12. leht 13-st

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 01 Juul 2016, 12:31
Postitas kaak
Tigro kirjutas:Kel huvi, siis väga lahe teema sellest autost http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=687.0

Soomlase teema on täitsa hea (olen sellel teemal varemgi silma peal hoidnud), pean kahetsusega tunnistama et olen auto ehitusest tunduvalt "vähem detailsemaid" pilte teinud ja keset mingi asja ehitamise protsessi pilte pole mul üldse. Võibolla sellepärast ongi siin diskuteerimised langenud pigem velgede valiku üle otsustamiseks... Üritan ennast parandada.

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 01 Juul 2016, 21:45
Postitas supp
päris sobivad veljed on ksf turboes-il all, aga samas kaks autot eestis samasuguste vegedaga oleks ikka nõme kuubis, krt proovi ikka plekke

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 02 Juul 2016, 20:00
Postitas kaak
Praeguse plaani järgi plekkide peale lähengi!

Peale 2,5a ehitamist sai täna tehtud esimene arvestatv sõit autoga (Olude sunnil olin kahjuks kõrvalistmel :) ). Kusjuures sama poodi kuhu Hrr Supp paar aastat tagasi jalgrattaga väntas Tartu ürri raames.

Terv,
Kaak

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 02 Juul 2016, 22:27
Postitas Traktorist
Mulle veljed meeldivad.
Edu masinaga :)

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 03 Juul 2016, 13:51
Postitas kaak
Tervist,


Et vihmased ilmad karpidele ja kere taladele/lansekateke liiga ei teeks, said need seestpoolt kaetud ka vaha taolise korrosioonitõrje kraamiga.
IMAG0475.jpg


püstoliks kasutasin SATA valmistatud vastavat tööriista:
IMAG0464.jpg


küljes on sellel variandil düüs mis laseb lehvikut ning pmst poole meetri kaugusele lastes tuleb ca 20cm kõrgusega kiir, seega peaks suht hästi karpi seest katma
IMAG0467.jpg


ja retsetpti järgi pidi seda laskma nii palju et uputab:
tundub olevat suht mõistlik kraam, jääb selline paras rasvane pärast ning täiesti ära ei kivistu.
IMAG0470.jpg

(tähelepanelik vaataja näeb et lõpupütt on parajalt viltu... see sellest et sumpa sillakaare pean uuesti tegema, ilma viimast pütti viltu laskmata läheb liiga lähedale tagasillale.)

Terv,
kaak

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 09 Juul 2016, 00:28
Postitas kaak
Tänase seisuga on siis volvo 1800S ametlikult eesti registris. Mis selles erilist? Rool on nüüd ametlikult õigel pool ja passis 105kw 2.0l R5 B5204S mootor, samuti oli üheks komistuskiviks uuesti löödud vin kood kerel mille jaoks oli ka eradi kinnituskirja vaja esindusest (lisaks siis rooli tõstmisega kaasneva dokumentatsioniga jne kammajaale) igatahes TEHTUD! Selles osas on vist Volvo esindus eestis haruldane, et üldse niimoodi vastu tuli. Ilma nende paberiteta oleks see auto lihtsalt põllurallikas... Kummaline on see et ark ei suvatsenud isegi mootori vahetust eraldi märkida vaid märgiti lihtsalt uus võimsus passi, noh ju siis ei olegi eriti tähelepanuväärne enam see mootori vahetus...

Esimesed 100+km edukalt läbitud. (sai ka kogetud esimest korda "kütuse otsa saamist" 100m enne tanklat, või õigemini kui pump sai korra õhku siis ta ei suutnud uuesti kohe taastuda.. pask pump tegelt).

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 09 Juul 2016, 00:50
Postitas volvo245
kaak kirjutas:Tänase seisuga on siis volvo 1800S ametlikult eesti registris.

:arrow: :-({|= :drunk:

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 09 Juul 2016, 08:23
Postitas Liiwaannus
Väärib tähistamist.

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 09 Juul 2016, 13:18
Postitas 164
kaak kirjutas:Esimesed 100+km edukalt läbitud. (sai ka kogetud esimest korda "kütuse otsa saamist" 100m enne tanklat, või õigemini kui pump sai korra õhku siis ta ei suutnud uuesti kohe taastuda.. pask pump tegelt).
Ühes või teises suunas ülevoolavaid emotsioone on vähe. :D Tulemuse analüüs sobiks ka. 8)

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 12 Juul 2016, 10:45
Postitas KriisaH
Pole sõnud sind kiitmaks, mida sa selle autoga teinud oled :)
Live pilt nähtud, katsutud ja see tulemus on olnud seda aega väärt :) Eks tööd veel jagub aga naudi seda vilja hetkel rahulikult :evil:
Kaak, sa sobid sele rooli valatult 8)
https://www.youtube.com/watch?v=4Fr2ZmjmBXw

Üks kehva pilt ka videole juurde
Pilt

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 12 Juul 2016, 10:58
Postitas Klamber
Mõnus R5 noot tuleb summutist!

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 12 Juul 2016, 22:34
Postitas kaak
Tänud Handole väga hea pildikvaliteediga video eest!

Eks see registreerimise saavutamine oli tõesti väga suur pidepunkt projekti juures, nüüd tean et võib jälle rahulikult raha edasi kulutada auto peale :lol: :lol: :lol:

Hetkel on alt ära võetud esimesed pidurikettad koos laagrirummudega, need käisid täna Tõrvandis treiali juures selleks, et saaks sobitada külge 35mm spacerid (loomulikult said siis kõik tööpinnad üles mõõdetud ja sirgeks treitud).

Kohe-kohe saab alustatud ka uue salongi sissepuhke kopsiku ehitusega, on lootust et salongi sisse kostuv müra on ka siis väiksem! Samuti alustan sumpa ringi tegemist (algselt jätsin ekslikult leevendusliku suka paigaldamata ning seepärast kangutas sumps ennast koguaeg väljalaske kolle küljest lahti.. loomulikult juhtus see lahti tulemine irooniana ARK büroos just peale registreerimiseelset ülevaatust)


Terv,
kaak

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 25 Juul 2016, 16:48
Postitas kaak
Tervist!

Vahepealsetest uudistest:

seni kuni mikidemaalt armatuuri kellad siiapoole teel olid, sai likvideeritud erinevaid õlilekkeid ja sõidumugavust häirivad elemendid:
1) tagasillas vahetatud gardaani poolne simmerling. kes seda vahetanud on siis teab et vist üks kõige halvemini eemaldatav simmer auto juures, eriti selili auto all olles..
2) mootoril kõik simmerid vahetatud uute vastu (siga kotis ostetud mootor oleks tulnud ikka juba varem ära hooldada aga noh.. mis seal ikka)
3) gardaani tugilaager vahetatud
4) spacerid esiratastele lisatud ja esimestele rattalaagritele uus laagrimääre lisatud vana möksi asemele
IMAG0018.jpg


järgmised plaanid:
EstPerformance abil värskelt saabunud armatuuri kellad tuleb paika sobitada.. Kahur Speedshop aitab hädast välja ning meisterdab uue sobivate aukudega tagaplaadi armatuuri sisse. Kellad ise:
IMAG0058.jpg

IMAG0061.jpg

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 26 Aug 2016, 09:38
Postitas kaak
Tervist!

Vahepeal on ikka progressi ka olnud! Armatuur hakkab vaikselt looma, osad kelladki on funktsioneerima hakanud (voltmeeter, temperatuur ja tahhomeeter), spidoka jaoks on vaja tagasillas differ ära vahetada et seal oleks ka loendamise võru anduri jaoks. Tagasild sai algselt Broneci abil vanema 200se oma ja sel ajastul ei olnud induktiivandurit ega aukudega võru tagasillas. Koos Torson diffriga saab ka võru sisse ehitatud, anduriga tagakaan on juba küljes ootamas! Paagi näidiku jaoks sai ebay sourcing tehtud ning kuskilt indiast võiks mõne nädala pärast jõuda ka vajalik paaki minev reostaadiga vidin.


Armatuuri tagaplaat valmistati "ringlihvimisega" roostevabale materjalile, seda siis karukeele abil (Kasutan Kahur speedshopi pilte, ehk photos from action):

Lihvimise "pea"
karukeel.jpg


Testplaadil katsetused:
testplaat.jpg


Toodang:
Dash in progress.jpg


Tagaplaat installituna:
dash ready.jpg


Veel pudinaid küljes
dash ready2.jpg


Samuti sai kässari lukustuse mehhaanika osa ka valmis! (tänaseks ka värvitud ja paigaldatud)
K2ssar.jpg


Välja sai vahetatud ka roolikarp kuna laagrikuulid mis peaksid olema ümmargused nägid välja nagu kõvasti asteroide näinud kuu ja selliseid laagreid vahetada/uusi osta ei saa (sisemine pesa, mis samuti viga saanud, on otse võllile treitud ning sarnast laagrit kasutatakse veel vaid jalgratastel lenksu mehhanismis). Alternatiivina sain paika ka plaani et koonuslaagrite paigaldamisega oleks saanud selle karbi tööle (võlli üle treimine, väljaspoole puks ja siis kalibreerseibidega pingsus paika, aga roolilati paigaldamine oleks targem variant selle leiutise asemel). Igatahes nüüd peale roolikarbi vahetust on ka autot roolida vähe inimlikum, kuigi roolikarbi ühe miinusena kerest läbi paindumist on ikka tunda omajagu.

Hetkel masin siis igapäevases kasutuses kuid ees on juba järgmised tööd vabas järjekorras:
1) Stangede vahetus/taastamine korrektsemate vastu
2) Käigukasti vahetus (avasin vahepeal käigukasti ka ja seal 5. käigu hammikud nägid päris imelikud joonelised välja, see ehk põhjustabki ebamugava urina viienda käiguga)
3) Tagasild uniballidelt polüpukside peale.. jep tagasilla häält on liiga palju kuulda.

Terv,
kaak

Re: P1800S 1969 - kaak

Postitatud: 27 Aug 2016, 08:54
Postitas 164
kaak kirjutas:
Välja sai vahetatud ka roolikarp kuna laagrikuulid mis peaksid olema ümmargused nägid välja nagu kõvasti asteroide näinud kuu ja selliseid laagreid vahetada/uusi osta ei saa (sisemine pesa, mis samuti viga saanud, on otse võllile treitud ning sarnast laagrit kasutatakse veel vaid jalgratastel lenksu mehhanismis). Alternatiivina sain paika ka plaani et koonuslaagrite paigaldamisega oleks saanud selle karbi tööle (võlli üle treimine, väljaspoole puks ja siis kalibreerseibidega pingsus paika, aga roolilati paigaldamine oleks targem variant selle leiutise asemel). Igatahes nüüd peale roolikarbi vahetust on ka autot roolida vähe inimlikum, kuigi roolikarbi ühe miinusena kerest läbi paindumist on ikka tunda omajagu.


Mis sa selle kerest läbi paindumise all mõtled?
Kas 1800'le sobivad nii amazoni kui ka 140 karbid?
Oled sa uurinud, mille roolilatt kõige paremini sobib?


kaak kirjutas:2) Käigukasti vahetus (avasin vahepeal käigukasti ka ja seal 5. käigu hammikud nägid päris imelikud joonelised välja, see ehk põhjustabki ebamugava urina viienda käiguga)
Tead sa millise ja mis läbisõiduga masinapealt see kast pärit on?