Kaarli S60

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 26 Nov 2019, 18:49

Nii, toru jõudis eile kohale. Sain vana toru lahti, kuid seda auto alt kätte ikka ei saanud värdja kuju tõttu. Vähe targem sõber oskas öelda, et toru kättesaamiseks tuleb esisilla tala veidi lahti lasta. Kuna ise olen suht võhik veel selle koha pealt siis kas keegi oskaks mulle öelda kustkohast tala lahti käib?
S60 D5 2002

j0hanne5
Foorumi veteran
Postitusi: 607
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas j0hanne5 » 26 Nov 2019, 19:03

Vaata kus tala poldid on, sealt käibki.

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 11 Dets 2019, 20:24

Tuleb välja, et väga loll kokkusattumus, et auto peale roadkilli tossama hakkas. Sain toru kätte ja silda ei pidanudki näppima, üks põhjakinnituse nurk sai relakaga maha lastud ja vsjo. Toru ise oli üllatuseks terve, narmendav plastik jättis auto alt vaadates mulje, et pragu on sees. Sai siis viga edasi otsitud ja järgmiseks ette võetud turbo maha kakkumine ja geomeetria puhastus. Seest oli nii sitane, et labad vaevu liikusid. Panen enne ja pärast puhastust pildi ka.
Pilt
Pilt
Olen unustanud varem mainida, et peale eelmise turbo lõppu läks asemele kasutatud turbo. Tol hetkel polnud rahalist võimalust, et taastatud turbo osta. Peale seda sai siis auto kokku tagasi klopsitud ja lootsin, et lõpuks saab üle 3 kuu autoga sõita jälle. Paraku nii ei läinud, lasin autol veits soojeneda, tagant tuli idle pööretel kergelt diislihaisuga valget tossu, kui tuuri anda siis tuli korralik pahmakas tagant välja. Mõtlesime sõbraga, et ehk on sumps mingit saasta täis ja veits aega tuuritades jäi tossu ka vähemaks. Diislihais asendus õli ja diisli segu haisuga, sai kapoti alla vaadatud ja oh üllatust, esimese mootoripadja juures õlilomp, plastikust turbo õhutoru ja intercooleri vaheline lõdvik on katki. Ilmselt rebenes kuidagi töö käigus katki.
Pilt
Eks hakkan nüüd uut lõdvikut otsima ja loodetavasti saab auto ükskord sõitma ka, ausaltöeldes mott on suht maas juba :D
S60 D5 2002

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 14 Dets 2019, 17:01

Sain smartpostiga täna lõdviku kätte kuid ei pööranud tähelepanu varem lõdviku pikkusele. Võtsin vana lõdviku maha ja avastasin, et asenduslõdvik on uuema auto pealt, liiga lühike, et minu omale sobida. Sai ajutiselt äärmiselt ghetto-fix tehtud vanale lõdvikule: umbes sama diameetriga metalltoru sisse ja klambritega kinni. Tegin testisõidu ja vaakumit hoidis ilusti aga paks valge toss sumpsist endiselt. Turbol on õlileke kuskil, helistan esmaspäeval proturbo.lt/ee ja saadan taastusesse.
Pilt
Pilt
Pilt
S60 D5 2002

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 17 Dets 2019, 16:22

Vahepeal tuli mul meelde, et suvel oli täpselt sama probleem kuna turbo õlitoru oli umbes. Täna sai toru maha võetud uuesti ja kerge ummistus oli tekkinud. Sai ära puhastatud ja auto töötab praeguseks nagu peab. Kergendus et asi turbos ei olnud, nüüd võtan vaikselt väiksemad asjad ette: kütuseluuk ja pagassi silindrid. Vahepeal käis ka mõte, et paneks tagatuledele kerge toonkile ka aga ilmselt jätan kevadesse.
S60 D5 2002

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas kloox » 18 Dets 2019, 07:23

Kumb õlitoru umbes oli?Igal juhul oleks mõistlik see uue vastu vahetada kuna äravoolu ummistuse tõttu hakkab õli sisse-väljalaskesse lekkima ja survepoole ummistuse tõttu jookseb suht nobedalt kotti see turbo õli puuduse tagajärjel.Puhtaks sa teda niikuinii 100 prossa ei suuda teha.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 18 Dets 2019, 15:55

Turbo õli äravoolutoru täpsemalt. Võtan teadmiseks, kui eelmine kord toru umbe läks siis mul vedeles garaazis üks 2006a 120kw moto millelt sai sama toru ära võetud ja minu 2002a autole vahele sobitatud. Võtan lähiajal ette ja otsin kust uue toru leiaks.
S60 D5 2002

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 12 Jaan 2020, 00:29

Auto praegult toimetanud ilusti, saab praegult veel nädala sõita ja jätan auto märtsi kuuni seisma kuna ei ole eestis.
Tegin väikse listi mis autol vaja kevadel ette võtta, et täiuslikus seisukorras oleks jälle:
-Korralik intercooleri lõdvik
-Turbo õli äravoolutoru
-Kütuseluugi kinnitus
-Mõned mootorikinnitused
-Pagasiruumi amordid
-Stange põhjakaitse
-Piduriklotsid/kettad
-Tagatuled toonkile alla
Ilmselt saab ka Pestavi juures ära chipitud.
Viimati muutis Taavenz, 27 Veebr 2020, 15:30, muudetud 1 kord kokku.
S60 D5 2002

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 27 Veebr 2020, 02:08

Vahepeal sai turbo õli äravoolu toru ja kütuse kinnitusklamber vahetatud. Auto seisis vahepeal 2 kuud ja polnud aega tegeleda, nüüd kui auto sõidab jälle märkasin, et rool kuidagi väga raske. Roolivõimu õli paak oli peaaegu, et täitsa tühi. Valasin paagi täis uuesti ja järgmise päeva õhtuks jälle tühi ja rool raske. Sai sõbra töökojas vaatamas käidud tõstukil mis tal viga, roolilatt on läbi omadega. Nüüd tuleb see järgmiseks ette võtta. Loodame, et autol ükskord need vead saavad otsa ka :D Veider, et taastatud latt ainult 3 aastat vastu pidas :-k
S60 D5 2002

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 28 Mai 2020, 22:35

Panen siis väikse update jälle siia. Nagu üleval sai mainitud siis oli põhiprobleemiks roolilatt. Kuna auto eelmine omanik (teema algataja) oli ZF lati alla pannud ja torud sobivaks väänanud siis hakkasin algselt samuti ZF latti otsima, et ei peaks ka torustikku otsima. Väga ei andnud tulemust, kuid siis keegi tore mees Elvast helistas ja pakkus 130€ eest SMI latti koos kogu torustikuga, sai siis see ära ostetud ja läks alla. Peale 1.5-2 kuud ilma roolivõimuta sõites on täitsa lust jälle kasvõi ühe näpuga rooli keerata, see eest ilma roolivõimuta sõitmine oli omaette trenn :D Kunagi varem märkasin ka, et roolivõimu pump kräunub kurvides, õnneks sain eelmiselt omanikult kaasa tagavara pumba ja sai ka see ära vahetatud. Tõstukil selgus, et taga vasakus rattas loks sees ja stabikakont vajab vahetust, sai ka siis see soetatud ja alla pandud. Eelmine nädal märkasin kohapeal seistes kerget vilinat, lahenes genekarihma vahetusega. Üks pihusti oli ka kusema hakanud, pihusti tervelt välja ei tulnud ja sai ka see välja vahetatud. Üks mootorikinnitus oli ka täitsa läbi omadega, auto vibras kohapeal ja sai ka see ära vahetatud kuid vibra kohapeal endiselt alles, samas eriti ei häiri. Mingi aeg juhtus ka selline asi, et tagumise istme alt, kütusepaagi pealt lekkis diislit istme alla, nii et terve istme alumine osa vettis läbi, sõber istus autosse, 20min sõitmist, sõbral perse diislist läbimärg ja rets dislahais salongis. Istme alumise osa ära võttes avastasin, et kütusepaagi kohal mingi väike auk, kuskil 0.5cm läbimõõduga ja seal peal oli originaalis mingi kleepeka moodi asi mis oli ära tulnud. Panin siis selle augu ette super attackiga väikse kummijunni, mis käib koolipinkide alla. Sain ka eelmiselt omanikult uue istme ja dislahais kadus ka salongist üllatavalt kiirelt. Siiani sügeleb chipi järele aga peab paraku praeguseks edasi lükkama. Ostsin ka autovaha endale ja üritan mingi aeg ära vahatada, eks siis panen autost mõne pildi ka vahepeal. Ghetto fix lõdvik peab endiselt vastu, seega pole seda ära vahetanud.

TL:DR - Vahetatud roolilatt, genekarihm, roolivõimu pump, pihusti, stabikakont,mootorikinnitus, tagumine iste ja sõbrale uued dressid ostetud :D

update: sai täna ka ÜV käidud, tuli korduv kuna käsipidur ei võta ja üks udutuli reguleerimata.
S60 D5 2002

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 11 Juun 2020, 20:18

See masin ei väsi üllatamast. 2 nädalat vana genekarihm läks pikkupidi pooleks. Üleeile sõitsin umbes kilomeetri ja kuulsin kerget klõginat, tegin kapoti lahti ja rihm jooksis üks soon mööda. Panin rihma õigesse positsiooni tagasi ja sõitsin kuskil 8km, peale sõitu oli kõik ok. Eile hommikul jõudsin ca 30m sõita kui kuulsin kapoti alt raksu ja aku tuli armatuuris põles, jäin seisma ja vaatasin kapoti alla ja siuke vaatepilt tuli vastu:
Pilt
Praak rihm, mõni rullik vigane või rikkus lihtsalt see rihma viltu jooksmine rihma ära?
S60 D5 2002

martinjev
Kreisi postitaja
Postitusi: 389
Liitunud: 13 Juul 2011, 16:38
Asukoht: Tartu

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas martinjev » 11 Juun 2020, 23:12

Kui hammasrihm terveks jäi, võid kirikusse küünla viia.
Geneka sidur ja pinguti rullikud vaata üle. Kui tühikäigul rihm hüppab ja pööretel rahulikuks jääb siis geneka rull läbi.

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 11 Juun 2020, 23:27

Läks õnneks jah, hammasrihm terve. Üks kord juba läbi käidud see tee :D
Keegi mingit genekarihma kaitset pole leiutanud?
S60 D5 2002

Taavenz
Foorumlane
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Mär 2019, 16:01

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas Taavenz » 15 Juun 2020, 01:12

Võtsin täna katkise rihma maha ja uurisin rullikuid lähemalt. Kõik liiguvad sujuvalt, ainuke asi mis avastasin oli, et vabajooksurullikul on väga väike lõtk sees, ei ole väga pädev kuid ma eeldan et sellel ei tohiks mingit liikumist olla?
S60 D5 2002

martinjev
Kreisi postitaja
Postitusi: 389
Liitunud: 13 Juul 2011, 16:38
Asukoht: Tartu

Re: Kaarli S60

PostitusPostitas martinjev » 15 Juun 2020, 10:21

vabajooksu rull peab ühtepidi ringi käima, teistpidi mitte. Lõtku tal vist ka olla ei tohiks jah.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist