Klamber 850 T-5R & XC & AWD

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 858
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Klamber 850 T-5R & XC & AWD

PostitusPostitas Klamber » 23 Okt 2014, 23:55

Kuna siin teemade all paistab masuudipresside invasioon toimuvat, siis panen ühe tugeva bensiiniröövli vastukaaluks üles. Vahest aitab keegi ka nõu ja jõuga või saab innustust ise tegeleda.

Tegu 850 T5-R-ga aastast 1995. Eestis veerenud alates 2001 aastast.
Mootor mõistagi 2,3 T5 B5234T5,originaalis 177kw hetkel rohkem, käigukast manuaal ja üherattavedu. Teatavasti oli piiratud libisemisega differ pelgalt 850R omanike rõõm.
Mina olen omanud nüüd 2a. Tehnika pool oli ostes päris nukras seisus, kere enam-vähem. Vaikselt üritan korrastada, aga kuna sellised õnnetuid projekte on samaaegselt veel paar tükki käsil siis tuleb leppida selle vähesega mis pakkuda on. Originaalist eristavad V70 tagatuled, puuduvad esikojamehed (mis on riiulis olemas) ning S60 veljed (tegelt olen nendega väga rahul). Ja siis on ka värvitud es-tagastange mustad plastikosad, need tahaks originaalid tagasi panna, esimene on olemas, taga tuleb vist otsida uus korralik stange.

Seisukorra kohta: soetades turbo rõhku ei puhunud üle 0,3bar, sildades olid loksud, kumm katki, odo katki ja sada muud pisijama. Aga kuna selliseid igapäev müügil ei ole, siis minu omaks ta sai. Kaua ei saanud sõida kui tekkis mootorisse kolks, mida on lahatud siin: http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=17&t=28939 Kokkuvõtvalt võib öelda et see mootor oli pm sõjast läbi käinud, sellegipoolest vedas tugevalt oma päevade lõpuni. Hypno abiga sai sõjahaavu ravitud aga tegemist on veel küllaga.

Hetkel terve nina laiali, vahetusse läheb käigukast, mõni pooltelg , õõtsad, roolilatt, meeletult kolisevad hüdrotõukurid, nipet näpet ehk veel. Üritan jälile saada meeletule õlikulule mis oli stiilis 1L/500km peale. Tundub et kevadine turboremont ei õnnestunud ja lekib kompressori poolt kummitihendi vahelt. Sisselase õline, klapid õlised jne. Peale 19T turbo paigaldust ja õige rõhu paika sättimist sai mootor võitu diffrist ja auto on seisnud nüüd juba pool aastat, siis oleks vaja enne lume tulekut liikuma saada. Kergelt talveauto staatuses ta on, aga noh ma ei tea ühtki paremat autot, mis nii hästi soojaks läheks. Suurt eelist pole ka suvel sõites, sest pidamist polnud viimati ka 3nda käiguga. Aga aegaajalt on suur rõõm ka R5 lõrinat kuulata. Selle tarbeks pole hetkel all ühtki pütti peale katti :)

Üks pilt ka teema illustreerimiseks või nii:
Pilt
Viimati muutis Klamber, 18 Juul 2017, 22:21, muudetud 4 korda kokku.
RWD
FWDx2
AWDx2

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo vald, Nigeeria

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas paikas » 24 Okt 2014, 12:10

ME LIKE [-o<

ma viimasel ajal ka jälgima hakanud, et neid T5R'e hakkab üha vähemaks jääma, ehk peaks omalegi nii konserveerimise eesmärgil mõne soetama.


Palju edu ja paksu rahakotti, et ikka talveks korda saaks, kuid samas... Miks talveauto, kuid juba asfaldil 3'daga pidavust pole?

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2129
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas no1 » 24 Okt 2014, 14:26

Krt, T5-R on ilus küll, aga olen ennegi kuulnud, et 3'ga pidamist pole. Mis rehvid Teil seal all on? Isegi MB C63'l on kolmanda käiguga pidamine olemas! Või on minu auto rikkis, et isegi teisega pidamise leiab?

Kasutaja avatar
Arturio
Foorumi veteran
Postitusi: 684
Liitunud: 04 Juul 2008, 15:15
Asukoht: Eesti/Haapsalu
Kontakt:

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas Arturio » 24 Okt 2014, 14:55

Velg sobib hästi, loodan, et tuleb põhjalik ehitus ja palju DIY materjali :)

OT:Mul 2.0T5 ja teisega otse sõites pidamine enam-vähem, järsku lapates tõmbab mõned ringid küll aga kerge pööramise pealt teine suht mõttetu, muidugi mul lamellid kah :D
Volvo S80 V8 Executive

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 858
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas Klamber » 24 Okt 2014, 15:00

See häda kolmanda käigu pidamisega tekkis siis kui sinna üle bari rõhku lajatada 19T-ga 3000rpm kandis, stock kepsud seda nalja vist kaua ei kannata, samas saab libiseva rattaga kiirelt pöörde üles, mootorile valu vähem. Tahakski ideaalis elektoonilise boostkontrolleriga rõhku maha saada 1-2 käiguga terves pöörete vahemikus ja kolmandaga ka kuskilt maalt. Sest näiteks veerandmiili sõita nii tundub üpris mõttetu. Suvekumm muidu on 215/45R17 Barum, mis on kindlasti kaugel maailma parimast pidamisest.
RWD
FWDx2
AWDx2

Priit_P
Kreisi postitaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas Priit_P » 25 Okt 2014, 11:03

Tegemist ikka nipet-näpet on. Kas mingi aeg proovisid seda autot siin foorumis müüa ka? Nagu mäletaks et selline isend on varem läbi käinud :)
Sõidukiirus tuleb valida vastavalt teeoludele, kuid algkriteeriumiks on tee olemasolu!
Volvo V70 2,4 103kw 10/99
Volvo V70 2,4 125kw 07/99

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 3736
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas Iceman » 25 Okt 2014, 20:06

Stock sisu kannatab kuskil 1,2 bari rahulikult ära (kui Stage 0 on tehtud). Olen katsetanud. Sealt edasi on stock ajul fuel cut. Peale chippimist lasin isegi tublid 5000 km kuskil 1,4 bariga ringi stock sisuga (16T turbo HOLSET HX 35 superi wastegate-iga). Aga siis pidi ikka räigelt kontrollima juba, et see 1,4 liiga vara ei tuleks. Eelmise aasta augustis miili sõidul tuli see 1,4 bari liiga vara :D. Kõik 5 kepsu banaaniks.

Muidu päris lahe pill tundub. Ainuke jama nende masinatega ongi, et vale sild veab ja siis ka ainult üks ratas reeglina. Muidugi selles on sul õigus, et 850 on kõige paremini talvel soojaks minev auto (mina paremat ei tea). If it´s green, it´s good :wink:. Tethys veljed on ühed ilusaimaid veljed Volvo valikus üldse ja sobivad 800sele nagu näpp ninna :)
Viimati muutis Iceman, 27 Okt 2014, 16:29, muudetud 1 kord kokku.
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 858
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas Klamber » 27 Okt 2014, 15:09

Jah oli korra suvel müügikuulutus üleval, kuna ei näinud võimalust tegelemiseks, aga nüüd on see unustatud.
Suvi möödus sedasi tolmu kogudes:
Pilt

Icemani jutt teeb muidugi murelikuks, kui 16T jõud rauast nii toorelt üle käib, siis 19T puhul tähendaks see vb 1,2bari. Jätan selle numbri meelde igatahes, sest piiride kompimist rahakoti ja vaba aja arvelt ei tahaks harrastada, on ka muid hobisid :)
RWD
FWDx2
AWDx2

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 858
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas Klamber » 02 Nov 2014, 14:00

Vahepeal selgus miks vedu ära kadus, pooltelg on pooleks läinud stopperrõnga kohast:
Pilt
Pooltelg on ilmselt valesti kastis olnud, kohe ei pannud tähelegi kui lahti võtsin, ilus sile purunemispind, alles hiljem hakkasin mõtlema. Võll on sealt soone seest 21mm, muidu nuudi juurest on 25mm ja paksem.
Uut pooltelge nüüd vaja.
RWD
FWDx2
AWDx2

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo vald, Nigeeria

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas paikas » 02 Nov 2014, 15:43

ots vaja ka kastist kätte saada.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 858
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas Klamber » 03 Nov 2014, 12:12

Jupp on sees jah. Ei teagi kuidas seda kätte saada. Kasti võtan alt ära, äkki kukub ots ise välja. Või siis äkki puuriks peene augu ja keeraks kruvi sisse sellele jupile. Kasti vast ei pea lahti võtma.

Ei andunud rahu ja pidin üle arvutama, kas see veovõll testi nii nõrk on, mehhaanika inimesed oskavad ehk täpsustada arvutuskäiku.
Võtsin terase tõmbetugevusega 800MPa (nihketugevuseks 460Mpa). Sain et 21mm võll kannatab 840Nm väänet, purunemine toimus 2. käiguga, mille ülekanne on 1.9 ja lisan 15% hõõrdekadusid saan 840/1.9x1.15=508Nm väänet mootorist, võiks äkki õige olla. Aga võll ise on reaalselt 25-26mm kitsamast kohast, ehk siis ~1,8 korda on seal tugevust rohkem võrreldes selle 21mm nõrgestatud kohaga. Mingeid dünaamilisi nüansse ma ei tea, aga suurusjärk tuli üllatavalt täpne et kuskil 500Nm kandis seal väänet tekib. Mis teeb taaskord ettevaatlikuks kepsude koha pealt.
RWD
FWDx2
AWDx2

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1391
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas amazon86 » 03 Nov 2014, 14:05

Ära unusta, et sul on olemas ka peaülekanne, M56 kuskil 3,77. Lubatav väändepinge on materjali voolavuspiir jagatud tugevusvaruga. Kuna täpset materjali ei tea, pakuks C55 (voolvavuspiir kuni 490 MPa), et siis peaks kannatama ilma tugevusvaruta 890 Nm.
Powered by Volvo
V70 98 2,5 TDI
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
S60 05 2,5T
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 6681
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas Tanel » 03 Nov 2014, 14:08

Pigem läks puruks vanusest.
Rootsis kasutavad originaal võlle 900nm ja ei juhtu ka veel midagi. 500nm on ikka lapsemäng veel.
Samuti võib seal juba eelnevalt olla mingi deffekt. Üldjuhul murduvad välise nuudi tagant ära, mitte aga kastist seest.

Võid ju võtta tugeva magneti ja proovida kastist välja kalastada seda kadumaläinud juppi
Volvo S70 T5 97a 192Kw, 423Nm from wheels
Volvo 854 T5-R T-Gul 95a
Volvo S80 V8 Executive 08a
Volvo 142 72a
Volvo 855 T5-R T-Gul 95a

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1182
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo vald, Nigeeria

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas paikas » 04 Nov 2014, 12:10

Liitun arvamusega, et pidi eelnev defekt olema.

Kuid kas jupil stopperrõngas veel ees, kas see jupp on seal püsti? Ehk jah, ei tea peast, et kas volvodel stopperrõngas on võlli või kasti küljes, enamasti kastis sees, seega välja urgitsemisega paras jebla. Kuna kasti sissepoole on sel jupil lihtsam minna ja sealpool ei takista miskit siis on karta, et pead ikka kasti lahti kiskuma.


Ära aga mind kuula vaid tee ära ja kui käes siis anna teada kuidas kätte said.

sorry, et tuju rikkusin :D Aga selle pilli pead tänavale tagasi laskma võimalikult kiirelt.

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1391
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Klamber 850 T5-R

PostitusPostitas amazon86 » 04 Nov 2014, 12:34

Puhtalt väändele see võll ei purunenud, siis ei oleks sirget mahalõiget. Pigem on tegemist väsimusega ja pingekonsentraatori tekkimisega.
Powered by Volvo
V70 98 2,5 TDI
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
S60 05 2,5T
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: j0hanne5 ja 9 külalist