Loff'i Hõbekihar
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Loff'i Hõbekihar
Nõks alla 100€ on letihind, 2tk.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Loff'i Hõbekihar
Pikka aega on kapis vedelenud diagnostikaseade, lõpuks ajasin elu sisse sellele ja nimekiri oli päris pikk. Viimane vigade kustutamine toimus oma 2 aastat tagasi.
Aga põhilised, mis alles jäid on:
6805 - Turbo charge regulator valve
- Intermittent
903F - Electronic throttle control malfunction
- Intermittent
644A - Variable camshaft, faulty signal
- Intermittent
9150 - Electronic throttle control malfunction
- Intermittent
Tänaseks päevaks olen lahti saanud 6805-st. See solenoidklapp oli umbes ja täiesti kinni kiilunud. Pesin läbi ja klõbistasin niipalju, et õhk hakkas läbi käima, sealt kust peab. Aga kindla peale minekuks, tellisin ika uue tüki ka ja hea oli, et tellisin, sest võrreldes uuega, vanast õhk ikkagi nii kergelt läbi ei käinud.
Kood on vahepeal muutunud aga sama tükk on ikkagi.
Kapoti all üht koma teis ikka lekkis - roolivõimu reservuaarist väljuv voolik ja paisupaak. RV reservuaari voolikul vana klamber ei pigistanud enam piisavalt, vahetasin selle spets tangidega paigaldatava orig. klambri tavalise keeratava voolikuklamri vastu - jäi pidama.
Paisupaagi lekke teema oli kunagi enne ka päevakorrral aga siis tundus, et vooliku kinnituse vahelt immitseb läbi. Tookord sai klambrit peale keeratud ja tundus nagu peaks. Mõni aeg tagasi sain aga tegelikule lekkekohale jälile. Lekke kõrvaldamiseks pidin uue(kasutatud) paisupaagi ostma (tänusõnad Hpnole).
Nimelt vana paak hakkas lekkima valuvormi jälje pealt. Valuvormi jälg, mis on paagil "MIN" kirja kõrval vertikaalselt. täpselt piki seda jälge pragu sees, "N" tähe kõrvalt on näha.
Plägaste ilmadega tuuleklaasi pesurit kasutades hakkas silma, et juhipoolne tulekojamees tuleb kojamehevarre küljest ära. Teda varre küljes hoidvad kõrvad ära murdunud. Niikauaks, kuni saab uue(d) düüsid, sai kiire lahendus käiku lastud.
Musta värvi juhtmesidemed said just enne otsa, kui majale jõulutulesid paigaldasin ning olin sunnitud valget kasutama. Tegelikult saab selle musta veekindla markeriga üle ka värvida.
Tulles tagasi järele jäänud veakoodide juurde siis 644A on poolel teel vea tuvastamisega. Selgeks olen suutnud teha, et nukkvõlli asendi andur on töökorras. Selle tuvastamisel aitas kaasa see juhend: https://www.pelicanparts.com/techarticl ... esting.htm
Kõik on nii nagu peab, 5V tuleb peale, mass on olemas ja mootorit ringi keerates andurist välja tulev signaal muutub 0-5V ja 5-0V.
Selles osas järgmisena peab ette võtma VVT solenoidi ja viimasen peab minema kuhugile adekvaatsesse töökotta märke paika panema või endale tööriistad ostma.
903F ja 9150 koodidega hakkab nalja saama. ETM-i maha võtma selle juppideks laiali lammutama ja vatama, kas TPS'i kontaktid on ära kulunud, kui jah siis peab ostma kontaktivaba TPS'i komplekti ja selle paigaldama.
Aga hetkel seda teha ei saa, sest auto läks gaasiseadme paigaldusse. Kõigi eelduste kohaselt saan auto kolmapäeval tagasi ja saab diagnoosimise ja remondiga jätkata.
Selline sportlik huvi on juba tekkinud - saab ise korda või ei saa.
Aga põhilised, mis alles jäid on:
6805 - Turbo charge regulator valve
- Intermittent
903F - Electronic throttle control malfunction
- Intermittent
644A - Variable camshaft, faulty signal
- Intermittent
9150 - Electronic throttle control malfunction
- Intermittent
Tänaseks päevaks olen lahti saanud 6805-st. See solenoidklapp oli umbes ja täiesti kinni kiilunud. Pesin läbi ja klõbistasin niipalju, et õhk hakkas läbi käima, sealt kust peab. Aga kindla peale minekuks, tellisin ika uue tüki ka ja hea oli, et tellisin, sest võrreldes uuega, vanast õhk ikkagi nii kergelt läbi ei käinud.
Kood on vahepeal muutunud aga sama tükk on ikkagi.
Kapoti all üht koma teis ikka lekkis - roolivõimu reservuaarist väljuv voolik ja paisupaak. RV reservuaari voolikul vana klamber ei pigistanud enam piisavalt, vahetasin selle spets tangidega paigaldatava orig. klambri tavalise keeratava voolikuklamri vastu - jäi pidama.
Paisupaagi lekke teema oli kunagi enne ka päevakorrral aga siis tundus, et vooliku kinnituse vahelt immitseb läbi. Tookord sai klambrit peale keeratud ja tundus nagu peaks. Mõni aeg tagasi sain aga tegelikule lekkekohale jälile. Lekke kõrvaldamiseks pidin uue(kasutatud) paisupaagi ostma (tänusõnad Hpnole).
Nimelt vana paak hakkas lekkima valuvormi jälje pealt. Valuvormi jälg, mis on paagil "MIN" kirja kõrval vertikaalselt. täpselt piki seda jälge pragu sees, "N" tähe kõrvalt on näha.
Plägaste ilmadega tuuleklaasi pesurit kasutades hakkas silma, et juhipoolne tulekojamees tuleb kojamehevarre küljest ära. Teda varre küljes hoidvad kõrvad ära murdunud. Niikauaks, kuni saab uue(d) düüsid, sai kiire lahendus käiku lastud.
Musta värvi juhtmesidemed said just enne otsa, kui majale jõulutulesid paigaldasin ning olin sunnitud valget kasutama. Tegelikult saab selle musta veekindla markeriga üle ka värvida.
Tulles tagasi järele jäänud veakoodide juurde siis 644A on poolel teel vea tuvastamisega. Selgeks olen suutnud teha, et nukkvõlli asendi andur on töökorras. Selle tuvastamisel aitas kaasa see juhend: https://www.pelicanparts.com/techarticl ... esting.htm
Kõik on nii nagu peab, 5V tuleb peale, mass on olemas ja mootorit ringi keerates andurist välja tulev signaal muutub 0-5V ja 5-0V.
Selles osas järgmisena peab ette võtma VVT solenoidi ja viimasen peab minema kuhugile adekvaatsesse töökotta märke paika panema või endale tööriistad ostma.
903F ja 9150 koodidega hakkab nalja saama. ETM-i maha võtma selle juppideks laiali lammutama ja vatama, kas TPS'i kontaktid on ära kulunud, kui jah siis peab ostma kontaktivaba TPS'i komplekti ja selle paigaldama.
Aga hetkel seda teha ei saa, sest auto läks gaasiseadme paigaldusse. Kõigi eelduste kohaselt saan auto kolmapäeval tagasi ja saab diagnoosimise ja remondiga jätkata.
Selline sportlik huvi on juba tekkinud - saab ise korda või ei saa.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Hõbekihar
Piltlikult öeldes poole odavamalt sõitmine võib alata.
Kuna tegemist ikka päevi näinud igapäevaliikuriga siis gaasiseadme juhtmete/voolikute hirmsat peitmist paigaldajalt ei nõudnud.
Veakoodi 644A Põhjustaja otsimine jätkus VVT solenoidi mõõtmise ja testimisega. Auto peal ei hakanud seda testima ja võtsin solenoidi maha, et siis puhastan teise juba ära ka.
Puhastamise ja katsetamise abimaterjaliks leidsin sellise juhendi: https://volvo.oemdtc.com/154/vvt-soleno ... 2006-volvo
Solenoid laua peal, esialgu 12V järgi - klõpsub küll. Selleks, et teada saada, kas ka piisavalt, ühendasin keskmisesse avasse vooliku, puhusin sealt sisse ja lülitasin +12V solenoidile peale - lülitab ringi küll.
Ilma vooluta liigub õli keskmisest avast solenoidi poolsesse kanalisse ja +12V lülitamise puhul solenoidi poolt kaugemasse kanalisse.
Mis seal ikka, solenoid auto peale tagasi. Kuna liigse õliga ujutamise takistamiseks sättisin enne solenoidi eemaldamist selle ümber kaltsu ja solenoidi tagasi panekul jäi kaltsu üks osa servast solenoidi ja klapikambri kaane vahele ning ma seda tähele ei pannud, hakkas pull pihta. Panin auto käima ja kohe ei läinud kapotialla vaatama, mis toimub siis lahmas sealt solenoidi vahel mõnusalt õli mööda mootori tagumist külge alla. Vot sulle liigset õliga ujutamist. ilmselt see kalts seal vahel muljus tihendit ja hiljem, peale kaltsutüki eemaldamist, tihend pidama ei jäänud. Mis seal ikka, uut pole kohe võtta ja pidi asja lahendama tsiklimootorite remondist üle jäänud Loctite 510 vedela tihendiga. Õli jooksu sai pidama aga niiskeks läheb ikka. Uus tihend on tellimisel.
Kuna ees oli ootamas gaasiseadme tehn. passi kandmine ja TÜV siis pidin auto õlist tilkuva pühjakatte alt ära võtma ja puhtaks pesema nind mootori samuti. Põhjakatet eemaldades leidsin põhjakatte pealt ühe kandilise tihendi.
Esimene mõte oli: "Gaasiseadme paigaldajad ikka mingit nahka teinud!". Siis uurisin seda tihendit ja gaasiseadme jubinaid, sinna see ei kuulu. Siis hakkasin järge mööda pistikuid uurima, mida ma ise lahti/kinni olin näppinud - seal kuhu see tihend sobiks olid tihendid alles. Selle käigus sai selgeks, kuhu (mis tüüpi ja kujuga pistik) see tihend peab käima. Minu poolt lahti/kinni käinud pistikuid oli seda tüüpi ainult 2. Selliseid mootoriruumis oli veel 5 tk - pihustid. 1. sil. tihend alles, 2. sil. tihend puudu, 3. sil. tihend puudu, 4. sil. tihend puudu, 5. sil. tihend alles.
2. sil. pihusti pistikusse panin selle tihendi tagasi. Nüüd on puudu veel kaks tihendit. Neid ma kuskilt ei leidnud. Vahemärkusena, et minu käes pole sellel autol minu käsi pihustitel pistikuid maha võtnud. Õnneks oli 700-se lammutamise käigus üle jäänud juhtmestikus kaks sellist pistikut olemas ja sealt sain asendused.
Pistik ilma ja koos tihendiga. Ääremärkusena, et XC70-l nii öelda originaal tihend läks pistikusse ikka kuidagi väga lohvkalt tagasi, 700-se pistikutest saadud tihendid ikka tuugamalt. Võibolla pistikut maha võttes kukkus tihend ise välja või oli kleepunud pihusti külge ja hiljem gaasi voolikuid/juhtmeid vedades kadus see sealt pihusti küljest minema.
Veakood 644A peale solenoidi tagasipanekut ja koodide kustutamist enam tagasi ei tulnud. Aga kuskilt internetiavarustest lugesin, et kellelgi tuli see kood tagasi peale 50 miili läbimist. Täna pole veel arvutit järgi pannud ja koode lugenud.
Saab näha, mis koode nüüd pritsib.
Kuna tegemist ikka päevi näinud igapäevaliikuriga siis gaasiseadme juhtmete/voolikute hirmsat peitmist paigaldajalt ei nõudnud.
Veakoodi 644A Põhjustaja otsimine jätkus VVT solenoidi mõõtmise ja testimisega. Auto peal ei hakanud seda testima ja võtsin solenoidi maha, et siis puhastan teise juba ära ka.
Puhastamise ja katsetamise abimaterjaliks leidsin sellise juhendi: https://volvo.oemdtc.com/154/vvt-soleno ... 2006-volvo
Solenoid laua peal, esialgu 12V järgi - klõpsub küll. Selleks, et teada saada, kas ka piisavalt, ühendasin keskmisesse avasse vooliku, puhusin sealt sisse ja lülitasin +12V solenoidile peale - lülitab ringi küll.
Ilma vooluta liigub õli keskmisest avast solenoidi poolsesse kanalisse ja +12V lülitamise puhul solenoidi poolt kaugemasse kanalisse.
Mis seal ikka, solenoid auto peale tagasi. Kuna liigse õliga ujutamise takistamiseks sättisin enne solenoidi eemaldamist selle ümber kaltsu ja solenoidi tagasi panekul jäi kaltsu üks osa servast solenoidi ja klapikambri kaane vahele ning ma seda tähele ei pannud, hakkas pull pihta. Panin auto käima ja kohe ei läinud kapotialla vaatama, mis toimub siis lahmas sealt solenoidi vahel mõnusalt õli mööda mootori tagumist külge alla. Vot sulle liigset õliga ujutamist. ilmselt see kalts seal vahel muljus tihendit ja hiljem, peale kaltsutüki eemaldamist, tihend pidama ei jäänud. Mis seal ikka, uut pole kohe võtta ja pidi asja lahendama tsiklimootorite remondist üle jäänud Loctite 510 vedela tihendiga. Õli jooksu sai pidama aga niiskeks läheb ikka. Uus tihend on tellimisel.
Kuna ees oli ootamas gaasiseadme tehn. passi kandmine ja TÜV siis pidin auto õlist tilkuva pühjakatte alt ära võtma ja puhtaks pesema nind mootori samuti. Põhjakatet eemaldades leidsin põhjakatte pealt ühe kandilise tihendi.
Esimene mõte oli: "Gaasiseadme paigaldajad ikka mingit nahka teinud!". Siis uurisin seda tihendit ja gaasiseadme jubinaid, sinna see ei kuulu. Siis hakkasin järge mööda pistikuid uurima, mida ma ise lahti/kinni olin näppinud - seal kuhu see tihend sobiks olid tihendid alles. Selle käigus sai selgeks, kuhu (mis tüüpi ja kujuga pistik) see tihend peab käima. Minu poolt lahti/kinni käinud pistikuid oli seda tüüpi ainult 2. Selliseid mootoriruumis oli veel 5 tk - pihustid. 1. sil. tihend alles, 2. sil. tihend puudu, 3. sil. tihend puudu, 4. sil. tihend puudu, 5. sil. tihend alles.
2. sil. pihusti pistikusse panin selle tihendi tagasi. Nüüd on puudu veel kaks tihendit. Neid ma kuskilt ei leidnud. Vahemärkusena, et minu käes pole sellel autol minu käsi pihustitel pistikuid maha võtnud. Õnneks oli 700-se lammutamise käigus üle jäänud juhtmestikus kaks sellist pistikut olemas ja sealt sain asendused.
Pistik ilma ja koos tihendiga. Ääremärkusena, et XC70-l nii öelda originaal tihend läks pistikusse ikka kuidagi väga lohvkalt tagasi, 700-se pistikutest saadud tihendid ikka tuugamalt. Võibolla pistikut maha võttes kukkus tihend ise välja või oli kleepunud pihusti külge ja hiljem gaasi voolikuid/juhtmeid vedades kadus see sealt pihusti küljest minema.
Veakood 644A peale solenoidi tagasipanekut ja koodide kustutamist enam tagasi ei tulnud. Aga kuskilt internetiavarustest lugesin, et kellelgi tuli see kood tagasi peale 50 miili läbimist. Täna pole veel arvutit järgi pannud ja koode lugenud.
Saab näha, mis koode nüüd pritsib.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Hõbekihar
Ahjaa, TÜV-il ei läinud hästi, vasak esimene rattalaager ja mootor ikka õline kuskilt.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Hõbekihar
Minu S60 mõne aasta tagune 644A päädis solenoidi vahetusega. Külmast peast oli takistus õige, aga kuumast peast mitte.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
Re: Loff'i Hõbekihar
Palju takistus erines? Minu omal oli külmalt 4.1 oomi. Kuumalt pole mõõtnud.
Küll aga proovisin kuumalt, kas lülitab õlivoolu ringi (kas kuumalt kinni ei kiilu) - töötas.
Ühes VVT teemas jäi silma, et see laua peal takistuse mõõtmine ei anna õiget tulemust:
"Is it common for a faulty solenoid to have a normal resistance unplugged, but almost open when energized?"
Ja vastus:
"Yes. There is almost no current load when measuring resistance. Circuit may show perfect resistance value unloaded but fail instantly when current is applied.
There are very few placed where resistance measurement is accurate. I almost never use it.
Circuits that work under load (small or big amount) have to evaluated always under real operating conditon."
Link teemale: https://www.picoauto.com/support/topic19071.html
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Hõbekihar
Kuumast peast oli mitukümmend oomi, täpset numbrit ei mäleta. Pärast vea kustutamist sain mitu korda sõitmas käia, enne kui uuesti tagasi tuli.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
Re: Loff'i Hõbekihar
Küll see Hõbekihar ikka nõuab tähelepanu...aga ma pole kitsi ka.
Seesinane TÜV'il avastatud esimene vasak rattalaager oli straight forward töö, 2h ja valmis. Enne sai muidugi juutuubis veits kodutööd ka tehtud ja nähtud, kui keeruliseks mõni on selle töö ajanud ja kui lihtne see tegelikult on. Kõige hullem variant oli vist see, et käändmik võeti amordipüstaku küljest lahti ja ABS andur võeti ka ära. Kõige lihtsam variant näitas, et pole vaja midagi peale pid. sadula ja ketta ära võtta kuskilt, lihtsalt veovõlli otsapolt lahti, lükkad veovõlli nii sisse kui saab ja keerad rooli ühele poole välja siis saad 2 polti lahti ja rool teisele poole välja ja saad ülejäänud 2 polti lahti. No tegelikult nii ikka ei saa - võtmeid ei saa vahele.
Kõige lihtsam oli alumine šarniir käändmiku küljest lahti võtta ja veovõll laagrist eemaldada.
Laager oli ikka täitsa otsas omadega, samas mingit häält ta ei teinud aga loksus korralikult. Videost näha ka kui tähelepanelikult vaadata, läbi kaamerasilma tundub, et loksus vähem kui tegelikult.
https://youtu.be/-xLgVKUJ6Qo
No ma veits ei saa aru, miks tehakse selliseid elemente nagu käändmik, alumiiniumist - meie soolases talvekliimas need mädanevad ju kohe ära. Samas kui sama kompunniga laager oleks niiöelda teras terases siis see kombinatsioon roostetaks vist nii kinni, et viska kogu käändmik minema.
Kuna autol on mingi "rändav" ABS-i viga ka küljes siis puhastasin ABS rõnga ka ära. Selgitus selle Abs vea kohta tuleb edaspidi.
Käändmik ise ka traatharjaga puhtamaks, et uus laager paremini pessa istuks.
Põmm ja koos.
Nüüd lähemalt sellest ABS'i jamast - aeg-ajalt viskab ABS'i tule põlema. Vahest kaob ära. Arvuti näitab vasakut tagumist anduri viga, tõesti kui ABS'i viga on sees siis vasak tagumine kiirust ei näita. Suvel kuivaga on OK, talvel külma ja kuivaga on OK, niisked, märjad ilmad siis ilmub ABS'i viga tagasi. Pistikud üle käidud, juhtmestik kontrollitud (andurist pistikusse) - kõik tundub nagu korras olevat. Testriga tagumisi andureid mõõtes näitavad need mõlemad mitte midagi.
Praeguse ilmaga on ABS'i tuli kustus. Mõtlesin, et vahetan selle tagumise vasaku anduri ära ja vaatab, mis saab. 20€ anduri eest pole väga hull kooliraha kah.
Mõnda aega gaasiga ringi sõitnud ja mootorile veakoode kenasti juurde tulnud, uued koodid on seotud süütamisega. Kuna süüteküünlaid pole veel vahetanud (tavalised iriidiumite vastu) siis loodetavasti saab sellest veast peale küünalde vahetust lahti. Gazneti omad soovitasid küünlad välja vahetada, soovitati Denso küünlaid. Keerame need peale ja vaatame, kas õigustavad ennast.
Küünalde otsimise osas oli neid netist suht raske osta. Balti Autoosad neid tellimiskeskuses ei paku, mingi imelik netipood, mis on Eesti keeles aga elu käib vist Saksas, tundus kahtlane. Helistasin Suppile ja küünlad olemas. Sedapuhku paljalt küünalde ostmine ja nede omamine misfire veakoode ei kõrvaldanud, nagu ABS anduriga oli - peale anduri ostmist viga kadunud.
Nimekiri on uhke!
Pimeda aja murdmiseks mõtlesin kaasajastada tulede sisusid - vanad lihtsad pirnid vähe paremate ja värskemate vastu vahetada.
eBayst on tulemas 9150 vekoodi, mis on nüüd intermittent asemel permanent, parandamiseks kontaktivaba TPS'i kit.
Seesinane TÜV'il avastatud esimene vasak rattalaager oli straight forward töö, 2h ja valmis. Enne sai muidugi juutuubis veits kodutööd ka tehtud ja nähtud, kui keeruliseks mõni on selle töö ajanud ja kui lihtne see tegelikult on. Kõige hullem variant oli vist see, et käändmik võeti amordipüstaku küljest lahti ja ABS andur võeti ka ära. Kõige lihtsam variant näitas, et pole vaja midagi peale pid. sadula ja ketta ära võtta kuskilt, lihtsalt veovõlli otsapolt lahti, lükkad veovõlli nii sisse kui saab ja keerad rooli ühele poole välja siis saad 2 polti lahti ja rool teisele poole välja ja saad ülejäänud 2 polti lahti. No tegelikult nii ikka ei saa - võtmeid ei saa vahele.
Kõige lihtsam oli alumine šarniir käändmiku küljest lahti võtta ja veovõll laagrist eemaldada.
Laager oli ikka täitsa otsas omadega, samas mingit häält ta ei teinud aga loksus korralikult. Videost näha ka kui tähelepanelikult vaadata, läbi kaamerasilma tundub, et loksus vähem kui tegelikult.
https://youtu.be/-xLgVKUJ6Qo
No ma veits ei saa aru, miks tehakse selliseid elemente nagu käändmik, alumiiniumist - meie soolases talvekliimas need mädanevad ju kohe ära. Samas kui sama kompunniga laager oleks niiöelda teras terases siis see kombinatsioon roostetaks vist nii kinni, et viska kogu käändmik minema.
Kuna autol on mingi "rändav" ABS-i viga ka küljes siis puhastasin ABS rõnga ka ära. Selgitus selle Abs vea kohta tuleb edaspidi.
Käändmik ise ka traatharjaga puhtamaks, et uus laager paremini pessa istuks.
Põmm ja koos.
Nüüd lähemalt sellest ABS'i jamast - aeg-ajalt viskab ABS'i tule põlema. Vahest kaob ära. Arvuti näitab vasakut tagumist anduri viga, tõesti kui ABS'i viga on sees siis vasak tagumine kiirust ei näita. Suvel kuivaga on OK, talvel külma ja kuivaga on OK, niisked, märjad ilmad siis ilmub ABS'i viga tagasi. Pistikud üle käidud, juhtmestik kontrollitud (andurist pistikusse) - kõik tundub nagu korras olevat. Testriga tagumisi andureid mõõtes näitavad need mõlemad mitte midagi.
Praeguse ilmaga on ABS'i tuli kustus. Mõtlesin, et vahetan selle tagumise vasaku anduri ära ja vaatab, mis saab. 20€ anduri eest pole väga hull kooliraha kah.
Mõnda aega gaasiga ringi sõitnud ja mootorile veakoode kenasti juurde tulnud, uued koodid on seotud süütamisega. Kuna süüteküünlaid pole veel vahetanud (tavalised iriidiumite vastu) siis loodetavasti saab sellest veast peale küünalde vahetust lahti. Gazneti omad soovitasid küünlad välja vahetada, soovitati Denso küünlaid. Keerame need peale ja vaatame, kas õigustavad ennast.
Küünalde otsimise osas oli neid netist suht raske osta. Balti Autoosad neid tellimiskeskuses ei paku, mingi imelik netipood, mis on Eesti keeles aga elu käib vist Saksas, tundus kahtlane. Helistasin Suppile ja küünlad olemas. Sedapuhku paljalt küünalde ostmine ja nede omamine misfire veakoode ei kõrvaldanud, nagu ABS anduriga oli - peale anduri ostmist viga kadunud.
Nimekiri on uhke!
Pimeda aja murdmiseks mõtlesin kaasajastada tulede sisusid - vanad lihtsad pirnid vähe paremate ja värskemate vastu vahetada.
eBayst on tulemas 9150 vekoodi, mis on nüüd intermittent asemel permanent, parandamiseks kontaktivaba TPS'i kit.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Hõbekihar
Enda kogemus näitab šarniiri eraldusel, et kõige lihtsam ja ohutum on koormarihmaga õõtshoob vastaspoole õõtsa külge alla tõmmata ja šarniir õõtsast eraldada.
Re: Loff'i Hõbekihar
ABS-i viga ikka ujus välja ja kadus, olenevalt kui niiske ilm oli. Vahetasin selle anduri ära, mille viga arvuti näitas. Nüüd on viga kadunud.
Anduri vahetus ise ei võta kaua aega, kui kõik nipid teada siis suurusjärgus veerand kuni pool tundi.
Kui andur oli oma kohalt ära võetud siis oli näha, et see on vastu veovõlli käinud ja oli teine oma pesas kuidagi viltu.
Nii öelda anduri "pesa" (anduri kinnituspoldi ava pildi ülemises servas), poolkuu kujuline väljalõige.
Ja ilmselt on anduri ots sinna rohelise "triibu" vastu käinud või kuhugile sinna kanti.
Anduri ots kulunud ja sealt kulumise kohalt oli ka midagi metalset vastu helendamas, selline hääästi pisike.
Rattalaagri korpuse küljest anduri eemaldamine on lihtne, edasi on vaja anduri kaabli teine ots kuidagi kätte saada. Anduri pistik asub juhi taga istuja pee all. Iste üles ja vaibad eemale ning ukseava servas on pistikud. Vasak tagumine anduri pistik on halli värvi, kahe juhtmega pistik. Istme aluste vaipade all on ümmargune luuk, see tuleb ära võtta.
Kuna anduri kaabel jookseb kütusepaagi ja kere vahelt läbi ja see vahe on parasjagu nii väike, et pistik sealt läbi ei mahu, tuleb pistik ära lammutada, ehk siis pistiku plastikust juhtmed eraldada.
Netist otsisin aga ei leidnud seda head ja õiget õpetust, kuidas see pistik siis ikkagi normaalselt ära laguneb. Lõpuks lõikasin vanal anduril lihtsalt pistiku ära ja lõikasin lõhki, et aru saada kuidas klemmid kätte saada.
Pistik ise. Pistikul on välja käiv valge plastikust jublakas, mis on justkui lukusti. Kõige lihtsam klemmide lukustitele ligi saada, kui see valge jublakas pistikust eraldada. Selleks tuleb, näiteks tihendikonksu otsaga, selle valge jublaka keskel olev keel alla vajutada ja siis see jublakas välja kangutada. Nii nagu pildil punaste nooltega näidatud.
Järgmisena tuleb selle valge jublaka külgedelt näpitsatega kokku vajutada ja see jublakas pistikust eraldada. Kõige paremini tuleb see välja kui näpitsatega tõmmates samal ajal paremale-vasakule jõnksutada.
Ja käes ta ongi.
Seda valget jublakat hoiab pistikus kinni kaks naga, teine teisel pool jublakat. Pildil punastes "ringides".
Vaade pistiku otsast sisse. Kui see valge jublakas on eemaldatud siis on näha ka klemme kinni hoidvad "keeled".
Klemmide kätte saamiseks tuleb klemme kinni hoidev keel üles kergitada ja juhtmest sikutada. Pildid selgitavad paremini.
Kui pistiku ehitus oli selge siis uue anduri pistikust oli juba lihtne klemmid kätte saada. Vana juhtmega sai nöör salongist ratta juurde sisse veetud ning teistpidi, nööriga, uue anduri juhe ratta juurest salongi tagasi veetud. Klemmid pistikusse tagasi ja pistikud omavahel kokku. Luuk tagasi, vaibad tagasi ja iste omale kohale.
Ratta juures suruõhuga anduri pesa ja sealt juurest igasugu puru minema puhutud ja andur omale kohale kinni.
Enne seda ABS-i anduri vahetamist jõudis kohala aga piki silmi oodatud pakike. Kuna mingi Delphi diagnostikaseadmega ja selle tarkvaraga Volvo juures pole väga midagi peale hakata sai ikkagi vastu võetud otsus tellida:
Kuna olemasoleval läpakal kõvakettal ruumi vähe ja selle aku on ka omadega otsas siis vaadates SSD ketaste ja akude hindu siis oli soodsam osta diagnostikaseadmetele eraldi arvuti. Nüüd on mõlema diagnostikaseadme jaoks ja üldiselt autoremondi tarbeks eraldi "tööriist" olemas. Õnneks on peres nii palju igasugu autosid, et see Delphi seadme ost maha visatud raha ei olegi. Eks see saigi kunagi ostetud selle eesmärgiga, et kõikidele kodus olevatele masinatele sobiks.
VVT solenoidiga jamamine on isegi vilja kandnud. Viimati kui Delphi tarkvara kasutasin (VIDAT veel ei olnud) vaatasin siis 644A viga enam ei olnud. VIDA-ga sai nüüd asi üle kontrollitud ja tõsi, nukkvõlli adaptsioonid jäävad -7 ja +7 kraadi vahele, nii nagu VIDA ütleb. Töösoe mootor, pöörded nõks alla 1200 rpm-i.
ETM paneb endiselt näkku ja seda kontaktivaba TPS-i pole veel kohale jõudnud.
Hiljuti jõudsid kohale ka Skandixsist tellitud tuledekojameeste düüsid ja VVT solenoidi tihend. Tihend sellepärast, et see vana tihend ei jäänud mingi valemiga enam pidama.
Uue tihendiga pidama jäämine oli aga ka kahtluse all sest tihend oli pika transpordi käigus veidi kannatada saanud.
Õnneks siiski uus tihend peab!
Tulekojameeste düüside ja kojameeste luudade vahetuse käigus, no tegelikult veidi enne juba, selgus, et parema tule kojamehe vars on katki.
Kuna paaris kohas, kust ma neid varsi küsisin, neid pakkuda ei olnud, tegin ajutise lahenduse, et luud kojamehe mootori võlli suhtes paigal püsiks. See lõhkine tükk ju ennast nuudiga koonuse peal ju kinni ei hoia enam.
Ajutine lahendus oli sakiliste seibide vahele see alumiiniumist varre ots kinni tõmmata. Alguses oli mul tavaline sile seib ühel pool ja sileda kraega mutter teisel pool aga see lahendus keris ennast ikka lahti mingi aja möödudes. Õnneks oli mul varuosa mootori võlli otsas sakilise kraega mutter.
Esimene seib võlli peale...
...tavalise seibiga ja mutriga surusin seimile nuudid sisse.
Ja siis kojamehe vars paigale, teine sakiline seib ja sakilise kraega mutter otsa.
Siiamaani on see lahendus pidanud.
Kellel on pakkuda P2 x70 esitulede kojameeste varsi siis võib mulle neid pakkuda, eriti kõrvalistuja poolset.
Gaasiseadmele omaselt peksab mootorituld põlema...
Ja endiselt ootame kontaktivaba TPS-i saabumist...
Ning turbo ajab õli välja, aru ei saagi, kas vitsa vahelt või kuskilt mujalt...
Anduri vahetus ise ei võta kaua aega, kui kõik nipid teada siis suurusjärgus veerand kuni pool tundi.
Kui andur oli oma kohalt ära võetud siis oli näha, et see on vastu veovõlli käinud ja oli teine oma pesas kuidagi viltu.
Nii öelda anduri "pesa" (anduri kinnituspoldi ava pildi ülemises servas), poolkuu kujuline väljalõige.
Ja ilmselt on anduri ots sinna rohelise "triibu" vastu käinud või kuhugile sinna kanti.
Anduri ots kulunud ja sealt kulumise kohalt oli ka midagi metalset vastu helendamas, selline hääästi pisike.
Rattalaagri korpuse küljest anduri eemaldamine on lihtne, edasi on vaja anduri kaabli teine ots kuidagi kätte saada. Anduri pistik asub juhi taga istuja pee all. Iste üles ja vaibad eemale ning ukseava servas on pistikud. Vasak tagumine anduri pistik on halli värvi, kahe juhtmega pistik. Istme aluste vaipade all on ümmargune luuk, see tuleb ära võtta.
Kuna anduri kaabel jookseb kütusepaagi ja kere vahelt läbi ja see vahe on parasjagu nii väike, et pistik sealt läbi ei mahu, tuleb pistik ära lammutada, ehk siis pistiku plastikust juhtmed eraldada.
Netist otsisin aga ei leidnud seda head ja õiget õpetust, kuidas see pistik siis ikkagi normaalselt ära laguneb. Lõpuks lõikasin vanal anduril lihtsalt pistiku ära ja lõikasin lõhki, et aru saada kuidas klemmid kätte saada.
Pistik ise. Pistikul on välja käiv valge plastikust jublakas, mis on justkui lukusti. Kõige lihtsam klemmide lukustitele ligi saada, kui see valge jublakas pistikust eraldada. Selleks tuleb, näiteks tihendikonksu otsaga, selle valge jublaka keskel olev keel alla vajutada ja siis see jublakas välja kangutada. Nii nagu pildil punaste nooltega näidatud.
Järgmisena tuleb selle valge jublaka külgedelt näpitsatega kokku vajutada ja see jublakas pistikust eraldada. Kõige paremini tuleb see välja kui näpitsatega tõmmates samal ajal paremale-vasakule jõnksutada.
Ja käes ta ongi.
Seda valget jublakat hoiab pistikus kinni kaks naga, teine teisel pool jublakat. Pildil punastes "ringides".
Vaade pistiku otsast sisse. Kui see valge jublakas on eemaldatud siis on näha ka klemme kinni hoidvad "keeled".
Klemmide kätte saamiseks tuleb klemme kinni hoidev keel üles kergitada ja juhtmest sikutada. Pildid selgitavad paremini.
Kui pistiku ehitus oli selge siis uue anduri pistikust oli juba lihtne klemmid kätte saada. Vana juhtmega sai nöör salongist ratta juurde sisse veetud ning teistpidi, nööriga, uue anduri juhe ratta juurest salongi tagasi veetud. Klemmid pistikusse tagasi ja pistikud omavahel kokku. Luuk tagasi, vaibad tagasi ja iste omale kohale.
Ratta juures suruõhuga anduri pesa ja sealt juurest igasugu puru minema puhutud ja andur omale kohale kinni.
Enne seda ABS-i anduri vahetamist jõudis kohala aga piki silmi oodatud pakike. Kuna mingi Delphi diagnostikaseadmega ja selle tarkvaraga Volvo juures pole väga midagi peale hakata sai ikkagi vastu võetud otsus tellida:
Kuna olemasoleval läpakal kõvakettal ruumi vähe ja selle aku on ka omadega otsas siis vaadates SSD ketaste ja akude hindu siis oli soodsam osta diagnostikaseadmetele eraldi arvuti. Nüüd on mõlema diagnostikaseadme jaoks ja üldiselt autoremondi tarbeks eraldi "tööriist" olemas. Õnneks on peres nii palju igasugu autosid, et see Delphi seadme ost maha visatud raha ei olegi. Eks see saigi kunagi ostetud selle eesmärgiga, et kõikidele kodus olevatele masinatele sobiks.
VVT solenoidiga jamamine on isegi vilja kandnud. Viimati kui Delphi tarkvara kasutasin (VIDAT veel ei olnud) vaatasin siis 644A viga enam ei olnud. VIDA-ga sai nüüd asi üle kontrollitud ja tõsi, nukkvõlli adaptsioonid jäävad -7 ja +7 kraadi vahele, nii nagu VIDA ütleb. Töösoe mootor, pöörded nõks alla 1200 rpm-i.
ETM paneb endiselt näkku ja seda kontaktivaba TPS-i pole veel kohale jõudnud.
Hiljuti jõudsid kohale ka Skandixsist tellitud tuledekojameeste düüsid ja VVT solenoidi tihend. Tihend sellepärast, et see vana tihend ei jäänud mingi valemiga enam pidama.
Uue tihendiga pidama jäämine oli aga ka kahtluse all sest tihend oli pika transpordi käigus veidi kannatada saanud.
Õnneks siiski uus tihend peab!
Tulekojameeste düüside ja kojameeste luudade vahetuse käigus, no tegelikult veidi enne juba, selgus, et parema tule kojamehe vars on katki.
Kuna paaris kohas, kust ma neid varsi küsisin, neid pakkuda ei olnud, tegin ajutise lahenduse, et luud kojamehe mootori võlli suhtes paigal püsiks. See lõhkine tükk ju ennast nuudiga koonuse peal ju kinni ei hoia enam.
Ajutine lahendus oli sakiliste seibide vahele see alumiiniumist varre ots kinni tõmmata. Alguses oli mul tavaline sile seib ühel pool ja sileda kraega mutter teisel pool aga see lahendus keris ennast ikka lahti mingi aja möödudes. Õnneks oli mul varuosa mootori võlli otsas sakilise kraega mutter.
Esimene seib võlli peale...
...tavalise seibiga ja mutriga surusin seimile nuudid sisse.
Ja siis kojamehe vars paigale, teine sakiline seib ja sakilise kraega mutter otsa.
Siiamaani on see lahendus pidanud.
Kellel on pakkuda P2 x70 esitulede kojameeste varsi siis võib mulle neid pakkuda, eriti kõrvalistuja poolset.
Gaasiseadmele omaselt peksab mootorituld põlema...
Ja endiselt ootame kontaktivaba TPS-i saabumist...
Ning turbo ajab õli välja, aru ei saagi, kas vitsa vahelt või kuskilt mujalt...
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Hõbekihar
Loff kirjutas:Gaasiseadmele omaselt peksab mootorituld põlema...
Ja endiselt ootame kontaktivaba TPS-i saabumist...
Ning turbo ajab õli välja, aru ei saagi, kas vitsa vahelt või kuskilt mujalt...
Mootorituli endiselt tuleb ja läheb - näitab mingit fuel trim viga, täpselt ei mäleta, mis see täpne kirjeldus oli, peab järgi vaatama.
Turbo õlilekke osas sain Hypnolt head nõu, kust-mida uurida ja vaadata (karterituulutus, turbost õli tagasivoolutoru tihend).
Ja lõpuks jõudis kohale kontaktivaba TPS:
Tuli teine Ühendkuningriikidest üks kuu ja kaks päeva, vot sulle Royal Mail'i
Nüüd tuleb ette võtta üks suurem lammutamine ja mitu kärbest ühe hoobiga maha lüüa - TPS'i vahetus, enne seda ETM'i puhastus, karterituulutus ja turbo õlilekke teema ja vaatab, mis veel tegemist vajab, kui autot juba sealt osakonnast lammutab.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Hõbekihar
Loff kirjutas:Loff kirjutas:
Tuli teine Ühendkuningriikidest üks kuu ja kaks päeva, vot sulle Royal Mail'i
Kui sul saadetisel jälgimine peal oli siis saad ju vaadatakus ta seisis.
Ma kah hiljuti ootasin ühte pakikest sealtsamast inglisemaalt.
Pakk pandi teele järgmine päev. Kahe päeva pärast oli asi eestis.
Ja siis see vedeles pikalt selles uues ja ägedas sorteerimiskeskuses.
Off Topic
Saadetis pandi saatja poolt teele 11.12.2018 19:01 Suurbritannia ja Põhja-Iirimaa
Saadetis väljus saatja asukohariigist 12.12.2018 03:55 Suurbritannia ja Põhja-Iirimaa
Saadetis saabus saaja asukohariiki 14.12.2018 09:32 Eesti
Saadetis on teel järgmisesse postiasutusse 15.12.2018 00:45 Sorteerimiskeskus
Saadetis saabus postiasutusse 31.12.2018 06:31 Keila postivahetuspunkt
Sihtpostiasutusse jõudmine 31.12.2018 11:11 Keila postkontor
Saadetis väljastati saajale 02.01.2019 16:31 Keila postkontor
Saadetis väljus saatja asukohariigist 12.12.2018 03:55 Suurbritannia ja Põhja-Iirimaa
Saadetis saabus saaja asukohariiki 14.12.2018 09:32 Eesti
Saadetis on teel järgmisesse postiasutusse 15.12.2018 00:45 Sorteerimiskeskus
Saadetis saabus postiasutusse 31.12.2018 06:31 Keila postivahetuspunkt
Sihtpostiasutusse jõudmine 31.12.2018 11:11 Keila postkontor
Saadetis väljastati saajale 02.01.2019 16:31 Keila postkontor
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Re: Loff'i Hõbekihar
Ei olnud trackinguga pakk. Aga hetkel üks naelapüss istub Brüsselis juba läinud nädala reedest saati.
Leho kirjutas:Loff kirjutas:Loff kirjutas:
Tuli teine Ühendkuningriikidest üks kuu ja kaks päeva, vot sulle Royal Mail'i
Kui sul saadetisel jälgimine peal oli siis saad ju vaadatakus ta seisis.
Ma kah hiljuti ootasin ühte pakikest sealtsamast inglisemaalt.
Pakk pandi teele järgmine päev. Kahe päeva pärast oli asi eestis.
Ja siis see vedeles pikalt selles uues ja ägedas sorteerimiskeskuses.Off TopicSaadetis pandi saatja poolt teele 11.12.2018 19:01 Suurbritannia ja Põhja-Iirimaa
Saadetis väljus saatja asukohariigist 12.12.2018 03:55 Suurbritannia ja Põhja-Iirimaa
Saadetis saabus saaja asukohariiki 14.12.2018 09:32 Eesti
Saadetis on teel järgmisesse postiasutusse 15.12.2018 00:45 Sorteerimiskeskus
Saadetis saabus postiasutusse 31.12.2018 06:31 Keila postivahetuspunkt
Sihtpostiasutusse jõudmine 31.12.2018 11:11 Keila postkontor
Saadetis väljastati saajale 02.01.2019 16:31 Keila postkontor
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Hõbekihar
Kui ilmad siin vähe pejmemaks läksid siis sai ennast lõpuks kokku võetud ja ETM-i puhastus ja remont ette võetud. Selles suhtes on VIDA ikka hea, et säästab googeldamisele ja infotulvast selle õige asja leidmisele kuluvat aega. Saad konkreetse juhise, kuidas midagi auto küljest kätte saada.
Ühesõnaga ETM-i eemaldamisega tuli lagedale ka igasugu halbu üllatusi, mis olid tegelikult juba enne aimatavad/oodatavad (õline sisselase ja ilmselgelt umbes karterituulutus, mis on omavahel seotud) aga sellest hiljem.
Hakkame aga pihta:
Intercoolerist ETM-i, ETM-i poolne ots.
Cooleri poolne.
ETM ise.
Ülemine ehk kollektoripoolne osa.
Alumine ehk coolerist tuleva toru poolne osa.
Kuna sellise käkiga ei kannata laua peal midagi teha siis tuli teist veidi kasida, veerand tundi pesu ja sai ilma kinnasteta tööd teha.
Et TPS-i kätte saada peab ETM-i "plaadi" küljest TPS-i klemmid lahti võtma, selleks peab selle sildiga kaane lahti kangutama. Silikoniga kinni. Nurgast tihendikonksuga nurk üles kangutada ja siis kruvikas vahele ja kruvikas piki serva järgemööda kangutada ja saab selle kaane mõistlikult kätte. Ei pea pärast väga seda kaant sirutama.
Igale poole see õli ennast pressinud on.
Vana TPS, mis tuleb välja vahetada on kolme klemmiga. Klemmid peab selle, nimetame seda näiteks kaitsevahaks, seest välja koukima.
Vana TPS, mõnusalt määritud 'n'shit.
Peale ohtrat pesu sai selle ETM-i poolse osakonna õlist puhtaks. Uue, kontaktivaba, TPS paigaldamiseks peab ETM-i segusiibri võlli lühemaks lõikama.
Vahemärkusena, et uue TPS-iga on kaasas ka juhend, selle vahetuseks ning nett on ka seda juhendamist täis.
Uued külge minevad jubinad, mutter on vana.
Magnet paika.
Ja kaas peale.
Selle aja ja ETM-i lauapeal keerutamise peale hakkas servo poolsest võlli avast seda õli välja immitsema.
Selle peale tuli idee teiselt poolt ka kaas maha kruvida ja aadrit lasta. Koukisin juba klemmid paljaks, sest seda pidi tegelikult niikuinii tegema. Uue TPS-i poolt tuli üks juhe servo poolsete klemmide (fotol vasakult teise klemmi alla) juurde viia.
Sel hetkel meenus, et kunagi seda ETM-i kontaktivaba TPS-i uuendust uurides nägin teemat, kus olid mõlemad pooled lahti. Tulin tuppa seda uurima ja jõudsin järeldusele, et see ei ole seda vaeva väärt.
AGA, selle käigus sattusin ühe huvitava teema peale, kus oli üksipulgi ja põhjalikult selle ETM-i testimine ja kontaktivaba TPS-i paigaldus lahti võetud ja ära seletatud. Selle tudeerimise peale kulus veits aega ja siis oli selge, mida teha, et ei peaks seda ETM-i uuesti maha kiskuma või muud moodi hakkama sellega jamama, uuesti.
Teema ise: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/17 ... resources/
Väga hea lugemine.
Vut-vut katlamajja laua taha tagasi, ETM kaenlasse ja auto juurde, ETM auto pistikusse ja autoakule massiklemm peale tagasi ning pingeid mõõtma. Teema selles, et selle uue TPS-i magneti D-kujuline ava on nii suur tehtud, et seda magnetit annab mõne kraadi keerata ja sellest olenevad pinged, mida TPS ajule saadab. Nagu eelpool viidatud lingilt lugeda võib otsime segusiibri puhkeasendis 1.35 VDC pinget. Mul oli esimene mõõtmine 1.5midagi V. Süüde välja ja väike paus. Akul juhe maha ja ETM laua peale ning veidi lammutama, et seda magnetit liigutada. Ma siin ei viitsi seda minu poolt viidatud lingil olevat juttu ümber jutustada, kes soovib teemasse rohkem süveneda, see loeb ise.
Paari korraga sain oma 1.355 VDC pinget segusiibri puhkeasendis kätte. Segusiiber täitsa kinni 0.57 V (eesmärk 0.6V) ja segusiiber lõpuni lahti 4.42 v (eesmärk 4.4 V) - võib rahule jääda.
Oli plaan kogu see klemmimajandus silikoniga kinni panna aga see mõte muutus kui olin lõpetanud selle el mainitud teema lugemise. Et joodised võivad lahti vibreerida (silikon ei anna piisavalt tuge, on liiga elastne) ja osa silikone võivad voolu juhtida, eriti halli- ja musta värvi silikonid. Kõige parem on mingi epoksiid, mis kuivab kõvaks. Kuna seda mul kodus võtta polnud siis jäi ETM laua peale seisma. Silikoniga sai paigale kinnitatud see juhe, mis ühe TPS-i poole pealt teisele poole jooksis, et see vibratsiooniga mingit jama ei hakka korraldama seal kaane all.
Huvi pärast võtsin vana TPS-i lahti - mingit auku kuhugile kulunud ei olnud, ei teagi, miks ta ei töötanud.
Selline vuntsidega junn kraabib seal mustade juttide peal, mis eelmisel pildid olid.
See kõik toimus 31. jaanuar vastu 1. veebruari.
Täna võtsin ette karterituulutusega tegelemise. Enne uurisin teemat netist ja VIDA-st. Laisk nagu ma olen, no ei viitsi poolt autot laiali lammutada. Käisin ümber auto nagu kass ümber palava pudru. Aga sisselaskekollektorit ikka maha ei kruvinud ja sain selle karterituulutuse õlikoguri kätte. Jamamist oli.
Üks vooliku ühendus murdus ära ka selle poti küljest aga see ei ole mingi eriline tragöödia selle asja juures.
Umbes, mis umbes.
Raske oli ka teine. Muidugi on, kui igasugu kemüüset täis, ülevalt tuleb karamellikisselli ja alt mäda.
OK, see pott potiks, selle saab puhtaks teha või uue osta, seest on ikka täitsa kinni kittinud, pool potti tahket nõgi. Uurides seda toru, mis läheb õlikoguri pealt turbosse mine va värske õhu torusse, siis see on põhimõtteliselt täitsa umbes, seega ma ei saa aru, kust see õli sinna turbosse saab. Või noh, üle jääv variant on turbo ise. Aga seda uurib veel.
Punase ringi sees nippel kuhu läheb voolik, mis tuleb karterituulutuse õlikogurist.
Veidi sitem lugu on ülikogutist tagasivool karterisse - täitsa umbes. Aga see on mingi mitme 90 kraadise käänakuga kanal, millest osa on mootoriplokis ja osa karterivannis. Selle puhastamiseks vaja karteri vann alt ära võtta. Seda paraku ma kodus selliste ilmadega teha ei saa. Nüüd ongi küsimus, kas laduda si*t kokku tagasi ja oodata kevadet või seda aega, millal omal 2-posti tõstuki üles saan või viia kuhugi töökotta, kolmas variant silmad ruutus edasi kütta, niikaua kui kannatab.
Õlikogurist karterisse tagasivool mootoriplokis.
Karteri tuulutus õlikogurisse, sealt vist midagi veel läbi pressib.
Ühesõnaga mõtlemise ja kalkuleerimise koht. Kui need karterituulutuse torud ja värgid kõik tagiga nii kinni kittinud, mis elu seal mootoris tegelikult käib, kas on üldse mõtet raha sisse taguda?
Ühesõnaga ETM-i eemaldamisega tuli lagedale ka igasugu halbu üllatusi, mis olid tegelikult juba enne aimatavad/oodatavad (õline sisselase ja ilmselgelt umbes karterituulutus, mis on omavahel seotud) aga sellest hiljem.
Hakkame aga pihta:
Intercoolerist ETM-i, ETM-i poolne ots.
Cooleri poolne.
ETM ise.
Ülemine ehk kollektoripoolne osa.
Alumine ehk coolerist tuleva toru poolne osa.
Kuna sellise käkiga ei kannata laua peal midagi teha siis tuli teist veidi kasida, veerand tundi pesu ja sai ilma kinnasteta tööd teha.
Et TPS-i kätte saada peab ETM-i "plaadi" küljest TPS-i klemmid lahti võtma, selleks peab selle sildiga kaane lahti kangutama. Silikoniga kinni. Nurgast tihendikonksuga nurk üles kangutada ja siis kruvikas vahele ja kruvikas piki serva järgemööda kangutada ja saab selle kaane mõistlikult kätte. Ei pea pärast väga seda kaant sirutama.
Igale poole see õli ennast pressinud on.
Vana TPS, mis tuleb välja vahetada on kolme klemmiga. Klemmid peab selle, nimetame seda näiteks kaitsevahaks, seest välja koukima.
Vana TPS, mõnusalt määritud 'n'shit.
Peale ohtrat pesu sai selle ETM-i poolse osakonna õlist puhtaks. Uue, kontaktivaba, TPS paigaldamiseks peab ETM-i segusiibri võlli lühemaks lõikama.
Vahemärkusena, et uue TPS-iga on kaasas ka juhend, selle vahetuseks ning nett on ka seda juhendamist täis.
Uued külge minevad jubinad, mutter on vana.
Magnet paika.
Ja kaas peale.
Selle aja ja ETM-i lauapeal keerutamise peale hakkas servo poolsest võlli avast seda õli välja immitsema.
Selle peale tuli idee teiselt poolt ka kaas maha kruvida ja aadrit lasta. Koukisin juba klemmid paljaks, sest seda pidi tegelikult niikuinii tegema. Uue TPS-i poolt tuli üks juhe servo poolsete klemmide (fotol vasakult teise klemmi alla) juurde viia.
Sel hetkel meenus, et kunagi seda ETM-i kontaktivaba TPS-i uuendust uurides nägin teemat, kus olid mõlemad pooled lahti. Tulin tuppa seda uurima ja jõudsin järeldusele, et see ei ole seda vaeva väärt.
AGA, selle käigus sattusin ühe huvitava teema peale, kus oli üksipulgi ja põhjalikult selle ETM-i testimine ja kontaktivaba TPS-i paigaldus lahti võetud ja ära seletatud. Selle tudeerimise peale kulus veits aega ja siis oli selge, mida teha, et ei peaks seda ETM-i uuesti maha kiskuma või muud moodi hakkama sellega jamama, uuesti.
Teema ise: http://volvospeed.com/vs_forum/topic/17 ... resources/
Väga hea lugemine.
Vut-vut katlamajja laua taha tagasi, ETM kaenlasse ja auto juurde, ETM auto pistikusse ja autoakule massiklemm peale tagasi ning pingeid mõõtma. Teema selles, et selle uue TPS-i magneti D-kujuline ava on nii suur tehtud, et seda magnetit annab mõne kraadi keerata ja sellest olenevad pinged, mida TPS ajule saadab. Nagu eelpool viidatud lingilt lugeda võib otsime segusiibri puhkeasendis 1.35 VDC pinget. Mul oli esimene mõõtmine 1.5midagi V. Süüde välja ja väike paus. Akul juhe maha ja ETM laua peale ning veidi lammutama, et seda magnetit liigutada. Ma siin ei viitsi seda minu poolt viidatud lingil olevat juttu ümber jutustada, kes soovib teemasse rohkem süveneda, see loeb ise.
Paari korraga sain oma 1.355 VDC pinget segusiibri puhkeasendis kätte. Segusiiber täitsa kinni 0.57 V (eesmärk 0.6V) ja segusiiber lõpuni lahti 4.42 v (eesmärk 4.4 V) - võib rahule jääda.
Oli plaan kogu see klemmimajandus silikoniga kinni panna aga see mõte muutus kui olin lõpetanud selle el mainitud teema lugemise. Et joodised võivad lahti vibreerida (silikon ei anna piisavalt tuge, on liiga elastne) ja osa silikone võivad voolu juhtida, eriti halli- ja musta värvi silikonid. Kõige parem on mingi epoksiid, mis kuivab kõvaks. Kuna seda mul kodus võtta polnud siis jäi ETM laua peale seisma. Silikoniga sai paigale kinnitatud see juhe, mis ühe TPS-i poole pealt teisele poole jooksis, et see vibratsiooniga mingit jama ei hakka korraldama seal kaane all.
Huvi pärast võtsin vana TPS-i lahti - mingit auku kuhugile kulunud ei olnud, ei teagi, miks ta ei töötanud.
Selline vuntsidega junn kraabib seal mustade juttide peal, mis eelmisel pildid olid.
See kõik toimus 31. jaanuar vastu 1. veebruari.
Täna võtsin ette karterituulutusega tegelemise. Enne uurisin teemat netist ja VIDA-st. Laisk nagu ma olen, no ei viitsi poolt autot laiali lammutada. Käisin ümber auto nagu kass ümber palava pudru. Aga sisselaskekollektorit ikka maha ei kruvinud ja sain selle karterituulutuse õlikoguri kätte. Jamamist oli.
Üks vooliku ühendus murdus ära ka selle poti küljest aga see ei ole mingi eriline tragöödia selle asja juures.
Umbes, mis umbes.
Raske oli ka teine. Muidugi on, kui igasugu kemüüset täis, ülevalt tuleb karamellikisselli ja alt mäda.
OK, see pott potiks, selle saab puhtaks teha või uue osta, seest on ikka täitsa kinni kittinud, pool potti tahket nõgi. Uurides seda toru, mis läheb õlikoguri pealt turbosse mine va värske õhu torusse, siis see on põhimõtteliselt täitsa umbes, seega ma ei saa aru, kust see õli sinna turbosse saab. Või noh, üle jääv variant on turbo ise. Aga seda uurib veel.
Punase ringi sees nippel kuhu läheb voolik, mis tuleb karterituulutuse õlikogurist.
Veidi sitem lugu on ülikogutist tagasivool karterisse - täitsa umbes. Aga see on mingi mitme 90 kraadise käänakuga kanal, millest osa on mootoriplokis ja osa karterivannis. Selle puhastamiseks vaja karteri vann alt ära võtta. Seda paraku ma kodus selliste ilmadega teha ei saa. Nüüd ongi küsimus, kas laduda si*t kokku tagasi ja oodata kevadet või seda aega, millal omal 2-posti tõstuki üles saan või viia kuhugi töökotta, kolmas variant silmad ruutus edasi kütta, niikaua kui kannatab.
Õlikogurist karterisse tagasivool mootoriplokis.
Karteri tuulutus õlikogurisse, sealt vist midagi veel läbi pressib.
Ühesõnaga mõtlemise ja kalkuleerimise koht. Kui need karterituulutuse torud ja värgid kõik tagiga nii kinni kittinud, mis elu seal mootoris tegelikult käib, kas on üldse mõtet raha sisse taguda?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist