Ära sai tehtud õlivahetus mootorile ja ka käigukastile.
Käigukasti õlivahetus oli suhteliselt huvitav protsess
Kõigepealt muretsesin vajalikud tarvikud.
Selleks oli 12 liitrit Euroli dexron 3G õli, mõõtekanister, suurem kanister vana õli jaoks, lehter, väljalaskmiseks läbipaistev voolik, uus klamber käigukastijahutus toru jaoks ja ka kaks tihendit samale torule. Klamber ise maksis 9 euri IA-s, mis on ikka päris kirves sellise pisikese plastikjunni kohta aga mis teha. Silikoontihendite eest küsiti ca 7 euri tükk aga ma läksin Laki Autosse ja sain mõõdu järgi 1 eur tükk.
Õli kohta veel niipalju, et Eurol ise soovitab AW55-50/51SN käigukastile Eurol 1100 õli. Dexron 3G sai ostetud tuttava käest, kes tegeleb nende nende kastide remondiga ja on praktikas juba ära proovinud, et see õli sobib. Kuna ma olen üpris pedant nendest asjades siis ajasin näpuga järge, võrreldes kahe õli omadusi aga lõpuks leppisin, et need on väga väikeste erinevustega.
Mõeldud tehtud, kõigepealt avasin alt 24se võtmega õlipunni.
Välja voolas 3 liitri jagu mustaks tõmbunud ollust. Lasin õlil mõnda aega nõrguda ja keerasin punni tagasi ning valasin 3 liitrit puhast õli varda ava kaudu tagasi.
Edasi ühendasin lahti ülemise käigukastijahutustoru.
Kinnitasin läbipaistva vooliku radika külge ja käivitasin auto. Lasin käigukastipumba abiga välja 2 liitrit õli ja suretasin auto välja. Siinkohal mainiks, et lihtsamini toimiks see protsess abilisega, kes jälgiks, millal 2 liitrit täis saab.
Kaks liitrit käes, valasin sama koguse puhast pealt tagasi. Kordasin ca 3-4 korda seda protsessi, kuniks mul puhast õli jätkus. Vahepeal oli läbi vooliku hästi näha, kuidas õli muutus aina punasemaks varasema musta värvi asemel.
Olles veendunud, et õlikogus kastis on tasakaalus, ühendasin jahutustoru tagasi uute tihendite ja klambriga.
Tegin aga väga totra vea oma suure entusiasmiga. Mõõtes õlivardaga õlikogust kastis, (töötava mootoriga loomulikult) ei näidanud varras midagi. Kuna ma olen 100% kindel, et kasti sisse läks samapalju kui välja tuli, on ainuke loogiline järeldus, et õlitase oli juba enne vahetust madal. Kuna nimetatud Euroli õli mul kohe käepärast polnud võtta, jätsin auto nüüd paariks päevaks seisma. Jah, suure tõenäosusega oleksin võinud sellega sõita ja poleks midagi juhtunud aga ei näe pointi riskida. Garaazist välja manööverdades toimis kast tõrgeteta, suuremad kiirused on veel testimata aga kirjutan kindlasti siia, kuidas läks. Ise olen hetkel optimistlik, et asi toimib ja ostsin oma kastile natukene eluiga juurde.
Täpsem õpetus, millest eeskuju sain on siin:
https://www.youtube.com/watch?v=leBtEnEDAtcKuniks auto seisab võtsin ette istmesoojendusmattide paigalduse.
Kui mäletate, siis sai selleks ostetud teine komplekt istmeid.
Istmekatete eemaldamine käis lihtsalt, lõiketangidega tuli järkjärgult pisikesed metallrõngad lahti lõigata. See tehtud, kleepisin paika ebayst ostetud matid istumise alla ja seljatoele ning vedasin juhtmed. Suurem jama oli nipukatega istmekatted tagasi sättida. Otseselt ei olnud seal midagi keerulist aga lihtsalt tüütu ja pikaldane näputöö. Kuna ma tahan istmed enne veel keemilisse viia, kui autosse paigaldan, siis hetkel pole saanud testida, kuidas mu pingutus vilja kandis.
Pean otsima veel koha, kuhu paigutada soojendite lüliti.
Eeskuju selleks tööks sain inglismaa foorumist:
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=192883