ddig 960 ´92 Direktori auto
Postitatud: 04 Nov 2012, 22:44
Septembris 2011 sattus mu pesamuna liiklusõnnetusesse ning edasine saatus oli esimese hooga üsna küsitav. Õnneks selgus siiski, et vigastused olid kosmeetilist laadi ning asusin otsima sobivat doonorautot pesamuna taastamiseks.
Nagu viis kopikat leidsin mõne aja pärast blocket.se lehelt kuulutuse, kus pakuti ilma ülevaatuse ja kindlustuseta 92a Volvo 960, mis täpselt sama värvi nagu mul vaja. Mõni kõne Rootsi, mõned nõupidamised sealsete partneritega ning laevapiletid said ostetud.
Müüjaga said jutud kenasti kokku lepitud ning mõni päev hiljem oligi auto Eestis.
Pesamuna sai tänu käesoleva teema auto juppidele kenasti korda tehtud ning esimese hooga oli plaan ülejäänud auto varuosadeks müüa.
Samas jäi siiski midagi kripeldama, sest auto on üsna muljetavaldavate näitajatega:
1) Varustus:
- Nivomat vedrustus
- Eaton Locker G80 lukustuv diferentsiaal
- nahksisu ja uuema tüübi el.istmed
- integreeritud lasteiste tagumises käetoes
- orig. autonoomne eelsoojendi (programmeeritav)
- suitsetaja pakett (tuulesuunajad kõikidel küljeakendel ja katuseluugil)
- püsikiirushoidja
- orig. teisaldatav veokonks
- kaardilugeja lisavalgusti
- kõik muud 960-l elementaarsed lisad (el.aknad, tulede pesurid, kliimaseade, peeglisoojendused, välistemp. näidik, el.luuk)
2) Ajalugu:
Väidetavalt on see auto kunagi olnud sellise tähtsa mehe oma nagu Pehr G. Gyllenhammar kes oli Volvo direktor aastatel 1970...1994. Tegemist siis mehega kelle ajal on need maailma parimad autod (200/700/900 seeriad) tootmisesse läinud.
3) Dünaamika:
Mingil arusaamatul põhjusel on selle auto näiliselt standartne 3,0R6 mootor kuidagi oluliselt teravam kui kõik teised kolmeliitrised, mis mul on (olnud) või mida olen proovinud. Aeg-ajalt on sattunud ette kuulutusi, kus väidetakse, et on olemas nn "polisbil" versioon sellest kolmeliitrisest. Igal juhul väike kahtluseuss närib hinge, et miks ta ikkagi nii terav on.
Tänaseks on auto ca aastakese seisnud ja oma saatust oodanud, kuid paar kuud tagasi otsustasin, et teen ikkagi auto korda ning asusin doonorit otsima
Pidasin juba kasutajaga .:JokkeR:. plaani, et teeme tema 760-e rahaks, kuid eelmise kuu alguses sattusin taas tööasjus Rootsi ning tagasi tulin sealt järgmise doonoriga (pildid tulevad hiljem).
Seekord leidsin taas 91a 960-e, mis on jällegi sama värvi nagu eelmised, kuid seekord universaalkerega. See aga tähendab, et lisaks kõigele muule vajalikule saan selle auto alt ühtlasi ka lukuga jäiga tagasilla oma seni ainsale lukuta tööhobusele.
Tööd on palju ees ootamas, sest lisaks kerepaneelide paigaldusele tahab ka k.kast hooldust saada, kust on õli välja jooksnud ning ka mootoril on üksjagu õlilekkeid, kuid eesmärk on taaskord üllas.
Nagu viis kopikat leidsin mõne aja pärast blocket.se lehelt kuulutuse, kus pakuti ilma ülevaatuse ja kindlustuseta 92a Volvo 960, mis täpselt sama värvi nagu mul vaja. Mõni kõne Rootsi, mõned nõupidamised sealsete partneritega ning laevapiletid said ostetud.
Müüjaga said jutud kenasti kokku lepitud ning mõni päev hiljem oligi auto Eestis.
Pesamuna sai tänu käesoleva teema auto juppidele kenasti korda tehtud ning esimese hooga oli plaan ülejäänud auto varuosadeks müüa.
Samas jäi siiski midagi kripeldama, sest auto on üsna muljetavaldavate näitajatega:
1) Varustus:
- Nivomat vedrustus
- Eaton Locker G80 lukustuv diferentsiaal
- nahksisu ja uuema tüübi el.istmed
- integreeritud lasteiste tagumises käetoes
- orig. autonoomne eelsoojendi (programmeeritav)
- suitsetaja pakett (tuulesuunajad kõikidel küljeakendel ja katuseluugil)
- püsikiirushoidja
- orig. teisaldatav veokonks
- kaardilugeja lisavalgusti
- kõik muud 960-l elementaarsed lisad (el.aknad, tulede pesurid, kliimaseade, peeglisoojendused, välistemp. näidik, el.luuk)
2) Ajalugu:
Väidetavalt on see auto kunagi olnud sellise tähtsa mehe oma nagu Pehr G. Gyllenhammar kes oli Volvo direktor aastatel 1970...1994. Tegemist siis mehega kelle ajal on need maailma parimad autod (200/700/900 seeriad) tootmisesse läinud.
3) Dünaamika:
Mingil arusaamatul põhjusel on selle auto näiliselt standartne 3,0R6 mootor kuidagi oluliselt teravam kui kõik teised kolmeliitrised, mis mul on (olnud) või mida olen proovinud. Aeg-ajalt on sattunud ette kuulutusi, kus väidetakse, et on olemas nn "polisbil" versioon sellest kolmeliitrisest. Igal juhul väike kahtluseuss närib hinge, et miks ta ikkagi nii terav on.
Tänaseks on auto ca aastakese seisnud ja oma saatust oodanud, kuid paar kuud tagasi otsustasin, et teen ikkagi auto korda ning asusin doonorit otsima
Pidasin juba kasutajaga .:JokkeR:. plaani, et teeme tema 760-e rahaks, kuid eelmise kuu alguses sattusin taas tööasjus Rootsi ning tagasi tulin sealt järgmise doonoriga (pildid tulevad hiljem).
Seekord leidsin taas 91a 960-e, mis on jällegi sama värvi nagu eelmised, kuid seekord universaalkerega. See aga tähendab, et lisaks kõigele muule vajalikule saan selle auto alt ühtlasi ka lukuga jäiga tagasilla oma seni ainsale lukuta tööhobusele.
Tööd on palju ees ootamas, sest lisaks kerepaneelide paigaldusele tahab ka k.kast hooldust saada, kust on õli välja jooksnud ning ka mootoril on üksjagu õlilekkeid, kuid eesmärk on taaskord üllas.