overspeed XC70 2.5T AWD 2006

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi veteran
Postitusi: 617
Liitunud: 25 Aug 2017, 16:36
Asukoht: Tartumaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas TiitR » 04 Apr 2018, 20:12

Tavaliselt ülbitsevad saarlased oma kevadise olekuga, kui mandril on veel lumi munadeni - L-Eestis sel kevadel vastupidi :D
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud! XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
2008a. VW Passat 2.0tdi DSG Highline; 2007a. Nissan Navara 2.5dci; 2008a. BMW X5 3.0sd M-pakett.

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 13 Apr 2018, 05:18

Ei suutnud kiusatusele vastu panna ning soetasin omale reelingute jaoks selle spets-vötme:


raamide voti.jpg
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 17 Apr 2018, 05:20

Valmistasin omale ise uue tagakojamehe hammasratta.
Eks paistab, kaua vastu peab.

uuesti 043.jpg


XC 70 tagakojamees tagumine kojamees hammasratas valmistamine remont
XC 70 rear wiper motor gear making fix
Viimati muutis overspeed, 04 Jaan 2021, 12:10, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 28 Apr 2018, 01:03

Pisut lisa katusele:

lisa katusel.jpg
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 03 Mai 2018, 01:21

overspeed kirjutas:Probleem aga ei lahenenud. Armatuuris alarm ikkagit.
Vida järgi pannes, kalibreerisin amordid, kustutasin vead. Testisin ka amorte ... tagumised päris samad pole mis esimesed. Kui ette läeb ca 0,4 A keskmiselt, siis tagumised pendeldasid 0,1 ... 0,8 A vahel.
Alarmid ka vastavad. Kui ennem oli alarm, et ahel lahti (juhtmed olid ju lihtsalt ää löigatud), siis nüüd kurdab ta RR amordi liialt suure amperaazi üle (current too high).
Nokitsen asja edasi, hiljem.


Proovisin siis uuesti.
Muretsetud said takistid seekord 50W, et nii kuumaks ei läeks, olgugi et ka eelmised miskit soojad ei olnud.
Takistuste poolest valisin 10, 12, 15 ja 20 oomi.

fourCvol201.jpg


Kui jöudsin prooviga 12 oomisteni, siis armatuurist alarm jäi vakka, kuid Vidaga vaadates oli alarm ikkagit.
Löpuks jätsin paika 20 oomi 50W takistid. Armatuuris alarmi enam pole. Vida kurdab küll valede väärtuste üle, kuid miskit spetsiifilist enam ei kirjelda (nagu ennem ,et voolud liialt suured) Kuid kui testi tegin siis 20 oomised püsisid köige paremini 0,4A kandis, nagu esimesed amordid. Nii jätsin.

fourCvol202.jpg


Kuid olles selle töö löpetanud avastain, et ees on loik maas ... mekk reetis, et jahutusvedelik. Eemaldasin plastid mootori alt ja kahjuks on radikas kuskilt paremalt küljel immitsema hakkand nöndavörd palju, et tilgub kenasti ... oli seda nüüd siis vaja :(
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 11 Mai 2018, 06:35

Söber leidis ühe vana Volvo reklaami 05/10/2006 Eesti Ekspressist:

2006-10-05 XC70.jpg
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 12:16

Ajaks, mil varuosad koju jöudsid, oli kogu jahutusvedelik välja lekkinud.
Ennem uue radika tellimist proovisin leida, kust tilgub ... no mitte ei saa aru. Lödvikud kuivad, kinnitused kuivad, lihtsalt kuskilt alt paremalt nurkast.
Ei hakanud rohkem nuputama ning tellisin varuosad.

rad 01.jpg


Kuna automaatkasti öli jahutus käib samuti läbi radika ja ma ei tea, mis seisuses on tolle kinnituste o-röngad ning klambrid, siis tellisin ka need igaks juhuks uued, et ikka kindlalt kokku köik saaks tagasi.

rad 02.jpg


Radiator cooling sys.pdf
(262.8 KiB) Allalaaditud 171 korda
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 12:19

Ammu juba oli soov vahetada üle-laadimis-öhu lödvik öhu-jahutist. Oli teine pehme ja kahtlane. Kuna nüüd see küljest vajas vötmist niikuitnii, oli hea hetk ta vahetada.

rad 03.jpg


Intercooler 5cyl.pdf
(212.74 KiB) Allalaaditud 204 korda
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 12:24

Nagu ka juhend ütleb, on mugavam radikas eemaldada/paika panna kahekesi. Söber käis külas ning aitas vahetuse teha.
Ilma juhendita oleks olnud tüki nuputamist esimese korra kohta, kuid keerulist ise-enesest polnud seal miskit. Vaid see alt välja nikerdamine ja uue sisse ajamine.

Radiator Replacement inst.pdf
(422.82 KiB) Allalaaditud 166 korda


Engine cooling fan replacement.pdf
(308.33 KiB) Allalaaditud 162 korda


Vahetatud radikas ja masin söidab taas.

rad 04.jpg
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 12:27

Vanat radikat uudishimust otseselt survestanud ei ole, et näha kust lekib. Kuid survepesuriga puhtaks pesin ikka.
Alt paremast nurkast said ribid kohe läikima, kuna jahutusvedelik selle nii puhtaks lekkinud oli. Kuskilt sealt ta katki läks järelikult.

rad 05.jpg


rad 06.jpg


ps Külma-agents ei püsi endiselt sees süsteemis. Talve jooksul lekib välja, suvel palav söita. Viimane kord täitmisel, kontrolliti niipalju kui saadi lambiga. Ei leitud leket. Kuid kahtlustasid töötava mootoriga kompressori völlitihendit. 220'000 km pidi selle aeg olema hakkama, et niimoodi örnalt vahest lekib.
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 13:27

Ammu ka mölgub möttes vahetada automaatkasti öli. Kuskil Volvo esinduses ma öliproove andmas ei käi, välpa Volvo ise ei anna.
Teistel automaatkastidel kuskil 200'000 km kandis vahetus tavaliselt on.
Vöiks ju profülaktika möttes vahetada.
Läbiloputust 220'000 km söitnud öliga kastile teha ei soovitatud (Volvo manual räägib läbiloputusest samuti).
Volvodega tegelenud mehaanik soovitas tükati uuendada öli. Lasen välja alt palju tuleb, värske sisse. Nii lihtsalt 3 korda. Läbiloputus vöib (aga ei pruugi) setteid lahti kangutada ja siis kasti kokku lasta, on olnud liialt palju juhuseid.
Volvole läeb ATF JWS 3309.
Alt välja lastes vöib kätte saada (7,x ltr miskit on kogu maht) 3... 4,5 ltr. Ostsin siis igaks juhuks 6 ltr esimeseks korraks.

ATF 01.jpg


Gearbox fluid replacing.pdf
(138.94 KiB) Allalaaditud 147 korda
Viimati muutis overspeed, 26 Mai 2018, 13:31, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 13:30

Päris kena ölivahetusvideo leidsin siit.
Loputuse osa ma muidugit jätsin ära.

Ölil on Volvo enda originaalvaruosa kood sama mis kataloogis:

ATF 02.jpg


ATF 03.jpg


Gearbox autom oil SPC.pdf
(231.29 KiB) Allalaaditud 151 korda
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 13:33

Alt välja lastes sain kätte 3 ltr.
Valasin siis 3 ltr ka sisse tagasi. Kuskilt mujalt ma korke mahakeerata ei julge. Möni vöib olla mingi pinguti kork hoopis ja lahtikeeramisel lendab vedru välja ... kindlam ikka, kui sealt-samast möötevarda avast sisse valada:

ATF 04.jpg


ATF 05.jpg
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 13:36

Kui öli sees, kontrollisin taseme ... külmalt.
Vaja veel kontrollida, kui öli kenasti töösoe. Söitsin siis öli soojaks. Vida taha ning temp 78 deg C. HOT osas miinimumi juures. Valasin 200 ml juurde ja töösoojalt pea-aegu HOT max juures (nöks alla).
Loenduri resettimist uurin veel, kas vaja vöi mitte, kui kolm korda tehtud.

Gearbox oil level checking.pdf
(93.11 KiB) Allalaaditud 147 korda


Gearbox Resetting Gearbox fluid change counter.pdf
(115.27 KiB) Allalaaditud 133 korda
Arrogance diminishes wisdom !

Kasutaja avatar
overspeed
Kõva postitaja
Postitusi: 278
Liitunud: 05 Mai 2013, 03:46
Asukoht: Saaremaa

Re: overspeed XC70 2.5T AWD 2006

PostitusPostitas overspeed » 26 Mai 2018, 14:55

overspeed kirjutas:Kui jöudsin prooviga 12 oomisteni, siis armatuurist alarm jäi vakka, kuid Vidaga vaadates oli alarm ikkagit.
Löpuks jätsin paika 20 oomi 50W takistid. Armatuuris alarmi enam pole. Vida kurdab küll valede väärtuste üle, kuid miskit spetsiifilist enam ei kirjelda (nagu ennem ,et voolud liialt suured) Kuid kui testi tegin siis 20 oomised püsisid köige paremini 0,4A kandis, nagu esimesed amordid. Nii jätsin.


Lugesin Vida-st, et kui Four-C alarmis, siis ta ka ei toimi ja on välja lülitatud.
Kui nüüd söita sain ilma alarmita, siis autol esiosa hoopis teist sugune. Kas töesti amort vajab voolu/süsteemi töötamist, et olla pehme (teab keegi) ? Mötlesin juba ammu, et kui COMFORT seades, pole nagu suurem asi. Ei eristanud suurt vahet SPORT seades. No ju siis ei toiminudki, kuna alarm väljas oli.
Nüüd aga esiots nii kena pehme, kui alarmita söita. Pannes SPORT seade, on kövem nagu ennem.
Järjest rohkem tahan taha ikka neid originaale Four-C amorte.

Aeg-ajalt lööb aga taas armatuuri Four-C alarmi. Siis jälle enamuse aega pole. Mis ta siis kurdab ...
20 oomi takistid tunduvad ikkagit liiast olema. Need harvad alarmid on "vool liialt suur" tekstiga. Tuleb veel korra vahetada takisteid, kas siis 18 oomi vöi 15 oomi (mölemad 50 Watti), sest originaal-amordid peavad veel ootama. Kui käigukasti öliga ühelpool, siis ootab vahetust esiklaas. Kondensionner vöiks ju ka mitte lekkida, sumbutil pole kaua jäänud.
Arrogance diminishes wisdom !


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist