei oska seda. Minu eesmärk ei ole saada 250hj või rohkem. Ma ehitan auto pühapäeva cruiisimiseks, mitte driftimiseks või ringrajale. Minu põlvkond on ikkagi karpade peal üles kasvanud, turbo on minu jaoks võõras sõna.

H.E
Kõva postitaja
Postitusi: 128
Liitunud: 11 Sept 2014, 11:30

Re: 240 '87

PostitusPostitas H.E » 11 Aug 2017, 22:58

Minu sõnum on pigem see, et vaadata funktsiooni ehk lõõri suurust düüse jms mitte otsida lihtsalt Weberit. Ainuüksi karpa vahetusega liiga palju jõudu juurde ei tee ja vabalthingava puhul muutub võimsuse lisandudes väga lihtsalt auto ebamugavaks (ei käi madalal pöördel hästi jne).
Kui sul on täiskomplektne uuematüübi pritsungiga 2,3 mootor, siis selle paigaldamine ei tohiks olla liiga keeruline. Turbo lisamine originaalosadega ei ole kindlasti teabmis keeruline ja korduvalt läbi käidud tee nii siin kui ka välismaistes foorumites.
Eks igaüks teab ise mis teha tahab aga lihtsalt minu, kui autospordi ja mootorite tuunimisega natukene kokku puutunud inimesele ei kõla nagu eesmärk ja tee selleni oleks kooskõlas.
Raketibaas | www.raketibaas.com


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 62 külalist