Mihkli 940 turbokas

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mihkel. » 04 Juul 2015, 11:41

Esivedune sai maha müüdud ja kohe tuli asemele üks punane 940.

Auto ajaloost siis nii palju, et ühe aasta on juttutde järgi Prantsusmaal sõitnud ning siis kuskil kümmekond aastat ühe ettevõtte käes olnud siin. Seega ajalugu on enam-vähem teada. Viimased pea kuus aastat sõitis õde mul sellega. Ükshetk pani aga pirni põlema, et otsiks õele diisli ning rabaks turboka endale! Mõeldud-tehtud :)

Aastakäik on 95 ning mootoriks B230FK, käike vahetab hiljuti välja vahetatud M90. Lisadest on hetkel vaid konditsioneer. Vedav ning liigutav osa on autol võrdlemisi heas korras. Sillad ja kere on aga kahjuks hoopis teisest mastist. Auto on koguaeg olnud kuidagi jube pehmeke ja vedel. Ühesõnaga ei ole väga meeldiv sõita olnud. Kerel siin-seal mõni roostetäpp, kõige hullem aga läbi roostetnud ristitala tagasilla juures.

Kohe sai ligi võetud ka doonor, millelt siis mõned head lisad maha kruvida ja ka sildade olukord parandada. Ka kere tala sai ära võetud sealt, ootab nüüd keevitust. Hetkel vahetsin vanad esimesed KYB amordid Volvo originaalide vastu doonorilt ning viisin läbi ka hilise kevadlõikuse :D Tulemus oli oodatust parem, nina hakkas kohe palju paremini end vastu teed hoidma ja osa ebakindlusest kadus. Ajutise lahendusena vahetasin ka õõtsad doonoori küljes olevatega. Puksidega on kurat koonerdatud ja mõni Scani jupp on sinna tee leidnud. Ülevaatusel mitte mingit probleemi ja väliselt ka midagi hullu näha polnud. Kuid auto üles tõstes oli aimu saada, kuidas puksid väänudvad... Vanad õõtsad jäävad uusi polü kui ka kummipukse ootama. Selle koha pealt peab end pisut harima, et mida ja kuhu ja miks.

Muidugi kui tegu juba turbokaga, siis mõtteid on palju, kuid lähemalt hetkel veel ei räägi. Praegu on vahel vaid MBC, et sellest 0.2 barist 0.6 teha. Suu on igastahes kõrvuni!

Tegin vähe sohki, pilt märjast autost
Pilt

Pilt
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mihkel. » 04 Juul 2015, 11:50

Sillastende küll ja küll teinud pingis, aga sellega otsustasin proovida ise teha kodu garaazis, kuna enam võimalust pole, et ise teha kuskil või odavalt saada. Sild läheb nagunii lähiajal jälle tegemisse, nii et ei näinud mõtet selle eest ka maksta. Tulemus sai parem kui enne sillastendi igastahes!

Pilt
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
JanP
Kõva postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 03 Jaan 2015, 12:07
Asukoht: Tartu

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas JanP » 04 Juul 2015, 11:52

Kas see on rõhukell, seal juhi põlve juures?
2x240

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mihkel. » 04 Juul 2015, 11:57

JanP kirjutas:Kas see on rõhukell, seal juhi põlve juures?

Just nii, oli ajutise lahenduse jaoks kõige lihtsam koht ilma midagi lõikamata. Kellade jaoks peab midagi konservatiivset mõtlema, sest mingihetk peab tulema ka wideband.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
FarAway
Kõva postitaja
Postitusi: 270
Liitunud: 25 Nov 2014, 23:22
Asukoht: Pärnu

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas FarAway » 04 Juul 2015, 15:03

Päris asjalik liikur. Esitiib tundub pildil teist tooni kuidagi
Volvo 240 86a B230FT

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mario_L » 04 Juul 2015, 15:37

täpselt samamoodi teen ka mina kodus sillastendi. :) Siiani kõik otse sõitnud :P
Tundub, et viimase aja trend diislite pealt bensu peale kolida. Rääkisin omal tööjuures ka ühe pehmeks, et diisel-golf ei ole auto, nüüd vahib ka juba mitmendat päeva Auto24's bensuvolvosid. :D :D
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mihkel. » 06 Juul 2015, 21:36

Nina olen ma kunagi ammu ise värvinud tollel autol, värvi tootjat enam ei mäleta, kui pealt ta pleekinud on juba, järelikult mitte mingi hea värv. Üleüldse kolmel korral (üks kindlustus) kui seda kuskilt värvitud on, siis pole kordagi tehase punast tooni saadud.

Ja bensuka peale üle minek polnud sugugi lõplik lahendus. Igapäevaseks autoks vajaks ikka diislit, paadunud diisli fänn ikka :D

Kuna liigutavas jõus potensiaali on, siis on plaan teha auto selliseks, et julgeks ka raja peal tuulutamas käia. Alustan veermikust, et saaks ikka vastu maad auto tugevalt ja siis liiguks rohkem mootori poole. Sildadesse polü puksid õigetsee kohtadesse ning töötav amort või coilover. Kuigi jah, esimesena peab põhjaaluse tala ära keevitama, et auto ka sõidukõlbulik oleks :)
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mihkel. » 20 Juul 2015, 22:44

Nädalavahetus oli tegus

Pilt

Pilt
Maas olev puru oli siis vana "tala", koos hoidis seda vaid mastiks ja hermeetik. Külge läks doonori küljest lõigatud tala, nüüd on siis vähemalt see kõige jubedam häda lahendatud. Samal ajal vahetasin ka vahepuki laagri, kadus ära kerge kõrin salongist. Aega võttis vaid terve tööpäeva :rolls eyes:

Eilne päev oli ka tegus, tehtud sai rihmavahetus, uus veepump, sisselaske kollektori tihend, süüte ja pritse aju temp andur vahetatud, stabika varda puksid, kontide ülemised puksid ja roolilatt kogu täiega. Roolilatt oli mõnusa lõtkuga ning oli hakanud ka õli juba lekkima. Doonori küljest läks peale ka roolalati survevoolik. Vana oli parandatud, ning vooliku seest puudus piiraja, mis tegi rooli ebameeldivalt kergeks. Nüüd on juba päris hea sõita, ei uju ning rooli taga tunneb end kindlalt 8)

Pilt

Natuke jõudsin tegeleda ka esimeste ustega, puudusid el aknad ja heli oli alla igasugust arvestust, vaatamata enamvähem okeidele kõlaritele. Kuna 5,25'' kõlaritega ei soovinud piirduda, siis võtsin raskema tee ette ja hakkasin paigaldama 6.5'' komponente.

Alustasin sellest
Pilt

Ning jõudsin välja selleni

Pilt

Kõlariteks on Hertzi DSK165, mis hakkavad jooksma läbi Blaupunkti võimu. Makiks on Alpine CDA-9884R. Valmis saab selle osa, siis näitab lähemalt!
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mario_L » 21 Juul 2015, 18:09

Aluteip on teema :P
Mul on samad materjalid juba valmis pandud. Uksepaneel pläriseb päris jõudsalt.
Olen näinud, kuda ainuüksi ukse avade kinniteipimisega saadi juba ka originaalid väga hästi mängima. :)
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
E-customs
Foorumlane
Postitusi: 87
Liitunud: 26 Nov 2012, 20:54
Asukoht: Jõhvi

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas E-customs » 21 Juul 2015, 20:33

Mario_L kirjutas:Aluteip on teema :P
Mul on samad materjalid juba valmis pandud. Uksepaneel pläriseb päris jõudsalt.
Olen näinud, kuda ainuüksi ukse avade kinniteipimisega saadi juba ka originaalid väga hästi mängima. :)

Tegemist on pigimatiga ikka. Endal ka plaan kogu auto katta seest pigi- ja müramatiga. Kõlari valik on küll halb minuarust. Tweeter karjub neil jubedalt.

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mario_L » 21 Juul 2015, 23:38

pigimatti ma näen, aga alla on aluteipi ka pandud, ega need ribad seal kõnniteel niisama ka ole :P
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mihkel. » 22 Juul 2015, 20:45

Aluteip on too tõesti, sest nagu esimeselt pildilt näha, siis auke ukses ikka omajagu. Pisukese eeltöö käigus sai uuritud, et aluteip ajab asja sama hästi ära kui selleks mõeldud alumiiniumleht liimiga. Kuna viimase unustasin tellida, siis läksin seda teed pidi.

Aga kõlarite koha pealt, pisut pimesi sai selles mõttes ostetud, et kuulnud neid varem pole kuskil, lihtsalt arvustuste ja hinna põhjal tegin valiku. Ise ei ütleks, et kõrged üle käivad. Eks täis helipildi saan siis, kui mõlemad uksed valmis saan. Ja kui ei sobi, siis kõlareid vahetada edasi on juba lihtne :)
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mihkel. » 03 Aug 2015, 17:50

Aegamööda nüüd uksi teinud ja võib öelda, et olen pea lõpusirgel esiustega. Kõlarid kenasti ustes kinni ja polstrid peal nii nagu peab.

Tegemist siis esimese korralikuma katsega autohelinduse maailmas. Kõrva on piisavalt ja see kombo, mis seal enne oli, oli alla igasugust arvestust. Enam ei pea kõrva vägistama, mängivad uksekõlarid isegi alumist otsa täiesti hästi ilma kõrvaliste helideta.

Kuna ei tahtnud 5,25'' kõlareid panna ja 6,5'' ei mahu polstri originaal kinnitusse (mis pole üldse hea lahendus) siis sai vähe uuritud ja puuritud. Peale mõõtmist ja kõrvutamist selgus, et ainuke variant on kõlar ukse külge panna. Selleks aga tuli kõlari koht sisse lõigata ning vineeriga madalamad kohad täita. Kõlari sai kenasti külge kuid nüüd jäi polstri ja kõlari vahele kuskil 15mm vahe. Selle jaoks sai tehtud distantsrõngas mille liimisin polstri poolele. Polstri sisse pidi ka suurema augu lõikama et kõlari membraan kenasti ära mahuks. Polstreid ennast väga ei teinud mingite mattidega, kuna oleks vaja uusi polstreid. Vanad lokivad ja alles jäid aknavända augud peale elektriakende paigaldust.

Ukse välisplekile sai lisatud pisut pigimatti ning ukse avavused sai kinni pandud alumiinium teibiga. Selle peale pigimatt ja kõlarile oligi kõlakast olemas. Kõrgesagedused panin käsitsi reguleeritavate küljepeeglite nupu korpusesse, pisut viilimist ja istusid kenasti sinna. Võimendi läks pagasnikusse ning ustesse vedasin võimust muidugi ka uued jämedamad kaablid.

Ise olen väga rahul tulemuse ja heli kvaliteediga, kuulaks ja kuulaks vaid! Järgmise sammuna tuleb subwoofer välja mõelda. Muidugi tahaks ka protsessori makile ühendada PXA-H100 siis mõttes.

Nüüd aga häda, et MP3 kvaliteet jätab soovida, vaatan et kõige lihtsam variant vast iPod sebida ja otse läbi maki lasta. Saab parema kvaliteediga faile kuulata ning ei pea plaatidega jändama. Alpine makk toetab muretult iPodi, vaja vaid kaablit.

Pilt

Pilt

Pilt

Lisadest sai täiendust ka püsikiirusehoidja, mille doonori pealt maha kruvisin ja enda omale peale panin. Läks probleemideta ja esimene testsõit andis juba tulemust 8)
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas Mihkel. » 13 Dets 2015, 23:40

Kes teab kui mitutuhat kilomeetrit juba selja taga ja võib öelda, et üks murevabamaid ja paremaid autosid siiamaami. Kui nüüd välja arvata üks jube seik, mille võib ilmselt oma hooletuse alla panna. Nimelt kui doonori pealt sai alguses võetud esisilla osad, siis õõtsa ja ristivarrast ma lahti omavahel ei võtnud, läksid samamoodi minu autole alla nagu doonori pealt tulid. Üks pool oli aga ilmselt eelmise omaniku poolt omavahel pingutamata jäänud. Alguses andis pidurdades tunda, et tahtis pisut ühele poole vedada, kahtlustasin pidurite kinni jäämist. Ükshetk aga käis manööverdades miskit kuhugi vastu ja aru oli saada, et seda juhtuda ei tohiks. Väljast vaadates oli näha, kuidas üks esimesest ratastest oli pisut ette nihkunud. Kui ratta välja keerasin ja lähemalt uurisin võttis vähe jala värisema küll, kui nägin puuduvat polti... Õnneks on nii tehtud, et laiali ei saa joosta, aga kuradima hirmuäratav ikka!

Siiamaani pole ka jaole saanud õrnale tõmblemisele, mis põhjagaasiga tekib, kruiisides ja rahuliku kiirendusega käib nagu kellavärk. Kuna paar kuud on igasuguste teiste autodega tegemist olnud, siis sellele pillile pole kätt väga külge saanud pannagi suurt, ainult kalla ja talla. Nüüd aga mõtlen, mis süütesüsteemiga teha, sest see on hetkel põhisüüdlase rollis. Kas teha lihtsalt uuenduskuur jagaja-juhtmed-küünlad, või visata jagaja kus see ja teine, ning ehitada wasted park süsteem.

Hetkel siis wasted sparki poolt
Vahemoodul EZK külge 60€
Süütepool uus 36€
Süütemoodul ~15€ kasutatult
Süütejuhtmed Bougicord 40€

Kokku ~150€

Originaali poolt
Jagaja komplekt OEM 55€
Süütejuhtmed Bougicord 40€

Kokku ~95€
Pluss küünlad mõlemale kombole muidugi

Ilmselt pisut suurema jõu taga ajamiseks oleks wasted park muidugi etem, saab pisut juurelda...

Ja noh, kuna paar päeva tagasi juhtusin oma teemat lugema ja nägin, et oman punast autot, siis otsustasin ka üle mitme kuu vaeseke puhtaks pesta!

Pilt
Viimati muutis Mihkel., 14 Dets 2015, 11:59, muudetud 1 kord kokku.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
kalibriis
Kõva postitaja
Postitusi: 260
Liitunud: 24 Juun 2015, 20:04
Asukoht: Paide

Re: Mihkli 940 turbokas

PostitusPostitas kalibriis » 14 Dets 2015, 08:38

Pilti ei näe :(
V70 2.5TDI 1997 (Tigu)
BMW E61 2.5D 2005 (Sitapask)
XC90 2.4D 120kW 2003 (Koljat)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist