Loff'i Valge Daam
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Loff'i Valge Daam
Kõik sai alguse sellest, kui korra oled sõrme Volvo ukse vahele jätnud siis enam Volvost lahti ei saa. Oli mingi nädalavahetus Saaremaal. Kuressaare Cramost tööriistu laenutades hakkas silma laenutuse hoovi peal seisev valge vagun. Cramost sain niipalju teada, et kõrval asuvast remonditöökojast saab vast adekvaatsemat infot, kas ja mis tingimustel antud masin müüa on. Tipa-tapa kõrval asuvasse töökotta ja selguski, et masinat võimalik osta. Kuna see päev oli kiire siis sai järgmiseks päevaks kokku lepitud lähemalt asja uurimine.
Ühesõnaga, masin ~3 aastat seisnud, kasti rikkega, muidu enam-vähem. Aku läbi, täku pealt läks käima eeskujulikult. Jutu järgi käivitub poolest pöördest, mis selgus, et ongi tõsi, ei kuule starteri käiamist, põhimõtteliselt ongi nii, et nii kui võtme start asendisse keerad auto käib. Aga see selleks. Hind sobis ja sai auto köie otsas koju (Saaremaa) veetud.
3 nädalat mandril ja pühadeks saarde autot lammutama. Kast alt ära ja koju asja uurima.
Esialgne plaan masin liikuma saada ja TÜV ära teha. Nagu ikka, pidurid veits peal, siin-seal natuke roostet, kusjuures tagaluuk ja uste alumised ääred roostevabad. Küll aga juhi ja kartja jalgade all auk ja akukasti alt paistab ka valgust. Muidu olevat originaalläbisõiduga, 200 midagi tuhat km-i läbinud. Koeravõrk ja pagasikatte kinnitused.
Ajhaa, esimene vasak suunatule pirn on ka läbi.
Starteegilised mõõtmed - 1988, 740, B230F, 83kW, ZF 4HP22.
Ühesõnaga, masin ~3 aastat seisnud, kasti rikkega, muidu enam-vähem. Aku läbi, täku pealt läks käima eeskujulikult. Jutu järgi käivitub poolest pöördest, mis selgus, et ongi tõsi, ei kuule starteri käiamist, põhimõtteliselt ongi nii, et nii kui võtme start asendisse keerad auto käib. Aga see selleks. Hind sobis ja sai auto köie otsas koju (Saaremaa) veetud.
3 nädalat mandril ja pühadeks saarde autot lammutama. Kast alt ära ja koju asja uurima.
Esialgne plaan masin liikuma saada ja TÜV ära teha. Nagu ikka, pidurid veits peal, siin-seal natuke roostet, kusjuures tagaluuk ja uste alumised ääred roostevabad. Küll aga juhi ja kartja jalgade all auk ja akukasti alt paistab ka valgust. Muidu olevat originaalläbisõiduga, 200 midagi tuhat km-i läbinud. Koeravõrk ja pagasikatte kinnitused.
Ajhaa, esimene vasak suunatule pirn on ka läbi.
Starteegilised mõõtmed - 1988, 740, B230F, 83kW, ZF 4HP22.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Valge Daam
ants kirjutas:Said omale Punapea asemele Blondiini
Jõudu tööle!
Profülaktika mõttes ongi ju mõistlik aeg-ajalt juuksevärvi vahetada. PS - härrasmehed eelistavad blondiine.
Loffile jõudu taastamiseks ka!
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Loff'i Valge Daam
Iceman kirjutas: PS - härrasmehed eelistavad blondiine.
Sellesmõttes olen ma Sinuga nõus
745 GL ´91; LR90 ´87.
- kaak
- Jupp traati ja väljamaa näpitsad
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Loff'i Valge Daam
Loff kirjutas:Kõik sai alguse sellest, kui korra oled sõrme Volvo ukse vahele jätnud siis enam Volvost lahti ei saa.
Loff kirjutas:Starteegilised mõõtmed - 1988, 740, B230F, 83kW, ZF 4HP22.
Tulevased specid ka teada annad?
1800s T5
e36 T5
e36 T5
- Karel
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1040
- Liitunud: 21 Veebr 2008, 13:47
- Asukoht: Tartu/Kuressaare
- Kontakt:
Re: Loff'i Valge Daam
Altmetsa töökoja ees seda ammu juba seismas näinud Kuressaares, ilmselt ootas sind ammu seal.
[s]Volvo S60 AWD'06[/s]
[s]Volvo S70R'98[/s]
[s]Volvo V70 D5'03[/s]
[s]Volvo XC60'10[/s]
[s]Volvo S60 D3'11[/s]
[s]Volvo S80 V8'07[/s]
Volvo Amazon P120'63
Volvo S80 V8'06
Volvo C70 D5'07
Volvo S90 D5 AWD'17
Volvo XC90 D5 AWD'19
[s]Volvo S70R'98[/s]
[s]Volvo V70 D5'03[/s]
[s]Volvo XC60'10[/s]
[s]Volvo S60 D3'11[/s]
[s]Volvo S80 V8'07[/s]
Volvo Amazon P120'63
Volvo S80 V8'06
Volvo C70 D5'07
Volvo S90 D5 AWD'17
Volvo XC90 D5 AWD'19
Re: Loff'i Valge Daam
Jus just, Altmetsa käest tõin ära, Ta ise ka väikestviisi Volvofänn.
Aga sain teada, mis kastis viga on, kuna üks pilt räägib rohkem, kui 1000 sõna siis...
Enne lahti võtmist väike välipesu.
Patsient opilaual.
Ja diagnoos pandud - kast on katki
Nüüd tuleb kaaluda erinevaid variante, kas uus-vana kast, katkine kast, kust saab selle katkise sidurikorpuse terve asenduse või uurida kastiremontijate käest selle sidurikorpuse saadavust.
Väga pungestama ei hakka, lihtsalt sõitma seaduslikult. Aga mine hullu tea...
Nüüd selle kasti juurde tagasi tulles on õhku kerkinud küsimus MIKS nii on läinud?
Aga sain teada, mis kastis viga on, kuna üks pilt räägib rohkem, kui 1000 sõna siis...
Enne lahti võtmist väike välipesu.
Patsient opilaual.
Ja diagnoos pandud - kast on katki
Nüüd tuleb kaaluda erinevaid variante, kas uus-vana kast, katkine kast, kust saab selle katkise sidurikorpuse terve asenduse või uurida kastiremontijate käest selle sidurikorpuse saadavust.
kaak kirjutas:Tulevased specid ka teada annad?
Väga pungestama ei hakka, lihtsalt sõitma seaduslikult. Aga mine hullu tea...
Nüüd selle kasti juurde tagasi tulles on õhku kerkinud küsimus MIKS nii on läinud?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Valge Daam
Töö käib vaikselt. Teen täieliku defekteerimise ja siis teen kalkulatsiooni, palju remont maksma läheb. Õnneks tegi elu sellise vingerpussi, et paiskas mind Hõbenoolde tööle
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Valge Daam
[quote="Loff"]Töö käib vaikselt. Teen täieliku defekteerimise ja siis teen kalkulatsiooni, palju remont maksma läheb. Õnneks tegi elu sellise vingerpussi, et paiskas mind Hõbenoolde tööle
Palju õnne! Nüüd siis klubisoodukas ka olemas?
Palju õnne! Nüüd siis klubisoodukas ka olemas?
MB A-class AMG style
Re: Loff'i Valge Daam
janar103 kirjutas:Loff kirjutas:Töö käib vaikselt. Teen täieliku defekteerimise ja siis teen kalkulatsiooni, palju remont maksma läheb. Õnneks tegi elu sellise vingerpussi, et paiskas mind Hõbenoolde tööle
Palju õnne! Nüüd siis klubisoodukas ka olemas?
Lubada ei saa aga saan sõna sekka öelda küll. Volvosid siin ikka liigub, üks V50 on töös, getrag laiali.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Valge Daam
Loff kirjutas:janar103 kirjutas:Loff kirjutas:Töö käib vaikselt. Teen täieliku defekteerimise ja siis teen kalkulatsiooni, palju remont maksma läheb. Õnneks tegi elu sellise vingerpussi, et paiskas mind Hõbenoolde tööle
Palju õnne! Nüüd siis klubisoodukas ka olemas?
Lubada ei saa aga saan sõna sekka öelda küll. Volvosid siin ikka liigub, üks V50 on töös, getrag laiali.
MB A-class AMG style
Re: Loff'i Valge Daam
Vahepeal on palju-palju katkiseid kaste Hõbenooles korda saanud, õlisid vahetatud ja turbiine taastatud aga oma kastiga aega tegeleda pole väga olnud, enne kui nüüd. Kast kolis vahepeal kodusest katlamajast tööjuurde. Sai tellitud tihendikomplekt, 4 friktsioonketast (2 siduripakki oli kuuma saanud-libisenud) ja OD performance kit. Lisaks kõigele maandus remonti üks Land Rover sama kastiga, millel oli üks vabajooksusidur õhtal. See kast jäi meile varuosadeks ja klient ostis omale lammari kasti, mille me kontrollisime, vahetasime vahetamist vajavad vidinad ja kliendi auto sõitma saigi. Mina aga sain enda kastile puuduvad osad (katkine A ja B siduri korv ja E siduri trummel, millel olid ka löögijäljed sees). Eelmine nädal sai paaril õhtul peale tööd kasti mehaanikaosa kokku pandud. Nüüd on vaja hüdraulikaplokk puhastada ja alla panna ning kast ongi koos. Turbiini remontisin juba mõni kuu tagasi ära. Tähtajaks on 18.08, siis tuleb kastiga Saarde sõita ja alla panna. Kui kellegi karvane käsi midagi untsu ei aja siis järgmise nädala lõpus saavad vast Volvo rattad mandri pinda puudutada.
Elame-näeme.
Elame-näeme.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Valge Daam
Kast lõplikult koos, täna sai tööjuures plokk puhastatud ja kastile alla pandud, õlivann alla ja valmis.
Plokk juppideks, uus tihend ja vaheplaat keskel ja sellest paremal vana tihend ja selle all ploki põhiplaat, millest tõstsin kuulid ja trosselklapid uue tihendi sisse, et need pärast sassi ei läheks ega ära kaoks.
Enne lahti võtmist
Ja mis karul kõhus on.
Kastil plokk all ja nüüd vaid pann alla ja koos ongi.
Nüüd jäänu veel testimine auto küljes.
Plokk juppideks, uus tihend ja vaheplaat keskel ja sellest paremal vana tihend ja selle all ploki põhiplaat, millest tõstsin kuulid ja trosselklapid uue tihendi sisse, et need pärast sassi ei läheks ega ära kaoks.
Enne lahti võtmist
Ja mis karul kõhus on.
Kastil plokk all ja nüüd vaid pann alla ja koos ongi.
Nüüd jäänu veel testimine auto küljes.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Loff'i Valge Daam
Oi Türi, Paide, Pärnu kui sit* on kasti kanali peal alla panna, kui kanal on kääbikutele ja kastitungrauda ei ole. Aga alla ma ta nik*usin. Samas, kui poleks sedagi olnud, oleks veel hullem olnud. Kõik muidugi hakkas kohe jamaga pihta - seismisega pidurid kinni ja vaja paela otsas liikuma tõmmata, et saaks auto kanalile lükata. Keegi oli visanud auto kõrvale bemari lõhkise karteripõhja, millest Volvo üks tagumine ratas üle sõitis, see aga lõhkus ära rehvi - küljepealt lõhki nagu bussi iste. OK, auto kanalile, küll hiljem tagavararatta alla kruvin.
Kasti niksimine ühelpool sai ka tagavararatas alla kruvitud ja esimesed meetrid see auto minu käes omal jõul sõitis. Pidurid kenasti peal aga ei ole hullu, selle esimese ringi sain ikka tehtud. Tundus ikka päris jõuetu see minek. Esimesed pidurid väga nagu ei olnudki peal, rohkem olid kinni tagumised. Mis seal siis ikka - pidurid laiali ja üle käia.
Suuremalt jaolt olid lihtsalt klotsid suportisse kinni roostetanud. Kõigi nelja piduri kolvid liiguvad normaalselt, esimestel sadulatel on tolmukatted ka katki natuke. Tagumistel läbivat auku ei olnud. Tolmukatted tuleb kõik ära vahetada. Piduritega sai asi korda. Ahjaa, suurest seismisest on mõlema poole kässari klotsidel katted maha visanud. liigendid ja trossid kõik liiguvad ja on OK.
Viimane ratas sai alla tagasi millalgi enne 00:00 reedel. Peale seda tiirule. Kõik OK.
Ära kadus tühikäik - üks vaakumvoolik oli katki läinud selle kasti maha/peale jamamisega. See ka OK.
Järgmine päev ja uued väljakutsed - sammal maha vaja nühkida. mingisugused 1.5-2h läks vist ainult
Enne:
Ja pärast:
Peale seda pesurallit löödi tagumine kuut manti täis - 2 Kawasaki Vulcani mootorit (V2, 750cc), üks juppidena ja teine enam-vähem komplektsena. Millalgi ühe mootori neist kokku panema. Aga see on juba teine teema.
Peale on sellele autole aretatud mingi katalüsaatori huinjaa. EGS 31.001. Ei teagi, kas see on nüüd hea või ei ole.
Sellesama kativärgi küljest oligi üks vaakumvoolik ära murdunud.
Enne Saarelt lahkumist oli vaja veel summutit keevitada, et plärinat veidikenegi alla tuua, et liigset tähelepanu vältida. Sai parem küll kui enne aga üks ühenduskoht jäi ikka lekkima.
Saaremaalt koju sõit oli ka paras seiklus. Sõidu käigus selgus, et 3ndalt 4dale lülitab koormuse all pauguga. Ilmselt see paugutamine oligi A-B siduri korvi ära murdnud. Hüdroplokis mõni siiber kiilub kinni ja rõhu tõustes avaneb ja laseb pauguga surve sidurile selga. Gaasipedaali tagasi laskmine õigel hetkel hoiab paugu ära. Hea oleks kindlalt töötavat plokki proovida.
Mandril, sadamast mitte eriti kaugele jõudnuna, pidin ühest Cayennist (vene nr-ga) möödasõitu tegema ja peale seda tekkis ilge vibra keresse. Logistasin tanklasse ära. Võtsin süüa ja hakkasin ümber auto käima ja uurima, milles asi võib olla. Rehvid täis ja paistsid korras ka olema. Rattad korralikult all ja muud jutud. Seda va tagavararatast lähemalt uurides avastasin, et see tahab kasuka kohe maha visata - karkass katki traadid paistavad ja pooleks, veerandi ringi ulatuses. Oi saatana perkele! Kuna vibra tekkis keresse peale 70kmh kiirust siis otsustasin vaikselt edasi tiksuda, niikaugele kui saab. Muidugi hetke enne seda sõitis tanklast minema punane universaalkerega 200-ne, disla automaat. Oleks varem teadnud, oleks küsinud varuratast laenuks.
Tiksusin siis 70 kmh piiril linnapoole ja oh imet, linna ma jõudsingi. Kuna Kustavile oli virtsust kaupa peale võetud siis sai enne uuritud, ega Kustavil ei ole vanadest aegadest Volvo ratast alles. Näe oligi 200-se 14" ratas. Aga see sunnik oli seismisega rooste läinud ja lekkis igalt poolt. Kustav hea sõber tegi kõne Andresele ja selgus, et kogu pande on Harku Staabis. Vurra-vurra Harku poole. Aga tanklas autot käima pannes olid alles ainult gabariidi tuled. õnneks oli kell juba sealmaal, et linnas tänavavalgustus juba põles. Poolel teel avastasin udutuled.
Harku Staabist sain omale ratta, millega julgemalt kodu poole edasi kütta. Samuti sain teada, et süüteluku põhi jebib ja kaotab tuled vahepeal ära. Sai ka törts juttu puhutud ja elu-oluga kurssi viidud nii ennast kui ka teisi.
Asusin koduteele, kell oli selleks ajaks juba 22:30 pühapäeva õhtul. Pooled kelladeploki taustavalgustuse pirnidest ei töötanud, bensunäidik viskab villast ja odomeeter seisab. Aga ei ole hullu, edasi see masin liigub ja mida kilomeeter edasi seda reipamalt astub. Mootor vaja lahti sõita on ju teine aastaid seisnud ja tont teab kui vana bensiin seal paagis oli, sest Saaremaalt tulles mahtus paaki vaid 8L kütust.
Esmaspäeva hommikul Daamiga tööle.
Nüüd, laupäeval sai ette võetud kelladeploki remont. Taustavalgus põlema saada, bensunäidikut näppida, võimalikud külmjooted üle käia ja kevadel Antsu käest saadud voltmeeter paigaldada. Ahjaa, odomeeter ka lugema saada.
Järjekordne kahest plokist üks tegemine.
Odomeetriga läks hästi, sest varuosaplokil oli see üks pisike hammasratas terve. Kõiksugu ühendused "trükkplaadil" on korras, bensukellal olid ka kõik ühendused korras - järelikult on liftiga ühendus või lift ise vigane. Kell armatuuris ei suuda otsustada on see paak siis tühi, poolik või silmini täis. Voltmeetri paigaldus läks ka suhtleiselt valutult.
Voltmeeter saab oma signaali tahhoka toitelt.
Kelladeplokk peale puhastust ja liimimist ning tuunimist. Voltmeeter paremal, tempi. peal.
Ja autos. See kriiskav sinine mulle tegelikult väga ei istu. Õnneks jääb voltmeeter vaateväljast natuke kõrvale, et kui silma hakkab sirama saab pead natuke liigutada ja voltmeeter jääb rooli varju. Punane, roheline või valge näiduga voltmeeter on silmale talutavam. peab ilmselt seda asja veel tuunima.
Edasine to-do list:
*pidurid veel üle käia, tagumised klotsid ja kõigi 4 ratta piduriplekid.
*Küünlad, hammasrihm+rullik, mootoriõli+filter, õhu- ja kütusefilter.
*TÜV
Selle bensunäidiku/lifti jama peale poeg avaldas arvamust:
Kasti niksimine ühelpool sai ka tagavararatas alla kruvitud ja esimesed meetrid see auto minu käes omal jõul sõitis. Pidurid kenasti peal aga ei ole hullu, selle esimese ringi sain ikka tehtud. Tundus ikka päris jõuetu see minek. Esimesed pidurid väga nagu ei olnudki peal, rohkem olid kinni tagumised. Mis seal siis ikka - pidurid laiali ja üle käia.
Suuremalt jaolt olid lihtsalt klotsid suportisse kinni roostetanud. Kõigi nelja piduri kolvid liiguvad normaalselt, esimestel sadulatel on tolmukatted ka katki natuke. Tagumistel läbivat auku ei olnud. Tolmukatted tuleb kõik ära vahetada. Piduritega sai asi korda. Ahjaa, suurest seismisest on mõlema poole kässari klotsidel katted maha visanud. liigendid ja trossid kõik liiguvad ja on OK.
Viimane ratas sai alla tagasi millalgi enne 00:00 reedel. Peale seda tiirule. Kõik OK.
Ära kadus tühikäik - üks vaakumvoolik oli katki läinud selle kasti maha/peale jamamisega. See ka OK.
Järgmine päev ja uued väljakutsed - sammal maha vaja nühkida. mingisugused 1.5-2h läks vist ainult
Enne:
Ja pärast:
Peale seda pesurallit löödi tagumine kuut manti täis - 2 Kawasaki Vulcani mootorit (V2, 750cc), üks juppidena ja teine enam-vähem komplektsena. Millalgi ühe mootori neist kokku panema. Aga see on juba teine teema.
Peale on sellele autole aretatud mingi katalüsaatori huinjaa. EGS 31.001. Ei teagi, kas see on nüüd hea või ei ole.
Sellesama kativärgi küljest oligi üks vaakumvoolik ära murdunud.
Enne Saarelt lahkumist oli vaja veel summutit keevitada, et plärinat veidikenegi alla tuua, et liigset tähelepanu vältida. Sai parem küll kui enne aga üks ühenduskoht jäi ikka lekkima.
Saaremaalt koju sõit oli ka paras seiklus. Sõidu käigus selgus, et 3ndalt 4dale lülitab koormuse all pauguga. Ilmselt see paugutamine oligi A-B siduri korvi ära murdnud. Hüdroplokis mõni siiber kiilub kinni ja rõhu tõustes avaneb ja laseb pauguga surve sidurile selga. Gaasipedaali tagasi laskmine õigel hetkel hoiab paugu ära. Hea oleks kindlalt töötavat plokki proovida.
Mandril, sadamast mitte eriti kaugele jõudnuna, pidin ühest Cayennist (vene nr-ga) möödasõitu tegema ja peale seda tekkis ilge vibra keresse. Logistasin tanklasse ära. Võtsin süüa ja hakkasin ümber auto käima ja uurima, milles asi võib olla. Rehvid täis ja paistsid korras ka olema. Rattad korralikult all ja muud jutud. Seda va tagavararatast lähemalt uurides avastasin, et see tahab kasuka kohe maha visata - karkass katki traadid paistavad ja pooleks, veerandi ringi ulatuses. Oi saatana perkele! Kuna vibra tekkis keresse peale 70kmh kiirust siis otsustasin vaikselt edasi tiksuda, niikaugele kui saab. Muidugi hetke enne seda sõitis tanklast minema punane universaalkerega 200-ne, disla automaat. Oleks varem teadnud, oleks küsinud varuratast laenuks.
Tiksusin siis 70 kmh piiril linnapoole ja oh imet, linna ma jõudsingi. Kuna Kustavile oli virtsust kaupa peale võetud siis sai enne uuritud, ega Kustavil ei ole vanadest aegadest Volvo ratast alles. Näe oligi 200-se 14" ratas. Aga see sunnik oli seismisega rooste läinud ja lekkis igalt poolt. Kustav hea sõber tegi kõne Andresele ja selgus, et kogu pande on Harku Staabis. Vurra-vurra Harku poole. Aga tanklas autot käima pannes olid alles ainult gabariidi tuled. õnneks oli kell juba sealmaal, et linnas tänavavalgustus juba põles. Poolel teel avastasin udutuled.
Harku Staabist sain omale ratta, millega julgemalt kodu poole edasi kütta. Samuti sain teada, et süüteluku põhi jebib ja kaotab tuled vahepeal ära. Sai ka törts juttu puhutud ja elu-oluga kurssi viidud nii ennast kui ka teisi.
Asusin koduteele, kell oli selleks ajaks juba 22:30 pühapäeva õhtul. Pooled kelladeploki taustavalgustuse pirnidest ei töötanud, bensunäidik viskab villast ja odomeeter seisab. Aga ei ole hullu, edasi see masin liigub ja mida kilomeeter edasi seda reipamalt astub. Mootor vaja lahti sõita on ju teine aastaid seisnud ja tont teab kui vana bensiin seal paagis oli, sest Saaremaalt tulles mahtus paaki vaid 8L kütust.
Esmaspäeva hommikul Daamiga tööle.
Nüüd, laupäeval sai ette võetud kelladeploki remont. Taustavalgus põlema saada, bensunäidikut näppida, võimalikud külmjooted üle käia ja kevadel Antsu käest saadud voltmeeter paigaldada. Ahjaa, odomeeter ka lugema saada.
Järjekordne kahest plokist üks tegemine.
Odomeetriga läks hästi, sest varuosaplokil oli see üks pisike hammasratas terve. Kõiksugu ühendused "trükkplaadil" on korras, bensukellal olid ka kõik ühendused korras - järelikult on liftiga ühendus või lift ise vigane. Kell armatuuris ei suuda otsustada on see paak siis tühi, poolik või silmini täis. Voltmeetri paigaldus läks ka suhtleiselt valutult.
Voltmeeter saab oma signaali tahhoka toitelt.
Kelladeplokk peale puhastust ja liimimist ning tuunimist. Voltmeeter paremal, tempi. peal.
Ja autos. See kriiskav sinine mulle tegelikult väga ei istu. Õnneks jääb voltmeeter vaateväljast natuke kõrvale, et kui silma hakkab sirama saab pead natuke liigutada ja voltmeeter jääb rooli varju. Punane, roheline või valge näiduga voltmeeter on silmale talutavam. peab ilmselt seda asja veel tuunima.
Edasine to-do list:
*pidurid veel üle käia, tagumised klotsid ja kõigi 4 ratta piduriplekid.
*Küünlad, hammasrihm+rullik, mootoriõli+filter, õhu- ja kütusefilter.
*TÜV
Selle bensunäidiku/lifti jama peale poeg avaldas arvamust:
Viimati muutis Loff, 30 Aug 2016, 21:52, muudetud 1 kord kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7610
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Loff'i Valge Daam
See katalüsaatorihuinjaa muudab külmal mootoril segu vaesemaks (juhib lisaõhku juurde), et tõsta heitgaasi tempi ja saada rutemini katt tööle.
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Kaltlaufregler
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Kaltlaufregler
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist