1. leht 21-st

Kalibriisi V70 diisel '97

Postitatud: 13 Okt 2013, 20:30
Postitas Mihkel.
Augusti lõpus andsin oma 200se ära ja vaatasin pisut uuemate diislite poole, valik langes jällegi Volvo kasuks, siiski tegu mugava ja turvalise autoga, mida ka tudeng ehk pidada jõuab :) Paar päeva peale müüki veeresingi juba 97 aasta V70ga Tartust Tallinna poole ilma probleemideta.

Edasi veab edukalt 300 000km sõitnud VAG'i diisel ja käike vahetab ise muretult. Suve alguses on küll jutu järgi põdraga kokku saanud, esiklaas vahetatud ning kapott mõlkis, lisaks veel pisike mõlk klaasi kohal katusel, ei midagi ületamatut! Ostes põlesid ka mootori tuli ja ABS, pigistasin silma kinni ja tingisin alla, sest mootor käitus enamvähem mõistlikult ja kõrvaga oli kuulda et süüde oli mööda. Lisaks gaasi maha lastes jäi hetkeks ka mootor värisema. Kõhu tunne aga ütles, et midagi väga keerulist olla ei saa :wink:

Esimese asjana sai siis diagnosti kaabel ostetud ja VOL-FCR käima meelitatud läpaka peal. Siis sai juba asi päris selgeks. ABS'is oli vigu ikka korralikult, sai kõik maha lastud ja alles jäi vaid vasaku esimese anduri signaal. Autodatast sai järgi uuritud, et anduri takistus õige, seega probleem kas ajus või juhtmestikus. Ega kaugelt ei pidanudki viga otsima, püstaku juures oli keegi osavnäpp juhet paiganud ja näpu vahel juhtmed kokku keeranud ning kompoti kinni teipinud. Hakkasin juhet lõikuma ja jõudsin praktiliselt ajuni välja, terve juhe oli seest oksüdeerunud. Uus juhe ja ABS'ga timm! Vahetevahel küll viskab ABS'i põlema aga kustutab ka ise ära, pole veel jõundud süveneda.

Mootoriga läks ka lihtsamalt kui ootasin. Diagnostiga sai kohe selgeks, et süüde mööda, oli see nurk sinna 10 kraadi kanti, seda ei suutnud pump ise kompenseerida ja seetõttu ka mootori tuli põles. Pingutusrullidest nii palju timmida ei saanud seega sai asi paika keeratud nuka otsast. Väga loodan, et seda nurka tahtlikult ei ole keeratud hõreda mootori ja keerulise külmkäivituse tõttu vaid ikka rihma vahetusega mööda läinud. Praegu tundub veel külmalt hästi käivituma. Kui autoga maale saan, siis peab nuka asendi ka üle kontrollima.
Pärast rohkem süvenedes mootori näitajatesse mõistsin ka et segu on väga lahja, ei suitsenud ka teine. Esimese hooga sai väga rikkaks keeratud ja mootorit käivitades viskad pöörded kohe üles ja välja suretades jäi kuhugi 3000 pöörde juurde tiksuma. Kibe-käbe sisselase lahti ja vineeritükk ette et välja sureks. Ehmatas ikka ära küll :D Hetkel näitab injection quantity 6mg, ikka ei suitse, seega võib pisut rikkamaks keerata. Enne oli vist 13mg, et väga lahja. Sellega kadus ka mootori rappumine ära tühikäigule lastes.

Selleks, et ülevaatust läbida, sai vahetatud esimesed õõtsad ja vasak sisemine rooliots. Põranda peal ei soovita sellist tööd ette võtta, kaunis tüütu. Eriti veel kui suruõhu tööriistu pole. Sellega sai esisild väga hea. Varasemalt oli keegi eemaldanud ka vasaku stabika kondi, üks munakas oli vaid alles, veider igastahes. See sai ka muidugi asendatud. Enne ülevaatust käisin ka käsipiduri üle, sest ostes ei teinud too midagi. Pisut lihvi, õli ja timmimist ning ülevaatusel viskas käsipidur lasua auto rullidelt minema. Tagurpidi liikudes muidugi käsipidur ei tee suurt midagi :lol:

Mõned päevad tagasi läksid alla ka lamellid talveks, uued Nankang SV2'd. Eks näis kuidas õigustavad end. Varem olen proovinud ja üllatunud.

Üleeile läbis ka ülevaatuse ilma ühegi probleemita. Esipidurid tuleks küll üle käia, mahtusid küll piiridesse, aga tunda on et pisut nõrgad ning viskavad ka pisut. Heitgaasi näit oli 0.8, lubatud aga 3. Järelikult võib kütet peale keerata!

Mõned nädalad tagasi sõitis üks naisterahvas esimesed paremad tuled maha mul parklas. Tuegv Rootsi raud õigustas end hästi, suuremaid kadusid polnud. Jube loll juhus oli ka, aga leidsime osapoolte kokkuleppe ja sain uued tuled ette paremale. Nüüd peaks vaid vasaku suuna vahetama ja oleks juba värske väljanägemisega nina (välja arvata kapott muidugi).

Plaanidest ja tegemistest nii palju:
    Esipidurid
    Ühe pooltelje mõlemad tolmukatted
    Originaal keskluku pult korda teha
    Kevadel uus kapott ja pisut värvitöid
    Klaasid toonida (ilmselt võtan ise selle ette)
    Kliima temperatuuri anduri häda korda

Üldjoontes olen autoga väga rahul, päris hea hinnaga saadud ka ning investeerima suurt pole pidanud midagi!

Pilt

Lähiajal ka rohkem pilte tegema.

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 12 Nov 2013, 19:27
Postitas Mihkel.
Nädalavahetus oli tegus, eemaldatud sai jahutusvedeliku leke, veovõlli kaitsekummid vahetatud, salongi pirne vahetatud.

Esimesena sai ette võetud jahutusevedeliku leke, kahtlustasin salongiradikat. Kiirelt sai see ka tõestust. Kuigi ei lekkiunud radikas ise vaid radika ja torude ühenduskoht. O-rõngastele sai silikooni pisut peale tõmmatud ja pisut tugevamalt kinni pingutatud, nüüd näib et sai hea. Vaipasid üles tõmmates selgus siis kõige kurvem asi, et kogu juhipoolne jalge alune ujus mõnusalt jahtusuvedelikust. Viskasin vaibad ja heliisolatsiooni välja ja pesin survekaga puhtaks, väga vist muud varianti polegi jahutusvedeliku eemaldamiseks kui veega läbi pestes. Nüüd on vaibad enam-vähem puhtad (pesin pimedas suht, ei näinud väga tulemust) ja salongis meldivam lõhn ka :)

Parema poole veovõlli kaitsekummid said vahetatud, nüüd saab jälle rahus magada. Ette tuleks võtta ka mingihetk vasak pool kindlasti.

Mootori poolest sai üle vaadatud nuka asend ja seda pisut korrigeeritud, ilmselt on rihma vahetusega mööda läinud. Sellest andis aimu ka pumba vale nurk. Pärast nuka paika panemist hakkasin pumpa sättima, aga oma imestuseks õnnestus see esimese korraga täpselt paika saada - timing test andis tulemuseks 0 kraadi. Pärast seda veel käisin kohalikus töökojas ja sättisin KTS'ga tühikäigu nõks madalamaks, jälle parem.

Salongis sai veel nuppude valgustused üle käidud, kõige rohkem häiris käigukangi juures tulede puudumine. Oomipoest saab neid väikseid pikkade jalgadega pirne 30 sendi eest tükk. Mõned nädalavahetused varem sai ka kelladeplokis kõik tuled põlema pandud.

Sügis-talvele vastu minnes läksid ette ka uued Boschi kojamehed, seekord ka õigete pikkustea võrreldes vanadega. Vaateväli muutus kohe suuremaks ja kojameeste tööga olen ka rahul :wink:

Varem sai vahetatud ka esimesed pidurikettad ja klotsid. Üllatusi ikka jagus seal. Ühe poole süsteem oli väga korralik. Teisel pool oli aga keegi osavnäpp kaitsekummi kunagi halvasti ilmselt peale pannud ja see oli sealt maha tulnud. Esialgu ei tundunud asi hull olevat, kolvi pressisin siisk igaks petteks välja, ja oh imet, kolvi peidetud pool oli puhta roostes ning lisaks manset ka kahe korra keeranud ennast pesas. Hetkel sai asjad paika sätitud ja puhastatud hädapäraselt. Pidurid töötavad väga hästi igastahes, kuid kiiremas korras tuleb uus kolb ja tihendikomplekt ette võtta. Pidurdades jäi siiski auto pisut jõnkustama, nüüd kahtlustan tagapidureid juba.

Enne linna sõitmist tegin ka kiire nahahoolduse ära.

Meeldiv pilt avanes klapikambrikaane alt, ootasin pisut mustemat pilti
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 12 Nov 2013, 22:25
Postitas smurf
Päris viisakas aparaat. Sellele makialusele sahtlile ajaks hea meelega näpud taha :twisted:

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 12 Nov 2013, 22:37
Postitas Leho
smurf kirjutas:Päris viisakas aparaat. Sellele makialusele sahtlile ajaks hea meelega näpud taha :twisted:



HA HA minul on veel vingem sahtel see näitab veel volte kah
Pilt

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 12 Nov 2013, 22:40
Postitas smurf
Eputrillad koos siin, mul vahivad ainult juhtmed vastu sealt koletust august :D. Ei jää minulgi see sahtel tulemata, küll ma ka siis eputada saan :D

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 12 Nov 2013, 22:45
Postitas Mihkel.
smurf kirjutas:Päris viisakas aparaat. Sellele makialusele sahtlile ajaks hea meelega näpud taha :twisted:

Ma ajaks isegi sellisele korralikule näpud taha :D Keegi on selle sahtli tagumise seina eemaldanud. Esimestel sõitudel kaotasin oma ehmatuseks rahakoti sinna taha Narniasse ära. Leidsin ka varasema müügikuulutuse, sealt oli mõista et miks - seal sahtlis on varem mingisugune raadioagregaat olnud http://img7.auto24.ee/auto24/560/775/29664775.jpg
Sealt on näha ka, et tarvis oleks armatuuri alumist osa, sest paremale poole on miskine aparaat kunagi kinnitatud.

Sisu poolest tuleks veel juhiistmeld õmblused kinni lasta oleks ka juba hea. Uksepolstritel mõtlesin lainetava naha kuidagi ka jonksu saada, ilmselt uuesti liimides. Kui ei õnnestu, siis tuleb uued uksepolstrid hankida.

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 12 Nov 2013, 23:03
Postitas smurf
Miski tehnikahuviline olnud vist eelmine omanik :D. Endalgi tahaks sisu järeleaitamist saada siit-sealt, nõme kui eelmiste kasutajate poolt nahk käest lastud ja nüüd praod sees. Olen kuulnud, et see hirmkallis naha värvimine kulub kah õige pea jälle sama targalt maha.

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 12 Nov 2013, 23:35
Postitas Volvo75
Mihkel, paistab tõesti, et su V70ne sõbrake karjub mu laos seisvate uksepolstrite, tumegraniit interjöör paneelide ja astmelaudade järgi :D

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 13 Nov 2013, 14:37
Postitas Mihkel.
Volvo75 kirjutas:Mihkel, paistab tõesti, et su V70ne sõbrake karjub mu laos seisvate uksepolstrite, tumegraniit interjöör paneelide ja astmelaudade järgi :D

Aiaii, aga vaene tudeng peab hoolikalt mõtlema kuhu siin raha ikka paigutada saab :D Aga võtan arvesse.

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 13 Nov 2013, 17:24
Postitas Tanel
smurf kirjutas:Päris viisakas aparaat. Sellele makialusele sahtlile ajaks hea meelega näpud taha :twisted:

Mul on neid vb 2tk kuskil vedelemas. Pean väheke tuuseldama

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 15 Dets 2013, 18:39
Postitas maarjo

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 16 Dets 2013, 14:20
Postitas Mihkel.
maarjo kirjutas:Kohtumine põdraga läks suht õnnelikult :D
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 1301_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 6739_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Hehee, päris sellist pildimaterjali poleks osanud oodatagi :D Aga see annab ikka kinnitust, et laks oli päris õnnelik, sest muid suuri peidetud kahjustusi ninas pole mida algul kartsin. Kuidas siis nii hästi üldse läks?

Mingiaeg lõin oma rahakoti himruatmiseks veel väikse to-do-listi kokku

*lamerihma pingutusrull 80€ TEHTUD
*termostaat 15€ TEHTUD
*õhufilter 10€ TEHTUD
*tagaluugi amodid 40€ TEHTUD
*kütusefilter 15€ TEHTUD
*akende lüliti 32€ TEHTUD
*taga pidurikettad 40€
*tagapiduriklots 16€
*esimese piduri kolb ja tihendid 16€ TEHTUD


Muudest tegemistest veel oleks vaja teha

*katalüsaator vahelt ära TEHTUD
*pumba kaane puhastus TEHTUD
*paagi võtturi puhastus ja leke TEHTUD
*pihustid TEHTUD

Hetkel seisab auto maal, liiklen ühistranspordiga ja säästan finantsi :D Tegelikult sai ka auto viimane kord maal üsnagi laiali võetud. Häirima hakaks jubedalt armatuuri nagisemine. Mõeldud tehtud, kiskusin armatuuri välja, kuskil tund läks aega ja üllatavalt lihtne oli. Armatuuri tulemüüri kinnitused olid katki, neljast 2 või 3 siis.

Rooli maha võttes lõi pirnike põlema ja mõtlesin välja milles SRS'i viga võib olla (pirn on välja võetud armatuurist). Diagnost annab juhi turvapadja vea, low capacitance, viitab kas lahtisele ühendusele kuskil või lühisele, võimalus et viga muidugi ka turvapadjas. Kuna üks plastikkõrv on turvapadja lindil (clock ring) viga saanud, siis keegi on seal juba kallal käinud. Kui uuesti maale saab, siis hakkan seda linti uurima, kas viga on tolles. Sellised asjad võiks ikak toimivad olla, et poleks halbu üllatusi.

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 16 Dets 2013, 18:06
Postitas Volvo75
Pean endal ka selle SRS tule ära nullima. Juhiistme turvavöö vastusel pole juhet taga...süsteem toimib, aga endal nõme, nagu Leedust tulnud kärakas kogu aeg jalge all.

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 16 Dets 2013, 19:02
Postitas Mario_L
vaatan, et see katalüüsi eemaldamine suht popp asi. annab siis tõesti nii palju minekus tunda pärast? :P

Re: Mihkli V70 diisel '97

Postitatud: 16 Dets 2013, 21:15
Postitas maarjo
Laksuga vedas jah kuna kiirus oli väike :D