Klamber 850/70-d

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Klamber 850 T-5R

PostitusPostitas ddig » 07 Sept 2015, 16:47

Klamber kirjutas:Olen täitsa positiivselt üllatunud, kuidas see kolme ratast suudab ringi ajada.

Kummast otsast üks puudu jääb?
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Tags:

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R

PostitusPostitas Klamber » 07 Sept 2015, 16:56

Eest jääb puudu. Tagasillas on mingi lukk sees neil, mis alla 40kmh töötab. Midagi sarnast vist mis tagaveolistel, kuna see silla disain sealt pärineb.. Aga suht vähe infot selle kohta netis.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Klamber 850 T-5R

PostitusPostitas ddig » 07 Sept 2015, 22:09

Netis leiduv info on vist tõesti pehmelt öeldes tagasihoidlik. Nii palju kui silme ette on sattunud, siis neil vist ikkagi ei kasutatud ALD-d (nt. Eaton Locker) vaid reaalselt on tegemist LSD-ga ehk siis antud juhul Visco. Sellel küll ei tohiks kiiruspiirangut olla ja peaks töötama igal kiirusel, seda vist on neliveolisel küll üsna keeruline testida :)

Siin küll väidab, et on locking aga no ei julge midagi väita.
https://www.volvoclub.org.uk/tech/850AWD.pdf

Ma oma autodel olen lockeri olemasolu lihtsustatud meetodil kindlaks teinud selliselt, et kui tõstukil oleval autol (käik sees) ühe poole ratast piisavalt kiirelt/järsku keerata, siis lukk rakendub ja lööb "pauguga" difri lukku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R

PostitusPostitas Klamber » 07 Sept 2015, 22:42

Süvenesin ka teemasse. The locking rear differential senses minute differences in rear wheels rotational speed and at speeds less than 25 mph automatically locks both rear wheels to transfer engine power to help maintain traction.

See vana väidab et on G80: https://www.youtube.com/watch?v=DuWRqurnq_c

Selles mõttes igasuguseid rullikuteste, kus kõik lahtisete diffritega pillid põruvad, peaks olema kerge läbida.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Iceman » 08 Sept 2015, 09:17

Sellel lockerit kindlasti ei ole. I gen on LSD. Ja see töötab igast asendist igal kiirusel. Jäärajal saad kõige paremini sotti sellest.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Klamber » 08 Sept 2015, 13:09

Nojah eks ma pean ratta üles tõstma. Alles võtsin naelad alt ära, aga ei tulnud pähe ratast keerutada.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Klamber » 10 Sept 2015, 11:52

Icemanil õigus. Ma pole leidnud kuskil juttu sellest Eatonist, imelik siiski, et kõik tutvustusbrošüürid jutustavad sellest, kui jäigast lukust.
Tavaline
GR-65060.jpg
vs ketastega
GR-65061.jpg

Igatahes üks ratas lahti on pea võimatu ratast keerutada, aga selles olukorras ka tuleb kahte lukku libistada.. Tagumist lukku üksi peaks testima nii, et üks esiratas ka maast lahti.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Klamber » 16 Sept 2015, 13:36

Lõpuks all ja kõik tudub hea. Sõita veel ei saa, kuna mootor puudu.
Pidurivoolikud panin 380mm aga võiks veel pikemad olla.
Ilma flantsita ei pääse nende velgedega ikka nagu karta oli, praegu on 7mm ja 2-3mm on varu :)
Pilt Pilt

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Tanel » 16 Sept 2015, 17:36

Mis mõõdus ketast kasutad?
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Klamber » 16 Sept 2015, 20:16

320x28. Eelmisel lehel veits infot ka valiku tagamaadest..

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Klamber » 21 Okt 2015, 13:06

Pilk mootori sisse näitas positiivseid tulemusi.
Silndrid on väga heas korras, ovaalsust sain mõõtes 0,02mm, mis on sisuliselt mõõtetäpsus.
Saaled on heas korras, ilmselt vahetan ära siiski preventiises mõttes.
Teine surverõngas oli ainult kulunud korralikult. Aga ma ei tea mis targemad arvavad, saab sealt mingit õlikulu tekkida? 1,55mm vs uus rõngas 0,55
Pilt Pilt

Kolviteema ajas vahepeal juhtme kokku. T5 mootoril on kolm erinevat tüüpi kolvid (81mm) ja sellest ka erinevad rõngad. Pool kogemata õnnestus esimese korraga õiged saada. Vanema tüübi B5234FT rõngad on paksemad, uuemad B5234Tx on õhemate rõngastega. Mingi vahepealne variant on veel. Vanal kolvil klapipesad ka sees. Minu plokk on vahetatud ja see on mingi uuema tüübi 98+ VVT-ga 2,3-se küljest, sellel on kõige õhemad rõngad. Üks vana raibe mille laiali võtsin oli algusaegade FT.

Pilt Pilt

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Klamber » 02 Nov 2015, 15:46

Vastupidiselt USA ilmateenistusele, kes ennustab üle ootuste sooja talve, tuleb valmistuda vaikselt lume tulekuks.

Pilt

Ehk oleks vaja tõstet juurde. Siin pildil võrdlemini hästi loodis, kuid muidu tundub et taguosa nivomat ei suuda enam oma ülesannet täita. Ninaga pole eriti midagi teha, kui alternatiivseid lahendusi kasutada (kummirõngaid või midagi sellist) Taguosaga peaks saama midagi kombineerida, loodan kasutada non-nivomat vedru, mis võiks anda 1" tõstet äkki. Väheke kõrgema kummi tahaks leida, pildil 205/60R15. Kõrgemat ilmselt kui 205/70R15 väga ei mahuta, ees peaks see ka pöörates logarisse käima, eriti kuna kasutan ET25 velgi. Teise asjana läheb taguratas vastu tagumist karbiotsa.. Hetkel vahet ~35mm. Ehk sellest mõõdust lähtun. Kui kõik eelnev õnnestuks siis saaks tublid 5cm kliirensit juurde 8)

Internet on ka selles suhtes rumal, infot leiab vaid selle üksiku XC mehe kohta, kes ka 205/70R15 mõõtu kasutas.

Pilt

Kasutaja avatar
DanielS
Kreisi postitaja
Postitusi: 300
Liitunud: 05 Aug 2012, 00:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas DanielS » 03 Nov 2015, 07:35

Ees saab taldrikud ümber keevitada ,kunagi 800'sel sai niimodi vedru puutumatta ka madalaks lastud .Taga lihtne ,plaat alla ja vedru alumisele kinnitusele pikem polt .
965 T6
744 (Müüdud)
854R (Varuosadeks)
945 Röd (Müüdud)
964 Purple (Müüdud)
944 (Müüdud)

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas Klamber » 16 Nov 2015, 12:41

DanielS kirjutas:Ees saab taldrikud ümber keevitada ,kunagi 800'sel sai niimodi vedru puutumatta ka madalaks lastud .Taga lihtne ,plaat alla ja vedru alumisele kinnitusele pikem polt .


Keevitada ei viitsi. Ja taga pole sellel vedru all poldiga kinni. Niisama on oma pesas, sinna saaks mingid rõngad teha ja nivomati kinnituse saab ka vist õõtsa peale tuua, hetkel kinnitub õõtsa alla. Ette tahaks teha nii:
Pilt
Subaru maailmas laialt levinud lahendus:
Pilt

Muuseas eelnev diskussioon tagasilla üle on ka lahendust saamas:
https://www.youtube.com/watch?v=ApTVsH7 ... e=youtu.be

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Klamber 850 T-5R & XC

PostitusPostitas ddig » 16 Nov 2015, 15:16

Mis su rehvide/velgede katsetamise plaanist sai? Kui lumi maha tuleb, siis panen alla ja on rohkem tööd :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 19 külalist