Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 11 Nov 2022, 15:41

Iceman kirjutas:Mina non-Bosch MAF-i kasutada ei julgeks - see on selline lotomäng 50/50. Aga siin paar lk tagasi ma pakkusin sulle, et MAF on perses, siis sa ütlesid, et MAF-i vead tulid teise auto CEM ploki kasutamisest? Praegu haiseb ikkagi nigu MAF oleks maha kärvanud.

Mul siin kohe valmib üks informatiivne video. Mille põhjal arvan ma ise ka, et ikkagi see MAF viskab kenasti villast.

MAF järgi ühendatud ei tule mitte ühtegi MAF'iga seotud viga. Kui doonori CEM+ECM olid peal siis oli MAF järgi ühendatud. Samas ei olnud siis arvuti autol järgi ja ei teagi täpselt kas vead olid juba doonori CEM'il olemas või tekkisid need doonori CEM+ECM kombost.
Auto enda ajudega tekib MAF'i viga ainult siis kui MAF on lahti ühendatud.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
junga
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 20 Veebr 2013, 13:16
Asukoht: Tartu

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas junga » 11 Nov 2022, 17:35

See et arvuti viga ei näita, ei tähenda et MAF töökorras oleks.
Ega see diagnostika ka alati mingi jumal pole.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 12 Nov 2022, 00:51

junga kirjutas:See et arvuti viga ei näita, ei tähenda et MAF töökorras oleks.
Ega see diagnostika ka alati mingi jumal pole.


Seda muidugi. Lihtsalt enne kui sajaseid paremale ja vasakule loopima hakata, tahaks ikka kindel olla, mis kühvel on.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 12 Nov 2022, 00:55

Nii, 12 minutit virvendavaid graafikuid ja selgitavat teksti.

Minu arvamus on, et MAF on no bueno.

Pall on tarkade klubi väljakupoolel :wink:

https://youtu.be/ZUDfudL_-nM
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas erty » 12 Nov 2022, 15:41

Kuna ma olen aeglane inimene, siis võib päeva jooksul tulla paremaid mõtteid, kuid esmane kahtlus oleks endiselt vaakumlekkel. Enensekindlus on küll natuke kukkunud 90-95%-lt kuskile 55-60 kanti. Peamiselt videos oleva kohatise vastuolulise info tõttu. Kord sobib väga hästi ja kord mitte.

Mafi näit on törtsu madal jah, tühikäigul alla 2g/s, kuid eeldusel, et andur hakkab väsima ja valetab näitu madalamaks, tuleks siiski välistada vaakumlekked. See on odavaim testimisviis, kui ei ole teist korras andurit asemele pista proovimise jaoks.

Kas nüüd pikema mafiga käimise peale mingeid veakoode ei tekkinud (peale mafi ühenduse vea muidugi)?

Kütust lisatakse tühikäigul, madalatel pööretel kokku 35-45%, mafi näit on natuke liiga madal == kuskilt võtab lisaõhku. Üle 2k rpm kukub ST ära 1 kanti, kui pikemalt peal hoida, siis võiks ka LT näit ehk langema hakata.

Kõhklusi tekitab just see, et mingitel hetkedel on tühikäigul ST fuel trim ilusti korras ja LT pole ka midagi hullu ehk oleks nagu kõik enam-vähem normaalne.

Et lõplikult vaakumleke välistada võta ette lambda näit (voldid, ülesse-alla ostsilleerimine) ja lase brake cleanerit või põlevat gaasi sisselaske ümbruses erinevate nurkade alt, et kõik ühendused üle saaks käidud. Alustaks pärast gaasiklappi olevaid ühendusi (klapp-kollektor, kollektor-plokikaas), edasi kuni õhulugejani. Siis võiks-peaks olema näha lekke ligikaudne koht või selle puudumine, kui lambda näit ei muutu rikkaks.

Kui on täitsa kindel, et lekkeid ei ole, siis ilmselt mõtleks korra veel asja läbi ja seejärel vahetaks suure tõenäosusega mafi uue vastu välja.

Ma loodan, et egr sel massinal ilmselt ei ole? Kui ta praegu mafiga normaalselt käis, siis pöördesse läks ka normaalselt, ei poonud?

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 12 Nov 2022, 16:35

erty kirjutas:Kas nüüd pikema mafiga käimise peale mingeid veakoode ei tekkinud (peale mafi ühenduse vea muidugi)?

Juurede ei tekkinud vigu, viimases otsas kadusid kõik vead ära, absoluutselt kõik vead. Seda muidugi siis kui MAF oli ka järgi ühendatud.

erty kirjutas:Ma loodan, et egr sel massinal ilmselt ei ole? Kui ta praegu mafiga normaalselt käis, siis pöördesse läks ka normaalselt, ei poonud?

EGR puudub, Siis kui MAF'iga töötas tühikäigul ilusti, pöördesse ei tahtnud minna. Pidi meelitama. Ilma MAF'ita käib, läheb pöördesse ja sõidab normaalselt.

Muidugi kõik võib olla aga teoreetiliselt, kui on vaakumleke siis kuidas seistes 1,5 kuuga tekib vaakumleke. OK, kummitooted ajaga murenevad ja jutud.
Survestasin sisselaset 0,5 bar'ise rõhuga. ülemäärast susinat kuskilt ei kuulnud. Kuna oli juba hämar ei hakanud seebiveega plädistama. Päevavalges uuesti proovima.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 16 Nov 2022, 12:11

Otsisin õhulekkeid nii nagu kasutaja erty soovitas.

Ütleks, et õhulekkeid ei ole. Aga tähelepanu äratas lambda pinge näit. Kas see mitte ei peaks ostsilleerima 0.1-0.9V vahel?

https://youtu.be/6BDDsJ4NMZw
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

vollimar
Foorumlane
Postitusi: 94
Liitunud: 04 Mai 2017, 21:20

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas vollimar » 16 Nov 2022, 17:08

Jumal auta, välista see MAF toimiva isendiga, odav osa, et otsida siin 10t muud põhjust.
Volvo S40 1,9TDI

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas erty » 16 Nov 2022, 19:08

Loff kirjutas:Otsisin õhulekkeid nii nagu kasutaja erty soovitas.

Ütleks, et õhulekkeid ei ole. Aga tähelepanu äratas lambda pinge näit. Kas see mitte ei peaks ostsilleerima 0.1-0.9V vahel?

https://youtu.be/6BDDsJ4NMZw

Kindel, et see ei ole lambda väärtus? Sobiks nagu paremini.

See sinu mainitud suruõhk ja seebivesi sobiks tegelt paremini isegi, küll aga tuleb meeles pidada karterituulutust. Kuna see on turbomootor, siis seal võib mingi klapp vahel olla mis rõhu tekkides kinni läheb.

Ma ei ole kunagi lambda näitu väga süvenenud, seega puudub kogemus ning järgnev on puhtalt spekulatsioon, aga kohati võiks see lõpus pöörete tõstmisel väga lahjaks minev segu, lambda väärtus väga suureks, viidata näilisele õhupuudusele ehk mafi näidu valetamisele? Kuna maf näitab madalamat näitu, kui tegelik õhuvool ja sellest tulenev kütuse vajadus, siis sellest tulenevalt sureb välja. Kui samal ajal lasta cleanerit sisselaskesse, siis võiks paremini pöördesse minna?

Alternatiiv oleks kütusepuudus, aga kuna ilma mafita töötab ta sul hästi, siis reaalse kütusepuuduse (või õigemini võimekuse) saab välistada.

vollimar kirjutas:Jumal auta, välista see MAF toimiva isendiga, odav osa, et otsida siin 10t muud põhjust.

Niimoodi juppe auto pihta loopides võib teine kord remont väga kalliks minna ja lõpuks ei pruugi ikka kuhugi jõuda. Tõsi antud juhul on suure tõenäosusega vigade valik üpris piiratud ja võib vea niimoodi isegi likvideerida. Eks foorumi kaudu diagnoosides võtabki kaua aega, aga ma pakun, et akf'l ei ole ka kuhugi väga kiiret, arvestades, et vist ÜV'd nagunii pole ja keretööd vajavad tegemist enne ÜV'le minekut. Ehk kas vea likvideerimine võtab pool päeva või kolm nädalat ei oma enam sisulist tähtsust.

Mine paar lehte tagasi ja paku sealse info pealt, mis juppe võiks ostma hakata? Kui kalliks siis asi läheks? Või kujuta nüüd ette, et sa oled remonditöökoda ja siis muudkui helistad kliendile ja pakud järjest juppe välja, mida vahetada, et viga kindlaks teha. Ei jäta just kuigi proffesionaalset muljet vea lahendamisel.

-edit-
Mingi lõplik mõte jäi kirjutamata. Ma ei oska lambda väärtuse pealt midagi öelda lekke võimalikkuse kohta, kuna puudub kogemus, ma kardan et seda ei pruugi märgata, kui vaadata cleaneri laskmisele reageerimise hetke. Anduri volte vaadates on seda kindlasti märgata. Küll aga veelkord tekitab kahtlust see lambda hüpe kohati 2,7'ni pöörete tõstmisel 1400 kanti. Ehk kütusesegu on sel hetkel 14,7:1 asemel 39,69:1. Taaskord, kogemus puudub sellega, kuid tundub väga palju vaakumlekke jaoks?
Wideband see konkreetne näit ilmselt ei ole, kui on, siis lekkeid küll ei paista olema.
Viimati muutis erty, 16 Nov 2022, 20:36, muudetud 2 korda kokku.

vollimar
Foorumlane
Postitusi: 94
Liitunud: 04 Mai 2017, 21:20

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas vollimar » 16 Nov 2022, 19:41

Kasutatud MAF maksab 10-15euri, kui su aeg midagi ei maksa võta mootoriplokk ka igaksjuhuks juppideks, juhtmepakk haruta lahti ja mõõda igajuhe üle jne.
Volvo S40 1,9TDI

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4959
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 16 Nov 2022, 22:17

vollimar kirjutas:Kasutatud MAF maksab 10-15euri, kui su aeg midagi ei maksa võta mootoriplokk ka igaksjuhuks juppideks, juhtmepakk haruta lahti ja mõõda igajuhe üle jne.

Kes see kurat garanteerib, et see kasutatud MAF ka 100% töökorras on? Pärast seda tagasi ei osta ka ilmselt keegi.
Ja sellisel diagnoosimisel on ilmselt ka eneseharimise vaade, mis tegelikult ju mööda külge maha ei jookse.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7602
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Liiwaannus » 17 Nov 2022, 14:39

Loff kirjutas:
vollimar kirjutas:Kasutatud MAF maksab 10-15euri, kui su aeg midagi ei maksa võta mootoriplokk ka igaksjuhuks juppideks, juhtmepakk haruta lahti ja mõõda igajuhe üle jne.

Kes see kurat garanteerib, et see kasutatud MAF ka 100% töökorras on? Pärast seda tagasi ei osta ka ilmselt keegi.
Ja sellisel diagnoosimisel on ilmselt ka eneseharimise vaade, mis tegelikult ju mööda külge maha ei jookse.

Ise remontides ongi see õppimise teema oluliseim, et saaks aru kuidas asjad töötavad ja mis, mida mõjutab, aitab teine kord järgmise vea leidmisel oluliselt kaasa. Sitaks huvitavam on ka kui juppe osta ja vahele loopida, äkki aitab.

Loff, jätka nokkimist, huvitav on lugeda ;)
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Klamber » 17 Nov 2022, 16:28

vollimar kirjutas: võta mootoriplokk ka igaksjuhuks juppideks


Mootor juba käis lahti, keri tagasi.

Aga teemasse: hetkel viskab sul lambda näidu nii üles, ehk segu täiesti lahjaks ja sureb välja. Sul peaks ju MAP andur ka olema sellel, sealt peaks saama ennustada lekkeid. Aga jätkuvalt on panused vigasel MAFil.

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas erty » 18 Nov 2022, 15:59

Klamber kirjutas:Aga teemasse: hetkel viskab sul lambda näidu nii üles, ehk segu täiesti lahjaks ja sureb välja. Sul peaks ju MAP andur ka olema sellel, sealt peaks saama ennustada lekkeid. Aga jätkuvalt on panused vigasel MAFil.

Kuidas sa Map andurist lekkeid loed? Kui siis ainult ülimalt suuri on võimalik mapi kaudu lugeda, väikseid kindlasti mitte.

Proovisin siin päeval natuke lambda väärtust jälgida ning selle põhjal julgen küll öelda, et mu eelmises postis välja käidud tekst ebanormaalsest lambda väärtuse hüplemisest pöörete tõstmisel viitaks kütusesegu mitte kontrollimisele aju poolt, mis omakord võiks antud olukorras tuleneda ebakorrektsest õhukoguse lugemisest. Eeldusel et seal muidugi gaasiga ei mängitud ebanormaalselt palju-kiiresti, ilmselt mitte?

See järeldus on tehtud muidugi hetkel ühe korras mafiga auto pealt. Eks tulevikus võib erinevates olukordades seda väidet kontrollida, et veenduda, kas mafi valetamise kahtlustamisel lambda näidu jälgimisest on kasu või ei (enne tuleb muidugi veenduda, et kütusesüsteem on korras). Eriti hea kui mõnel lugejal oleks hetkel valetava mafiga auto käe ulatuses ja saaks kõigi silmaringi laiendamise eesmärgil sama teha ning ühe kuvatõmmise teha graafikust.

Ütleks nii, et kui mina peaks seda autot remontima, siis ma telliks-ostaks selle uue Mafi ära ja loodaks parimat (loodaks, sest tõde selgub ikka siis kui uus andur küljes ja on üheselt selge, et olukord paranes oluliset-viga kadus). Aeromotorsis oli Boschi maf vist natuke üle 90 euro. Aga lekete mitteeksisteerimises tahaks muidugi täitsa kindel olla, sest see on loll ja väike viga, mille pealt eksida ning võssa panna.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Klamber » 18 Nov 2022, 16:28

erty kirjutas:Kuidas sa Map andurist lekkeid loed? Kui siis ainult ülimalt suuri on võimalik mapi kaudu lugeda, väikseid kindlasti mitte.


Olen nõus et see ei ole liiga täpne meetod, aga kui tead mis näit olla võiks korras torustikuga vs üks lahtine ots siis näed tegelikult ära selle 0,1bar erinevusega tühikäigul. Selline väike toetav info vea tuvastamisel, kui ei viitsi torustikku survestada. Antud juhul viga selles vast ei ole, selline välja suremine eeldaks sisuliselt lahtist torustikku.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: kaljukas ja 15 külalist