Edasi veab edukalt 300 000km sõitnud VAG'i diisel ja käike vahetab ise muretult. Suve alguses on küll jutu järgi põdraga kokku saanud, esiklaas vahetatud ning kapott mõlkis, lisaks veel pisike mõlk klaasi kohal katusel, ei midagi ületamatut! Ostes põlesid ka mootori tuli ja ABS, pigistasin silma kinni ja tingisin alla, sest mootor käitus enamvähem mõistlikult ja kõrvaga oli kuulda et süüde oli mööda. Lisaks gaasi maha lastes jäi hetkeks ka mootor värisema. Kõhu tunne aga ütles, et midagi väga keerulist olla ei saa
Esimese asjana sai siis diagnosti kaabel ostetud ja VOL-FCR käima meelitatud läpaka peal. Siis sai juba asi päris selgeks. ABS'is oli vigu ikka korralikult, sai kõik maha lastud ja alles jäi vaid vasaku esimese anduri signaal. Autodatast sai järgi uuritud, et anduri takistus õige, seega probleem kas ajus või juhtmestikus. Ega kaugelt ei pidanudki viga otsima, püstaku juures oli keegi osavnäpp juhet paiganud ja näpu vahel juhtmed kokku keeranud ning kompoti kinni teipinud. Hakkasin juhet lõikuma ja jõudsin praktiliselt ajuni välja, terve juhe oli seest oksüdeerunud. Uus juhe ja ABS'ga timm! Vahetevahel küll viskab ABS'i põlema aga kustutab ka ise ära, pole veel jõundud süveneda.
Mootoriga läks ka lihtsamalt kui ootasin. Diagnostiga sai kohe selgeks, et süüde mööda, oli see nurk sinna 10 kraadi kanti, seda ei suutnud pump ise kompenseerida ja seetõttu ka mootori tuli põles. Pingutusrullidest nii palju timmida ei saanud seega sai asi paika keeratud nuka otsast. Väga loodan, et seda nurka tahtlikult ei ole keeratud hõreda mootori ja keerulise külmkäivituse tõttu vaid ikka rihma vahetusega mööda läinud. Praegu tundub veel külmalt hästi käivituma. Kui autoga maale saan, siis peab nuka asendi ka üle kontrollima.
Pärast rohkem süvenedes mootori näitajatesse mõistsin ka et segu on väga lahja, ei suitsenud ka teine. Esimese hooga sai väga rikkaks keeratud ja mootorit käivitades viskad pöörded kohe üles ja välja suretades jäi kuhugi 3000 pöörde juurde tiksuma. Kibe-käbe sisselase lahti ja vineeritükk ette et välja sureks. Ehmatas ikka ära küll Hetkel näitab injection quantity 6mg, ikka ei suitse, seega võib pisut rikkamaks keerata. Enne oli vist 13mg, et väga lahja. Sellega kadus ka mootori rappumine ära tühikäigule lastes.
Selleks, et ülevaatust läbida, sai vahetatud esimesed õõtsad ja vasak sisemine rooliots. Põranda peal ei soovita sellist tööd ette võtta, kaunis tüütu. Eriti veel kui suruõhu tööriistu pole. Sellega sai esisild väga hea. Varasemalt oli keegi eemaldanud ka vasaku stabika kondi, üks munakas oli vaid alles, veider igastahes. See sai ka muidugi asendatud. Enne ülevaatust käisin ka käsipiduri üle, sest ostes ei teinud too midagi. Pisut lihvi, õli ja timmimist ning ülevaatusel viskas käsipidur lasua auto rullidelt minema. Tagurpidi liikudes muidugi käsipidur ei tee suurt midagi
Mõned päevad tagasi läksid alla ka lamellid talveks, uued Nankang SV2'd. Eks näis kuidas õigustavad end. Varem olen proovinud ja üllatunud.
Üleeile läbis ka ülevaatuse ilma ühegi probleemita. Esipidurid tuleks küll üle käia, mahtusid küll piiridesse, aga tunda on et pisut nõrgad ning viskavad ka pisut. Heitgaasi näit oli 0.8, lubatud aga 3. Järelikult võib kütet peale keerata!
Mõned nädalad tagasi sõitis üks naisterahvas esimesed paremad tuled maha mul parklas. Tuegv Rootsi raud õigustas end hästi, suuremaid kadusid polnud. Jube loll juhus oli ka, aga leidsime osapoolte kokkuleppe ja sain uued tuled ette paremale. Nüüd peaks vaid vasaku suuna vahetama ja oleks juba värske väljanägemisega nina (välja arvata kapott muidugi).
Plaanidest ja tegemistest nii palju:
- Esipidurid
Ühe pooltelje mõlemad tolmukatted
Originaal keskluku pult korda teha
Kevadel uus kapott ja pisut värvitöid
Klaasid toonida (ilmselt võtan ise selle ette)
Kliima temperatuuri anduri häda korda
Üldjoontes olen autoga väga rahul, päris hea hinnaga saadud ka ning investeerima suurt pole pidanud midagi!
Lähiajal ka rohkem pilte tegema.