Volvo 242. Rasmus
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Volvo 242. Rasmus
Septembris kirjutasin nii: Just siis kui olen Musta Auguga rahu teinud ja otsustanud, et talvel temaga ei sõida, vaid ehk upgrade'in mõnda osa, visatakse kinnas ühe ahvatleva pakkumusega. No ja ma olen vist maru nõrk või midagi, sest andusin üsna kiiresti ja nüüd on mul must auk üle. Viimasel ajal on auguks osutunud küll vaid bensiiniauk, muu toimib hästi ja auto toob endiselt ainult rõõmu näole.
Ja kuna nüüdseks on üksjagu vett merre voolanud, siis mõtlesin et teen väikese vahekokkuvõtte.
Loo peakangelaseks on punane 242, millega on eesmärk hästi kiiresti kurve läbida nii rajal kui loodetavasti ka tänaval. Vähemasti nii ma asju hetkel sätin.
Auto tehti 1984a Göteborgis ja tal oli peal vahva karpa mootor, neljane kast ja tagumised vent aknad. Ja kõik. Mulle meeldib, sest kaalusääst on kiire sõit.
Jaanuari keskpaigani oli mul lausa kaks kandilist.
Oktoobris oli igav ja tegin nii:
Ikka selleks, et Harri's Weldworks teeks seda, mida ta kõige paremini oskab. Ohutus ennekõike ja mis seal salata, edev näeb välja ka
Peale puuri sisse panekut võtsin auto ka arvele. Natuke nalja sai, aga ei midagi tõsist.
Möödunud aasta viimasel päeval viisin oma varanduse Läänemaale Meka Workshopi:
Must Auk saatis aasta vääriliselt ära: https://www.instagram.com/mekaworkshop/ Piiluge videot kindlasti häälega
Plaan oli ise-enesest lihtne. Kogu punase tehnika läheb mustale peale ja vastupidi. Tegelikkuses asi nii roosiline muidugi polnud, sest mitte miski ei klappinud omavahel. Mina tahtsin vist umbes 17 korda loobuda, aga Meka kutid olid maru positiivsed ja mitme öö ja päevaga sai must auk endale uue tehnika ning viisin selle juba uue omaniku soovide kohaselt keretöödesse. Sellest peaks midagi silmale ilusat tulema.
Punasega tööd aga veel käivad aegamisi.
Õnnestus hankida üsnagi leged Recaro SPG istmed (üleni klaasfiibrist = mugavam kui toruraamil iste ja ainult 6,5kg/tk), kinni hakkavad hoidma Sabelti 6p vööd.
BadassParts Estonia kaudu tuli täielik SuperFlex PU pukside kit, BC Racing BR seeria coiloverid, Goodridge armeeritud pidurivollad ja Group A tiib.
Meka isand Kaspar loovutas pukside tarbeks isiklikust varust ilusti värvitud ja tugevdatud esimesed ja tagumised õõtsad, reguleeritavad panhardi ja torque rodid ning tagasilla.
Gasser Volvo
Aitäh Meinar, Andreas, Kaspar jt kes abis on käinud!
Tööd on veel üksjagu ees, aga loodetavasti aprillis- mais saab juba joonestada.
Tehnika praegu
MOOTOR
B230F 8V, hoonitud 96,1mm
531 pea, porditud ja lisatud õlipihustid Windorfis
Maxspeed H-profiil sepiskepsud ARP poltidega
Turboka kolvid uute ACM rõngastega
KL Racing T2 nukkvõll
Ecumaster EMU Black
Elektrooniline rõhukontroller
Bosch coilpack ja Beru küünlajuhtmed
NGK BPR7ES küünlad
Originaal kütusepaak, Faceti etteandepump, vahepaak, Bosch 044 kütusepump, originaal AEM kütuserõhu regulaator, 875cc Siemens Deka pihustid
Koonusfilter, 3" MAF, GReddy replica BOV
600x300x75mm cooler
x70 2000a+ radikas ja 2-astmeline el.vent
16T turbo, 3” downpipe ja otseläbi summuti koos lühikese Simonsi resonaatoriga
Bardahl XTR C60 10W60
Õlipüüdur
Setrab 100x330x50mm õliradikas
ÜLEKANNE
Tagasild 1031, peaülekanne 3,91
Eaton Detroit Truetrack
OE juppidest kardaan
BMW E36 325TDS ZF käigukast adapterplaadiga. Ülekanded 5.09, 2.8, 1.76, 1.25, 1.
OE hooratas
Sachs AAN 240 sidurikorv, TDSi ketas
PIDURID
Ees 263x22mm vent, taga 281x10mm ATE
OE klotsid
Wisefab pidurivoolikud
Ate SuperBlue vedelik
VEDRUSTUS
BC Racing BR seeria coiloverid, 6/6 vedrud
Strongflex puksisari, tagasillas custom PU.
Tagasild reguleeritav, ülemised ja alumised õõtsad ning diagonaalvarras
VÄLIMUS
Group A replica tagatiib
Numbrialused ära kaotatud
Tagumised paunad siledaks keevitatud
RATTAD
ATS 15x7, ET33
ACT Mesh 16x7,5, ET35
OZ Supperleggera 17x8, ET35
SALONG
Recaro SPG istmed
Sabelt 6-punktivööd
Harri’s Weldworks 4-üunkti turvakaar, peakaar 38x2,6mm, ülejäänud 35x2,6mm
Autometer SportComp õlitemperatuur- ja rõhk, turborõhk ja wideband
Autometer AutoGage tahhomeeter
350mm sügav sportrool
Custom shifter
Tagumised avatavad kolmnurkaknad
Ja kuna nüüdseks on üksjagu vett merre voolanud, siis mõtlesin et teen väikese vahekokkuvõtte.
Loo peakangelaseks on punane 242, millega on eesmärk hästi kiiresti kurve läbida nii rajal kui loodetavasti ka tänaval. Vähemasti nii ma asju hetkel sätin.
Auto tehti 1984a Göteborgis ja tal oli peal vahva karpa mootor, neljane kast ja tagumised vent aknad. Ja kõik. Mulle meeldib, sest kaalusääst on kiire sõit.
Jaanuari keskpaigani oli mul lausa kaks kandilist.
Oktoobris oli igav ja tegin nii:
Ikka selleks, et Harri's Weldworks teeks seda, mida ta kõige paremini oskab. Ohutus ennekõike ja mis seal salata, edev näeb välja ka
Peale puuri sisse panekut võtsin auto ka arvele. Natuke nalja sai, aga ei midagi tõsist.
Möödunud aasta viimasel päeval viisin oma varanduse Läänemaale Meka Workshopi:
Must Auk saatis aasta vääriliselt ära: https://www.instagram.com/mekaworkshop/ Piiluge videot kindlasti häälega
Plaan oli ise-enesest lihtne. Kogu punase tehnika läheb mustale peale ja vastupidi. Tegelikkuses asi nii roosiline muidugi polnud, sest mitte miski ei klappinud omavahel. Mina tahtsin vist umbes 17 korda loobuda, aga Meka kutid olid maru positiivsed ja mitme öö ja päevaga sai must auk endale uue tehnika ning viisin selle juba uue omaniku soovide kohaselt keretöödesse. Sellest peaks midagi silmale ilusat tulema.
Punasega tööd aga veel käivad aegamisi.
Õnnestus hankida üsnagi leged Recaro SPG istmed (üleni klaasfiibrist = mugavam kui toruraamil iste ja ainult 6,5kg/tk), kinni hakkavad hoidma Sabelti 6p vööd.
BadassParts Estonia kaudu tuli täielik SuperFlex PU pukside kit, BC Racing BR seeria coiloverid, Goodridge armeeritud pidurivollad ja Group A tiib.
Meka isand Kaspar loovutas pukside tarbeks isiklikust varust ilusti värvitud ja tugevdatud esimesed ja tagumised õõtsad, reguleeritavad panhardi ja torque rodid ning tagasilla.
Gasser Volvo
Aitäh Meinar, Andreas, Kaspar jt kes abis on käinud!
Tööd on veel üksjagu ees, aga loodetavasti aprillis- mais saab juba joonestada.
Tehnika praegu
MOOTOR
B230F 8V, hoonitud 96,1mm
531 pea, porditud ja lisatud õlipihustid Windorfis
Maxspeed H-profiil sepiskepsud ARP poltidega
Turboka kolvid uute ACM rõngastega
KL Racing T2 nukkvõll
Ecumaster EMU Black
Elektrooniline rõhukontroller
Bosch coilpack ja Beru küünlajuhtmed
NGK BPR7ES küünlad
Originaal kütusepaak, Faceti etteandepump, vahepaak, Bosch 044 kütusepump, originaal AEM kütuserõhu regulaator, 875cc Siemens Deka pihustid
Koonusfilter, 3" MAF, GReddy replica BOV
600x300x75mm cooler
x70 2000a+ radikas ja 2-astmeline el.vent
16T turbo, 3” downpipe ja otseläbi summuti koos lühikese Simonsi resonaatoriga
Bardahl XTR C60 10W60
Õlipüüdur
Setrab 100x330x50mm õliradikas
ÜLEKANNE
Tagasild 1031, peaülekanne 3,91
Eaton Detroit Truetrack
OE juppidest kardaan
BMW E36 325TDS ZF käigukast adapterplaadiga. Ülekanded 5.09, 2.8, 1.76, 1.25, 1.
OE hooratas
Sachs AAN 240 sidurikorv, TDSi ketas
PIDURID
Ees 263x22mm vent, taga 281x10mm ATE
OE klotsid
Wisefab pidurivoolikud
Ate SuperBlue vedelik
VEDRUSTUS
BC Racing BR seeria coiloverid, 6/6 vedrud
Strongflex puksisari, tagasillas custom PU.
Tagasild reguleeritav, ülemised ja alumised õõtsad ning diagonaalvarras
VÄLIMUS
Group A replica tagatiib
Numbrialused ära kaotatud
Tagumised paunad siledaks keevitatud
RATTAD
ATS 15x7, ET33
ACT Mesh 16x7,5, ET35
OZ Supperleggera 17x8, ET35
SALONG
Recaro SPG istmed
Sabelt 6-punktivööd
Harri’s Weldworks 4-üunkti turvakaar, peakaar 38x2,6mm, ülejäänud 35x2,6mm
Autometer SportComp õlitemperatuur- ja rõhk, turborõhk ja wideband
Autometer AutoGage tahhomeeter
350mm sügav sportrool
Custom shifter
Tagumised avatavad kolmnurkaknad
Viimati muutis RS013, 12 Nov 2019, 20:29, muudetud 3 korda kokku.
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron
Re: Volvo 242. Rasmus
Siit tuleb üks vinge pill ja hoian pöialt, et plaanipäraselt edeneks. Eks suvel ajame "punased" kurjaks
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
Re: Volvo 242. Rasmus
Hoian silma peal. Jõudu ja meelekindlust
Re: Volvo 242. Rasmus
Edu! Hea näha, et mõnest vanast Volvost tehakse ka midagi põnevat.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
Re: Volvo 242. Rasmus
Väga äge, just üks päev mõtlesin, et ei tea kas sellest teema ka kuskil on, nüüd kogemata sattusin peale.
Ma käisin Mekas kui mustalt mootor maha hakkas tulema..
Mulle sellised volvod meeldivad, edu!
Ma käisin Mekas kui mustalt mootor maha hakkas tulema..
Mulle sellised volvod meeldivad, edu!
Re: Volvo 242. Rasmus
Jätan ka märgi maha sellesse teemasse. 242 kõige lahedam 200ne üldse minumeelest ja teades sinu eelnevaid tegemisi, siis saab see 242 aina paremaks minna. Edu!
Re: Volvo 242. Rasmus
Siia kapotialla rändab/rändas musta mootor, kast ja kardaan. Ma natuke pean siin eelarve ja iseendaga nõu, et kas esmajoones võiks hingamine pealesurutumaks muutuda või võiksid mõlemad rattad vedada. Esimese osas on saadaval häid pakkumisi, teisalt loogilisem oleks alustuseks pidamine tekitada, sest ma otseselt jõu puudulikkuse üle kurta nagu ei saanud (veel) ja tehnika on terve (veel) ning võiks ju ühe hooaja probleemivabalt "kilomeetrihinda" odavamaks sõita.
Selline muna või kana teema vist?
Selline muna või kana teema vist?
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron
Re: Volvo 242. Rasmus
Hääletan kindlasti luku poolt. Küsimus on, millist eelistada.RS013 kirjutas:Siia kapotialla rändab/rändas musta mootor, kast ja kardaan. Ma natuke pean siin eelarve ja iseendaga nõu, et kas esmajoones võiks hingamine pealesurutumaks muutuda või võiksid mõlemad rattad vedada.
Siit saab lugeda rajal käitumise kogemuste kohta.
http://www.pro-touring.com/threads/1047 ... comparison
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70
121 Amazon 2,0 P130 2D ´69
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70
121 Amazon 2,0 P130 2D ´69
Re: Volvo 242. Rasmus
Isiklikult võtaks ka luku, sest jõuga pole ju midagi teha kui ainult üks ratas veab.
888BFF
Re: Volvo 242. Rasmus
164 kirjutas:Hääletan kindlasti luku poolt. Küsimus on, millist eelistada.RS013 kirjutas:Siia kapotialla rändab/rändas musta mootor, kast ja kardaan. Ma natuke pean siin eelarve ja iseendaga nõu, et kas esmajoones võiks hingamine pealesurutumaks muutuda või võiksid mõlemad rattad vedada.
Siit saab lugeda rajal käitumise kogemuste kohta.
http://www.pro-touring.com/threads/1047 ... comparison
Aitäh, ma selle lehe otsa ka koperdanud ja lisaks ka muude, mis leida on õnnestunud ja mulle on mulje jäänud, et enamus on Truetrackiga rahul ja ega ma ausalt öeldes muud alternatiivi ei näe/ tea.
Kas Sul on mõni muu mõte olemas?
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron
Re: Volvo 242. Rasmus
Kuna mul endal teema päris päevakorras veel pole, siis väga pulkadeks ei ole jõundud uurimisega minna. Olen aru saanud, et true trackiga on ebamugavam igapäevaselt sõita, pidavad aeglastel kiirustel manööverdamistel lõhkuma. Eks valik sõltub suuresti auto kasutuse eesmärgist, kas rada või tänav. Torsenil sellist omapära ei esine, küll aga pidavat olema üks miinus rajal, kui rattad (või ratas?) õhus, siis kaob vedu ära. Kurvides üle äärte sõites pidavat seetõttu rajal aega kaotama. Kuna ise siiski jään tänavale, siis tõenäoliselt eelistaks Torsenit.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70
121 Amazon 2,0 P130 2D ´69
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70
121 Amazon 2,0 P130 2D ´69
Re: Volvo 242. Rasmus
Kui jutt Eatoni Truetrack'ist käib siis see ongi torsen. Nagu Ragnar rääkis on torsenitel suhtarv, mida differentsiaal suudab väikesema pidamisega rattalt ülekanda parema pidamisega rattale, nt 1:3 kui üks ratas on muda peal ja ta suudab rakendada 100Nm siis läbi torseni kantakse 300Nm rattale mis asub asfaldil. Kui vähegi mingi pidamine on siis kantakse piisavalt momenti ka hea pidamisega rattale ning ratas ei hakka ringi käima, kuid kui üks ratastest on õhus ja ta suudab üle kanda 0Nm siis 0 x 3 on ikka 0Nm. Kui suur tõenäosus on, et üks ratas hakkab pidevalt õhus olema siis ilmselt oleks mõistlikum valida friktsioonketastega differentsiaal, seal sellist muret pole. Aga eks maailm on kirju ja paljud tootjad tahavad kinni hoida oma enese terminitest ning müüvad oma kaubamärki, peaksid läbi mõtlema, mida sa täpselt differentsiaalist tahad ja kus seda kasutad. Kui mootor on kindlasti nii võimas, et asfaldile teeb kaks musta triipu siis peaks midagi huvitavat välja valima aga teoreetiliselt kui mõlemal rattal on sama pidamine siis teeb ka avatud differ kaks musta triipu.
Re: Volvo 242. Rasmus
Siin peab vahet tegema kahel nimel ka, mis mind alguses segadusse ajas, sest mõnes teemas jäi silma lõpuks, et üks räägib aiast ja teine aiaaugust.
Eaton pakub Detroit Lockerit, mis on mõeldud pigem offroad masinatele ja siis veel Detroit Trutrac'i. Viimane on jah torsentüüpi ja väidetavalt võib kanda kuni 70% veojõudu ühele rattale ja seda väga kiiresti ja märkamatult. Tõsi mõni kasutaja on kurtnud ka kolakate üle ja krt teab nüüd mis see õige siis on, ma ei imesta samas kui nad Lockerist räägivad.
Eaton pakub ka Posi, mis on standardne LSD ehk siis siduriplaatidega, aga foorumeist on silma jäänud, et pigem on mindud Posi pealt üle Truetrac'ile ja see on justkui upgrade ja kasutajad rohkem rahul.
"The Truetrac has the ability to dramatically reduce lap times, solely because of its ability to bias, or transfer, up to 70 percent of the torque load. It does that in a very efficient manner that won’t upset the car in turns.”
"The Truetrac allows you to power through the corner. Instead of coasting through a corner and powering out at the very end, the Truetrac will allow you to power through the corner and minimize traction loss. With a lot of limited-slips when you lay on the hammer and go around a corner, you end up going sideways due to a loss of traction – which is losing speed – and the Truetrac minimizes that,"
Seda ütles Eatoni oma töötaja muidugi, aga kirjeldus on mulle justkui sobiv. Ahjaa, ma soovin igapäevaselt kasutatavat pühapäeva hoonimis-, poe- ja ringrajaautot, mis oleks hästi kiire, hästi vastupidav ja hästi odav
Igasugused arvamused on muidugi teretulnud, suhteliselt kallis jubin ja ei tahaks vale asja tellida
Eaton pakub Detroit Lockerit, mis on mõeldud pigem offroad masinatele ja siis veel Detroit Trutrac'i. Viimane on jah torsentüüpi ja väidetavalt võib kanda kuni 70% veojõudu ühele rattale ja seda väga kiiresti ja märkamatult. Tõsi mõni kasutaja on kurtnud ka kolakate üle ja krt teab nüüd mis see õige siis on, ma ei imesta samas kui nad Lockerist räägivad.
Eaton pakub ka Posi, mis on standardne LSD ehk siis siduriplaatidega, aga foorumeist on silma jäänud, et pigem on mindud Posi pealt üle Truetrac'ile ja see on justkui upgrade ja kasutajad rohkem rahul.
"The Truetrac has the ability to dramatically reduce lap times, solely because of its ability to bias, or transfer, up to 70 percent of the torque load. It does that in a very efficient manner that won’t upset the car in turns.”
"The Truetrac allows you to power through the corner. Instead of coasting through a corner and powering out at the very end, the Truetrac will allow you to power through the corner and minimize traction loss. With a lot of limited-slips when you lay on the hammer and go around a corner, you end up going sideways due to a loss of traction – which is losing speed – and the Truetrac minimizes that,"
Seda ütles Eatoni oma töötaja muidugi, aga kirjeldus on mulle justkui sobiv. Ahjaa, ma soovin igapäevaselt kasutatavat pühapäeva hoonimis-, poe- ja ringrajaautot, mis oleks hästi kiire, hästi vastupidav ja hästi odav
Igasugused arvamused on muidugi teretulnud, suhteliselt kallis jubin ja ei tahaks vale asja tellida
XC70 T6 AWD & 242 turbo & C70 T5M Saffron
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist