Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 07 Mär 2017, 22:53

Hooldamine jätkub. Täna vahetasin termostaadi ja jahutusvedeliku ning süüteküünlad. Vana termostaat oligi lahti. Nüüd läheb mootor ruttu soojaks ja maanteel sõites hoiab temperatuuri, mitte ei langeta nagu enne. Küünalde vahetusega läks ikka päris kaua. Pole ühelgi autol veel nii kaua seda teinud. Õlikorgi vahel on pidevalt vaikselt midagi immitsenud ja see õli on voolanud klapikambrikaane peale ja sealt omakorda küünlaaukudesse. Kogu selle jama puhastamine võttiski tükk aega. Tehtud see töö sai.

Nüüd tuleb vahepeal 700-st ka putitada, muidu teine veel solvub või nii.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 24 Mär 2017, 14:28

Saksmannist tuli veidi nänni (tänud Hypnole). Mootori kinnitus ja kliimaploki pirnid. Lisaks 700-sele sinised pirnide kummilutid (kellade ja vilede taustavalgus), lisaks pudel pirni värvi.

Pilt

Kliimaplokis kõik tulukesed põlevad. Mootorikinnitust ei ole jõudnud veel ära vahetada.

Muidu auto sõidab kenasti.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 26 Mär 2017, 21:31

Täna leidsin veidi aega, et mootoripadi ära vahetada. Kogu protsess võttis aega mingi pool tundi.

Pilt

Vana padi oli ikka päris läbi omadega, pikilõtk missugune:

https://goo.gl/photos/6uDm2Z989DzLHqVX8

Tänased plaanid olid muidugi suured aga peale lõunat tuli selline rammestus peale, et paar tundi on päevast kadunud, nii et ei saanud arugi :mrgreen:
Eks see kella keeramine annab iga aastaga üha rohkem tunda... :D

*Tagaluugi kojamees on vaja tööle saada, ilmselt juhtmed pooleks.
*Esitulede kojamehed vaja üle käia.
*Esimesed amorditugilaagrid vist on ka otsakorral.
*Karteri rõngastihendite vahetus ilmselt ootab ka ees.

Viimase punkti kommentaariks, peale pedaal põrandas kiirendamist hakkab õlirõhu tuld aeg-ajalt põlema panema ja minuti paari pärast jääb põlema. Jätad auto seisma ~minutiks ja peale seda on kõik korras kuni järgmise põhjagaasiga ürituseni. Väljamaa foorumitest sain teada, et Volvo kasutajajuhendis on kohe kirjas punkt: "Oil light may come on briefly after hard acceleration".
Aga enne seda tihendirallit on plaan õlirõhu lülitile kolmik vahele panna ja mehhaaniline rõhukell voolikuga sinna otsa. Palju seda rõhku seal siis ikkagi on?

Paaril korral põhjagaasiga kiirendades olen täheldanud 4000-5000rpm vahel jõnksutamist, nagu ei saaks kütust kätte. Ja sõltumata kiirendustest ja ilmast on vahetevahel töösooja mootoriga tühikäik hüplik/jõnksutav. Armatuuri taustavalgus ja lähituled nii öelda vilguvad samas taktis heledamaks tumedamaks.

Ühesõnaga kõik nagu pärik OK selle mootoriga ei ole.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 650
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas sanderk » 26 Mär 2017, 22:17

Tagumine kojamees võta lahti ja puhasta ja määri ära. kipuvad kinni kiiluma.

Mootoritule teema on copy paste minu omaga. Mul(kah B5244T3) külmalt 5,5 ja töösoojalt 2 bari kanti. Seda siis tühikäigul. Kui kiirendada vihaselt siis hakkas rõhku kaotama(alguses on korralik rõhk ja siis hakkas sujuvalt langema kuni 1.2 midagi. Lisaks näiduk pendeldas üles/alla +- 0,2bar. Vahetasin filtri, o-rõngad õlivanni ja ploki vahelt ja panin õlipumbale uue tihendi. Pärast seda külmalt 5,7 ja soojalt 2,2 ja kiirendades alla 2 ei saanud. lisaks seier seisis ilusti paigal ja ei tõmmelnud.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 20 Apr 2017, 00:07

Tagumise akna kojamees on kinni jah. On teine ikka nii põhjalikult kinni ussitanud, et oi-oi.

Pilt

Selle paistes katte alt tuli välja ikka igasugust manti.

Pilt

Ja see võll ning osa korpust ikka pulbriks ussitanud. Võll ikka kapitaalselt puksi sees kinni.

Pilt
Pilt

Roostekarva määre seespool.

Pilt

Võll nii õrnake otsast, et koputamiseks tuli mutrid peale keerata, siis sai teisele veidi survet avaldada, et võlli kätte saada.

Pilt

Aga võllil oli oma arvamus asjast!

Pilt

Ei keeranud puruks vaid murdus otsast ära, ilmselt ei saanud iga löök täpselt risti võlliga mutri pihta vaid kerge nurga all (pihu vahel sai teist taguda, ei olnud varianti kuhugi peale toetada).
Õnneks saab Hypno käest "uue".

Kuna eelmine omanik on sigaretisüütajast tulemasinad kuhugile minema loopinud siis sai tühjadele kohtadele katted ostetud ja karteripõhja tihendikomplekt ka. Millalgi peab selle töö ka ette võtma. Lisaks on ära kulunud juhi turvavöö juhik B-piilaris.

Pilt

Mõned päevad on auto ka tööalaselt juhtmeidpidi ossi ja arvuti küljes olnud. Vaja salvestada käiguvahetuste mustrit, et see hiljem hüdroplokitestri programmiks kirjutada. Seda selleks, et programm oleks võimalikult ligilähedane päris elus toimivale lülitusskeemile.

Pilt
Pilt
Pilt

Selleks kasutame 8-kanaliga Pico ossilograafi. Mõõdame PWM signaali. Seekord läks päris hästi, 55-50 plokil on 8 solenoidi ja ossil 8 kanalit - win-win.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 08 Mai 2017, 08:34

XC omas elemendis. Sai autot sihtotstarbeliselt kasutatud ja maastikul käidud, kevadisi istikuid toomas. Kinni ei jäänud, awd toimib.

Mahalaadimine:
Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 20 Mai 2017, 23:54

Tundub, et hakkab tavaks saama, et Volvo bensupaagi luuk peab olema Rootsi lipu värvides.
Koos 700-se velgedega sai ka XC bensuluuk uue katte.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 23 Mai 2017, 11:19

Kuna bensupaagi luugi eemaldamiseks peab plastiktihvtid sisse lükkama ja neid enam kätte ei saa siis oli vaja uued leiutada. Leidsin majapidamisest paraja läbimõõduga jupi trimmeri jõhvi ja sellest sai 4 uut tihvti teha. Lahendus töötab ja ei hakka silma ka, et tihvt teist värvi on.

Pilt

Valgele 700-sele uued veljed alla saab võib grupipildi ka teha, seni aga Hõbedase soolo, lipuga.

Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1078
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas McBrainless » 23 Mai 2017, 11:25

Natukene harjumatu aga vinge on see luuk!

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 12 Nov 2017, 01:15

Pääääris mitu paaki kütet on vahepeal maha sõidetud. Elukene on nii kuramuse kiire ja tegemist nii palju, et foorumites pole aega ringi lapata ja autodega ka väga tegeleda.
Häda ajab härja kaevu või kuidagi nii see oli vist. Ühesõnaga - läksin mina ükskord Saaremaale ja ühes tanklas tankides tegin tiiru ümber auto ja nii puht juhuslikult katsusin esimesi pidurikettaid, üks kergelt leige ja parem esimene tulikuum. Hmm, nii kõva see mahapidurdamine nüüd ka ei olnud. Kumb siis kinni on, kas see, mis oli jahedam - ei pidurdan ud või see, mis oli kuum - pidur peal. Kehitasin õlgu ja jätkasin teed. Ei olnud nagu hullu midagi. Selle nädala teisipäeval Käisin Rakveres ja Põhjaka parklas parkimiskohale tagurdades viskas korraliku sidurikärsaka üles - kuna on automaat ja automaat kui libisema läheb kärsakat üles ei viska siis pidi see midagi muud olema. Äkki kellegi teise sidur. Autost välja ja tiir ümber auto, esimene parem piduriketas tuline ja kärsahais üleval. Asi selge pidur ikkagi korralikult peal. Kodus sai teist lammutama hakatud, Tükk tegu, et suportit maha saada, kolb kinni ja ketas parasjagu kulunud (rant). Lõpuks sain asja niipalju liikuma, et suporti kätte sain.

Alguses proovisin kullinokkadega kolbi sisse suruda aga see ei andnud tulemust. Siis võtsin suure kruviga pitskruvi ja sellega sain teise väheke liikuma. Harjutasin teist mitu korda edasi-tagasi aga päris lõpuni sisse see kolb ikka ei läinud. Kuna kettad ja klotsid olid ka üsna nutused siis uurisin BAO (Balti Autoosad), tellimiskeskusest, palju ketta ja klotside kogupaksus on - kas saab uued panna. Aga ei, kogupaksus tuli 66mm aga kolb läks niipalju sisse, et vahele oleks mahtunud 58mm. Seega oli vaja tellida ka uued (taastatud) suportid.

Peale tellimuse kinnitust läksin ja kruvisin ühe korra veel pitskruviga suporti kolbi sisse ja siis ta raisk läks lõpuni. Aga käis ikkagi raskelt. No mis seal ikka uus on ikka parem. Muidugi oleks võinud võtta ka rem. kompl. aga 42€/tk on odavam kui hakata selle rem. kompl. jamama.

Trumm läks, lähevad pulgad ka - uued pidurivoolikud ka siis juba.

Täna (laupäev) hakkasin siis esimesi pidureid uuendama.

Zimmermanni klotsid ja kettad, TRW taastatud sadulad, Castroli õli, mis oli tegelikult 740-le mõeldud ja voolikud.

Pilt

Piduritorud tulid ilusti lahti, kartsin hullemat. Lisaks rauale vahetasin ära ka piduriõli. Süstlaga õlireservuaar tühjaks ja uus õli sisse. vabavooli teel suporti õhutusniplist lasin voolata niikaua, kui uus õli tulema hakkas. Samal ajal muidugi ülevalt kogu aeg anumat täites.

Ostsin ka voolikupitsitaja. Aga seda tegelikult vaja poleks olnudki. Mõtlesin alguses, et vahetan kõigepealt vooliku ära ja pitsitan pimedaks. Ning alles siis hakkan suportit vahetama aga Voolik peab hiljem jääma õigesse asendisse - ehk siis vooliku peab enne suporti külge kinni keerama ja siis saab alles toru ja vooliku ühenduse teha. Kuna piduritorud on pandud otsad suunaga ülespoole siis ei ole ka ohtu, et õhk süsteemi sisse läheks. Krutid uue vooliku torule külge ja hiljem keerad õhutusniplo lahti ja tõstad suporti üles, nii, et õli teekond on tõusvas joones. Nii lükkab õhu voolikust ja suportist välja.

Pilt
Pilt

Ja külge nad saidki.

Pilt
Pilt

Nüüd peab veel tagumised torud uue õliga läbi pesema.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 12 Nov 2017, 21:13

Täna lasin tagumistest pidurisuportite õhutusniplitest piduriõlil voolata.

Algus:

Pilt

Lõpp:

Pilt

Lisaks said uste-, kapoti- ja pagasiluugi tihendid puhastatud ja silikonõliga töödeldud, et miinuskraadidega hommikul ei peaks oma kallist aega uste lahti kangutamise peale raiskama.

Kaua olin hoogu võtnud, et juhi taga istuja seljatugi alla käima saada. Oli teine ülemises asendis ja lukust lahti ei saanud. Natuke googeldamist ja saingi istme seljatoe lukustusest lahti. Selleks oli vaja uksepoolsest ülemisest nurgast polsterdus eemale kangutada ja lapiku kruvikaga ühte hooba tahapoole suruda. Kui istme seljatugi juba lukustusest lahti oli siis sai plastiku juba maha ja uurida, mis viga on.
Viga on selles, et liiga palju kasutatakse plastikut igal pool.

Pilt

Punase ringi sees olevat hooba tuleb tahapoole lükata siis saab seljatoe lukustuse lahti. Mingis asendis peab hooba ikka päris tugevalt liigutama - pole ime, et see õrn plastik murdunud oli.

Pilt

Kõige kiiremaks lappimiseks osutus vorstiriide ja super attackiga liimimine.

Külmkapist põdravorsti ümbert riiet...

Pilt

...ja super attacki peale. Väga huvitav protsess hakkas toimuma kui riie liimi sisse imas - toss oli kohe taga ja see kompott jäi ikka päris tugev. Nagu klaasriide ja vaiguga oleks teinud. Ilmselt liim imendus riidekiudude vahele ja sidus need üheks plastikuks. See omakorda liimus hästi lapitava detaili külge.

Pilt

Asi vähemalt töötab. Istme seljatuge lukustusest lahti vajutades peab seda muidugi tundega tegema ja seljatuge veidi edasi-tagasi nikutama. Siis ei ole vaja erilist jõudu lukustuse vabastusnupule rakendadagi.

Ammusest ajast ootas vahetamist ka juhi turvavöö suunaja plastik B-piilaril.

Vana ja uus. Seda vööd on ikka sikutatud.

Pilt
Pilt
Pilt

See igivana küsimus - kas on nivomatid või on tavalised amordid?

Pilt

Ütleks, et tavalised. Per*e istub kuidagi madalal.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas ants » 12 Nov 2017, 21:51

745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 15 Nov 2017, 21:35

Tavalised jah, Nivomatil on ülemine osa jäme alt peenike lõõtsaga.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 20 Nov 2017, 22:02

Natuke nagu sadas lund, Tallinnas on jõulukuusk juba püsti ja on aeg pakke saama hakata :D

Pilt
Pilt

Kuna pagasiruumi koeravõrk enam originaal gaasiamortidel üleval ei püsinud ja nipukatuuningust oli kõrini, otsustasin tellida uued gaasikad. Nüüd toimetab koeravõrk kenasti.

Pilt

Uued udutuled, sest vanadega on nii:

Pilt
Pilt

Leidma aja, et need külge kruvida. Detsembris TÜV kah.

Ja endiselt tahaks tõstet teha aga praegu käib sobivate variantide otsimine...
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas allan » 21 Nov 2017, 08:18

Loff kirjutas:Ja endiselt tahaks tõstet teha aga praegu käib sobivate variantide otsimine...

Bad Swede. Või siis nagu see pill, XC90 vedrud ja 31" rehvid :twisted:
Pilt
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist