Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 07 Nov 2022, 01:27

Eile oli kena päikesepaisteline ilm. Mõtlesin, et lihtsalt proovin veel korra, enne kui esmaspäeval remetitele treilat järgi hakkan kutsuma.

Paar ööpäeva toas soojas olnud mootoriaju (ECM) omale kohale kapoti all tagasi, akule massi juhe peale, ja käivitama. Ikka sama jama, paar sekundit käib ja siis sureb.
Ei ole tegemist ise terveneva masinaga.
Kergelt ärritunud, proovisin paar korda veel. Sedapuhku, peale mootori käivitumist kohe gaas põhja.
Oi kui valus tunne oli, külmalt piirajasse. Õnneks automaadil "P" asendis on piiraja seal enne 4000 rpm-i. Aga ikkagi.
Küll punnis vastu aga käima jäi. Vastu punnimise all mõtlen seda, et lisaks piiraja süüte katkestamisele oli ka mingi muu katkestamise tunnus.
Mida soojemaks mootor läks seda paremini käima hakkas. Gaasi järgi lastes aga siiski suri, alla 1500 rpm-i, ära.
Käivitasin ilma gaasi põhja vajutamata - paar sekundit ja kutu.

Pöördes hoides tundus selline väga paha segu moodi käituvat. Võtsin, maakeeli õhulugeja (MAF), tagant pistiku lahti, käivitasin ja ...

Pilt

... käib nagu Antsu viiul. Hea küll, tühikäik veidi lonkab. Mingi aja ja siis leiab kuskilt ja käib ka tühikäigul nagu siidi.

Järgnevas lõigus veel ei käi nagu Antsu viiul, see on see kord kui just olin MAF'i lahti ühendanud.

https://youtu.be/TyFOpU8MNT4

Kaua seisnud auto ikka igatepidi niiske, lasin teisel käia mingi tunnike ning puhusin salongi kuuma. Ühesõnaga aurutasin veidi vett välja.

Aga ikkagi, mis toimub?

VIDA+DICE ja hakkame servast minema.

Mis vead meil siis on? Endiselt CCM-0021 Air quality sensor Internal fault. Ja muidugi ECM-1300 MAF sensor - Flow too low, mida oli ka oodata, sest MAF lahti ühendatud. Ning eelmisest korrast, kui kütusepumpa sunniviisiliselt käitasin, CEM-3A05 Fuel pump (FP) Signal too low.

Pilt
Pilt

Siit edasi uurisin veidi parameetreid. Kas temperatuuriandur näitab õigust ja mida teeb segusiiber (ETM).

Pilt

Nagu näha siis vägagi adekvaatsed numbrid.

Järgmisena CEM ja immo. Veidi küsimärki tekitas CEM ja võtme (TP) vahelise info justkui mitteliikumine.

Pilt

Jätsin auto seisma, süüte välja, süüde uuesti sisse ja seis muutus.

Pilt

Panin mootori käima ning ainuke, kes ei ole ettenähtud aja jooksul omavahel suhelnud on CEM-ECM.

Pilt

Ehk siis selle NO staatuse järgi võib öelda, et ECM poolt teele saadetud immo info pole CAN'i kaudu CEM'i kohale jõudnud. Aga auto käivitust ja käima jäämist see ei tundu segavat.
KUI nüüd MAF'i teema on hoopis sümptom, mitte põhjus!!!

ECM data received jutt...

Pilt



Vahepeal proovisin MAF'i uuesti järgi ühendada - käivitub ja veidi käib, gaasipedaali puutudes sureb välja, VIDA-sse MAF'i viga ei teki. See asi panebki küsimas, kas MAF'i kala on hoopis sümptom või üks sümptomitest, mitte välja suremise põhjus.

https://youtu.be/KsgaEoCoQN4

ECM-1300 Mass air flow (MAF) sensor - Flow too low, vea detailides oli juttu ka ECM ja ETM tarkvara uuendusest. Selle kontrollimiseks vaja mõningaid numbreid võrrelda.
Uus tarkvara tuli 2006.

Pilt

ECM

Pilt

ETM

Pilt

Nende juhiste järgi on minu autol ECM ja ETM varustatud uue(ma) tarkvaraga. Ehk siis see aspekt MAF'i veakoodi, ECM-1300, ei põhjusta.

Õhulekkeid ka ei tuvastanud.
Nüüd vaja sensorit mõõta ja juhtmestikku.

Ilma MAF'ita saab sõita.


Midagi tahtsin veel kirjutada aga eks see tuleb hiljem meelde.


Ahjaa, kahel järjestikulisel päeval 1 rott ellimineeritud (kokku 2 rotti siis). Rohkem pole kedagi lõksu tulnud. Muidugi on auto nüüd ka teise koha peal, rottidel segadus.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 07 Nov 2022, 14:14

Nii sportlikust huvist ja välistamaks mootori temperatuurist tulenevat viga proovisin hommikul külmalt käivitada.
Veidi tahtis käiamist aga läks käima ja jäi käima.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas erty » 07 Nov 2022, 22:40

Kui õhulugeja on taga, siis pööretel käib normaalselt või halvasti? Las käib nii palju soojaks, et lambda hakkab tööle ja jälgi long ja short fuel trime pööretel, kui normaalselt käib. Kas kõrgematel pööretel lisab vähem kütust kui madalamatel? Kui jah, siis ikkagi saab eeldatavalt lisaõhku kuskilt.

Õhulugeja takisti on ikka puhas?

Kuidas sa õhulekkeid otsisid? Sisselaske suitsetamine või survestamine (koos (seebi)veega, kui lekib) on adekvaatsed meetodid. Või lambda näit ette ja brake cleaner/gaasi laskmine sisselaske ümbruses erinevates kohtades.

Kui ilma MAF'ta käib normaalselt, siis peaks (kindlat ei ole kunagi midagi) ikka olema õhu-kütte segu teema. Ilma maf-ta paneb default mapi pealt ilmselt rohkem kütust - kompenseerib õhuleket. Võiks muidugi mingeid adekvaatseid koode loopida, aga eks tihti peale ongi üks siil udus sobramine ja üks haaval erinevate osade välistamine.

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 650
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas sanderk » 08 Nov 2022, 21:21

Õhufiltril kile pole ümber? :D
Ma katsetasin just enda samasugusel seda immo teemat. Panin immota võtmega käima (Immoga võti samal ajal kõrval kõrval vastas). Kui käima läheb ja õige võti eemale tõsta siis auto jääb tööle ja ühtegi veateadet ei tule. Järgmine kord uuesti õige võtmega käivitades käib starter ringi ja ei käivitu. Korra süüde välja ja siis käib nagu kellavärk. Äkki on abiks mingi loogika arendamisel...

Eemalt vaadates kangesti tundub, et hiired on mingi õige juhtme kahjutuks teinud.

Kui tahad kontrollida/võrrelda mingeid asju siis võid kirjutada ja võin katsetada enda omal ;)

Ja kui tõesti kaalule sõita tahad siis võid meelde jätta, et ma otsin uut mootorit :D

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 08 Nov 2022, 23:55

erty kirjutas:Kui õhulugeja on taga, siis pööretel käib normaalselt või halvasti?

Käima saab panna ilma õhulugejata, lasta soojaks käia ja kui siis õhulugeja järgi ühendada, käib kuni 15 sekundit normaalselt ning siis hakkab "otsima" ja umbes 10 sekundi pärast sureb ära. Kui õhulugeja on ühendatud, enam masinat käima ei saa. Ikka see vana lugu - käivitub ja mõne sekundi jooksul sureb ära.

erty kirjutas:Las käib nii palju soojaks, et lambda hakkab tööle ja jälgi long ja short fuel trime pööretel, kui normaalselt käib. Kas kõrgematel pööretel lisab vähem kütust kui madalamatel? Kui jah, siis ikkagi saab eeldatavalt lisaõhku kuskilt.

Eelmisest "punktist" tulenevalt saab fuel trim'e jälgida ainult siis kui MAF on lahti ühendatud.
Tühikäigul Short-term fuel trim keskmiselt 1,36
Pööretel (2400 rpm) Short-term fuel trim keskmiselt 1,26
Kõik Long-term fuel trim'id on 1,00

erty kirjutas:Õhulugeja takisti on ikka puhas?


Väga puhas ei olnud aga selle puhastamine ei muutnud olukorda.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Peale puhastust.

Pilt
Pilt
Pilt

erty kirjutas:Kuidas sa õhulekkeid otsisid?

Visuaalselt vaatasin kõik voolikute/torude kinnitused ja voolikute/torude välimuse üle, lisaks vaakumi voolikud ka.

sanderk kirjutas:Õhufiltril kile pole ümber? :D


Ei ole, filtri korpusest kärbsed välja imetud ja filter veidi puhtamaks koputatud, kuigi sealt midagi välja ei pudenenudki.

sanderk kirjutas:Ma katsetasin just enda samasugusel seda immo teemat. Panin immota võtmega käima (Immoga võti samal ajal kõrval kõrval vastas). Kui käima läheb ja õige võti eemale tõsta siis auto jääb tööle ja ühtegi veateadet ei tule. Järgmine kord uuesti õige võtmega käivitades käib starter ringi ja ei käivitu. Korra süüde välja ja siis käib nagu kellavärk. Äkki on abiks mingi loogika arendamisel...


Immo teema võib vist nüüdseks juba kõrvale jätta. Õnneks. Ptüi, ptüi, ptüi.

sanderk kirjutas:Eemalt vaadates kangesti tundub, et hiired on mingi õige juhtme kahjutuks teinud.

Nii palju kui ma visuaalselt juhtmestikku mootoriruumis ja salongis uurinud olen siis näriliste tegutsemise jäljed puuduvad. Need 2 rotti ilmselt olid selle sõiduki just avastanud.

sanderk kirjutas:Kui tahad kontrollida/võrrelda mingeid asju siis võid kirjutada ja võin katsetada enda omal ;)

0 280 218 108 numbriga, kindlalt töötavat, õhulugejat tahaks küll katsetada 8)

sanderk kirjutas:Ja kui tõesti kaalule sõita tahad siis võid meelde jätta, et ma otsin uut mootorit :D

Võrus on üks hea mootor pakkuda...
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas erty » 09 Nov 2022, 21:05

Loff kirjutas:
erty kirjutas:Kui õhulugeja on taga, siis pööretel käib normaalselt või halvasti?

Käima saab panna ilma õhulugejata, lasta soojaks käia ja kui siis õhulugeja järgi ühendada, käib kuni 15 sekundit normaalselt ning siis hakkab "otsima" ja umbes 10 sekundi pärast sureb ära. Kui õhulugeja on ühendatud, enam masinat käima ei saa. Ikka see vana lugu - käivitub ja mõne sekundi jooksul sureb ära.

erty kirjutas:Las käib nii palju soojaks, et lambda hakkab tööle ja jälgi long ja short fuel trime pööretel, kui normaalselt käib. Kas kõrgematel pööretel lisab vähem kütust kui madalamatel? Kui jah, siis ikkagi saab eeldatavalt lisaõhku kuskilt.

Eelmisest "punktist" tulenevalt saab fuel trim'e jälgida ainult siis kui MAF on lahti ühendatud.
Tühikäigul Short-term fuel trim keskmiselt 1,36
Pööretel (2400 rpm) Short-term fuel trim keskmiselt 1,26
Kõik Long-term fuel trim'id on 1,00

Lase soojaks käia, pane MAF taha ja samal ajal hoia ees lambda ja ST ja LT fuel trimid ning ka õhulugeja näit (hea oleks kui graafiku kujul). Vaata mis nad teevad kasvõi see +25 sekundit. Võiks eeldada, et see 15s jooksul suudab ta kütte segu kontrollida (lükkab nii LT kui ST muutujad maksimumi?) ja seejärel muutub asi "ülejõu" käivaks.

Jahutusvedeliku temperatuurinumbrid on ikka reaalsed vastavalt oludele?

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 09 Nov 2022, 21:36

erty kirjutas:Jahutusvedeliku temperatuurinumbrid on ikka reaalsed vastavalt oludele?

Nii palju kui reaalajas olen mootori jah. vedeliku temperatuuri jälginud on see reaalne olnud, vastavalt oludele.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas erty » 10 Nov 2022, 07:50

Teine asi, mida proovida kui Maf on taga, lase midagi põlevat sisselaskesse. Kas siis käib kehvemini ja sureb kiiremini ära või vastupidi paremini ja käib pikemalt kui see 25s?

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas junga » 10 Nov 2022, 15:06

Lugesin ka siis päris pikalt tagasiulatuvalt seda teemat. Mis pani mind vastama, oli see, et autol on gaasi seade. Kas see gaasi seade on iidamast aadamast ajast? Kui jah, kas siis pole võimalik, et klapid põlenud , ja silindri surved pole enam need mis olema peaks.
On varasemalt sellist kokkupuudet olnud, kus auto samuti bensu pealt üldse ei käivitunud ega käinud , käis ainult gaasi pealt. Aga kuna külm käivitust ei saa teha gaasi pealt , siis paigaldati minu mäletamist mööda ploki soendus.
Lihtsalt mõned minu mõtted ...mõõta kompressioon ära, sest madala kompresiooniga suudab auto käia pöördes, tühikäigul mitte.
Edu

Edit, üks mõte tuli veel, ei saa ka välistada plokikaane tihendit, vbl lekib kahe silindri vahelt .

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas taavi » 10 Nov 2022, 18:02

junga kirjutas:Lugesin ka siis päris pikalt tagasiulatuvalt seda teemat. Mis pani mind vastama, oli see, et autol on gaasi seade. Kas see gaasi seade on iidamast aadamast ajast? Kui jah, kas siis pole võimalik, et klapid põlenud , ja silindri surved pole enam need mis olema peaks.
On varasemalt sellist kokkupuudet olnud, kus auto samuti bensu pealt üldse ei käivitunud ega käinud , käis ainult gaasi pealt. Aga kuna külm käivitust ei saa teha gaasi pealt , siis paigaldati minu mäletamist mööda ploki soendus.
Lihtsalt mõned minu mõtted ...mõõta kompressioon ära, sest madala kompresiooniga suudab auto käia pöördes, tühikäigul mitte.
Edu

Edit, üks mõte tuli veel, ei saa ka välistada plokikaane tihendit, vbl lekib kahe silindri vahelt .


see muidugi ei seleta seda, miks ta ilma MAF-ita käib ja miks ta teise ajuga käib.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4313
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 10 Nov 2022, 19:31

Gaasiseade on heal juhul paar aastat vana? Ja nõustun Taaviga, ei saa ju mehhaaniline probleem olla kui ilma MAF-ta töötab.

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas junga » 10 Nov 2022, 19:36

Järelikult peab olema räme õhuleke.
Ei lugenud kuskilt välja, kas teist õhulugejat prooviti??

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 10 Nov 2022, 20:20

junga kirjutas:Lugesin ka siis päris pikalt tagasiulatuvalt seda teemat. Mis pani mind vastama, oli see, et autol on gaasi seade. Kas see gaasi seade on iidamast aadamast ajast? Kui jah, kas siis pole võimalik, et klapid põlenud , ja silindri surved pole enam need mis olema peaks.
On varasemalt sellist kokkupuudet olnud, kus auto samuti bensu pealt üldse ei käivitunud ega käinud , käis ainult gaasi pealt. Aga kuna külm käivitust ei saa teha gaasi pealt , siis paigaldati minu mäletamist mööda ploki soendus.
Lihtsalt mõned minu mõtted ...mõõta kompressioon ära, sest madala kompresiooniga suudab auto käia pöördes, tühikäigul mitte.
Edu

Edit, üks mõte tuli veel, ei saa ka välistada plokikaane tihendit, vbl lekib kahe silindri vahelt .


Gaasiseade paigaldati detsembris 2018.
Turbo vahetus (Turbobalticu taastatud turbo) veebruaris 2019.
Jahutusradika vahetus (kasutatud ja hiljem tuli välja, et pekkis radika vastu, mille tõttu "tosool" käigukastis) juuni 2020.
Käigukasti vahetus november 2020.
Mootori ülemise otsa remont (kuna plokikaane tihend lekkis kahe silindri vahel ja jahutussärkki) veebruar 2021.
Käigukastile uus hüdroplokk juuli 2021.

Kuna kerele tekkis läbiv rooste (TÜV-i ei oleks läbinud, ei läinud narrimagi) ja suvel ei olnud aega sellega tegeleda jäi auto seisma. Seistes sai aku täitsa tühjaks ja jama hakkas pihta...


junga kirjutas:Järelikult peab olema räme õhuleke.
Ei lugenud kuskilt välja, kas teist õhulugejat prooviti??

Õhuleket ei ole veel tuvastanud.
Teist MAF'i pole proovinud, elan maal ja ootan ühte õhulugeja numbrit.
Variant on muidugi osta 100€ eest tutikas BOSCH'i lugeja ja proovida või siis 55€ eest tutikas mitte BOSCH.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4313
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 11 Nov 2022, 14:31

Mina non-Bosch MAF-i kasutada ei julgeks - see on selline lotomäng 50/50. Aga siin paar lk tagasi ma pakkusin sulle, et MAF on perses, siis sa ütlesid, et MAF-i vead tulid teise auto CEM ploki kasutamisest? Praegu haiseb ikkagi nigu MAF oleks maha kärvanud.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Klamber » 11 Nov 2022, 15:33

Ma praegu ei viitsi kogu teemat läbi lugeda, kas lambda anduri singnaalid on korras? Ma hetkel panustaks sellele. Kui MAF lahti võtad siis aju läheb nn open loopi ja lambda signaale ei jälgi ja fuel trim ei tee ja jääbki käima. Vastupidises olukorras jälgib vigast lambda signaali ja keerab mingi X segu peale. See eeldaks ka et STFT on väga paigast aga kuna mootor sureb välja siis LTFT viga ei jõua tekkidagi mida aju veana käsitleks. Äkki on jäänud kahe silma vahele selline nüanss.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot], stihl ja 10 külalist