Loff'i Valge Daam

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 28 Mär 2016, 17:44

Kõik sai alguse sellest, kui korra oled sõrme Volvo ukse vahele jätnud siis enam Volvost lahti ei saa. Oli mingi nädalavahetus Saaremaal. Kuressaare Cramost tööriistu laenutades hakkas silma laenutuse hoovi peal seisev valge vagun. Cramost sain niipalju teada, et kõrval asuvast remonditöökojast saab vast adekvaatsemat infot, kas ja mis tingimustel antud masin müüa on. Tipa-tapa kõrval asuvasse töökotta ja selguski, et masinat võimalik osta. Kuna see päev oli kiire siis sai järgmiseks päevaks kokku lepitud lähemalt asja uurimine.

Ühesõnaga, masin ~3 aastat seisnud, kasti rikkega, muidu enam-vähem. Aku läbi, täku pealt läks käima eeskujulikult. Jutu järgi käivitub poolest pöördest, mis selgus, et ongi tõsi, ei kuule starteri käiamist, põhimõtteliselt ongi nii, et nii kui võtme start asendisse keerad auto käib. Aga see selleks. Hind sobis ja sai auto köie otsas koju (Saaremaa) veetud.

3 nädalat mandril ja pühadeks saarde autot lammutama. Kast alt ära ja koju asja uurima.

Esialgne plaan masin liikuma saada ja TÜV ära teha. Nagu ikka, pidurid veits peal, siin-seal natuke roostet, kusjuures tagaluuk ja uste alumised ääred roostevabad. Küll aga juhi ja kartja jalgade all auk ja akukasti alt paistab ka valgust. Muidu olevat originaalläbisõiduga, 200 midagi tuhat km-i läbinud. Koeravõrk ja pagasikatte kinnitused.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ajhaa, esimene vasak suunatule pirn on ka läbi.

Starteegilised mõõtmed - 1988, 740, B230F, 83kW, ZF 4HP22.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas ants » 28 Mär 2016, 18:17

Said omale Punapea asemele Blondiini :)
Jõudu tööle!
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Iceman » 28 Mär 2016, 18:20

ants kirjutas:Said omale Punapea asemele Blondiini :)
Jõudu tööle!


Profülaktika mõttes ongi ju mõistlik aeg-ajalt juuksevärvi vahetada. PS - härrasmehed eelistavad blondiine.

Loffile jõudu taastamiseks ka! :D

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas ants » 28 Mär 2016, 18:36

Iceman kirjutas: PS - härrasmehed eelistavad blondiine.


Sellesmõttes olen ma Sinuga nõus :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
kaak
Jupp traati ja väljamaa näpitsad
Postitusi: 1004
Liitunud: 23 Jaan 2007, 16:39
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas kaak » 28 Mär 2016, 18:59

Loff kirjutas:Kõik sai alguse sellest, kui korra oled sõrme Volvo ukse vahele jätnud siis enam Volvost lahti ei saa.

Pilt



Loff kirjutas:Starteegilised mõõtmed - 1988, 740, B230F, 83kW, ZF 4HP22.

Tulevased specid ka teada annad?
1800s T5
e36 T5

Kasutaja avatar
Karel
Foorumi veteran
Postitusi: 1040
Liitunud: 21 Veebr 2008, 13:47
Asukoht: Tartu/Kuressaare
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Karel » 28 Mär 2016, 21:15

Altmetsa töökoja ees seda ammu juba seismas näinud Kuressaares, ilmselt ootas sind ammu seal.
[s]Volvo S60 AWD'06[/s]
[s]Volvo S70R'98[/s]
[s]Volvo V70 D5'03[/s]
[s]Volvo XC60'10[/s]
[s]Volvo S60 D3'11[/s]
[s]Volvo S80 V8'07[/s]
Volvo Amazon P120'63
Volvo S80 V8'06
Volvo C70 D5'07
Volvo S90 D5 AWD'17
Volvo XC90 D5 AWD'19

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 28 Mär 2016, 22:56

Jus just, Altmetsa käest tõin ära, Ta ise ka väikestviisi Volvofänn.

Aga sain teada, mis kastis viga on, kuna üks pilt räägib rohkem, kui 1000 sõna siis...

Enne lahti võtmist väike välipesu.

Pilt

Patsient opilaual.

Pilt

Ja diagnoos pandud - kast on katki :mrgreen:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd tuleb kaaluda erinevaid variante, kas uus-vana kast, katkine kast, kust saab selle katkise sidurikorpuse terve asenduse või uurida kastiremontijate käest selle sidurikorpuse saadavust.

kaak kirjutas:Tulevased specid ka teada annad?

Väga pungestama ei hakka, lihtsalt sõitma seaduslikult. Aga mine hullu tea...


Nüüd selle kasti juurde tagasi tulles on õhku kerkinud küsimus MIKS nii on läinud?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 03 Apr 2016, 22:24

Töö käib vaikselt. Teen täieliku defekteerimise ja siis teen kalkulatsiooni, palju remont maksma läheb. Õnneks tegi elu sellise vingerpussi, et paiskas mind Hõbenoolde tööle :D

Pilt
Pilt
Pilt
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas janar103 » 04 Apr 2016, 10:07

[quote="Loff"]Töö käib vaikselt. Teen täieliku defekteerimise ja siis teen kalkulatsiooni, palju remont maksma läheb. Õnneks tegi elu sellise vingerpussi, et paiskas mind Hõbenoolde tööle :D

Palju õnne! Nüüd siis klubisoodukas ka olemas? :)
MB A-class AMG style

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 04 Apr 2016, 16:52

janar103 kirjutas:
Loff kirjutas:Töö käib vaikselt. Teen täieliku defekteerimise ja siis teen kalkulatsiooni, palju remont maksma läheb. Õnneks tegi elu sellise vingerpussi, et paiskas mind Hõbenoolde tööle :D


Palju õnne! Nüüd siis klubisoodukas ka olemas? :)


Lubada ei saa aga saan sõna sekka öelda küll. Volvosid siin ikka liigub, üks V50 on töös, getrag laiali.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas janar103 » 04 Apr 2016, 16:53

Loff kirjutas:
janar103 kirjutas:
Loff kirjutas:Töö käib vaikselt. Teen täieliku defekteerimise ja siis teen kalkulatsiooni, palju remont maksma läheb. Õnneks tegi elu sellise vingerpussi, et paiskas mind Hõbenoolde tööle :D


Palju õnne! Nüüd siis klubisoodukas ka olemas? :)


Lubada ei saa aga saan sõna sekka öelda küll. Volvosid siin ikka liigub, üks V50 on töös, getrag laiali.

:)
MB A-class AMG style

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 08 Aug 2016, 22:37

Vahepeal on palju-palju katkiseid kaste Hõbenooles korda saanud, õlisid vahetatud ja turbiine taastatud aga oma kastiga aega tegeleda pole väga olnud, enne kui nüüd. Kast kolis vahepeal kodusest katlamajast tööjuurde. Sai tellitud tihendikomplekt, 4 friktsioonketast (2 siduripakki oli kuuma saanud-libisenud) ja OD performance kit. Lisaks kõigele maandus remonti üks Land Rover sama kastiga, millel oli üks vabajooksusidur õhtal. See kast jäi meile varuosadeks ja klient ostis omale lammari kasti, mille me kontrollisime, vahetasime vahetamist vajavad vidinad ja kliendi auto sõitma saigi. Mina aga sain enda kastile puuduvad osad (katkine A ja B siduri korv ja E siduri trummel, millel olid ka löögijäljed sees). Eelmine nädal sai paaril õhtul peale tööd kasti mehaanikaosa kokku pandud. Nüüd on vaja hüdraulikaplokk puhastada ja alla panna ning kast ongi koos. Turbiini remontisin juba mõni kuu tagasi ära. Tähtajaks on 18.08, siis tuleb kastiga Saarde sõita ja alla panna. Kui kellegi karvane käsi midagi untsu ei aja siis järgmise nädala lõpus saavad vast Volvo rattad mandri pinda puudutada.

Elame-näeme.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 09 Aug 2016, 17:56

Kast lõplikult koos, täna sai tööjuures plokk puhastatud ja kastile alla pandud, õlivann alla ja valmis.

Plokk juppideks, uus tihend ja vaheplaat keskel ja sellest paremal vana tihend ja selle all ploki põhiplaat, millest tõstsin kuulid ja trosselklapid uue tihendi sisse, et need pärast sassi ei läheks ega ära kaoks.

Pilt

Pilt


Enne lahti võtmist

Pilt

Ja mis karul kõhus on.

Pilt

Pilt

Kastil plokk all ja nüüd vaid pann alla ja koos ongi.

Pilt

Nüüd jäänu veel testimine auto küljes.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Loff » 29 Aug 2016, 22:32

Oi Türi, Paide, Pärnu kui sit* on kasti kanali peal alla panna, kui kanal on kääbikutele ja kastitungrauda ei ole. Aga alla ma ta nik*usin. Samas, kui poleks sedagi olnud, oleks veel hullem olnud. Kõik muidugi hakkas kohe jamaga pihta - seismisega pidurid kinni ja vaja paela otsas liikuma tõmmata, et saaks auto kanalile lükata. Keegi oli visanud auto kõrvale bemari lõhkise karteripõhja, millest Volvo üks tagumine ratas üle sõitis, see aga lõhkus ära rehvi - küljepealt lõhki nagu bussi iste. OK, auto kanalile, küll hiljem tagavararatta alla kruvin.

Kasti niksimine ühelpool sai ka tagavararatas alla kruvitud ja esimesed meetrid see auto minu käes omal jõul sõitis. Pidurid kenasti peal aga ei ole hullu, selle esimese ringi sain ikka tehtud. Tundus ikka päris jõuetu see minek. Esimesed pidurid väga nagu ei olnudki peal, rohkem olid kinni tagumised. Mis seal siis ikka - pidurid laiali ja üle käia.

Suuremalt jaolt olid lihtsalt klotsid suportisse kinni roostetanud. Kõigi nelja piduri kolvid liiguvad normaalselt, esimestel sadulatel on tolmukatted ka katki natuke. Tagumistel läbivat auku ei olnud. Tolmukatted tuleb kõik ära vahetada. Piduritega sai asi korda. Ahjaa, suurest seismisest on mõlema poole kässari klotsidel katted maha visanud. liigendid ja trossid kõik liiguvad ja on OK.

Pilt
Pilt
Pilt

Viimane ratas sai alla tagasi millalgi enne 00:00 reedel. Peale seda tiirule. Kõik OK.

Pilt

Ära kadus tühikäik - üks vaakumvoolik oli katki läinud selle kasti maha/peale jamamisega. See ka OK.

Järgmine päev ja uued väljakutsed - sammal maha vaja nühkida. mingisugused 1.5-2h läks vist ainult :D

Enne:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ja pärast:

Pilt
Pilt
Pilt

Peale seda pesurallit löödi tagumine kuut manti täis - 2 Kawasaki Vulcani mootorit (V2, 750cc), üks juppidena ja teine enam-vähem komplektsena. Millalgi ühe mootori neist kokku panema. Aga see on juba teine teema.

Peale on sellele autole aretatud mingi katalüsaatori huinjaa. EGS 31.001. Ei teagi, kas see on nüüd hea või ei ole.

Pilt
Pilt
Pilt

Sellesama kativärgi küljest oligi üks vaakumvoolik ära murdunud.

Enne Saarelt lahkumist oli vaja veel summutit keevitada, et plärinat veidikenegi alla tuua, et liigset tähelepanu vältida. Sai parem küll kui enne aga üks ühenduskoht jäi ikka lekkima.

Saaremaalt koju sõit oli ka paras seiklus. Sõidu käigus selgus, et 3ndalt 4dale lülitab koormuse all pauguga. Ilmselt see paugutamine oligi A-B siduri korvi ära murdnud. Hüdroplokis mõni siiber kiilub kinni ja rõhu tõustes avaneb ja laseb pauguga surve sidurile selga. Gaasipedaali tagasi laskmine õigel hetkel hoiab paugu ära. Hea oleks kindlalt töötavat plokki proovida.

Mandril, sadamast mitte eriti kaugele jõudnuna, pidin ühest Cayennist (vene nr-ga) möödasõitu tegema ja peale seda tekkis ilge vibra keresse. Logistasin tanklasse ära. Võtsin süüa ja hakkasin ümber auto käima ja uurima, milles asi võib olla. Rehvid täis ja paistsid korras ka olema. Rattad korralikult all ja muud jutud. Seda va tagavararatast lähemalt uurides avastasin, et see tahab kasuka kohe maha visata - karkass katki traadid paistavad ja pooleks, veerandi ringi ulatuses. Oi saatana perkele! Kuna vibra tekkis keresse peale 70kmh kiirust siis otsustasin vaikselt edasi tiksuda, niikaugele kui saab. Muidugi hetke enne seda sõitis tanklast minema punane universaalkerega 200-ne, disla automaat. Oleks varem teadnud, oleks küsinud varuratast laenuks.

Tiksusin siis 70 kmh piiril linnapoole ja oh imet, linna ma jõudsingi. Kuna Kustavile oli virtsust kaupa peale võetud siis sai enne uuritud, ega Kustavil ei ole vanadest aegadest Volvo ratast alles. Näe oligi 200-se 14" ratas. Aga see sunnik oli seismisega rooste läinud ja lekkis igalt poolt. Kustav hea sõber tegi kõne Andresele ja selgus, et kogu pande on Harku Staabis. Vurra-vurra Harku poole. Aga tanklas autot käima pannes olid alles ainult gabariidi tuled. õnneks oli kell juba sealmaal, et linnas tänavavalgustus juba põles. Poolel teel avastasin udutuled.

Harku Staabist sain omale ratta, millega julgemalt kodu poole edasi kütta. Samuti sain teada, et süüteluku põhi jebib ja kaotab tuled vahepeal ära. Sai ka törts juttu puhutud ja elu-oluga kurssi viidud nii ennast kui ka teisi.

Asusin koduteele, kell oli selleks ajaks juba 22:30 pühapäeva õhtul. Pooled kelladeploki taustavalgustuse pirnidest ei töötanud, bensunäidik viskab villast ja odomeeter seisab. Aga ei ole hullu, edasi see masin liigub ja mida kilomeeter edasi seda reipamalt astub. Mootor vaja lahti sõita on ju teine aastaid seisnud ja tont teab kui vana bensiin seal paagis oli, sest Saaremaalt tulles mahtus paaki vaid 8L kütust.

Esmaspäeva hommikul Daamiga tööle.

Nüüd, laupäeval sai ette võetud kelladeploki remont. Taustavalgus põlema saada, bensunäidikut näppida, võimalikud külmjooted üle käia ja kevadel Antsu käest saadud voltmeeter paigaldada. Ahjaa, odomeeter ka lugema saada.

Järjekordne kahest plokist üks tegemine.

Pilt

Odomeetriga läks hästi, sest varuosaplokil oli see üks pisike hammasratas terve. Kõiksugu ühendused "trükkplaadil" on korras, bensukellal olid ka kõik ühendused korras - järelikult on liftiga ühendus või lift ise vigane. Kell armatuuris ei suuda otsustada on see paak siis tühi, poolik või silmini täis. Voltmeetri paigaldus läks ka suhtleiselt valutult.

Pilt

Voltmeeter saab oma signaali tahhoka toitelt.

Pilt

Kelladeplokk peale puhastust ja liimimist ning tuunimist. Voltmeeter paremal, tempi. peal.

Pilt

Ja autos. See kriiskav sinine mulle tegelikult väga ei istu. Õnneks jääb voltmeeter vaateväljast natuke kõrvale, et kui silma hakkab sirama saab pead natuke liigutada ja voltmeeter jääb rooli varju. Punane, roheline või valge näiduga voltmeeter on silmale talutavam. peab ilmselt seda asja veel tuunima.

Pilt

Edasine to-do list:
*pidurid veel üle käia, tagumised klotsid ja kõigi 4 ratta piduriplekid.
*Küünlad, hammasrihm+rullik, mootoriõli+filter, õhu- ja kütusefilter.
*TÜV

Selle bensunäidiku/lifti jama peale poeg avaldas arvamust:

Pilt
Viimati muutis Loff, 30 Aug 2016, 21:52, muudetud 1 kord kokku.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Loff'i Valge Daam

PostitusPostitas Liiwaannus » 29 Aug 2016, 23:34

See katalüsaatorihuinjaa muudab külmal mootoril segu vaesemaks (juhib lisaõhku juurde), et tõsta heitgaasi tempi ja saada rutemini katt tööle.
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Kaltlaufregler
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist