1. leht 18-st

Klamber 850/70-d

Postitatud: 23 Okt 2014, 23:55
Postitas Klamber
Kuna teema on väga laiali hakanud valguma aga uut ei taha teha siis panen siia kokkuvõtte.
Nagu ikka elus üks asi on viinud teiseni ja siin minu teekond P80 Volvodega, mida hetkel on rohkem kui vaja:

855 T-5R 1995 B5234T5 M56
Mootor: H-keps, TD04-22T, 3" koda, Japanifold, 3"DP, 2,5" Simons catback, 3,25"MAF, RIP kit suuremate torudega, NA sisselase, COP, custom M44 aju, ~260kw
Veermik: -40mm Lesjöfors, Koni sport reguleeritavad õliamordid, aluõõtsad, OE strutbar, 336mm BBK ees, 18 Pegsid 215/40R18 või OZid 215/40R17
Visuaal: OEM
Pilt

V70 AWD 1997 B5254T M58 Rreplica
Mootor: alt stokk, shimmitud hülsid, TD04-19T 3" korda, Japanifold, 3"DP, 3"Magnaflow cat, 2,5"RV custom catback,440 pihustid, 3,25"MAF, custom M44 aju, OE RIP kit, ~240kw
Veermik: -40mm Lesjöfors, Koni street gaasiamordid, OE strutbar, 336mm BBK ees
Visuaal: Salongis väheke puitdetaile timmitud + kõik R detailid
Pilt

V70 1998 B5254T AW50-40
Originaalkonditsiooniprojekt mis läks ka käest
Visuaal: Jewel tuled, R-tükid ja nipet näpet
Mootor: alt stokk, shimmitud hülsid, TD04-20T, Japanifold, 3" väljalase, 440 pihustid, 3,25" MAF custom M44 aju, ~240kw
Veermik: Koni Active amordid, -40mm madaldus, 336mm Brembod, 17" OZ semislickidega
Pilt

S70R 1997 B5234T AW50-40
Visuaal: stock
Mootor: stock
Veermik: stock
Pilt

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 24 Okt 2014, 12:10
Postitas paikas
ME LIKE [-o<

ma viimasel ajal ka jälgima hakanud, et neid T5R'e hakkab üha vähemaks jääma, ehk peaks omalegi nii konserveerimise eesmärgil mõne soetama.


Palju edu ja paksu rahakotti, et ikka talveks korda saaks, kuid samas... Miks talveauto, kuid juba asfaldil 3'daga pidavust pole?

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 24 Okt 2014, 14:26
Postitas no1
Krt, T5-R on ilus küll, aga olen ennegi kuulnud, et 3'ga pidamist pole. Mis rehvid Teil seal all on? Isegi MB C63'l on kolmanda käiguga pidamine olemas! Või on minu auto rikkis, et isegi teisega pidamise leiab?

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 24 Okt 2014, 14:55
Postitas Arturio
Velg sobib hästi, loodan, et tuleb põhjalik ehitus ja palju DIY materjali :)

OT:Mul 2.0T5 ja teisega otse sõites pidamine enam-vähem, järsku lapates tõmbab mõned ringid küll aga kerge pööramise pealt teine suht mõttetu, muidugi mul lamellid kah :D

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 24 Okt 2014, 15:00
Postitas Klamber
See häda kolmanda käigu pidamisega tekkis siis kui sinna üle bari rõhku lajatada 19T-ga 3000rpm kandis, stock kepsud seda nalja vist kaua ei kannata, samas saab libiseva rattaga kiirelt pöörde üles, mootorile valu vähem. Tahakski ideaalis elektoonilise boostkontrolleriga rõhku maha saada 1-2 käiguga terves pöörete vahemikus ja kolmandaga ka kuskilt maalt. Sest näiteks veerandmiili sõita nii tundub üpris mõttetu. Suvekumm muidu on 215/45R17 Barum, mis on kindlasti kaugel maailma parimast pidamisest.
Pilt

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 25 Okt 2014, 11:03
Postitas Priit_P
Tegemist ikka nipet-näpet on. Kas mingi aeg proovisid seda autot siin foorumis müüa ka? Nagu mäletaks et selline isend on varem läbi käinud :)

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 25 Okt 2014, 20:06
Postitas Iceman
Stock sisu kannatab kuskil 1,2 bari rahulikult ära (kui Stage 0 on tehtud). Olen katsetanud. Sealt edasi on stock ajul fuel cut. Peale chippimist lasin isegi tublid 5000 km kuskil 1,4 bariga ringi stock sisuga (16T turbo HOLSET HX 35 superi wastegate-iga). Aga siis pidi ikka räigelt kontrollima juba, et see 1,4 liiga vara ei tuleks. Eelmise aasta augustis miili sõidul tuli see 1,4 bari liiga vara :D. Kõik 5 kepsu banaaniks.

Muidu päris lahe pill tundub. Ainuke jama nende masinatega ongi, et vale sild veab ja siis ka ainult üks ratas reeglina. Muidugi selles on sul õigus, et 850 on kõige paremini talvel soojaks minev auto (mina paremat ei tea). If it´s green, it´s good :wink:. Tethys veljed on ühed ilusaimaid veljed Volvo valikus üldse ja sobivad 800sele nagu näpp ninna :)

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 27 Okt 2014, 15:09
Postitas Klamber
Jah oli korra suvel müügikuulutus üleval, kuna ei näinud võimalust tegelemiseks, aga nüüd on see unustatud.
Suvi möödus sedasi tolmu kogudes:
Pilt

Icemani jutt teeb muidugi murelikuks, kui 16T jõud rauast nii toorelt üle käib, siis 19T puhul tähendaks see vb 1,2bari. Jätan selle numbri meelde igatahes, sest piiride kompimist rahakoti ja vaba aja arvelt ei tahaks harrastada, on ka muid hobisid :)

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 02 Nov 2014, 14:00
Postitas Klamber
Vahepeal selgus miks vedu ära kadus, pooltelg on pooleks läinud stopperrõnga kohast:
Pilt
Pooltelg on ilmselt valesti kastis olnud, kohe ei pannud tähelegi kui lahti võtsin, ilus sile purunemispind, alles hiljem hakkasin mõtlema. Võll on sealt soone seest 21mm, muidu nuudi juurest on 25mm ja paksem.
Uut pooltelge nüüd vaja.

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 02 Nov 2014, 15:43
Postitas paikas
ots vaja ka kastist kätte saada.

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 03 Nov 2014, 12:12
Postitas Klamber
Jupp on sees jah. Ei teagi kuidas seda kätte saada. Kasti võtan alt ära, äkki kukub ots ise välja. Või siis äkki puuriks peene augu ja keeraks kruvi sisse sellele jupile. Kasti vast ei pea lahti võtma.

Ei andunud rahu ja pidin üle arvutama, kas see veovõll testi nii nõrk on, mehhaanika inimesed oskavad ehk täpsustada arvutuskäiku.
Võtsin terase tõmbetugevusega 800MPa (nihketugevuseks 460Mpa). Sain et 21mm võll kannatab 840Nm väänet, purunemine toimus 2. käiguga, mille ülekanne on 1.9 ja lisan 15% hõõrdekadusid saan 840/1.9x1.15=508Nm väänet mootorist, võiks äkki õige olla. Aga võll ise on reaalselt 25-26mm kitsamast kohast, ehk siis ~1,8 korda on seal tugevust rohkem võrreldes selle 21mm nõrgestatud kohaga. Mingeid dünaamilisi nüansse ma ei tea, aga suurusjärk tuli üllatavalt täpne et kuskil 500Nm kandis seal väänet tekib. Mis teeb taaskord ettevaatlikuks kepsude koha pealt.

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 03 Nov 2014, 14:05
Postitas amazon86
Ära unusta, et sul on olemas ka peaülekanne, M56 kuskil 3,77. Lubatav väändepinge on materjali voolavuspiir jagatud tugevusvaruga. Kuna täpset materjali ei tea, pakuks C55 (voolvavuspiir kuni 490 MPa), et siis peaks kannatama ilma tugevusvaruta 890 Nm.

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 03 Nov 2014, 14:08
Postitas Tanel
Pigem läks puruks vanusest.
Rootsis kasutavad originaal võlle 900nm ja ei juhtu ka veel midagi. 500nm on ikka lapsemäng veel.
Samuti võib seal juba eelnevalt olla mingi deffekt. Üldjuhul murduvad välise nuudi tagant ära, mitte aga kastist seest.

Võid ju võtta tugeva magneti ja proovida kastist välja kalastada seda kadumaläinud juppi

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 04 Nov 2014, 12:10
Postitas paikas
Liitun arvamusega, et pidi eelnev defekt olema.

Kuid kas jupil stopperrõngas veel ees, kas see jupp on seal püsti? Ehk jah, ei tea peast, et kas volvodel stopperrõngas on võlli või kasti küljes, enamasti kastis sees, seega välja urgitsemisega paras jebla. Kuna kasti sissepoole on sel jupil lihtsam minna ja sealpool ei takista miskit siis on karta, et pead ikka kasti lahti kiskuma.


Ära aga mind kuula vaid tee ära ja kui käes siis anna teada kuidas kätte said.

sorry, et tuju rikkusin :D Aga selle pilli pead tänavale tagasi laskma võimalikult kiirelt.

Re: Klamber 850 T5-R

Postitatud: 04 Nov 2014, 12:34
Postitas amazon86
Puhtalt väändele see võll ei purunenud, siis ei oleks sirget mahalõiget. Pigem on tegemist väsimusega ja pingekonsentraatori tekkimisega.