ddig 945 Polar ´96

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 14 Apr 2014, 11:48

Kunagi oli juttu, et mis turbo see olla võiks ning kuna nüüd oleks vaja kusagilt turbole uus õli tagasivoolutoru leida, siis oleks vaja järele uurida aga ma ei oska birkal leiduvate numbritega suurt midagi peale hakata.

Pilt

Pilt

Oskab keegi mingit nimelaiendit sellele vurrile pakkuda?

Õlitoru võib muidugi samuti pakkuda :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas kirsipuu » 14 Apr 2014, 14:55


ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 14 Apr 2014, 15:02

Et siis esialgne spekulatsioon oli päris täpne ja rariteetid ongi mind avastanud.

Esimese hooga paistab, et see õlitoru tuleb ise teha (lasta), sest Autoviva´st öeldi, et Garrett´ile ei saa enam tellida.

Praegu on sita ja tatiga lapitud ning sellisega ei tahaks laupäeval kiirete autode kõrval häbisse jääda :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 17 Apr 2014, 22:51

Jõujaamas tehti uus õlitoru ning teadmatusse/püüdmatusse kadunud rõhuregulaatori leidsin ka üles.

Nüüd siis vaja eesootavaks laupäevaks nii palju peale keerata kui kannatab ja läbi kiivri mootorit kuulma õppida :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 21 Apr 2014, 21:40

Viimasel laupäeval käisin autoga esimest korda elus kiirendusvõistlusel.
Peamine põhjus oli see, et tahtsin lihtsalt ära proovida võistlusolukorras startimise aga eks oli ka huvitav teada, milleks turbokaubik võimeline on.

Turborõhu seadistasin ca 0,9 baari peale ning tegin vaid ühe sõidu. Oleks väiksem järjekord olnud oleks ilmselt kõrgema rõhuga veel proovinud :)
Reaktsiooniaeg 0,09s
200m 10,0s@114,6km/h
ET 15,5s@141,5km/h

Startisin ca 4000rpm ja esimesega lasin natuke liiga palju rattad ringi (suitsupilveke oli seeeest ilus) aga teisega juba vedas normaalselt. Üldiselt jäin siiski oma stardi ja käiguvahetustega väga rahule ning sisuliselt stock pereauto kohta päris rahuldav tulemus.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 27 Apr 2014, 23:08

Veidi unise operaatori poolt tehtud klipike ka :)

http://www.youtube.com/watch?v=fibXQ77hEEo&feature=youtu.be
Viimati muutis ddig, 20 Mär 2015, 10:41, muudetud 1 kord kokku.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 06 Sept 2014, 18:33

Peale kiirendamist linna tagasi jõudes läks sisselaskekollektori alt salongiradikasse minev lõdvik katki. Lõikasin lühemaks ja panin tagasi. Ilmselt jäi pingesse, sest järgmisena läks salongi soojakraan katki :).
Tellisin IA´st uued lõdvikud mootori ja salongi vahele ning doonori pealt sain "uue" kraani.

Kuna väntvõlli esimene simmer lekkis ja JõuJaam ootas, siis lasin uued lõdvikud ka seal paigaldada. Nagu tavaliselt võttis iga asi natuke rohkem aega kui alguses oleks arvanud ning mingi hetk meenus ka, et sidur kippus viimasel ajal libisema. Kahemassiline hooratas käis juba ammu närvidele, sest turborõhu tõstmisest oli tal oma arvamus.
Tänaseks kahemassiline hooratas riiulisse rännanud ning asemele sai ühemassiline koos diisli sidurikomplektiga. Sachs´i enam tellida ei saanud, küll aga sai tellida Luk´i komplekti. Luk´i karbist tulid välja Sachs´i kirjadega tükid :)

Tööde käigus vahetati ka karteripõhja tihend ning kuna haagisekonksuga autosid on mitu siginenud, siis lasin sellelt alt ära võtta. Ikka et kiirem ja kergem oleks :mrgreen:
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 14 Sept 2014, 22:50

Eluolulistest asjadest jäi mainimata, et kasinusearmastajast itaallane on nüüd saanud omale ka välistemperatuuri näidiku. Ei tea kas mingi agregaat kasutab sama andurit aga igal juhul oli andur ja juhtmestik kõik olemas ning piisas vaid näidiku lisamisest kellade plokile.

Uus sidur teeb veits tsirkust. Alguses mõtlesin, et olen ise liialt erutunud ning kiirstardis kipun sidurit libistama aga hoopiskist sidurimehhanism ise tagastub teosammul ning enne gaasi põhja surumist tuleb pedaal ära oodata :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 22 Veebr 2015, 15:03

Siduriprobleemid said kunagi ammu lahendatud ning üldiselt kõik töötab hästi.

Ei tea kas olen mingi radikaneeduse endale ligi tõmmanud aga taaskord hakkas ka sellel autol salongiradikas lekkima ning see tuli vahetada. Peale vahetamist teostatud survetest pani jahutusradika kenasti suure suuga naeratama. Õnneks oli puruvanakesele peale avariid ostetud orig.radikas riiulist kohe võtta ja vahetatud sai seegi. Nüüd tuleb veel armatuurialune juhtmestik üle kontrollida, sest praegu ei tööta parempoolse tagumise ukse kõlar ja keskluku "mootor", parempoolsete uste avamine ei süüta laevalgustit ja äsjane ülevaatusel käik paljastas, et pidurituled ka ei tööta :mrgreen:

Mingil põhjusel ei saada Volvode sildasid kunagi mõistlikult reguleeritud ja peale mingeid liigendivahetusi tehtud reguleeringust jäi auto paremale kiskuma. Sel nädalal käisin IA-s sillastendis ning tundub, et nüüd sai hea.

Ülevaatusel oli meeles ka mõõtmisleht kaasa küsida ning veidi üllatav oli kaalumistulemus 808/735. Üllatav on see ennekõike seetõttu, et kolmeliitrise mootoriga V90-l on sildade kaaluvahe oluliselt väiksem ja 945-l on hetkel ka konditsioneeri pump maha võetud.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 20 Mär 2015, 16:58

Elektrianomaaliate põhjuseks osutusid ootuspäraselt kaks lahtist pistikut armatuuri all. Ilmselt võib selle kirjutada öötöö kraesse, sest salongiradika vahetus lõppes millalgi peale südaööd :)

Selleks suveks sai tööloom omale uued ketsid koos uute sokkidega. Sportlikest huvidest lähtuvalt panin sentimeeter laiema rehvi. Mudel jäi sama - Gislaved UltraSpeed. Viimased on osutunud väga hea pidamisega, vaikseteks ja mugavateks rehvideks.

Pilt

Eks Avalaksul ole näha kas lisasentimeetrist ka tolku on ...
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 28 Apr 2015, 23:07

Avalaksul käik oli selline fifty-sixty värk taaskord.

Rõhk sai keeratud peaaegu kelladepaneelil oleva tehaseskaala põhja ning stardis võtsin veidi rahulikumalt. Saingi suhetliselt hästi liikuma kuid ei tea kas külm ilm mõjutas aga pidamine oli kehv. Stardis võttis difri kenasti lukku ning "paigalthüpe" oli normaalne, kuid pidin peale esimesi meetreid korra gaasi tagasi laskma, sest boostiga võttis ratta liiga palju ringi ja saba tahtis ujuma minna. Kõrvalreal ReaalnePatsaan oli pidamise leidmisega vist puhta hädas.

Minu tulemus on sisuliselt sama mis eelmine aasta. 200m kiirus on ühe ühiku võrra parem ja lõppkiirus kahe võrra. Eks tuleb selle üle rõõmu tunda. ET jäi täpselt samaks.

Tahtsin ka teisele sõidule minna ja olin juba paari auto kaugusel lineupist kui kulupõlengu tõttu võistlus peatati. Nälg sundis Haapsallu jahile minema ning kui tagasi jõudisn sain kasutaja Klamber käest teise kiivri laenata (laps tahtis kaasa sõita) kuid siis pandi start nina eest kinni. Ajee.


Tänud ReaalnePatsaanile toreda sõidu eest ja Klamberile kiivriabi eest!
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 02 Aug 2015, 23:45

Kevadel ärisin tagasi kunagi maha müüdud Hydra´d ning tellisin puruvanakesele taaskord Uniroyal UHP (ultra high performance) vihmarehvid, sedakorda RainSport3-ed
http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniro ... ort-3.html

Pilt

... sest eelmised kaks põlvkonda olid üsna kustumatu mälestuse jätnud
http://www.uniroyal-tyres.com/generator ... t2_en.html
http://www.conti-online.com/generator/w ... ew_en.html

Linnavahel paugutades olen juba korduvalt saanud rõõmu tunda, et ikka hea ost sai tehtud aga sel nädalal sattusin käima Lõuna-Eestis suuremate vihmade ajal ning kõrvalmaanteedel õnnestus ohtralt suurel kiirusel vett täis vaaludes sõitmist katsetada. Tulemuseks on see, et eile ostsin ühed 16" veljed juurde (loomulikult legendaarsed Hydra´d) ja lähevad ka 940-le RainSport3-ed alla. Praegu on ikka väga tüütu kui märja teega mingid neliveolised jõuavad ennast minu ette paigutada enne kui hoo üles saan :)

Kui kehv rehv sellistel vaaludel võtab pikemalt mõtlemata veekiilu alla ja väga hea suverehv suudab mingi piirini päris edukalt vett välja suruda aga pidurdab seejuures sul nina vastu tuuleklaasi, siis RainSport3 suutis tõsiselt üllatada sellega, et peaaegu ei tunnegi kui ratta ette mõne sentimeetrine veevall jääb - lõikab nagu sooja võid.

Mingil hetkel olid RainSport2-ed koos Hydradega sama 940 all:
Pilt
Pilt
Pilt

Änn-änn ...
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas ddig » 17 Aug 2015, 00:46

Olude sunnil sai äsja käidud miilisõidul ning tulemused olid ootuspärased, et mitte öelda kartuspärased :)

Mulle on aegade algusest peale tundunud, et need 8-klapilised mootorid ülemises otsas normaalselt ei hinga ning praktikas saabki parima kiirenduse kui enne 5k formelistiilis käiguvahetus teha. Ca 5k rpm juures aga hangub mootor täitsa ära, pöörded tõusevad küll aga umbes nagu tonnine haagis oleks sabas :)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tänud kaasfoorumlasele evald112 liikuva pildi eest:


Esimese sõidu tegin nö igapäevaseades ehk siis ca 0,9bar. Teise sõidu jaoks sättisin ca 1,+ baari peale ning moment kasvas üle ootuste, sest püüdsin teise sõidu startida ilma rehvivilinata aga ei õnnestunud :)

Illmselt peaksin kellegi targemaga nõu pidama, et miks see ülemine ots ikka nii kehvasti hingab. Foori alt läheb ära nagu noor jänes aga suurematel kiirustel jääb ikka selgelt puudu.

Teise nurga alt ka liikuvat pilti:
http://youtu.be/tsHVtAt4JNI

http://youtu.be/kqOL4TBpjzE
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

loffa2
Foorumlane
Postitusi: 65
Liitunud: 18 Okt 2012, 21:19

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas loffa2 » 17 Aug 2015, 11:50

Originaalnukal on jõukõver alumises otsas, sp tulebki 5k peal sein ette. VX3 teeb asja paremaks, blocketis liigub ka aftermarket nukkasid.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: ddig 945 Polar ´96

PostitusPostitas Klamber » 17 Aug 2015, 13:10

Just, ma ei näe ka põhjust miks see 8klapine peaks käima veel 6k peal. Teine asi on see, et turbo on ka väike ja sellise rõhu juures on effektiivsus otsas (eriti suvel). Pluss veel väljalase, mis ilmselt piirab ja võibolla ka sisselase.. Keegi vist enam su 900 seas ei orienteeru, aga on see sul 13C või T25-ga?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist