Volvo 242. Rasmus

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
RS013
Foorumi veteran
Postitusi: 809
Liitunud: 06 Mär 2006, 20:07
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas RS013 » 08 Mär 2017, 18:26

Septembris kirjutasin nii: Just siis kui olen Musta Auguga rahu teinud ja otsustanud, et talvel temaga ei sõida, vaid ehk upgrade'in mõnda osa, visatakse kinnas ühe ahvatleva pakkumusega. No ja ma olen vist maru nõrk või midagi, sest andusin üsna kiiresti ja nüüd on mul must auk üle. Viimasel ajal on auguks osutunud küll vaid bensiiniauk, muu toimib hästi ja auto toob endiselt ainult rõõmu näole.

Ja kuna nüüdseks on üksjagu vett merre voolanud, siis mõtlesin et teen väikese vahekokkuvõtte.
Loo peakangelaseks on punane 242, millega on eesmärk hästi kiiresti kurve läbida nii rajal kui loodetavasti ka tänaval. Vähemasti nii ma asju hetkel sätin.
Auto tehti 1984a Göteborgis ja tal oli peal vahva karpa mootor, neljane kast ja tagumised vent aknad. Ja kõik. Mulle meeldib, sest kaalusääst on kiire sõit.

Jaanuari keskpaigani oli mul lausa kaks kandilist.
Pilt
Pilt

Oktoobris oli igav ja tegin nii:
Pilt

Ikka selleks, et Harri's Weldworks teeks seda, mida ta kõige paremini oskab. Ohutus ennekõike ja mis seal salata, edev näeb välja ka 8)
Peale puuri sisse panekut võtsin auto ka arvele. Natuke nalja sai, aga ei midagi tõsist.
Pilt

Möödunud aasta viimasel päeval viisin oma varanduse Läänemaale Meka Workshopi:
Pilt

Must Auk saatis aasta vääriliselt ära: https://www.instagram.com/mekaworkshop/ Piiluge videot kindlasti häälega :)

Plaan oli ise-enesest lihtne. Kogu punase tehnika läheb mustale peale ja vastupidi. Tegelikkuses asi nii roosiline muidugi polnud, sest mitte miski ei klappinud omavahel. Mina tahtsin vist umbes 17 korda loobuda, aga Meka kutid olid maru positiivsed ja mitme öö ja päevaga sai must auk endale uue tehnika ning viisin selle juba uue omaniku soovide kohaselt keretöödesse. Sellest peaks midagi silmale ilusat tulema.

Punasega tööd aga veel käivad aegamisi.
Õnnestus hankida üsnagi leged Recaro SPG istmed (üleni klaasfiibrist = mugavam kui toruraamil iste ja ainult 6,5kg/tk), kinni hakkavad hoidma Sabelti 6p vööd.
BadassParts Estonia kaudu tuli täielik SuperFlex PU pukside kit, BC Racing BR seeria coiloverid, Goodridge armeeritud pidurivollad ja Group A tiib.
Meka isand Kaspar loovutas pukside tarbeks isiklikust varust ilusti värvitud ja tugevdatud esimesed ja tagumised õõtsad, reguleeritavad panhardi ja torque rodid ning tagasilla.

Pilt

Pilt

Gasser Volvo
Pilt

Aitäh Meinar, Andreas, Kaspar jt kes abis on käinud!
Pilt

Tööd on veel üksjagu ees, aga loodetavasti aprillis- mais saab juba joonestada.


Tehnika praegu
MOOTOR
B230F 8V, hoonitud 96,1mm
531 pea, porditud ja lisatud õlipihustid Windorfis
Maxspeed H-profiil sepiskepsud ARP poltidega
Turboka kolvid uute ACM rõngastega
KL Racing T2 nukkvõll
Ecumaster EMU Black
Elektrooniline rõhukontroller
Bosch coilpack ja Beru küünlajuhtmed
NGK BPR7ES küünlad
Originaal kütusepaak, Faceti etteandepump, vahepaak, Bosch 044 kütusepump, originaal AEM kütuserõhu regulaator, 875cc Siemens Deka pihustid
Koonusfilter, 3" MAF, GReddy replica BOV
600x300x75mm cooler
x70 2000a+ radikas ja 2-astmeline el.vent
16T turbo, 3” downpipe ja otseläbi summuti koos lühikese Simonsi resonaatoriga
Bardahl XTR C60 10W60
Õlipüüdur
Setrab 100x330x50mm õliradikas

ÜLEKANNE
Tagasild 1031, peaülekanne 3,91
Eaton Detroit Truetrack
OE juppidest kardaan
BMW E36 325TDS ZF käigukast adapterplaadiga. Ülekanded 5.09, 2.8, 1.76, 1.25, 1.
OE hooratas
Sachs AAN 240 sidurikorv, TDSi ketas

PIDURID
Ees 263x22mm vent, taga 281x10mm ATE
OE klotsid
Wisefab pidurivoolikud
Ate SuperBlue vedelik

VEDRUSTUS
BC Racing BR seeria coiloverid, 6/6 vedrud
Strongflex puksisari, tagasillas custom PU.
Tagasild reguleeritav, ülemised ja alumised õõtsad ning diagonaalvarras

VÄLIMUS
Group A replica tagatiib
Numbrialused ära kaotatud
Tagumised paunad siledaks keevitatud

RATTAD
ATS 15x7, ET33
ACT Mesh 16x7,5, ET35
OZ Supperleggera 17x8, ET35

SALONG
Recaro SPG istmed
Sabelt 6-punktivööd
Harri’s Weldworks 4-üunkti turvakaar, peakaar 38x2,6mm, ülejäänud 35x2,6mm
Autometer SportComp õlitemperatuur- ja rõhk, turborõhk ja wideband
Autometer AutoGage tahhomeeter
350mm sügav sportrool
Custom shifter
Tagumised avatavad kolmnurkaknad
Viimati muutis RS013, 12 Nov 2019, 20:29, muudetud 3 korda kokku.
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas allan » 08 Mär 2017, 19:33

Siit tuleb üks vinge pill ja hoian pöialt, et plaanipäraselt edeneks. Eks suvel ajame "punased" kurjaks :)
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
-taf-
Kreisi postitaja
Postitusi: 464
Liitunud: 20 Veebr 2013, 09:50
Asukoht: Tallinn

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas -taf- » 09 Mär 2017, 09:31

Hoian silma peal. Jõudu ja meelekindlust :)

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas KuldarA » 09 Mär 2017, 09:37

Edu! Hea näha, et mõnest vanast Volvost tehakse ka midagi põnevat.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
FarAway
Kõva postitaja
Postitusi: 270
Liitunud: 25 Nov 2014, 23:22
Asukoht: Pärnu

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas FarAway » 09 Mär 2017, 11:34

Väga lahe. Thumbs up!
Volvo 240 86a B230FT

wackou
Foorumi veteran
Postitusi: 2079
Liitunud: 07 Juun 2006, 21:54
Kontakt:

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas wackou » 09 Mär 2017, 13:31

Vägev.

Kas kapoti alla tuleb mingi teravam mootor ka?
S40 T4 HX35

martinp
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 05 Nov 2015, 22:06

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas martinp » 09 Mär 2017, 21:17

Väga äge, just üks päev mõtlesin, et ei tea kas sellest teema ka kuskil on, nüüd kogemata sattusin peale.
Ma käisin Mekas kui mustalt mootor maha hakkas tulema.. :D
Mulle sellised volvod meeldivad, edu! :)

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas smurf » 09 Mär 2017, 21:44

Jätan ka märgi maha sellesse teemasse. 242 kõige lahedam 200ne üldse minumeelest ja teades sinu eelnevaid tegemisi, siis saab see 242 aina paremaks minna. Edu!

Kasutaja avatar
RS013
Foorumi veteran
Postitusi: 809
Liitunud: 06 Mär 2006, 20:07
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas RS013 » 21 Mär 2017, 21:16

Siia kapotialla rändab/rändas musta mootor, kast ja kardaan. Ma natuke pean siin eelarve ja iseendaga nõu, et kas esmajoones võiks hingamine pealesurutumaks muutuda või võiksid mõlemad rattad vedada. Esimese osas on saadaval häid pakkumisi, teisalt loogilisem oleks alustuseks pidamine tekitada, sest ma otseselt jõu puudulikkuse üle kurta nagu ei saanud (veel) ja tehnika on terve (veel) ning võiks ju ühe hooaja probleemivabalt "kilomeetrihinda" odavamaks sõita.
Selline muna või kana teema vist?
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 870
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas 164 » 21 Mär 2017, 23:27

RS013 kirjutas:Siia kapotialla rändab/rändas musta mootor, kast ja kardaan. Ma natuke pean siin eelarve ja iseendaga nõu, et kas esmajoones võiks hingamine pealesurutumaks muutuda või võiksid mõlemad rattad vedada.
Hääletan kindlasti luku poolt. Küsimus on, millist eelistada.
Siit saab lugeda rajal käitumise kogemuste kohta.
http://www.pro-touring.com/threads/1047 ... comparison

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas Risu » 22 Mär 2017, 00:36

Isiklikult võtaks ka luku, sest jõuga pole ju midagi teha kui ainult üks ratas veab.
888BFF

Kasutaja avatar
RS013
Foorumi veteran
Postitusi: 809
Liitunud: 06 Mär 2006, 20:07
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas RS013 » 23 Mär 2017, 00:19

164 kirjutas:
RS013 kirjutas:Siia kapotialla rändab/rändas musta mootor, kast ja kardaan. Ma natuke pean siin eelarve ja iseendaga nõu, et kas esmajoones võiks hingamine pealesurutumaks muutuda või võiksid mõlemad rattad vedada.
Hääletan kindlasti luku poolt. Küsimus on, millist eelistada.
Siit saab lugeda rajal käitumise kogemuste kohta.
http://www.pro-touring.com/threads/1047 ... comparison


Aitäh, ma selle lehe otsa ka koperdanud ja lisaks ka muude, mis leida on õnnestunud ja mulle on mulje jäänud, et enamus on Truetrackiga rahul ja ega ma ausalt öeldes muud alternatiivi ei näe/ tea.
Kas Sul on mõni muu mõte olemas?
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 870
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas 164 » 24 Mär 2017, 10:53

Kuna mul endal teema päris päevakorras veel pole, siis väga pulkadeks ei ole jõundud uurimisega minna. Olen aru saanud, et true trackiga on ebamugavam igapäevaselt sõita, pidavad aeglastel kiirustel manööverdamistel lõhkuma. Eks valik sõltub suuresti auto kasutuse eesmärgist, kas rada või tänav. Torsenil sellist omapära ei esine, küll aga pidavat olema üks miinus rajal, kui rattad (või ratas?) õhus, siis kaob vedu ära. Kurvides üle äärte sõites pidavat seetõttu rajal aega kaotama. Kuna ise siiski jään tänavale, siis tõenäoliselt eelistaks Torsenit.

Kasutaja avatar
KoitK
Kõva postitaja
Postitusi: 293
Liitunud: 05 Juun 2006, 23:15

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas KoitK » 25 Mär 2017, 21:50

Kui jutt Eatoni Truetrack'ist käib siis see ongi torsen. Nagu Ragnar rääkis on torsenitel suhtarv, mida differentsiaal suudab väikesema pidamisega rattalt ülekanda parema pidamisega rattale, nt 1:3 kui üks ratas on muda peal ja ta suudab rakendada 100Nm siis läbi torseni kantakse 300Nm rattale mis asub asfaldil. Kui vähegi mingi pidamine on siis kantakse piisavalt momenti ka hea pidamisega rattale ning ratas ei hakka ringi käima, kuid kui üks ratastest on õhus ja ta suudab üle kanda 0Nm siis 0 x 3 on ikka 0Nm. Kui suur tõenäosus on, et üks ratas hakkab pidevalt õhus olema siis ilmselt oleks mõistlikum valida friktsioonketastega differentsiaal, seal sellist muret pole. Aga eks maailm on kirju ja paljud tootjad tahavad kinni hoida oma enese terminitest ning müüvad oma kaubamärki, peaksid läbi mõtlema, mida sa täpselt differentsiaalist tahad ja kus seda kasutad. Kui mootor on kindlasti nii võimas, et asfaldile teeb kaks musta triipu siis peaks midagi huvitavat välja valima aga teoreetiliselt kui mõlemal rattal on sama pidamine siis teeb ka avatud differ kaks musta triipu.

Kasutaja avatar
RS013
Foorumi veteran
Postitusi: 809
Liitunud: 06 Mär 2006, 20:07
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Volvo 242. Rasmus

PostitusPostitas RS013 » 28 Mär 2017, 17:23

Siin peab vahet tegema kahel nimel ka, mis mind alguses segadusse ajas, sest mõnes teemas jäi silma lõpuks, et üks räägib aiast ja teine aiaaugust.
Eaton pakub Detroit Lockerit, mis on mõeldud pigem offroad masinatele ja siis veel Detroit Trutrac'i. Viimane on jah torsentüüpi ja väidetavalt võib kanda kuni 70% veojõudu ühele rattale ja seda väga kiiresti ja märkamatult. Tõsi mõni kasutaja on kurtnud ka kolakate üle ja krt teab nüüd mis see õige siis on, ma ei imesta samas kui nad Lockerist räägivad.
Eaton pakub ka Posi, mis on standardne LSD ehk siis siduriplaatidega, aga foorumeist on silma jäänud, et pigem on mindud Posi pealt üle Truetrac'ile ja see on justkui upgrade ja kasutajad rohkem rahul.

"The Truetrac has the ability to dramatically reduce lap times, solely because of its ability to bias, or transfer, up to 70 percent of the torque load. It does that in a very efficient manner that won’t upset the car in turns.”
"The Truetrac allows you to power through the corner. Instead of coasting through a corner and powering out at the very end, the Truetrac will allow you to power through the corner and minimize traction loss. With a lot of limited-slips when you lay on the hammer and go around a corner, you end up going sideways due to a loss of traction – which is losing speed – and the Truetrac minimizes that,"
Seda ütles Eatoni oma töötaja muidugi, aga kirjeldus on mulle justkui sobiv. Ahjaa, ma soovin igapäevaselt kasutatavat pühapäeva hoonimis-, poe- ja ringrajaautot, mis oleks hästi kiire, hästi vastupidav ja hästi odav :D

Igasugused arvamused on muidugi teretulnud, suhteliselt kallis jubin ja ei tahaks vale asja tellida :)
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist