Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4312
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 02 Veebr 2019, 07:02

Osta uus kopsik ja proovi ikka ploki kanalid ka puhtaks saada. Saad masina vereringe normaalseks.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 03 Veebr 2019, 00:50

Täna otsustasin võtta eesmärgiks intercooleri eraldamise, ja turbosse mineva õhu toru eemaldamise.

Hakkasin aga vaikselt juppe auto küljest ära keerama.

Pilt

Veidike maadlemist ja õhufiltrist turbosse minev toru oligi käes. Odavamalt sõitmisel on ka omad halvad küljed - gaasiseadme kaableid ja voolikuid on omajagu jalus seal kapoti all.

Pilt
Pilt

Õhu toru käes, hakkasin mõtlema, kuidas saaks selle karterituulutuse toru, mis jookseb õlikogujast turbole pealetulevasse õhutorusse. Ja kuidas seda auto peal saaks teha. Mõtlesin, et jupp keevitustraati ja see sealt läbi ajada, et saaks mingi kanali läbi. Ja siis järjest jämedamaid traate sinna ajades toru peaaegu kogu oma diameetri ulatuses lahti saada.

Pilt

Aga nii hästi ka ei läinud. Sellel kuradi torul on üks 90 kraadi käänak ja keevitustraat on liiga peenike - hakkab enne kõveraks minema kui ennast sealt nurgast edasi suruks. Idee poolest kui saaks selle traadi trelli otsa panna ja ringi ajades ning samal ajal surudes saaks selle sealt nurgast läbi kah. Aga traat nii peenike, et trelli padrun seda kinni ei võta ja auto peal on torude otsad ka karuper*es, nii et sinna see asi jäigi.

Vahepeal aga tegin vana head PLEX-U lahust ja viskasin sinna likku siiamaani kätte saadud karterituulutuse vidinad. On ikka hea kraam.

Pilt

Järgmiseks hakkasin per*e kaudu hambaid ravima ja intercoolerit eest poolt ära võtma, sest ma ei viitsi hakata jahutusvedelikku välja laskma, käigukasti õlitorusid radikast lahti võtma jne. Enne muidugi uurisin netist ühte S80 teemat, kus kodanik vahetas originaalcooleri mingi ägedama vastu. Tema eemaldas ka cooleri eestpoolt.
Kuna mul stange ja tulede eemaldus juba käpas ja see ei võta enam sit*agi aega siis hakkasin aga tööga pihta.

Pilt

Sinnamaani, kuni üks polt, mis hoiab kõike kolme radikat omavahel pakis koos, ei tahtnud lahti tulla ja oli vaja teist leotada, laabus kõik kiiresti. Vahele üks õhtusöök ja tuli ka see viimane polt lahti.
Veidikene nikerdamist, et mitte öelda nikk*mist ja käes see cooler oligi.

Pilt
Pilt

Keerutasin teist käes ja niristasin vett sealt välja. Õli vähemalt ei voolanud seega madalate temperatuuride juures ei tähenda see midagi :mrgreen:

Pilt

Viisin teise katlamajja sooja, et cooleris olevad vedelikud saaks paremini voolama hakata.

Pilt

Vahepeal aga loputasin enne Plex-U lahusesse visatud vidinad. Mängisin veega nagu väike laps ikka omajagu, et asjad seestpoolt puhtaks saada.

Pilt

Kummist detailid muutusid kenasti pehmeks ja mõistlikuks, vähemalt soojas. Tea, kas külma käes muutuvad tagasi kondiks?

See voolik, mis tuleb klapikambrikaanest ja läheb õlikogujasse, oli nii kont, et irdus mootoriruumist kolmes osas. ja oli muidugi parasjagu umbes, mingi peer sealt vist ennast kuidagi ikka läbi surus veel, kui sedagi.

Pilt

Ja ei läinudki palju aega mööda, kui hakkas juba mingit koorelikööri cooleri otsavanni valguma.

Pilt

Kogu selle võrrandi üks muutuja - turbo -
Kui turbosse minev õhutoru oli ära võetud hakkasin uurima, kuidas turbo lõtkudega on. Näpud turbiini ja mudima, ristilõtku oli tunda, käetunnetuse järgi alla 1mm kindlasti, tegelikult ikka oli seda vaevu tunda. Pikilõtk, hmm, näppudega ei ssnud turbiinist hästi kinni ja ei saanud aru. Võtsin 3kg tõstevõimega, painduva varrega urgitsemismagneti ja panin selle turbiini võlli otsa ja hakkasin sikutama. Ühe silmaga mingit pidepunkti otsides, et edasi-tagasi sikutades vaadata, palju see magneti vars edasi-tagasi liigub. No oma 1.5-2mm liikus küll.

Näpuga turbiini ringi ajades käis kuhugile vastu, õrnalt, aga seda ainult pikilõtku äärmustes. Keskasendis oli ok.

Nii, turbospetsid - novõi turbiiina nada?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4759
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas ants » 03 Veebr 2019, 10:40

Loff, kas mingit vana trossi kõri poleks saanud kasutada drelli otsas?
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 03 Veebr 2019, 10:55

Uus turbo. Otsi kkk ehk R'i turbo asenduseks.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 03 Veebr 2019, 12:39

ants kirjutas:Loff, kas mingit vana trossi kõri poleks saanud kasutada drelli otsas?

Tänane kava, peaks kuskil vedelema küll mõni trossi kõri.

paikas kirjutas:Uus turbo. Otsi kkk ehk R'i turbo asenduseks.

Pikilõtku pärast või selle pärast, et kuhugi vastu käis? Kuigi see vastu käimine ei olnud metall-metalliga, pigem selline vastu ladestunud tahma väljalaskes. Aga eks ta parem oleks küll kui "uus" turbo panna. Päris uut ei hakka küll ostma.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 03 Veebr 2019, 13:26

Mul endal xc70ga hetkel sama probleem, et cooler piima täis, maha jääb ka loiguke, kuid karteris milkshake'i ei ole. Ning maha tilgub nurkreduktori juurest, kuna sealne mahl ka korras siis ainus varjant on, et turbo otsas. Mul riiulil teine olemas, kuid külmaga ei hakka vahetama, ootan ära, et mis sul saab sellest, kui saad piimakokteilist lahti siis teen ka vahetuse ära :lol:
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 03 Veebr 2019, 13:40

Selles suhtes see turbomaailm veidi võõras minu jaoks. Uurisin, et millised need turbo lõtkud olema peaks, nagu aru sain siis üldjuhul pikilõtkud lubatakse väiksemad kui ristilõtkud. Selle järgi on raibe otsas jah.

Miks KKK ja mis asi see täpsemalt on? Laagritel?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 03 Veebr 2019, 18:25

KKK laagritel jah, ning suurem, ehk ilma seadeid muutmata on juba võimalik väike jõu kasv, samas vastupidavus ja kestvus ikka parem.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Tanel » 03 Veebr 2019, 19:09

paikas kirjutas:KKK laagritel jah, ning suurem, ehk ilma seadeid muutmata on juba võimalik väike jõu kasv, samas vastupidavus ja kestvus ikka parem.

Kahjuks/õnneks on kkk24 siiski tavalisel vask liuglaagril.
Viimati oli romulas rturbo ca 350e.
Et seda paigaldada pead juurde võtma veel ka jahutus ja õligus torud ning juurde tellima külma koja otsa, et see sobituma Panna olemasolev toru ja lõdvik. Sellega tõuseb turbo vahetuse hind kõvasti üle 400e. Samuti pole ma kindel dp.

Minu soovitus on, otsi korralik turbo sinna asemele. Kas praegu seal 13g või 15g?
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas allan » 03 Veebr 2019, 19:39

DP flants on sama LPT-st R-ini.
K24 jaoks on lisaks Taneli mainitud torudele juurde vaja ka veepumba jämedat toru, mis turbo alt läbi jookseb, selle saab suvaliselt MY2003 või uuemalt turbokalt. Külmakoja sissetulev ots on 10mm suurem kui Mitsu turbodel. Kuni 2004 on külmakoja väljund V-bändiga, sealt edasi sama nagu Mitsu turbodel.

Kui eesmärk ei ole suurt kiirust taga ajada, tasub panna Mitsu turbo, need sobivad otse külge, 16T on juba piisav upgrade näiteks.
Peab ainult vaatama, et oleks 1999 või uuema auto pealt ehk nurga all DP flantsiga.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 03 Veebr 2019, 20:19

Ilmselt läheb sama turbo, mis praegu peal, ei hakka mingeid suuremaid investeeringuid ja ümberehitusi selles osas tegema.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 03 Veebr 2019, 20:29

Sellisel juhul tõesti ei ole kkk turbot mõtet võtta, kui samuti puksidel turbo. Ning seda jahutusvedeliku(pumba juurde suubuvat) toru erinevust ei teadnud. Sel juhul tõesti jah lihtsam kas romulast sama turbo või lasta see taastada. Ma eeldasin, et kuna audide peal KKK k24 turbod on kuullaagritel, siis volvodel ainult kojad erinevad. Minu viga.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 03 Veebr 2019, 22:00

Ainuke number, mille turbo pealt leidsin on 1261821. Andmepirka peal ja puha, sisse löödud, sellepärast alles oligi, ülejäänud on sealt kadunud.

Coolerist väga palju seda sousti ei tulnudki, ootasin hullemat.

Pilt

Tänane päev oli ikka paras seanaha vedamine. Ei jõudnud midagi teha. Sain teada ainult, mis number turbol peal on ja seda, et peab vanarauas oleva GAZ 52 peallt ikkagi seda head vene trossikõri minema maha kruvima. Mälu järgi oli töökoja seina peal ka üks aga ju see läks T40-ne ümberehitusel käsigaasi "ajamiks". Õnneks on, kust järgmist trossi minna tooma.

Pühapäev ka, kaua sa ikka jõuad tõmmelda, vahepeal hinge ka tõmbama.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 03 Veebr 2019, 22:39

Tanel kirjutas:Minu soovitus on, otsi korralik turbo sinna asemele. Kas praegu seal 13g või 15g?


13T peaks olema eelduste kohaselt.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7043
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Tanel » 04 Veebr 2019, 00:02

Originaalis siiski 13G
13T ei ole
On 14T ja see on 5254T2 otsa keeratud.
Otsi mingi 15 või 16t ja kuum koda viska ringi lihtsalt endale sobivamaks
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ural ja 7 külalist