wckd - Volvo 960 II

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 09 Dets 2012, 23:35

Hetkeseis:
Pilt


Niisiis, kuna mu senine must 960 sai suvel teatavad kahjustused ning ka kere korrodeerumisega oli raske sammu pidada, hoidsin kuid silma peal rootsi-soome autoportaalidel lootuses leida korraliku kerega isend. Mõned potensiaalsed variandid isegi vilksasid läbi, kuid õnneks või kahjuks sai alati takistuseks keelebarjäär ja põhjamaalaste vimm e-kirjade suhtes.. üleeelmine nädal kiikasin korraks läti müügiportaali ss.lv ja järgmisel päeval tõin ära selle:

Pilt

Olin küll pisut skeptiline lätist-leedust autoostu osas, kuid pidasin 15€ investeeringut bussipileti näol siiski vastuvõetavaks ja otsustasin lihtsalt vaatama sõita, ikkagi välismaalkäik ka nagu. Kahju ainult, et tagasisõidupilet raisku läks.

Auto on tumesinine, tehnika poolest identne mu mustaga - B6304GS (Kat.ita variant), AW30-40 - kuid aasta noorem. Läbisõitu 357tuhat, mida võib ka uskuda. Viimati oli osa Läti Seim'i autopargist (seda tõestas ka auto pass ning erinevad lipikud võtmekimbu küljes ja kindalaekas) ning pidevalt garaazis hoitud. Armatuur, polstrid, lagi, pagass on nagu uued (ka uksepolstrid, mis kipuvad neil enamasti "lokkima"), mootoriruum kuiv ja puhas.

Hetkel taga 2 antenni - üks olnud lällari jaoks, õnneks saab uue aasta alguses IA'st mingi antenniaugukatte ja õnnestub üks minema visata. Sees Volvo makk CR-915 ja pagasiruumis Volvo 6-cd boks. Kojutoomine möödus siiski vaikuses, kuna arvatavasti oli korduvalt vale koodi sisestamisega manatud ekraanile "OFF" seega ei saanud isegi koodi sisestada. Internet õpetas, et jättes 2ks tunniks süütevõtme 1. positsiooni, tuleb jälle "COdE" ette ja saab uuesti proovida. Nii oligi. IA'st sain VIN'i järgi ka koodi (seni, kui IA asja uuris, kiskusin tegelikult maki välja ja sellelegi oli sama kombinatsioon kirjutatud) ja nüüd mängib plaate täitsa rahuldavalt, raadiosagedustest ainult paarituid numbreid. Mingi usa värk vist.

Vigadest:
- püsikiirusehoidja ei tööta
- salongis hinnanguliselt ~10 pirni ei põle (lülitite valgused, tuhatoosides jne.)
- mõlemal esitiival porilapaka juures pindmine rooste
- rehvid pole kõige asjalikumad
- üks kahtlane lõgin kuskil põhjaall, pole tõstukile saanud veel
- mootoripadi vms. laseb kiirendamisel kergelt vibratsiooni keresse
- salongis nipet-näpet nagiseb pisut
- Alarm / distantslukustus ei tööta, vaja leida keegi, kes puldi uuesti seoks vms. Laserline alarm.

Eks lähiajal paistab, mis veel korrastamist tahaks. Varsti teen ka vähe paremad pildid.
Viimati muutis wckd, 01 Juun 2016, 15:09, muudetud 1 kord kokku.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 08 Jaan 2013, 00:29

wckd kirjutas:- Alarm / distantslukustus ei tööta, vaja leida keegi, kes puldi uuesti seoks vms. Laserline alarm.

Selle murega aitas Nempe OÜ Tulika tänaval (kunagised Laserline maaletoojad).

eelnevalt oli ~4 erinevat autoalarmispetsialistettevõtet kategooriliselt "Ei, pole võimalik, vaja uus alarm osta - näe siin, 150€" väitnud, tegelikult oli ilmselt vaja alarmiajule "hard reset" vms. teha ja pult uuesti siduda. Aega läks u. 20min. Kulu 25€ kui õigesti mäletan.

Ja see "kahtlane lõgin kuskil põhjaall" on ilmselt tagumise ukselambi lahtine pistik, mis vastu ukseplekki kolksub.

So far so good.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
henri
Kõva postitaja
Postitusi: 126
Liitunud: 10 Dets 2009, 19:14
Asukoht: Tallinn/Pärnu
Kontakt:

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas henri » 14 Jaan 2013, 18:13

Tumedad 900 volvod on alati väga sümpaatsed olnud. Ikkagi oma aja lipulaev. Tahaks rohkem pilte näha!
S80 07
850 95
850 95
940 97

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 28 Mär 2013, 19:59

henri kirjutas:Tumedad 900 volvod on alati väga sümpaatsed olnud. Ikkagi oma aja lipulaev. Tahaks rohkem pilte näha!


Paar värsket telefoniklõpsu:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Muudel rinnetel erilisi edusamme pole (ja ilmselt enne plusskraade ei tule ka):
- enamus salongitulesid põleb
- vahepeal ilmnes, et aku omadega läbi, see sai vahetatud
- paari päeva eest ei käivitunud enam, kahtlustasin käiguasendiandurit, lähemal uurimisel on aga aimata, et seda andurit on keegi osavkäpp juba ilmselt vahetanud, asendades katkiläinud pistikud (need krivaimud seal k.kasti küljel - ei taha nad üldse tervelt lahti tulla) suvaliste kättejuhtunud vahenditega nagu teip, "suhkrutükid" jms. Hetkel jätsin mainitud anduri/lüliti starteri ahelast välja ning seega masin käivitub nüüd igast asendist. Paistab, et homme saab koos stabikapuksidega ka uued korralikud pistikud sinna alla.

Üldiselt sõidab endiselt nagu muiste, isegi kirutud rehvid ei tundu enam liiga libedad
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4759
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas ants » 28 Mär 2013, 20:16

Kui ta veel V oleks, tahaks ka =D>
Et tee talle alati sile oleks.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 27 Nov 2014, 00:41

Pigem iseenda meeleheaks panen siia kirja, mis viimasel ajal tehtud, hea/valus tulevikus meenutada:

* suve algusest saadik ajasin taga kahtlast kolksu, mis näis tulevat kuskilt esisillast. Esialgu sai omal käel vahetatud sharniirid, stabikapuksid/kondid, pidurikettad/-klotsid, välimised rooliotsad.
* Kuna eelnev punkt muret ei lahendanud, käis auto paar-kolm korda ka mõnes töökojas, sügisel sai esisillas vahetatud:

  • Stabika kondid
  • Stabika puksid
  • Eesm. õõtshoova esimesed puksid
  • Eesm. õõtshoova tagumised puksid
  • Sharniirid
  • Roolilatt - tegelikult 2 korda järjest (esimene taastatud latt osutus praagiks)
  • Rooliotsad sisemised/välimised
  • Amordid
  • Amordipadjad/laagrid

* Kuna ka eelnev punkt muret siiski ei lahendanud, käis auto IA's "defekteerimisel", kus selgus, et kõik ülaltoodu on tiptop/lõtkudeta, kuid vedrud väsinud (olevat jälgede järgi vastu amorti käinud) ja käigukasti padi on omadega otsas... u. nädala pärast peaks selguma, kas nende vahetamine lõpetab mu piinad. Vähemalt senised "investeeringud" asja hullemaks ei teinud.

Lisaks ootab juba mõnda aega paigaldamist uus käiguasendiandur, aga hetkel paistab, et originaal on kombeid õppinud ja pole viimastel kuudel kisa tõstnud. Kui kolksust lahti saab, peaks igaks petteks summutisüsteemi üle käima.

Muidu on auto soe, janune ja mugav nagu ikka. Rehvid on mõned korrad vahetunud, esitiibadel roostet enam ei ole, kõik pirnid põlevad, püsikas sai korda tehtud, naginaid on vähem/muusikat on rohkem ja antenne pole väljaspool salongi enam ühtegi ja süütepoolide juhtmestiku tegin uueks. Läbisõit peaks olema hetkel ~381k. Juhipoolsel peeglil on veider lööve - osa mis jääb peeglikorpuse ja ukse vahele ning mida olen pidanud plastikuks, on värvi maha visanud nagu oksüdeerunud alumiinium. Tuleb välja vahetada ilmselt.

Kuna teemaksolevast autost ühtki ajakohast pilti pole, lisan sarnased:
Pilt
Pilt
mu isa pensionilejäänu vedamas minu eelmist / ülejäänud pere

Carry on.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1440
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas ddig » 27 Nov 2014, 10:10

Lõbus on selliseid kolksusid taga ajada ja ühe "spetsialisti" juurest teise juurde joosta. Reeglina keegi süveneda ei viitsi/oska/suuda ja lõpuks pead ise kõik asjad korda tegema.

Kas süütepoolide juhtmestiku uuendamiseks oli ka mingi konkreetne põhjus?

Seda peeglikinnitust kannatab värvida ka. Mul kolleegil oli kunagi sarnane ja need samuti ussitasid. Värvis ära ja sai päris hea.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 27 Nov 2014, 10:59

Süütepoolide juhtmestikuga jändamiseks andis ajendi üks otsakorral süütepool - viskas misfire'it. Poole uuema tüübi vastu vahetades tundus see juhtmemajandus kogu asja juures lihtsalt väga nõrk lüli olevat, uutest juhtmetest otseselt mingit tuntavat kasu ei tekkinud aga hing on rahulikum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 12 Dets 2014, 20:34

NII, hetkeseisuga võib väita, et auto on vaikne ega kolise mitte kuskilt otsast :)
Täna päeval vahetas IA siis käigukastipadja - kui kätte sain, tundus nagu istuks uude autosse - poleks eales uskunud, et selle padja tõttu autosse niivõrd palju vibratsiooni ja müra võiks tekkida. Ilmselt olin ise juba nii harjunud, et ei saanud väga arugi enne, kui viga kõrvaldatud. Ainuüksi käivitamisel on nüüd hoopis teine hääl ja auto kere püsib ka paigal.
Kõik seega tiptop, ainult üks pisiasi - see kolks esisillas oli ikka oma kohal.

Koduteel hüppasin läbi kohalikust ülevaatuspunktist, kuna tõsine kahtlus oli, et miskit kukub kohe auto küljest ära. Isegi teekattemärgistusest üle sõites kolises. Auto tõstukile, kinnas kätte ja pilt selge, stabikakondi mutter lahti. Keerasin äsja kodus selle sindri kinnimale ja asi mutt. Eks peaks kondid ja võibolla vardagi siiski ära vahetama, kuna augud tõenäoliselt ammu juba ovaalsed. Ilmselt sai selle avastuse juures otsustavaks ülevaatuspunkti tõstuki eripära - kuna tõstab ratastest, mitte käppadega, ei jää stabikas pingesse ja on suurem võimalus objektiivne hinnang tuletada. Usutavasti võiks IA's ja muudeski töökodades selline võimalus olemas olla, aga mine tea.

eenivei - lõpp hea, kõik hea... Ei läinud aastatki, et auto vaikseks saada ja kogukulu jäi ka vast auto turuväärtuse piiridesse \:D/
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 07 Veebr 2015, 17:30

Vahelduseks vahetasin esimesed pidurikettad ja stabikakondid ära (jälle).
PiltPilt

Kuna mulle näib, et stabikakonte pisut liiga tihti vahetan, tekkis küsimus, kas mitte stabikas ise õhtal pole - kondi poldid loksuvad aukudes päris usinasti, kui mutrit peal pole:

Pilt

Kas teoorias peaks mutter konte siiski suutma paigal hoida seal või olen ma lihtsalt seni probleemile valelt poolt lähenenud?

Lugupidamised.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas volvo245 » 07 Veebr 2015, 17:51

Niipalju kui ma soome foorumist lugend olen ei pidand need B-osa kondid kestma paljud soovitavad originaale vaid!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 25 Apr 2015, 23:35

Tegin suveveljest kehva telefonipildi, auto jäi külge.

Pilt

Muus osas - käigukast hakkab õhtale minema vist - nagu pump oleks umbes - vingub koledasti ja pikemal sõidul hakkab "libisema" ja tulistab koodi:
Pilt

Ilmselt sai enne pnp anduri vahetamist liiga pikalt vilkuva noolega sõidetud ikka.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 17 Juul 2015, 00:00

Käigukast läkski õhtale (täpsemalt siiski ilmselt see hüdromuhv / torque converter) - ühel heal päeval ei liikunud enam üheski asendis.
Pilt

Doonorautolt läks lõpuks teine kast uue õliga alla, lähiajal tuleb veel õlivahetus koos uue filtriga teha vast.

Muu hulgas sai vahetatud ka:
Radikas + uus jahutusvedelik
Karterituulutuse komponendid
Sisselaskekollektori tihend
Pihustite tihendid
Kütusefilter

Auto sõidab jälle omal jõul. Hurraa.
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas Klamber » 17 Juun 2016, 11:58

Juba ammu tahtsin küsida, eile nägin ka linnapeal, et miks see taguots nii kikkis peab olema? Muidu oleks päris ideaalne.

Kasutaja avatar
wckd
Kreisi postitaja
Postitusi: 396
Liitunud: 04 Sept 2007, 11:13
Asukoht: Haabneeme <> Tallinn

Re: wckd - Volvo 960 II

PostitusPostitas wckd » 17 Juun 2016, 12:22

See häirib tugevalt mindki, aga pole seni ühtki mõistlikku moodust multilink'i madalduseks leidnud... Suvepuhkusel rohkem aega, katsun miskit välja mõelda :P ilmselt peab nivo lehtvedruga kombineerima miskit (praegu taga tavaamordid ja kangemat tüüpi vedru)


Sent from my iPhone using Tapatalk
7̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶E̶ ̶'̶8̶4̶ › 9̶4̶0̶ ̶B̶2̶3̶0̶F̶T̶ ̶'̶9̶2̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶5̶ › 9̶6̶0̶ ̶B̶6̶3̶0̶4̶G̶S̶ ̶'̶9̶6̶ › V70R '04 AWD M66 Sapphicama+ Suzuki RF600R


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist