Priidu Volvo V70 2,4 103kw`99
Postitatud: 04 Sept 2013, 14:11
Tervitused esmalt siinsele foorumile.
Peale pikka järelemõtlemist ja internetis veedetud tunde sai selline auto omale projektika kõrvale igapäevaseks liikuriks võetud. Rahaga polnud priisata kuid nõudmised olid kõrged nagu tüüpilisel autoostjal tavaks Kindlaks nõudmiseks oli universaalkere või vähemalt luukpära. Lisaks pidi auto olema talutavas tehnilises korras, et ei peaks kohe ulme remonti tegema hakkama, omama mõningast välimust ning olema ka salongi poolelt vastuvõetav. Peale pikka vaagimist jäigi 850 järglane sõelale. Viimast küll kiideti kui igati töökindlat sõiduvahendit, kuid minu jaoks oli ta nii seest kui väljast liiga kandiline. Eelistasin kõnealust isendit kuna tal peaks 850 veel palju ühist olema, kuid nii seest kui väljast on juba hoopis teine tubakas. Et rahasumma "jalaga uksi lahti taguda" ei võimaldanud välistasin kohe diislid, turbod ja automaatkastid ning eelistasin enda arvates lollikindlamat varianti: vabalthingav R5 2,4 103kw koosluses vana hea käsikastiga. Ühte sellist Pärnus müüdigi ja kuna tõsiseltvõetavad alternatiivid puudusid, saigi seda vaatama sõidetud. ARKi ees kangutasime seda kaks tundi kuniks see asutus selleks päevaks uksed kinni pani Käisime ka tehnilises kontrollis kus heitegaasid väga heaks tunnistati. Oli näha, et hiljuti olid vahetatud esimesed kettad ja klotsid, ning esisillas oli uusi pulkasid. Omaniku sõnul oli mingi aeg ära vahetatud ka roolilatt, igatahes lõtkusid ja lekkeid sealt ei olnud. Pooltelgede katted olid terved. Veermik oli vaikne, kuid silma hakkasid Volvo kirjadega tagumised amordid millede alumised puksid olid pragunenud. Ilmselt olid need veel originaalid ja vasak tagumine oli stendi graafika järgi ka suht läbi. Kuna auto oli juba mõni aeg seisnud oli käsipiduri poolte erinevus päris suur ning vasak tagumine sõidupidur sootuks kinni. Väljalase oli terve. Mootorist tuvastasime altpoolt mõned õlilekked, kuid rihmad olla 30tuhat km tagasi vahetatud. Mootori õli suht uues, filtrid- küünlad samuti vahetatud. Rehvid sõidavad talveni vabalt ära.
Tehnilisest poolest pilt enam vähem selge vaatasime välimust. Rooste koopaservadest ja põhjaalt puudus, kuid ühe kolde leidsime tagaluugilt numbri äärest. Polegi paha auto kohta mis juba 2007a maist on Eesti teedel vuranud. Kripse- krapse ja väikseid mõlgikesi muidugi oli, kuid need ei sega sõitmist. All on ka mingisugused 15" kuue kodaraga Volvo valuveljed. Tuled-klaasid oli terved.
Varustuse poolest:
- 4* el. aken ja peeglid;
- kahe tsooniline kliima;
- autopiloot;
- kompuuter;
- peeglite ja tagaklaasi soojendus;
- rooli reguleerimine sisse-välja üles-alla;
- nahkkattega rool;
- topsihoidikud keskkonsoolis;
- valgustitega päikesesirmid;
- orig. makk SC-805;
- 8x kõlarid;
- keskkonsoolis ja kindalaekal puitdekoor;
- dead lock.
jne. võib olla on veel midagi mis kohe meelde ei tule.
Hiljem lisatud:
- pruun nahksisu;
- eesmised udutuled;
- pakiruumi ruloo;
- tagumised porilapakad.
Salong on tume plüüssisu, kuid parem terve "kaltsusisu" kui käest lastud nahk, mis reaalselt enam mingit väärtust ei oma.
Kokkuvõttes oli üldmulje selline- tehniliselt autoga midagi tehtud oli, kuid peamiselt tarbitud. Seest aga parajalt tolmune-zitane, väljast üsna kriimu kraamu ja lisaks palju igast pisivigu mis häirisid. Peale pikka mõttepausi tingisime hinna 1500 Euroni ja ostsime Volli siiski ära- selle hinna eest tundus autot küll olema. Nüüd olengi juba 6 päeva Rootsi rauda omanud.
Kuna samal päeval suurt midagi enam teha ei jõudnud, haarasin järgmisel päeval kohe Volvol sarvist. Alustuseks sai tund aega põrandat ja matte puhastatud, ei kujuta millal seda viimati tehti. Ühtlasi käisin tolmuimejaga istmed üle. Need toimingud tehtud võis juba autosse istuda.
Seejärel sai tehtud täis-clean alustades armatuurist ja lõpetades varuratta pesaga. Rool oli vahva- nahkkattel oli poole mm kiht mingit ollust, mis juba kohati pragunes. Omaniku sõnul oli rool selline juba tema kätte jõudes a la nahk on mõnest kohast natuke sulanud (?) . Tegelikult oli seal peal selge roppus. Peale 1,5h pesemist ja möllamist tuli nahk nähtavale. Suht kulunud küll, kuid vähemalt ei määri enam sõites käsi. Siiski lükkasin veel nahakreemi hiljem selga- ehk päästab midagigi.
Kiirkorras tuli kõik 3 klaasipuhastit uued osta. Vanad ei pühkinud enam midagi, pigem oleksid klaasipinda rikkunud.
Millegi pärast ei töötanud pakiruumi valgusti. Lähemalt uurides selgus, et pirn on pesast välja kukkunud või põrunud, pirn ise oli terve. Puhastasin valgusti seestpoolt ära, painutasin klemme natuke rohkem kokku, paigaldasin pirni ja asi töötas.
Tagaluuki avades jäid silma numbrituled, mis olid seestpoolt suht rokased. Mõistagi nad ka suurt midagi ei valgustanud. Võtsin tuled lahti, puhastasin pesad ja klaasid, viimased said ka ära poleeritud. Panin kokku tagasi ja hoopis teine asi.
Autot lähemalt uurides oli näha palju väikseid puune plekke. Neid oli üle kogu auto kuni uste käepidemeteni. Selge, pigi oli üle aasta maha võtmata, aga võib olla tehti seda alles enne müüki. Ega midagi- tuli kogu auto lihvpastaga üle käia ehk tegin käsitsi algelise poleerimise. Selle töö käigus eemaldasin ka palju pindmisi kriime. Välimus paranes selle läbi tunduvalt.
Pigist rääkides oli väljalasketoru kroomitud otsik kah paras kärakas. Pool tundi vahendiga leotamist ja natuke lihvpastaga tööd ning kroom kiiskab jälle
Ka usteavad ja -ääred tuli leotusvahendiga üle käia.
Ostsin ette uue numbrialuse (vana oli ühest äärest ribadeks) ja koputasin paarist kohast numbri sirgemaks.
Põrandamatid said küll liivast-tolmust puhtaks, kuid jäid plekiliseks. Kuna salongi pool juba enam vähem looma hakkas, viisin eile põrandamatid keemilisse. Homme läheb auto poleerimisse kus tehakse ära katus, kapott ja stangede ülemised ääred ning hiljem vahatatakse- need on hetkel kõige hullemad. Siis peaks välimus algmaterjaliga võrreldes juba päris hea olema.
Veljed olid samuti mingi ködiga koos mille peale pigileotusvahend käed üles tõstis. Samas kohas lasen teha velgedele happepesu, hetkel pole neil mingit ilu. Tõenäoliselt tuleb veljed hiljem samuti lihvpastaga üle teha.
Tehnilise poole pealt oli selge, et auto vajab uusi tagumisi amorte. Taga sõites oli hästi näha kuidas vasak alumine vedrukandmik pidevas vibratsioonis oli. Parem oli seevastu kenasti paigal. > amordid tellimisse, valisin Bilstein B4`de kasuks.
Kuna vasak tagumine sõidupidur oli kinni ja käsipiduri effektiivsus samuti niru said tellitud ka uued tagumised kettad, klotsid ning käsipiduriklotsid + läheb sisse uus piduriõli. Vastu talve ei tee vast paha .
Ostule järgmistel päevadel selgus, et külmalt lülituvad esimene ja tagumine käik raskelt. Teistega pole probleemi ja kui õli on soojaks sõidetud, lülituvad kõik käigud normaalselt. Proovime täna kas täissünteetiline kastiõli parandab asja.
Kui need asjad tehtud tunduks tehniline pool enam-vähem korras olema. Enne talve peaks kindluse mõttes mootoriõli ära vahetama, kuigi see on hetkel veel üsna puhas. Omaniku sõnul 5000km tagasi vahetatud, iseasi mis õli seal sees on... Läbisõitu näitab hetkel 208tuhat km kuid tundub, et õli ei võta. Pärnu mnt. andsime lühikest aega ka korralikult minna ja ega tagant tossu ei visanud küll. Äkki on odo näit isegi õige Ressursi poolest peaks see mootor ju 400tuhande kanti vabalt sõitma kui õli arvelt kokku ei hoia .
Muudest vigadest häirivad murdunud juhipoolse esimese el. akna nupp. Juba enne ostu lugesin sellest tüüpveast. Tuleb ilmselt uus kasutatud lülititeplokk siiski osta > Olemas
Makk ei mängi CD`d. Peab uurima milles viga. Paigaldatud on eraldi kõvakettaga MP3 mängija, kuid omal ajal nii popp makk võiks ju siiski plaati ka mängida. (välja vahetatud)
Kelladeplokis paar pirni läbi. Pole veel jõudnud ära vahetada. Otsides infot kuidas kelladeploki maha saab, selgus et pool armatuurlauda tuleb laiali lammutada. Suht haige nii lihtsa töö pärast > Tehtud
Seest päris mitmed plastikud puruks või kulunud kuid need on lihtsalt asendatavad > Olemas
Esistangelt puuduvad äärmised stangevõred > Olemas
Kundepoolse esiukse polster on osaliselt liimist lahti tulnud ja keskmise osa kattematerjal on alumisest nurgast lahti. Nii palju kui ma Volvode müügikuulutusi lappasin, jäi see üsna paljudel silma. Tõenäoliselt on tegu kunstmaterjaliga ja/või kehva liimiga. Vast on parem kui autot päikese käes praadida ei lase (olemas)
Ongi vist kõik hetkel. Kui miskit toimub, siis kriban. Pilte pole kuna minu tagasihoidlikul hinnangul ei ole veel midagi pildistada. Ehk tuleval nädalal teeb paar klõpsu.
Peale pikka järelemõtlemist ja internetis veedetud tunde sai selline auto omale projektika kõrvale igapäevaseks liikuriks võetud. Rahaga polnud priisata kuid nõudmised olid kõrged nagu tüüpilisel autoostjal tavaks Kindlaks nõudmiseks oli universaalkere või vähemalt luukpära. Lisaks pidi auto olema talutavas tehnilises korras, et ei peaks kohe ulme remonti tegema hakkama, omama mõningast välimust ning olema ka salongi poolelt vastuvõetav. Peale pikka vaagimist jäigi 850 järglane sõelale. Viimast küll kiideti kui igati töökindlat sõiduvahendit, kuid minu jaoks oli ta nii seest kui väljast liiga kandiline. Eelistasin kõnealust isendit kuna tal peaks 850 veel palju ühist olema, kuid nii seest kui väljast on juba hoopis teine tubakas. Et rahasumma "jalaga uksi lahti taguda" ei võimaldanud välistasin kohe diislid, turbod ja automaatkastid ning eelistasin enda arvates lollikindlamat varianti: vabalthingav R5 2,4 103kw koosluses vana hea käsikastiga. Ühte sellist Pärnus müüdigi ja kuna tõsiseltvõetavad alternatiivid puudusid, saigi seda vaatama sõidetud. ARKi ees kangutasime seda kaks tundi kuniks see asutus selleks päevaks uksed kinni pani Käisime ka tehnilises kontrollis kus heitegaasid väga heaks tunnistati. Oli näha, et hiljuti olid vahetatud esimesed kettad ja klotsid, ning esisillas oli uusi pulkasid. Omaniku sõnul oli mingi aeg ära vahetatud ka roolilatt, igatahes lõtkusid ja lekkeid sealt ei olnud. Pooltelgede katted olid terved. Veermik oli vaikne, kuid silma hakkasid Volvo kirjadega tagumised amordid millede alumised puksid olid pragunenud. Ilmselt olid need veel originaalid ja vasak tagumine oli stendi graafika järgi ka suht läbi. Kuna auto oli juba mõni aeg seisnud oli käsipiduri poolte erinevus päris suur ning vasak tagumine sõidupidur sootuks kinni. Väljalase oli terve. Mootorist tuvastasime altpoolt mõned õlilekked, kuid rihmad olla 30tuhat km tagasi vahetatud. Mootori õli suht uues, filtrid- küünlad samuti vahetatud. Rehvid sõidavad talveni vabalt ära.
Tehnilisest poolest pilt enam vähem selge vaatasime välimust. Rooste koopaservadest ja põhjaalt puudus, kuid ühe kolde leidsime tagaluugilt numbri äärest. Polegi paha auto kohta mis juba 2007a maist on Eesti teedel vuranud. Kripse- krapse ja väikseid mõlgikesi muidugi oli, kuid need ei sega sõitmist. All on ka mingisugused 15" kuue kodaraga Volvo valuveljed. Tuled-klaasid oli terved.
Varustuse poolest:
- 4* el. aken ja peeglid;
- kahe tsooniline kliima;
- autopiloot;
- kompuuter;
- peeglite ja tagaklaasi soojendus;
- rooli reguleerimine sisse-välja üles-alla;
- nahkkattega rool;
- topsihoidikud keskkonsoolis;
- valgustitega päikesesirmid;
- orig. makk SC-805;
- 8x kõlarid;
- keskkonsoolis ja kindalaekal puitdekoor;
- dead lock.
jne. võib olla on veel midagi mis kohe meelde ei tule.
Hiljem lisatud:
- pruun nahksisu;
- eesmised udutuled;
- pakiruumi ruloo;
- tagumised porilapakad.
Salong on tume plüüssisu, kuid parem terve "kaltsusisu" kui käest lastud nahk, mis reaalselt enam mingit väärtust ei oma.
Kokkuvõttes oli üldmulje selline- tehniliselt autoga midagi tehtud oli, kuid peamiselt tarbitud. Seest aga parajalt tolmune-zitane, väljast üsna kriimu kraamu ja lisaks palju igast pisivigu mis häirisid. Peale pikka mõttepausi tingisime hinna 1500 Euroni ja ostsime Volli siiski ära- selle hinna eest tundus autot küll olema. Nüüd olengi juba 6 päeva Rootsi rauda omanud.
Kuna samal päeval suurt midagi enam teha ei jõudnud, haarasin järgmisel päeval kohe Volvol sarvist. Alustuseks sai tund aega põrandat ja matte puhastatud, ei kujuta millal seda viimati tehti. Ühtlasi käisin tolmuimejaga istmed üle. Need toimingud tehtud võis juba autosse istuda.
Seejärel sai tehtud täis-clean alustades armatuurist ja lõpetades varuratta pesaga. Rool oli vahva- nahkkattel oli poole mm kiht mingit ollust, mis juba kohati pragunes. Omaniku sõnul oli rool selline juba tema kätte jõudes a la nahk on mõnest kohast natuke sulanud (?) . Tegelikult oli seal peal selge roppus. Peale 1,5h pesemist ja möllamist tuli nahk nähtavale. Suht kulunud küll, kuid vähemalt ei määri enam sõites käsi. Siiski lükkasin veel nahakreemi hiljem selga- ehk päästab midagigi.
Kiirkorras tuli kõik 3 klaasipuhastit uued osta. Vanad ei pühkinud enam midagi, pigem oleksid klaasipinda rikkunud.
Millegi pärast ei töötanud pakiruumi valgusti. Lähemalt uurides selgus, et pirn on pesast välja kukkunud või põrunud, pirn ise oli terve. Puhastasin valgusti seestpoolt ära, painutasin klemme natuke rohkem kokku, paigaldasin pirni ja asi töötas.
Tagaluuki avades jäid silma numbrituled, mis olid seestpoolt suht rokased. Mõistagi nad ka suurt midagi ei valgustanud. Võtsin tuled lahti, puhastasin pesad ja klaasid, viimased said ka ära poleeritud. Panin kokku tagasi ja hoopis teine asi.
Autot lähemalt uurides oli näha palju väikseid puune plekke. Neid oli üle kogu auto kuni uste käepidemeteni. Selge, pigi oli üle aasta maha võtmata, aga võib olla tehti seda alles enne müüki. Ega midagi- tuli kogu auto lihvpastaga üle käia ehk tegin käsitsi algelise poleerimise. Selle töö käigus eemaldasin ka palju pindmisi kriime. Välimus paranes selle läbi tunduvalt.
Pigist rääkides oli väljalasketoru kroomitud otsik kah paras kärakas. Pool tundi vahendiga leotamist ja natuke lihvpastaga tööd ning kroom kiiskab jälle
Ka usteavad ja -ääred tuli leotusvahendiga üle käia.
Ostsin ette uue numbrialuse (vana oli ühest äärest ribadeks) ja koputasin paarist kohast numbri sirgemaks.
Põrandamatid said küll liivast-tolmust puhtaks, kuid jäid plekiliseks. Kuna salongi pool juba enam vähem looma hakkas, viisin eile põrandamatid keemilisse. Homme läheb auto poleerimisse kus tehakse ära katus, kapott ja stangede ülemised ääred ning hiljem vahatatakse- need on hetkel kõige hullemad. Siis peaks välimus algmaterjaliga võrreldes juba päris hea olema.
Veljed olid samuti mingi ködiga koos mille peale pigileotusvahend käed üles tõstis. Samas kohas lasen teha velgedele happepesu, hetkel pole neil mingit ilu. Tõenäoliselt tuleb veljed hiljem samuti lihvpastaga üle teha.
Tehnilise poole pealt oli selge, et auto vajab uusi tagumisi amorte. Taga sõites oli hästi näha kuidas vasak alumine vedrukandmik pidevas vibratsioonis oli. Parem oli seevastu kenasti paigal. > amordid tellimisse, valisin Bilstein B4`de kasuks.
Kuna vasak tagumine sõidupidur oli kinni ja käsipiduri effektiivsus samuti niru said tellitud ka uued tagumised kettad, klotsid ning käsipiduriklotsid + läheb sisse uus piduriõli. Vastu talve ei tee vast paha .
Ostule järgmistel päevadel selgus, et külmalt lülituvad esimene ja tagumine käik raskelt. Teistega pole probleemi ja kui õli on soojaks sõidetud, lülituvad kõik käigud normaalselt. Proovime täna kas täissünteetiline kastiõli parandab asja.
Kui need asjad tehtud tunduks tehniline pool enam-vähem korras olema. Enne talve peaks kindluse mõttes mootoriõli ära vahetama, kuigi see on hetkel veel üsna puhas. Omaniku sõnul 5000km tagasi vahetatud, iseasi mis õli seal sees on... Läbisõitu näitab hetkel 208tuhat km kuid tundub, et õli ei võta. Pärnu mnt. andsime lühikest aega ka korralikult minna ja ega tagant tossu ei visanud küll. Äkki on odo näit isegi õige Ressursi poolest peaks see mootor ju 400tuhande kanti vabalt sõitma kui õli arvelt kokku ei hoia .
Muudest vigadest häirivad murdunud juhipoolse esimese el. akna nupp. Juba enne ostu lugesin sellest tüüpveast. Tuleb ilmselt uus kasutatud lülititeplokk siiski osta > Olemas
Makk ei mängi CD`d. Peab uurima milles viga. Paigaldatud on eraldi kõvakettaga MP3 mängija, kuid omal ajal nii popp makk võiks ju siiski plaati ka mängida. (välja vahetatud)
Kelladeplokis paar pirni läbi. Pole veel jõudnud ära vahetada. Otsides infot kuidas kelladeploki maha saab, selgus et pool armatuurlauda tuleb laiali lammutada. Suht haige nii lihtsa töö pärast > Tehtud
Seest päris mitmed plastikud puruks või kulunud kuid need on lihtsalt asendatavad > Olemas
Esistangelt puuduvad äärmised stangevõred > Olemas
Kundepoolse esiukse polster on osaliselt liimist lahti tulnud ja keskmise osa kattematerjal on alumisest nurgast lahti. Nii palju kui ma Volvode müügikuulutusi lappasin, jäi see üsna paljudel silma. Tõenäoliselt on tegu kunstmaterjaliga ja/või kehva liimiga. Vast on parem kui autot päikese käes praadida ei lase (olemas)
Ongi vist kõik hetkel. Kui miskit toimub, siis kriban. Pilte pole kuna minu tagasihoidlikul hinnangul ei ole veel midagi pildistada. Ehk tuleval nädalal teeb paar klõpsu.