Kaarli S60

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 03 Apr 2015, 17:17

Tervist

Päeviku pidamise eesmärgil mõtlesin, et panen püsti teema oma autost. Õpin TTÜ-s ning töötan kadaka Jazz pesutänavas. Need, kes meil pesemas käivad on ilmselgelt juba näinud mu kullakest:D
2014 aasta suvel sai otsustatud, et uut autot vaja. Kuna perekond on rohkem sakslastele, täpsemalt audidele keskendunud, sai esialgu vaadatud erinevaid A4 pakkumisi. Tähtis oli, et tegu oleks diisli ja automaadiga. Suht kiirelt sai aga selgeks, et audide 2.5 diislid ei ole oma nukkvõllide pärast kuigi kindlad, samuti on multitronic kastid nõrgad (kogemus sõbralt) ning audide esisild samamoodi peavalu. Ei teagi kuidas aga sattusin volvosid sirvima. S60 on ka varem silma jäänud, minu meelest stiilne auto. Samuti lugesin, et D5 mootorit kiidetakse. Mõeldud tehtud, käisin paari autot vaatamas, ning lõpuks sai Keilast toodud tumesinine S60, 2002 aasta, läbisõit 235395km, D5 mootoriga (120kw) ning automaat. Kusjuures tegu on tavalise kastiga, mitte geartronicuga, mis oli teadlik valik. Märkida tasub veel HU-803 helisüsteemi (dolby pro-logic). Autol oli paar pisimõlki (parklas saadud) ning kaks värvikriimu. Mootor tuksus ilusti, ning üldmulje oli positiivne. Endine omanik aga oli tehnikavõõras, ei teadnud ta millal hammasrihma on vahetatud ning väitis, et äsja sai esisild korda tehtud (kolises). Hiljem selgus, et vahetatud oli ainult kaks konti:D Kogu esisilla remont.
Pilt
Selline nägi auto välja siis peale velgede värvimist ja esmaseid töid. Kleepsude järgi tegin kindlaks, et 2012 oli autole tehtud toonklaasiring, ka esimestele akendele, 2012 kliima täitmine ning 2013 tuuleklaasivahetus.
Nimekiri ostudest ja töödest peale auto kätte saamist.
2014 august:
Uued suve ja talverehvid
Õlivahetuse ning vahetasin välja ka kõik muud mõeldavad filtrid
Hammasrihma ja veepumba vahetus (SKF)
Aku oli kuivale jäetud, sinna sisse destilleeritud vett
Uued piduriklotsid ja voolikud, samuti värvisin pidurisupportid mustaks kuumakindla värviga
Puhastatud ja värvitud said veljed (16 tolli)
Pilt
Võtsin piduri peasilindri lahti, ning panin sinna uued tihendid
Vahetatud said tosool
Ette uued, TRW amordid
Vahetada tuli veel kliimalaager, mis undama hakkas. Selle töö käigus sai kliima tühjaks lastud, et pumbaga parem tegeleda oleks.
Avastasin veel, et generaatorit kinni hoidvad pikad poldid olid puruks, sinna sai keermelattidest uued tehtud, tulevikus proovin asendada need originaalidega.
Roolivõimendi kinnitus oli ka kehv, vindid mis selle korpuses, olid üle keeratud, puurisin siis keermed läbi, ning kinnitasin läbivate poltide ja mutritega
2014 September:
Sain tuttavaks foorumiliikme Paavoga, kes toob S60neid ja S80neid euroopast ning lammutab neid laiali. Tema käest pärineb palju vidinaid ja plastikuid, mis ringi vahetasin. Paavo ühendas arvuti auto kompuutriga ning kustutas iidamast aadamast paar veakoodi, mis tagasi enam ei tekkinud. Service alarmi lasin ka ära nullida, järgneva 20k km peal peaks rahu majas olema.
Septembri keskel vahetasin juhipoole esiratta laagri (SKF)
Puhastasin EGR kanali, mis oli paksult saasta täis, klapini endani ei jõudnud.
Pilt
2014 Oktoober
Uued generaatori rihma rullikud (ruville) ja generaatoririhm
Uued pagasnikuluugi amordid ja pehmendid pagasniku avamiseks
Puhastasin pidurianduri kontaktid kuna püsikiirushoidja juksis natukene, ja veakood näitas, et asi oli anduris.
Ostsin foorumist velje turvapoldid
2015 Jaanuar
Jazz pesulas firma poolt täis keemiline puhastus salongi
Pilt
Pilt
2015 Märts
Uued 17 tollised suveveljed BSW Italy ja Kumho rehvid, kuigi uute velgede ET teoorias peaks sobima, siis rooli täiesti välja keerates kraabib rehv õrnalt koobast. Süüdistan selles kulunud pöördepiirajaid kiige küljes.
Pilt
Pilt
Terve talv oli kummitanud mind juhiratta juurest tulenev kolin. Kondi ja puksid välistasin, järgi jäi ainult uut amorti süüdistada.
Teemat lähemalt uurides selgus, et puruks oli vedrukate, mis enam amorti kinni ei hoidnud, vahetatud said mõlema poole katted, amordi tugilaagrid ja amortidele uued põrkekummid ja tolmukatted. Esimest korda amorte vahetades said tellitud valed katted, seega tol momendil lükkasin vanad peale.
Pilt
Vahetasin välja käsipiduriklotsid
2015 Aprill
Ülevaatus Lasnamäel A-ülevaatuspunktis, sain kiita, et eeskujulik auto. Juhiti tähelepanu ühele tagumisele kondile, mis hakkab läbi minema.

Nimetatud teemade vahepeal olen vahetanud veel pirne, ühe kiigepuksi, juhiukse tihendi, juhiukses oleva kõlari, turbolõdviku jms. Olen unustanud enda jaoks kuupäevad üles märkida, seega ei oska neid paigutada kuhugi.
Selline näeb auto momendil välja:
Pilt
Mainin veel ära, et kõik varuosad olen saanud lasnamäel, punasel tänaval asuvast Automed poest. Siiani teinud parimaid hinnapakkumisi ja nüüdseks olen nii tuttav nägu, et teevad küsimata 10% alla kaubale.
Tuleviku teemadeks on:
Tagumine kont
Kõrvalistuja ukses olev suur kõlar
Mõlemale esimesele kiigele uued puksid
Uued pöördepiirajad kiigedele
Esimese silla reguleerimine
Kliima täitmine
Automaatkasti dünaamiline õlivahetus
Klapikambrikaane tihendite vahetus (ei kujuta veel ette, kuidas pihustid kätte saan aga eks selgub töö käigus)
Uus õlivahetus
Välisliistude kerevärvi värvimine, samuti katuseliistud, millelt lakk maha koorub
Pisimõlkide väljatõmbamine ja auto poleerimine
Uus juhiiste, vanas on naha sees torkeauk
Pilt
Suveks uued tekstiilmatid
Yatouri USB port muusika jaoks
Ebayst flipkey korpus, vana võti näeb paras jubedus välja
Pilt
Leidsin inglismaa foorumist õpetuse, kuidas istmesoojendusi ise paigaldada. Selle soovin suvega ära teha
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=192883
Tagastange alumise liistu sisse parkimiandurid
Teisaldatav kärukonks, kuigi automaadiga pole isu väga käru vedada, siis teinekord on vaja
Katalüsaatori tühjendamine
Soovin suvel lahti lammutada turbo ja intercooleri, et näha mis seisus on ja ära puhastada
Starteri lahti katkumine ja puhastamine.
Hilisem teema oleks facelifti elementide otsimine nagu kollaste suundadega esituled, suunatuledega peeglid. Tagatuledesse sooviks Led-id paigaldada aga pole seda teemat veel lähemalt uurinud. Samamoodi on unistus lasta remap teha, EGR klapp kinni progeda, ning hollandikeelne menüü ingliskeeleks teha. Remap tekitab kõhklusi, kuna minu teada on automaatidel väänet meelega vähemaks võetud. Kui remap-iga tekib oht käigukastile siis selle jätan tegemata.
Lisan uued pildid, kui nimetatud tööd tehtud
NB: Loodan, et pildid on arusaadavad ja neid liiga palju pole. Postitan esimest korda sellist teemat

Parimat

Kaarel

pestav
Foorumi veteran
Postitusi: 688
Liitunud: 07 Mai 2012, 21:31
Asukoht: Jurjev

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas pestav » 03 Apr 2015, 21:36

Muud pole öelda kui tubli!

Hea näha kuidas auto eest hoolt kantakse!
Masin ise aus nagu ikka ;)
R

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 10 Juul 2015, 18:48

Töö ja kool on omajagu aega nõudnud aga vahepeal olen jõudnud ka natukene autot täiustada.
Võrreldes siin teiste foorumiliikmete autodega on mu masin küllaltki igav aga siiski ajan taga tehnilist täiuslikkust:D
Peale ülevaatust said mais vahetatud esimeste kiigede puksid ja tagumine kont. Proovisin vahetada ka paralleelvarda pukse aga need on nii ajuvabalt kokku pandud, et jätsin töö pooleli ja hetkel jäid vanad puksid.
Lasin täita kliima ning reguleeritud sai esisild. Saabusid ka ebayst tellitud flipkey cover, yatouri vaheadapter makile, parkimisandurid ja istmesoojendusmatid.
Pilt
Võtme korpus maksis ca 13 naela, tera lõikamine roccal mare keskuses 15 euri ja 45 min kuni tund kulus immo kiibi välja koukimiseks vanast võtmest.
Ebay võtmete miinus pidi olema kiirelt kuluvad nupud. Selle lahendasin vigase plastikuga originaalpuldilt võetud nuppudega, mis sobisid ideaalselt hiina korpusesse.
Yatouri vaheadapteri paigaldus käis lihtsamalt kui oleksin oodanud aga frustratsiooni tekitas seadme ebakindlus. Nimelt tuleb kaustad salvestada failivormingus CD01;CD02.. jne ja lood igas kaustas 001, 002.. jne. 8 giga muusika ümber nimetamine oli paras katsumus. Isegi selliselt toimides ei pruugi makk tunnistada kõiki kaustu, kõiki USB-sid ja mälukaardi tootjaid, ega Mac-ilt peale laetud muusikat. Jälgisin soovitusi väga täpselt aga enamus muusikat oli ikka kadunud. Jätsin siis teema sinnapaika ja ennäe, paari päeva pärast CD changeri peale keerates toimis asi ilma tõrgeteta. Muidugi nüüd ma ei julge mälukaarti välja võtta ja uut muusikat peale panna, pärast oota veel mitu päeva kuni kaarti korralikult loeb:D
Istmesoojendused ja parkimisandurid paigaldan hiljem. Foorumist sai ostetud komplekt korralikke poolnahkistmeid, millele lähevad soojendusmatid sisse ja peale keemilist puhastust tõstan need autosse ümber.
Pilt
Avastasin ka, et kolm kõlarit teevad kahtlast häält. Foorumist sai tellitud HU-803 kõlarid, millel tugevam membraan. Paigaldatud said need terasneetidega ja igale uksele kleepisin sisse pigimati, vältimaks igasugust üleliigset vibratsiooni.
Juuni keskel võtsin ette intercooleri vahetuse.
Pilt
Vana oli alt katki ja õline. Uus radiaator tuli Nissensilt
Olen kuulnud, et mõni suudab vahetada intercooleri tosooli välja laskmata. Mul nii hästi ei läinud ja selles on süüdi automaatkast. Üheltpoolt hoiavad radikaid kinni kliima torud ja teiseltpoolt jällegi automaatkasti jahutuse torud. Alumine kasti toru oli nii kõvasti kinni oksüdeerunud, et alt cooleri kätte saamine tuli välistada. Kitkusin siis esiosa nii lahti kui sain ja ülevalt sai lõpuks cooleri vahelt välja. Peale selle pildi tegemist kulus ca 1,5 tundi auto kokku panekuks, mis oli üllatavalt kiire tulemus.
Juuni lõpus läks vahetusse klapikambri kaane tihend ja pihustite seibid kuna teise pihusti alt immitses kergelt õli välja.
Pilt
Pilt
Pihustid tulid õnneks väga lihtsalt välja aga klapikambrikaane õhukanalid (samuti klappideni viivad kanalid plokis) olid paksult EGR-ist tulnud tahma täis. Need said ära puhastatud ja kokku panek õnnestus. Testsõidud pole siiani ühtegi õlileket esile toonud.
Juuli alguses otsustasin ära värvida katuseliistud, kust koorus lakki ja mustad küljeliistud said kerega ühte tooni värvitud.
Pilt
Esimesed liistud stangelt tulid kergelt ära aga tagumist ja küljeliiste ei hakanud katkuma. Alla läks plastikukrunt, peale värv ja lakk. Tagantjärele tarkus ütleb, et oleksin võinud rohkem lakki osta. Kuigi üldtulemus küljeliistudega hea, siis endiselt on tuntav plastiku krobelisus ja tekstuur, lisalakk oleks asja siledamaks teinud
Pilt
Pilt
Värvitud said ka sisemised ukseliistud, sest lingi pesadest oli värv maha kulunud.
Pilt
Peale seda ostsin komplekti puitdekoor liiste aga hetkel mõtlen kumb sobib paremini, must või puit
Pilt
Paar päeva tagasi kiskusin maha katalüsaatori, lõikasin relakaga väljundtoru ära ja isetehtud 51mm-se puurtoruga lasin kati materjalist kanali läbi. Pildil on näha pilootauk:
Pilt
Peale seda keevitasime toru tagasi ja läks alla. Autol on kohe teine minek ja minu linnasõidud oleks ilma selleta üpris varsti ummistuse tekitanud. Alles jäänud võrkmaterjal isoleerib endiselt heli, seega auto hääl pole muutunud.
Võtsin lahti starteri ja määrisin harjad ära. Automaadiga ei saa lubada, et starter üks hetk otsad annab.
Praeguseks on see kõik. (üks katuseliist on kordusvärvimisel)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Lähitulevikus tuleb uus hooldustsükkel peale, sest auto on minu käes juba aasta olnud. Õlid ja filtrid on tellitud ning vahetan ära ka automaatkastiõli.
Vahetusse läheb ka üks esiratta laager kuna kuulen sõidu ajal kahinat. Külge tuleks ühendada kompuuter, et service ära nullida. Peale seda võib vast tehnikaga rahule jääda ja liigun edasi auto välimuse kallale. Vaja oleks mõned pisimõlgid välja tõmmata, paar värvimistööd teha ja siis ka poleerida.
Remap jääb tegemata kuna uurimustöö näitas, et Aisin Warneri käigukast on disainitud maximaalselt 410nm väände jaoks. Remap annaks mulle 420nm seega kasti tervise huvides loobun mõttest. Tahan EGR-i lasta kinni programmeerida kuna mootorisse tagasi voolav tahm on ikka rõve.
Võib öelda et igav ei hakka

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1480
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas amazon86 » 10 Juul 2015, 20:17

Mul Yatouriga niisugust jebi ei ole, loeb USB pulga pealt suvalise nimega kaustasid ja MP3.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 10 Juul 2015, 20:51

Väga huvitav, peaks proovima. Ma jälgisin hoolega juhiseid ja ikka oli paras nusserdamine

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2043
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas maan » 10 Juul 2015, 20:59

Pyro29 kirjutas:Yatouri vaheadapteri paigaldus käis lihtsamalt kui oleksin oodanud aga frustratsiooni tekitas seadme ebakindlus. Nimelt tuleb kaustad salvestada failivormingus CD01;CD02.. jne ja lood igas kaustas 001, 002.. jne. 8 giga muusika ümber nimetamine oli paras katsumus. Isegi selliselt toimides ei pruugi makk tunnistada kõiki kaustu, kõiki USB-sid ja mälukaardi tootjaid, ega Mac-ilt peale laetud muusikat. Jälgisin soovitusi väga täpselt aga enamus muusikat oli ikka kadunud. Jätsin siis teema sinnapaika ja ennäe, paari päeva pärast CD changeri peale keerates toimis asi ilma tõrgeteta. Muidugi nüüd ma ei julge mälukaarti välja võtta ja uut muusikat peale panna, pärast oota veel mitu päeva kuni kaarti korralikult loeb:D

Kui esimest korda ühendad HU-le Yatouri, siis vajab enamikel juhtudel makk voolust vabastamist.
Kaustad olen küll nimetanud CDxx aga lugusid mitte kordagi selliselt. Kaustu üle CD10 pole mõtet teha, kuna CD boxi imiteerides ei kuva ta ekraanile üle CD10. Kui paned nt CD01-CD13 ja üritad viimast makilt valida, siis kuvatakse ikka CD10 ka edasi kerides, aga mängib CD13.

Räägi esivõrest ka :D

amazon86 kirjutas:Mul Yatouriga niisugust jebi ei ole, loeb USB pulga pealt suvalise nimega kaustasid ja MP3.

Krt, suva nimega kausta peaks ise ka proovima :)

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 10 Juul 2015, 21:05

Väga hea, mu järgmine küsimus olekski olnud et mitut kausta tavaliselt loeb. Esivõrest pole mul endal midagi rääkida, endine omanik (või jumal teab, kes neist enne mind) on kroomliistudega täiendanud seda. Mind ennast jätab see suhteliselt neutraalseks. Hetkel pole plaanis esivõres midagi muutma hakata kuigi mulle on silma jäänud ilma esimese embleemita mustad võred.

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 26 Juul 2015, 20:53

Kas kellegil on järsku kogemust vilina/sahinaga, mis tundub tulevad piduripedaali lähedusest aga kaob, kui õrnalt piduripedaali vastu minna.
Enamasti on tegu terava vilinaga, mis tekib täiesti juhuslikul momendil ja õrn kõks vastu piduripedaali eemaldab selle. Piduripeasilindri tihendid on vähem kui aasta tagasi vahetatud.

Kasutaja avatar
antia
Foorumlane
Postitusi: 53
Liitunud: 17 Dets 2013, 19:16
Asukoht: Rakvere

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas antia » 26 Juul 2015, 22:22

Sahinat hakkab tavaliselt vaakumvõimendi tegema kui ära hakkab väsima.

metslane17
Foorumlane
Postitusi: 90
Liitunud: 18 Juul 2010, 09:25

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas metslane17 » 27 Juul 2015, 12:13

Sama teema oli ka minu v70,et pidurivõim Lekkis.mingis asendis pedaali vajutades jäi vait.minul kadus jõud ka sellepärast ära et vaakumi leke oli liiga suur.

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 27 Juul 2015, 19:43

Aitäh vastuste eest, üritan asja lähemalt uurida

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 31 Juul 2015, 10:45

Nii, olen nüüdeks päris kindel, et pidurivaakumvõimendi hakkab otsi andma aga uus on juba tellitud. Mässasin vahepeal siin oma streikiva starteriga. Nimelt mõnda aega tagasi otsustasin starteri harju määrida aga midagi läks paigast ära, sest edaspidisel käivitamisel juhtus kahel korral kolmest, et starter käis alguses tühja ja alles teisel, kolmandal katsel haakis mootori ka taha. Võtsin siis uuesti starteri maha ja seekord avasin ka tõmberelee, mis on kolme kergesti ülekeeratava torxiga kinni. Avastasin, et starteri võlli ümber, kahe metallplaadi vahel on plastikust rõngas, millel kaks kõrva ja mis on tõmberelee ühendus/tugipunkt pendixiga. Väga raske seda seletada, panen pildi, mis lihtsustab asja.
Pilt
Nr 2 juures, kus tõmberelee hark kinnitub pendixi alla ongi see plastikust rõngas. Minu oma oli hargist välja libisenud ja tükkideks. Vandusin omaette, sest oleksin pidanud auto mõneks ajaks seisma jätma aga mul vedas, sest isal oli riiulis volvo 2.5 bensuka starter, mille läbimõõt küll väiksem aga millelt sai edukalt identse plastikust rõnga ümber tõsta. Varasemalt siis käivitus auto põhimõtteliselt ilma tõmberelee abita, lootuses, et vint viskab pendixi mootorini ja kusjuures täitsa toimis aga lihtsalt tobe on parklas 2-3 korda starterit tühja lasta:D
Paigaldasin ka puitdekoorliistud lõpuks ära Pilt
Sain need foorumist aga lingipesad olid kulunud ja vajasid värvimist. Said mustaks endise halli tooni asemel.
Tagumisele juhipoolsele uksele sai sisse uus kõlar, vanal olid kõrvad ära murdunud ja enam ei kostu ebameeldivad vibrat.
Edasisteks tegudeks ootan siis käigukastiõli ja vaakumvõimendit tuttavalt.
Peaks harjutama rohkem piltide tegemist. Töö käigus ei tule meelde aga pärast oleks hea läbi nende oma tegusid seletada.

Ega kellegil ei juhtu olema pakkuda kindalaeka amorti ja õpetust kuidas seda paigaldada?
Pilt
Salongiventikat maha võttes sai enda oma eemaldatud, tagasi pannes murdusid munaka ümber hoidvad kõrvad ära. Tellisin siis foorumist järgmise aga täpselt sama lugu, hakkan ümber munaka lükkama ja tükid taga. Võibolla tuleks ülevalt enne kinnitada ja siis alt kruviga? Olen siiamaani enne alt poolt kinni pannud.

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1280
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas paikas » 31 Juul 2015, 21:33

paigaldus on lihtne, see munakas käib klõpsti omale kohale ja teine pool on kruviga, sai ise vahetatud omal. Küsida võid seda esindusest või lammutustest.
Taas Vidaga abistaminse võimalus, nüüd ka 2015+ v70 võimalus.

Pyro29
Foorumlane
Postitusi: 28
Liitunud: 12 Sept 2014, 13:03

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Pyro29 » 18 Aug 2015, 14:29

Pidurivaakumvõimendi ja peasilinder on vahetatud ja varuosad tulid inglise variandi pealt. Hoolimata sellest olid kõik voolikuavad õiges suunas ja kinnitused samad.
Piduripeasilindri konstruktsioonis avastasin väikese erinevuse, mis aga ei muuda seadme toimimisviisi. Ilmselt erinevates tehastes toodetud.
Pilt
Värvisin enne paigaldust uue panni üle ka:D
Kõige vastikum kogu selle vahetuse juures oli pedaali juurest vaakumvõimendi lahti kruttimine (tüütu ja pikaldane kuna mutrid raskesti ligipääsetavad ja väga, väga pika keerme otsas) ja siis selle kätte saamine mootori tagant.
Pilt
Vahepeal oli tunne, et lase mootor ka alla, muidu ei tulegi oma pesast välja. Aga ei, pika jamamise peale sain vana panni kätte ja uue panek läks lihtsamalt.
Mainin veel ära, et enne vaakumvõimendiga tegelemist tegin ruumi, tõstes eemale õhupuhasti kopsiku, kaitsmete ploki ja ABS aju.

Asi toimib ja häiriv vilin on kadunud.
Alguses katsetades ehmatasin, et pidurituled olid autol pidevalt peal, siis leidsin aga, et piduritulede lüliti on reguleeritav ja viisin seda pedaalile lähemale

Sain turbole katte, mis minu autolt puudus. Üritades paigaldada sai selgeks ka põhjus miks puudus. Nimelt väljalaske kollektoril pole katte jaoks poldiavasid nagu teiste s60netel.

Kindalaeka amorti jahtisin romulast ja sai ka info-autosse helistatud. Naljakas oli see, et kui romulad küsisid hinda 15 euri, siis IA-s maksis uus originaalosa 10 euri:D. Uue paigaldus käis lihtsalt ja seekord plastiknagad ei purunenud.

Kasutaja avatar
s60.
Kõva postitaja
Postitusi: 170
Liitunud: 19 Mär 2015, 20:00
Asukoht: Lääne-virumaa

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas s60. » 18 Aug 2015, 18:05

Pyro29 kirjutas:Töö ja kool on omajagu aega nõudnud aga vahepeal olen jõudnud ka natukene autot täiustada.
Võrreldes siin teiste foorumiliikmete autodega on mu masin küllaltki igav aga siiski ajan taga tehnilist täiuslikkust:D
Peale ülevaatust said mais vahetatud esimeste kiigede puksid ja tagumine kont. Proovisin vahetada ka paralleelvarda pukse aga need on nii ajuvabalt kokku pandud, et jätsin töö pooleli ja hetkel jäid vanad puksid.
Lasin täita kliima ning reguleeritud sai esisild. Saabusid ka ebayst tellitud flipkey cover, yatouri vaheadapter makile, parkimisandurid ja istmesoojendusmatid.
Pilt
Võtme korpus maksis ca 13 naela, tera lõikamine roccal mare keskuses 15 euri ja 45 min kuni tund kulus immo kiibi välja koukimiseks vanast võtmest.
Ebay võtmete miinus pidi olema kiirelt kuluvad nupud. Selle lahendasin vigase plastikuga originaalpuldilt võetud nuppudega, mis sobisid ideaalselt hiina korpusesse.
Yatouri vaheadapteri paigaldus käis lihtsamalt kui oleksin oodanud aga frustratsiooni tekitas seadme ebakindlus. Nimelt tuleb kaustad salvestada failivormingus CD01;CD02.. jne ja lood igas kaustas 001, 002.. jne. 8 giga muusika ümber nimetamine oli paras katsumus. Isegi selliselt toimides ei pruugi makk tunnistada kõiki kaustu, kõiki USB-sid ja mälukaardi tootjaid, ega Mac-ilt peale laetud muusikat. Jälgisin soovitusi väga täpselt aga enamus muusikat oli ikka kadunud. Jätsin siis teema sinnapaika ja ennäe, paari päeva pärast CD changeri peale keerates toimis asi ilma tõrgeteta. Muidugi nüüd ma ei julge mälukaarti välja võtta ja uut muusikat peale panna, pärast oota veel mitu päeva kuni kaarti korralikult loeb:D
Istmesoojendused ja parkimisandurid paigaldan hiljem. Foorumist sai ostetud komplekt korralikke poolnahkistmeid, millele lähevad soojendusmatid sisse ja peale keemilist puhastust tõstan need autosse ümber.
Pilt
Avastasin ka, et kolm kõlarit teevad kahtlast häält. Foorumist sai tellitud HU-803 kõlarid, millel tugevam membraan. Paigaldatud said need terasneetidega ja igale uksele kleepisin sisse pigimati, vältimaks igasugust üleliigset vibratsiooni.
Juuni keskel võtsin ette intercooleri vahetuse.
Pilt
Vana oli alt katki ja õline. Uus radiaator tuli Nissensilt
Olen kuulnud, et mõni suudab vahetada intercooleri tosooli välja laskmata. Mul nii hästi ei läinud ja selles on süüdi automaatkast. Üheltpoolt hoiavad radikaid kinni kliima torud ja teiseltpoolt jällegi automaatkasti jahutuse torud. Alumine kasti toru oli nii kõvasti kinni oksüdeerunud, et alt cooleri kätte saamine tuli välistada. Kitkusin siis esiosa nii lahti kui sain ja ülevalt sai lõpuks cooleri vahelt välja. Peale selle pildi tegemist kulus ca 1,5 tundi auto kokku panekuks, mis oli üllatavalt kiire tulemus.
Juuni lõpus läks vahetusse klapikambri kaane tihend ja pihustite seibid kuna teise pihusti alt immitses kergelt õli välja.
Pilt
Pilt
Pihustid tulid õnneks väga lihtsalt välja aga klapikambrikaane õhukanalid (samuti klappideni viivad kanalid plokis) olid paksult EGR-ist tulnud tahma täis. Need said ära puhastatud ja kokku panek õnnestus. Testsõidud pole siiani ühtegi õlileket esile toonud.
Juuli alguses otsustasin ära värvida katuseliistud, kust koorus lakki ja mustad küljeliistud said kerega ühte tooni värvitud.
Pilt
Esimesed liistud stangelt tulid kergelt ära aga tagumist ja küljeliiste ei hakanud katkuma. Alla läks plastikukrunt, peale värv ja lakk. Tagantjärele tarkus ütleb, et oleksin võinud rohkem lakki osta. Kuigi üldtulemus küljeliistudega hea, siis endiselt on tuntav plastiku krobelisus ja tekstuur, lisalakk oleks asja siledamaks teinud
Pilt
Pilt
Värvitud said ka sisemised ukseliistud, sest lingi pesadest oli värv maha kulunud.
Pilt
Peale seda ostsin komplekti puitdekoor liiste aga hetkel mõtlen kumb sobib paremini, must või puit
Pilt
Paar päeva tagasi kiskusin maha katalüsaatori, lõikasin relakaga väljundtoru ära ja isetehtud 51mm-se puurtoruga lasin kati materjalist kanali läbi. Pildil on näha pilootauk:
Pilt
Peale seda keevitasime toru tagasi ja läks alla. Autol on kohe teine minek ja minu linnasõidud oleks ilma selleta üpris varsti ummistuse tekitanud. Alles jäänud võrkmaterjal isoleerib endiselt heli, seega auto hääl pole muutunud.
Võtsin lahti starteri ja määrisin harjad ära. Automaadiga ei saa lubada, et starter üks hetk otsad annab.
Praeguseks on see kõik. (üks katuseliist on kordusvärvimisel)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Lähitulevikus tuleb uus hooldustsükkel peale, sest auto on minu käes juba aasta olnud. Õlid ja filtrid on tellitud ning vahetan ära ka automaatkastiõli.
Vahetusse läheb ka üks esiratta laager kuna kuulen sõidu ajal kahinat. Külge tuleks ühendada kompuuter, et service ära nullida. Peale seda võib vast tehnikaga rahule jääda ja liigun edasi auto välimuse kallale. Vaja oleks mõned pisimõlgid välja tõmmata, paar värvimistööd teha ja siis ka poleerida.
Remap jääb tegemata kuna uurimustöö näitas, et Aisin Warneri käigukast on disainitud maximaalselt 410nm väände jaoks. Remap annaks mulle 420nm seega kasti tervise huvides loobun mõttest. Tahan EGR-i lasta kinni programmeerida kuna mootorisse tagasi voolav tahm on ikka rõve.
Võib öelda et igav ei hakka

Tere, soov oleks omale samasugune võti seotada, kust seda saaks tellida? Link? Ja mis moodi see süsteem käib, et auto ära tunneks? Kad sinna puldi sisse läheb vana puldi sisu? :D
Volvo s60, 2.4 bi-fuel 2003a.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist