C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas C4V6 » 21 Apr 2017, 12:13

Oeh, mõtlesin mina pikalt kas teha teema... ma olen selline eriline autopede, et mingis margis väga kinni pole ja siit-sealt aga päris vulvad on mind pisut koguaeg paelunud. Mul on palju näiteks BMW ja Audi tüüpi sõidukeid olnud aga pole neist kunagi margifoorumitesse teemat teinud, sest seal kiputakse tihti ikka liiga kinni olema konkreetses margis ja paljud või enamus ei suuda maailmapilti laiemalt näha, et ükski mark vist polegi maailmas perfektne. Ämbreid on kõigil ja lihtsalt sellise suurema haardega inimesena olles üritangi näha igas margis midagi head. Volvo headuse tipp ongi ettetõttavalt öeldud mudelis 960 minu silmis. Reaalsuses kipubki tihti olema tootjatel (erandid kinnitavad reegleid) mõni pärl ja enamus on kahjuks sõnnik ja mida uuem tootmisaasta, seda suurem võimalus tõdeda, et valmis on tehtud korralik sitanikerdis enda olemuse, ergonoomika-dünaamika, kestvuse, hinna kui ka juneimitwhat poolest.

Flashback 2016 aasta augusti kuusse. Sõidan tööle ja minu audi kuhu ma olin 4 aastaga 15k euri sisse ladunud (läks käest ära ja hakkasin vana C4 kerega diisel quattro audit ehitama) oli mind jälle millegi pärast marru ajanud
Pilt

Mõte oli koguaeg Eesti kiireim diiselaudi teha aga koguaeg tuli mingi nõme takistus vahele. Sitasiiber sai kohati sellest VAG grupist, sest osasid asju pidi 4 korda tegema, et hea saaks. Lõpuks kui jõudsin suure turbiina installini mädanes kere amordikannust nii läbi, et lansekas läks pooleks.

Kuna igapäevaks tahan ma endale soetada autot mida hetkel ma ei saa endale hetkel kahjuks soetada, kamraadiga on üks kastiga auto veel projektiks käsil
Pilt
Kuhu läheb tulevikus vist kogu vaba raha...ja audiga enam jätkata ei saanud, siis tööle sõites mõtlesingi, et mida (tõlkimatu rõve sõim) ma teen. Igast naljakaid masinaid käis peast läbi.

Kuna sõber ddig'il on teadupärast päris mitu vulvat ja nii mõnelgi sõbral veel mõned tagavedused, siis nagu koitiski midagi.
Olles veel mõne inimese poolt mõjutatud jäin veel kaaluma miskit.... flash käiski siis kui veel üks lisakamraad samal päeval mulle poodi tuli enda äsjasoetatud 945'ga, et kena masin küll.

Hakkasin meeleheitlikult lappama siis pärisvulvade kuulutusi. Ega ma neist midagi suurt teadnud peale selle, et mulle ei meeldi neile eriti juppe müüa (nii harva kui tagavedustele üldse midagi müüa on). Uuematatele ford tüüpi autodele müün sületäite kaupa ja ega nende originaalprogrammi film ka mingi õnnistus pole, kohati ikka segadust kui palju.

Kiirelt ddigilt ja veel mõnelt infot ammutades sai enamvähem selgeks mida vaja on.
Reaalsus kickis siis IN'i kui sain aru, et 150kw mootoriga 960 on kallis ja haruldane (selle otsapealt, et neid väga müügist leia ei meilt ega kõrvalriikidestki). No kammisin siis elueest kuulutusi, sest just nüüd ja kohe on ju vaja.
Sai juba kätt sirutama hakatud mingi soome 945 suunas kui järsku sõber saatis mulle kuulutuse kohast kuhu ma ise vaadatagi ei mõista.
OKIDOK'isse oli äsja tekkinud 500€'ga dorpatis üks roheline unistus. Midagi pikalt mõelda polnud, kuna universaalkerega MK1 oli see mida tahtsin, siis asusin järgi minema kohe.

Pilt

Tegemist täiesti esimese otsa masinaga siis (VIN lõpp M0003185)
2.9 150KW
Automaat
Tulede el. regull + kojamehed (untsus)
Kliima (Torud lahti ühendatud millegipärast)
El. aknad (töötavad)
El. luuk (tahtis veidi elustamist)
Püsikas (Kang katki)
Istmesoojendused (Kunde oma ei tööta)
Soojendusega peeglid (kunde oma ei tööta)
Mootor lahmas õli, käis ebaühtlaselt - vahepeal kadus üks silinder tagant ära
Töötas üliuimaselt - no ikka täiesti tuim tükk oli
Salong oli nii sitane kui üldse veel olla saab, veidi piinlik oli kuhugi vastugi minna
Väljast sama, vihmavesi oli pesemise ots
Kere mäda (tegelikuses pigem iluvead, kandevosa ise on väga kõva)

Aga ma seisin seal.... 500 euri.... Mõtlesin lõpuks, et pohui, võtan ära.
Selles suhtes, et mõte oli enivei kevadeni sõita, ma ei arvanud, et minust selle otsa pealt vulvamees saab ja samas kui hakkab meeldima, siis oleksin ju selle raha ikka tagasi saanud ja võin korraliku masina ligi võtta.

Enivei, sellest hetkest hakkas pihta lõputu triangel, ilmselt autopedele omane instinkt

Kõigepealt sai kohe külge kruvitud uus süütepool (kuigi kõik 6tk olid viimase aasta sees uued pandud)
Pill hakkas vähemalt 6 silindriga hüüdma

Inspekteerides selgus veel, et jahutusevent ei hüüa, tagasillas lukk töötab nii kuidas tahab (kohapeal ei taha lukustada, väike hoog sees hakkab toimetama kuidas kunagi) nuka andur on lahti ühendatud, tagumine kojamees ei tööta, esimesed kojamehed RÄIGE lõtkuga, ABS tuli põleb, vett esiklaasile ei pritsi, sumaja läriseb, kasti õlijahutuse torud lekivad ühendustest, hunnik läbipõlenud pirne, Roolivõimendi undab, mingi asi rihmaliinis undab veel taustaks, etc......
Aga kogu selle ilu juures vulva ikka sõitis- eelmise mehe käes ju lausa igapäeva masinana. Oli ainult kurtnud, et võtab 35l sajale.

Sõidan siis värkse vulvamehena tööle ja akadeemia teel pakkis asjad kokku, suutsin mingi maja parklasse ära veereda. Ei matsugi.
Treilaga sõbra juurde kuhu ta naguini esmasteks asjadeks oleks läinud.

Ei saanud temagi esimese hooga veale jälile kuid selgeks sai tõsiasi. Auto eelmine omanik, fotograafist vanahärra oli sellega siis mingi 2002 aastast alates sõitnud.(ma isegi ei mäleta kus riigist ta selle tuua lasi) Sõna otseses mõttes sõitnud. Kõike on remonditud nii, et auto on kuhugi viidud ja öeldud, et kuulge... mingi jama... äkki saaks kuidagi. Vot ja seda 15 aastat kestnud nõiaringi ma hakkasin nüüd tagasi kerima elik tänase päevani avastan ma mis järjekorras ja kuidas midagi on pekki läinud.

Kogu muule "check listile" lisaks selgus tõsiasi, et ka mootorijuhtmestik on väga täbaras olukorras.
T*ra seda mulle tarvis on, mõtlesin mina :D Aga no mis siis ikka- ise ju varuosade mees, küll saab kõik heaks.

1. Uus väntvõlli andur, ei kottigi
2. Kamraad on nupukas, lahkas mis ta lahkas ja jõudis järele, et süütepoolide relee pekkis. Jootis üle ja tuli jälle kolvil ! HURRAAA

Pilt

Uus vaatus. Mees hakkas masinat korrastama.

Õli ja õlifilter
RV. Süsteemi läbipesu korduvalt ja uus õli koos lisandiga (pump jäi vakka)
Õhufilter, kütusefilter
Väntvõlli andur, nukkvõlli andur (see oli ometigi ju lahti ühendatud, ju siis putsiini)
Kerge summuti korrastamine
Hammasrihm ja pinguti
Genekarihm ja rull
Korrastatud kõik mis veel korrastamist tahtis. rippuvad juhtmed-releed ühendused, lahtised asjad. Kojameeste hoovastiku sai kergelt timmida ja sai nagu uus. Kõik pirnid vahetatud
Uued küünlad

Ühesõnaga saabus hetk kus pidin tõele näkku vaatama, et mis edasi saab siis.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Meibi piltidelt nii hull ei tundugi, läigib ju lausa vihmapesust aga tegelikult oli päris ropp. Mitte miski ei olnud oma värvi. veljed olid lausa paksemaks läinud selle jama kihiga. Auto haises kirjeldamatult, salongis oli kõik nagu väga väga väga väga rõve. Kleepuv ja räpane.

Sellest hoolimata ma sõitsin temaga paar päeva ja suutsin kuidagi kogu selle võrratu sees näha mingit emotsiooni mis kutsus.

Kõigepealt masin pessu. Seejärel lennati peale juba kergemat sorti sisepuhastusega (võeti tolmu) ja noh, eks väljastki sai napilt midagi tehtud :D
Noh, nutipesu + lõhnakuusk :lol:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Reaalis siis tehti täielik keemiline, terve päev läks. Kõik pinnad käidi pärast hooldusainetega üle
Kui auto juba enamvähem kuiv oli, siis pandi osonaator ka sisse mis tõmbas selle viimase raipehaisu välja
Väljast siis kergemat sorti polerka. Polnud mõtet mingit rämedat poleeri teha kuna pind suht pekkis ja originaal värv tervel autol (mõõtsime kõik üle)
Ja vaha selga. Selline ta siis sai.

Peale seda sõitsin veel paar nädalat ja noogutasin omaette rahuolevat. Jah, vulva mulle ikkagi hakkas just nüüd meeldima.
Kuna mulle ameeriklased meeldivad, siis selline mõnus õõtsumine aga samas päris konkreetne (volvo) juhitavus on mulle meeltmööda
Juhiistet ainult ei saa ma täiesti enda järgi sättida, ddigi V90'ga sõites sain aru, et seal on minu jaoks õige iste (olen ju sakslastega põhiliselt kulgenud eluaeg)

See otsus tähendas aga seda, et tuli edasi tegutseda. mulle ei meeldi sellised poolikud lahendused.
Miks kurat nukkvõlli andur lahti on ühendatud ?????

Nagu see järgi sai pandud: "blomp pots, müts prm prm prm" ja disko käis armatuuris. Ühesõnaga mill ei käinud absoluutselt. Vana R6 bemarisõbrana julgesin väita, et suisa 4 silindriga kuue asemel. Vilkuma hakkasid käigukastiga seotud tuled.

Pistik lahti ja korras.
Nagu eelpool mainitud, siis vända andur sai kohe vileuus.
Loogiliselt läks siis kohe uus nukaandur külge. Ei mitte midagi....
No nende tööde käigus sai see vent ka juba tööle pandud (temp anduri pistik oli oksüdeerunud)
Siis selgus, et MAF oli piipusid täis topitud, et üldse mingit näitu saada.
Panime MAF'i ka uue.
Ikka mitte midagi

Saime aru, et pill ongi viimased teadmata ajad sõitnud ainult vända anduri pealt (deafult mapist ajus)

Ettetõttavalt ütlen, et pill töötab siis vulvapuhul ainult vändast nii, et: "If the signal from the camshaft position sensor to the engine control module is missing the engine can be started and driven but the engine control module
will ignite each cylinder twice per operating cycle."

Sai proovitud kõike:
Süütepoolid üle vaadatud
Hammasrihm üle vaadatud
Väntvõlli ratas üle vaadatud
hooratas üle vaadatud (sellel masinal saab kaheksasse asendisse panna seda)
Nukkvõllid üle vaadatud (sellel masinal on nukad paigast ära oma märkide järgi mitte deafultis TDC-s nagu enamustel autodel) :D

KÕIKE mida sai kontrollida ja vaadata oli tehtud. ka teised ajud jne. Juhtmed mõõdeti ka üle kõik
Kõik kamraadid olid tagajalgadel, juba oli plaan jõujaamas teha suurem pralle, et siis seal saja matsiga viga kätte saada kuidagi :D

Sõber jäi mul selle sama ülevalpool mainitud inglisekeelse lause peale mõtlema. Mõtles, et pole võimalik ja läks siis lahkama. Selgus, et oli ikka võimalik küll

Mingi kätetu sodoom oli kunagi 3nda ja 4nda silindrite süütepoolide juhtmed omavahel ära vahetanud ja kõik uuesti kokku lappinud. Miks, seda ei tea aga nii oli. Kuna ta ise ka aru ei saanud ilmselgelt mis ta teinud oli, siis ühendas ta nuka anduri lahti ja masin käis :D Oleks ta ükskõik mis muud silindrid segi ajanud, siis pill poleks üldse käinud ja ehk oleks ta veast aru saanud aga kuna ta need just ajas, siis pill ikkagi 4 silindriga käis ja andur tagant ära võtta, siis töötas nii nagu enne öeldud :lol:

No ja siis ma nüüd sõitsin temaga kuni praeguse hetkeni välja

Vahepeal oli olnud peas palju mõtteid.
Tänaseks olen aru saanud, et masina tahaks säilitada üldiselt originaalina (tehnika ja välimus) Kuid ma tahaks MK2 helehalli sisu ja
V90 esimesi istmeid.
Olen juba siit samast foorumist uurinud ning sain üsna positiivsed vastused enda tegevuseks
viewtopic.php?f=15&t=45532

Nimelt miks ma seda teha tahan on see, et ma tahaks kunagi proovida sellesse autosse ehitada enda esimest 3 ribalist süsteemi (kerge helitehnika pisik küljes) Ja MK2 polstrid on selleks sobilikumad ja lisaks ka ilusamad. Lisaks see puiduga rool ning muu puitdekoor. V90 istmed lihstalt on mulle kõige meeldivamad .

Tõsi on see, et kere on mul mäda ja taastada nagu ei tahaks.
Samas ostustas ka üks tagumine pidur peale jääda, esimene stabi kont pooleks minna ja üks vasak amortisaator läks ka täitsa tühjaks järsku
Ega seal põhja all ju oli ka kõik sama nagu muu auto. Seal lihtsalt oli midagi. Kässarist oli alles aimatav jälg.

Sain ddigilt põhimõttelisetl JAH sõna, et saame temaga diilile ühe hea keredoonori osas kuhu saaksin hakata siis kõike enda auto küljest ringi tõstma ja ma ei peaks seal kere keevitama-karpe-tiivaääri jms. vahetama.

Vahepeal soetasin kellegi siinse, pea minu kodukandist pärit foorumalse käest uued imelised võluveljed
Pilt
Pilt

Jätan need ikkagi ilmselt kunagi talvevelgedeks kuna hing ihaldas algul üldse HYDRAsid aga siis avastasin sellised asjad:
Pilt

Minu silmis nii ajastutruud asjad, et siga ka ei näksi ja mul on neid vaja. Tahtsin koos autoga osta aga jäin ilma

Selle otsuseaga seoses juhtus järgmine.
Seda on nüüd mõne nädala jooksul tehtud ja loodan ,et järgmise jooksul saab kõik tehtud:
Mõned üksikud asjad tehtavast töömahust:
Pilt

Reaalsuses siis:
ühelt ddigi masinalt doonor esisild ja käändmik, stabikas, õõtsa ja pidurimajandus kõik pulkadeks, pritsi ja värvi elik TERVE esisild alates kannudest kuni velgedeni saab vileuus. Ühtegi tolmust või vana või roostes asja sinna ei tule

Supporite rebuild, uued kettad-klotsid
Uus stabika majandus
Õõtsapuksindus, vardad ja rooliotsad- kummid
Rattalaagrid
Amordid, tolmukad, padjad-laagrid, voolikud ja so-on
Ainult vedrud tulevad minu masina küljest. Loodan ,et need saab ka sama päev ikkagi puhastatud ja värvitud kui tegemiseks läheb
Lisaks VIST vaja uusi ABS andureid ka, sest doonorilt neid mingi väega kätte ei saanud

Samuti:
Käigukasti filter ja õlivahetus
Kardaani vahepukk ja laager, kõik kolm uut risti
Uus tagasillaõli
Tagumised amortisaatorid
Tutikad tagumised supportid, klotsid-kettad, kässarisüsteem ja trossid
Kasti PNP switch

Elik kunagi kui ma doonori põhja alt puhtaks löön ja uueks loon, siis saan enda auto küljest sinna tõsta kõik värskelt tehtud asjad.

Lisaks praegusele jääb leida kogu majandusega toimiva lukuga tagasild ja see samuti pritsida- värvida ja uute puksidega kokku lüüa.
Kõik paagiga seonduv uuendada ja samuti uued piduritorud ja kütusevoolikud. Siis peaks tulevikus doonor põhja alt "nagu uus olema"

Tuleviku masina värviks muidugi ka korralikult üle sama värvi.

Eks näis mis saab. Praeguseks vast kõik

Tanel
Viimati muutis C4V6, 03 Jaan 2018, 20:08, muudetud 7 korda kokku.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4313
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas Iceman » 21 Apr 2017, 12:48

=D> :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Kõva sõna. Põhimõtteliselt teed endale tutika 90ndate alguse Volvo. Jõudu ja jaksu. See on endal ka kena unistus 900se puhul.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4759
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas ants » 21 Apr 2017, 12:57

Nii neid Classikuid elus hoitakse :thumbsup:
745 GL ´91; LR90 ´87.

Ailaros
Foorumlane
Postitusi: 78
Liitunud: 13 Aug 2016, 15:37

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas Ailaros » 21 Apr 2017, 13:45

Tuleb järjekordne maasikas!
Volvo V70 '98 2.5 TDI
Volvo C70 T5 '00 2.3 T5
Volvo V70 '97 2.4 NA

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas Mihkel. » 21 Apr 2017, 13:58

Vägev projekt! Nüüd kurat hakkan isegi kahetsema, et oma 900se maha müüsin :roll:
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas C4V6 » 21 Apr 2017, 14:14

Nüüd enda juttu lugedes pean piinlikult vabandama kirjavigade pärast. Juba koolis ütles mulle kirjanduse õptaja, et ma parem ärgu mõelgugi kirjutamise peale. Ei valda seda keele ja kirjavärki noh :D

Igatahes taustaks veel nii palju.
Mind paeluvad vanad autod kuigi ma ise olen ainult 1 aasta vanem kui see 1991 aasta tellis aga millegipärast on nii läinud.
Vaatan miami vice'i ja muid heteroseriaalisid kaheksa ja üheksakümnendatest- lühidalt, täiesti arusaamatu indiviid endavanuste kodanike seas ja pigem olengi juba päris noorest peast leidnud ühisema keele pisut soliidsemas eas inimestega :D

Nende vanade autodega on aga see, et peaks nagu haiend olema. Nagu ka E32 puhul oli mul pikendatud kerega masin. Tavaline ilma ühegi lisa, kaltsust sisu ja manual kastiga kolmeliitrine seitsmene bemari on minusilmis tarbetu rämps ja müügiosakonna mehed võiksid tänase päevani häbeneda, et nad lasid üldse lipulaevasid mingite pliidinuppudega tehasest välja.

Samuti C4 puhul just diiselquattro tõmbas mind mitte S4, ei teagi miks.

Vot nii läks selle volvoga ka, et ma sain ruttu aru, et 960 ja R6 peab olema ja võimalikult täismajaga, ikkagi direktorite auto, iga Svante seda endale lubada ei saanud vaid võttis ikkagi kaalutletud valiku, Saab näiteks... või siis 700
Lisaks peennüansid nagu see mõnus jäik tagasild ja sellega seonduv kereõõtsumine silla peal. MK2 ei taha just selle liiga moodsa välimuse ja multilinkide pärast, liiga palju üleliigset :D

Kummaline on see, et kui minu arust auto peab olema musta värvi, äärmisel juhul olenevalt autost siis ka punane või valge millegipärast just see tumeroheline värv paneb öösel unenägusid nägema. Tegelikult pean tunnistama, et ka E38 puhul mulle see värv näiteks meeldib. Räägitakse lausa, et tumeroheline pidi intelligentsete inimeste värvivalik olema autode puhul :D

Esisilla töid teostab hetkel siis ka ilmselt ka siin foorumis figureeriv Torms ja Pettom pluss on puhvetiks.
Ega ta käsi plaksuta nende vanade raibete peale. Iga ddigi juurdeostetud auto peale poetab pisara ja nüüd veel mina ka....

Harku meeste käest sain endale korraliku püsikakangi ja töötab nagu unistus.
Samuti suutsin läbirääkimised viia tasandile, et neil on ühed korralikud DJ auto esituled millel küljes ka toimiv kojameestesüsteem koos klaasile purskega. Minul töötab ainult purskaja ise ja päkapikud enam varsi ei liiguta, üks läks pooleks ka.

Saime hinnas nagu kaubale juhul kui nad mulle sinna toimivad el. regulli mootoris ka külge panevad (Need peaks ainsad B osa tuled olema millele need üldse külge istuvad). Aga oota, mees kõigepealt ei uskunud ,et mul üldse on valmidus olemas (mulle on keegi pahalane deporaiped ette sokutanud kunagi) ja tuli vaatas üle kas ma tõesti saan päkapikkude abil toast nuppudega tuld reguleerida. Saab...

Novot, tuli välja, et mingi defka värk mida enamustel ikkagi ei olnudki üldse

Enda autole vist ei hakkagi neid külge panema vaid käiks kullatükid üle ja jätaks tuleviku tegemisi ootama.
Samuti ei hakka ma installima toimivad tagumist kojameest, soojendusega peeglit ega ka kliimaseadet- sellega on küll kerge ähm sees, et mis saab suvel aga mul lihtsalt pole mõtet. Seda vaatab siis kui kunagi tehnika ringilappamiseks läheb

Jah, tulevikus tahaks, et saaks öelda: Mul on uus ja libe 960 aga eks näis. Audiga püüdsin sama asja teha aga elu on li*s ja siis sa sured ära. Loodan, et sedapuhku asjad nii ei lähe ja suudan ära lõpetada mingi aja peale mis tegema olen hakanud. Seni lidisen ringi nii nagu saab

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas C4V6 » 24 Apr 2017, 09:22

:D
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt

Täna lähevad siiski uued voolikud ka külge veel.

Loeti ka veakoodisid
Mootoril oli 6 veakoodi. 3-1-4, 2-4-3, 2-2-3, 1-2-1, 3-2-2, 1-1-2 - Need sai kõik ära kustutada ja tagasi ei tulnud. Kunagisest jebimimisest jäid need sisse nähtavasti kuna kõik veakoodid tähistavad asju mis olid tuksis või sai näpitud

Kastil oli 2 koodi. 1-4-3 ja 2-1-3
Teine õnnestus ära kustutada, esimene jäi
Esimesest ei saa täpselt sotti ka, erinevatel andmetel tähistab nagu erinevat asja. Oil temperature sensor circuit, open circuit peaks olema mingi lehe järgi kui jutt käib kastist

See teine kood tähistab drosselklapi mingit bla-bla bla bla asja.
Ilmselt tuli see sellest viewtopic.php?f=15&t=44549

Nimelt nagu ka sealt lugeda võib, siis mingi aeg ma ise enda valgete käekestega vahetasin drosseli asendi anduri ära ja kadus see DRIVE peal lonkamine ära kuid see ca. 2000 pöörde juures jõnksutamine jäi. Kuna vahetuse käigus vaatasin, et drossel nägi päris räme välja, siis eile võeti ka see täitsa lahti ja puhastati ära. Midagi head seal ei olnud aga nüüd peaks ok olema. Nõgi-tahma ja õli täis oli kõik.

Üle vaadati ka kastiõli. Külmalt näitas alla miinimumi. Soojast peast peaks ta normi näitama siis ilmselt.
Mingi aeg lasti ca. 3 liitrit välja ja läks värsket mahla peale. täna lastakse veelkord niipalju välja kui punnist tuleb ja jälle värske peale.

Sõidan veidi ringi veel nii ja siis läheb liqui moly pesuaine sisse https://hlautoosad.ee/?page_id=10&m=88#p1421704. Teen mõned soojendusringid nii, et mõned korrad kõik käigud läbi lappaks ja siis kastipõhi alt ära ja laseme välja palju tuleb. Puhastame alt ära kõik ja uus filter külge.

Siis ilmselt veel korra - 2 nii palju õli välja kui tuleb ja värsket peale ja teoreetiliselt peaks 95% ulatuses uus õli sees olema siis.
Sisse panen ka Moly ATF lisandi https://hlautoosad.ee/?page_id=10&m=88#p1076109, sellega on mul väga paljude käest hästi hea tagasiside.

Kässaritrossid said ka vahetatud ja kõik peaks toimima nagu ette nähtud nüüd.

Loodan, et see nädal saab esisillaga ka ühele poole. Teoreetiliselt ja tehniliselt võiks siis mõneks ajaks OK olla.

Sellest 2k pöörde peal jonksutamisest koormuse all veel nii palju, et kui ma näiteks nüüd värske püsika omanikuna olen sõitnud ca. 80ga - 2k pööret, siis vahel tahab nagu natuke pööret tõsta või käiku vahetada. Midagi igatahes ei meeldi millelegi. Väike lootus on, et selle kastiõlivahetusega saab korda aga eks näis.

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1078
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas McBrainless » 24 Apr 2017, 10:32

Väga tore ja põnev lugemine! :D Mulle meeldib, kui keegi soetab masina, mis on suhteliselt raibe aga teeb autost kauni ja liikuva isendi. Jään huviga uusi postitusi ootama.

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas C4V6 » 24 Apr 2017, 11:09

McBrainless kirjutas:Väga tore ja põnev lugemine! :D Mulle meeldib, kui keegi soetab masina, mis on suhteliselt raibe aga teeb autost kauni ja liikuva isendi. Jään huviga uusi postitusi ootama.



Ma pean tunnistama, et minule endale ausaltöeldes ei meeldi nii
Pilt
Aga eks ta veits selline kreisiraadio mõttetumehe ots ole, et kuidagi asjad lihtsalt juhtuvad ja lähevad nii. Ma ju seda (ajutist) autot ostes ei teadnud mis saabki, polnud varem ringi lidisenud tagaveduse volvoga aga jah, kuidagi läks nii. Teisalt jälle mõtlesin, et no mingi aeg siis teen korraliku, sest see on paras utiil aga jälle võta näpust. Õnneks on indzhenjöörid olnud vulvapuhul päris mõistlikud ja kui ma mingi aeg doonorkere üle käin, siis ei tohiks teoreetiliselt vähemalt olla liig-raske minu auto küljest "häid" pulkasid siis sinna külge tõsta.

Teisalt vast ei juhtu nende värskete asjadega midagi halba ka selle ajaga. Plaanin veel aastakese nüüd sõita kui kõik ära teen mis teha vaja. Ehk siis selleks ajaks saan endale ühe mitte tähelepanu vajava igapäeva masina võtta ja vaadata mis selle volvo projektiga täpsemalt peale saab hakata.

Kui lõpuks piisavalt prahti alles jääb ning peaks veel isu ja tahtmist olema, siis sellest kerest peaks peale karpide vahetust mingi talvebangeri ikka vast saama aga ma ei taha nii kaugele üldse mõeldagi, kõigepealt võiks ühegi asja valmis saada

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas Margus_ » 24 Apr 2017, 11:17

Näed tuli ära. Esimest posti lugedes käis kuskilt läbi lause, et "See auto jääb originaalkonditsiooni". Juba siis ajas veits muigama ja nüüd siis viimases postis juba kergelt kumab läbi, et rsk läheb vist jälle lappama :D Ju sellest üks üle keskmise kiire külmkapp tuleb. Aga ei, väga mõnus lugemine.
Jõudu!

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas C4V6 » 24 Apr 2017, 11:30

Tere Margus :D

No mina ei usu, see mootor on veits mõttetu ehitada. Teisalt jälle sellega sõites võtan mütsi maha nende ees kes kiirelt sõita tahavad nende tellistega, üsna jõhker võib see asi olla. Siis peaks sillad polü peale ehitama ,teised vedrud ja B8 amordid aga minu silmis on nende volvode võlu selles mõnusas juhitavuses ja vedrustuses igapäeva autona nii nagu ta on. lamavad politseid ei pane pidurdama jms. Nagu mikistani toodang.'

Kiireks sõiduks on muidu see kastiga asjandus millest ülespoole ka pildi lisasin.

Lõpuks ma ei teagi mis eesmärki see volvo täitma hakkab aga ma kuidagi tunnen, et ta võiks olemas olla.

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas C4V6 » 24 Apr 2017, 21:58

Emotsioonid on erinevad.

Kahjuks ei saanud tagumisi vollasi vahetada, mis te arvate kas oli mida lahti keerata :D Torud ise super. Lähevad uued otsad lihtsalt külge.
Seda saab teha siis kui kastiõli ära vahetame.
Kahjuks kobiseb pagassis midagi edasi ja ma ei saa aru ka mis see on. Luugipolster on altpoolt hea tihe,ülevalt kaheldava väärtusega. Ilmselt peab seda pimpima ja ajutiselt mingit saasta vahele suruma ja testima

Käigukastist tuli ainult 1,5 liitrit õli välja ?!?
Ma ise nägin kuidas sinna 3 sisse pandi ja umbes samapalju välja lasti. Kahtlane, et (mõne kuuga) on kuhugi kadunud mingi kogus. Otseselt nagu ei leki ka.

AGA panime ca. 2,2 liru sisse ja hetkel vähemalt soojalt oli täpselt MAX. sõitsin täna umbes 16km temaga ja selle aja jooksul mitte ühtegi jonksutamist, samuti on tunda kasti sujuvamat käiku ja tööd aga olles ikka päris mitme autoga elus sõitnud loodan, et täieliku vahetuse, läbipesu , uue filtri ja hea lisandiga saab selle töö perfektseks.

Mis siis muutus ? Muutus see, et varem oli see nn. jonksutamine ca. 2k pöördega sõites näiteks järvevanal. Täiesti ühtlaselt polnud midagi aga kui anda õrnalt gaasi ja tekitada kerge koormus, siis hakkasi see jonkat jonkat pihta. Seda võis ka väiksema kiirusega toimuda aga alati seal samas vahemikus (mingi 1800-2200 umbes). Kui andsid veits rohkem kõksu, siis toimus hüpe ca. 2500 pöörde peale ja kõik oli nagu pühitud ja toimus ühtlane kiirendus. Nüüd on nii, et kui manipuleerida sama olukord, siis sellel hetkel kui varem tegi jonkat või siis umbmäärase koguse jonksusid teeb nüüd (piltlikult toimuks nagu ülikiire käiguvahetus) ,pöörded tõusevad umbes 200 pöörde võrra ja füüsiliselt on tunda kuidas tekib taha nagu tugevam vedu. Kui veel rohkem gaasi anda siis tekib nagu eespool kirjeldatud käiguvahetus näiteks neljandalt kolmandale ja masin hakkab erksamalt kiirendama.

Ma saan aru, et see on üks kuradi segane jutt ja kirjeldus kuid kuidagi paremini ma seda seletada ei oska.

Minu loogika:
A) Kastiõli oligi mingi 0,5l liiga vähe. Kui ühtlaselt sõita, siis turbiin libiseb kergelt läbi (automaatkastide puhul võiks see loogiline olla nagu ? ) Nüüd see hetk kui tekkisid need jonksud, siis oleks pidanud turbiin täielikult lukustuma aga millegipärast seda ei toimunud ? (olen aru saanud, et kast on full elekter) ja hakkas see katkumine pihta. Nüüd kui õli on rohkem-värskem juhtub see trikk ja kui rohkem kõksu anda siis vahetab lihtsalt käigu alla.

b) See pole mitte kuidagi moodi seotud selle käigukastiga üldse ja selle üliräpase drosseli elustamine tegi mingeid imesid. Ala siibri ja asendianduri omavahelise lahkarvamuse tõttu midagi sai millestki valesti aru ja segu läks korra valeks või whadever.

Igatahes vähemalt täna ei olnud ka mitte ühtegi kerget puterdamise raasu, ei fooritaga, ei kohapeal seistes, ei kohalt minnes ja kiirendades ega mitte midagi. Ka auto ihumehhaanik ütles täna, et kui ma minema sõitsin, siis tema kõrv pole veel kuulnud, et see masin nii perfektselt käiks.

Eks ma nüüd saan temaga sõita jälle ja loota, e et allak, jeebus ja jekoova üheskoos näevad mu jaburaid püüdlusi ja kõik ongi nüüd OK sellega.
Lisaboonusena võiks see kastimahlaga jändamine imesid teha.
Kui keegi ülevalpool maha magas, siis lonkamiste, jonksutamiste ja puterdamiste kohta võib lugeda siit: viewtopic.php?f=15&t=44549

Päikest,

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas volvofan » 24 Apr 2017, 22:18

Tore on kohe lugeda, kui inimene viitsib ja tahab kirjutada :D lisaks korralik pildimaterjal.
Edu autoga.
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas C4V6 » 25 Apr 2017, 09:09

Oh ei, ei taha nad ikka, et kõik sujuks.

Täna hakkas kasti avariireziimi nooleke jälle seosetult plinkima kui olin autoga hommikul umbes 5 minutit sõitnud.
Kuidagi muudmoodi sõiduomaduste muutust ma ei täheldanud kui ,et kickdown ei tööta. muidu käigud vahetuvad ja kõik toimetab.
Sõber tuuseldas ja 1-4-3 mis ta välja luges kasti vigadest tähendab osade andmete järgi kick-downi massiühendust.

Kuidas sellel masinal kickdown üldse töötab ?

Samas hakkas see plinkimise pull millalgi peale PNP lüliti vahetust kuna oli ju kahtlus ,et kogu auto anomaaliaid tekitab see. Ehk peaks enda vana lüliti üldse tagasi panema. Selles teises anomaalia teemas mida siia paarkorda linkinud olen vist kirjeldasin ka seda värki. Nool tuleb ja koab siis kui jumal juhatab. Vahel vilgub mitu päeva järjest, siis jälle paar päeva ei vilgu.


Edit: aye caramba
http://www.volvotips.com/index.php/940- ... ce-manual/ Leidsin mingi sellise väga targa asja :lol:

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: C4V6 960(965) 1991 2.9 150kw (Tanel)

PostitusPostitas C4V6 » 25 Apr 2017, 22:44

Lihtsalt infoks siia, et kastil ja mootoril oli siis mõlemal 1 uus veakood täna
Kasti uus veakood on 2-1-3. (teine mida kustutada ei saanud oli 1-4-3). Hetkel need kastil aktiivsed
Mootori veakood on 2-4-3.

Seda tarka lehte uskudes muidugi oleks nagu vastupidi, et kasti koodiga tuleb drosseli asendi andur (jälle ??) ja mootori koodiga on see kasti PNP switch mis ma kastutatult sain ja ära vahetasin. Eks peab ära vahetama selle ja vaatama mis saab. Minu vana lülitiga seda tuld ei loopinud.
Samuti paneb mõtisklema, et kas peaks tõesti mingit kallimat varuosa drosseli asendi anduri osas proovima või on see viga millestki muust tingitud. Peale kustutamist sõber vaatas üle ja seda viga ei olnud, see on nüüd sõitmisega tulnud.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: taavi ja 22 külalist