ddig 960 ´92 Direktori auto

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ants » 30 Mär 2014, 20:01

Ära proovi, pärast pikk nimekiri, mis kõik auto juures teha tuleb :(
745 GL ´91; LR90 ´87.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 30 Mär 2014, 22:14

Selles mõttes ma ei muretse, et olen praegu kõigi viie auto eesmärgiks võtnud "Stage0" ning mingit edasist tuunimist ei plaani.

Ehk siis miilisõidu tulemuse pärast pükstest välja ei poe :)

Pigem olengi antud juhul positiivselt üllatunud, sest olen kunagi samasugust und näinud oma 16VT 960-e kohta ning see jooksis miili peale ilusti 200 välja. 4k tomatiga kolmeliitrisest nii kõrget tulemust ei oodanud.

Selles valguses säilib kahtlus, et sel autol ikka midagi teisiti on kui tavalisel kolmeliitrisel. Ega ennem teada ei saa kui doonori doonori pealt teist originaalaju proovin. Siis näeb ära kas on mingeid erinevusi. Nii tagumikutunde järgi hinnates on erinev see kuidas mootori kõrgematel pööretel käitub - kuidagi väga kergelt jookseb pöördesse võrreldes mu teiste praeguste ja endiste kolmeliitristega.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 21 Apr 2014, 21:46

Pühade ajal sai tagapamperi kroomliist vahetatud ning haagisekonksu pistik ja juhtmekimp tagasi paigaldatud. Konksu ennast siiski veel kasutada ei saa, sest keegi on ilmselt enne pulbervärvimist konksuraami valesti kokku pannud ja konks läheb hetkel külge vaid muna allapoole :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 22 Veebr 2015, 14:34

Direktori auto pidas ennast suhteliselt hästi üleval ja sai eelmisel aastal ka üksjagu mööda kodumaad ning korra ka sünnimaale tagasi reisida.

Mingil hetkel hakkas streikima starter ning see sai ära remonditud.
Veidi tõsisemaks peavaluks kujunes alguses hästi töötanud automaatkast, mis hakkas terve rea veateadetega tervitama ning aeg-ajalt ka avarireziimi lülituma. Elementaarsed asjad said hooldatud (PNP-lüliti) aga ühtlase kiirusega sõites (nt. 70-80) hakkas mingi hetk konverteri lukk sisse-välja lülituma ja sai taas vilkuvat noolekest ning 3-nda käiguga paigaltvõttu nautida. Sai otsustatud doonori-doonorilt kast võtta, sest see töötas häireteta ning tänaseks on lõpuks uus kast paigas ja loodetavasti saab selle mure nüüd unustada.

Praegu igal juhul töötab kõik hästi ja vahelduseks on päris mõnus ühekäeautoga sõita :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 04 Mär 2015, 17:31

Direktori autoga käisin pidureid testimas, sest tagumiste efektiivsus tundus ebapiisav. Taguotsatunne ei valetanud ning natuke võiksid paremad olla. Kaalumistulemus tühja paagiga (10/80) 873/759. Täis paagiga võiks siis ca 70kg tagasillale juurde panna ja oleks juba nitsego. Muidu pidi nagu uus auto olema :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ants » 04 Mär 2015, 19:00

(10/80) , aga kuhu 10 kadus?
745 GL ´91; LR90 ´87.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 04 Mär 2015, 20:24

Kümme ei kadunudki kuhugi, see on veel paagis :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 03 Juun 2015, 08:40

Vanakooli tehnika andis taaskord põhjust rõõmustamiseks.
Autol on peal tehase alarmseade aga ühtegi pulti kahjuks polnud säilinud.

Ühel viimati ostetud doonoritest on peal samasugune alarmseade ning kindalaekast leidus ka kaks pulti ja kasutusjuhend (lähemal uurimisel selgus, et ka Direktori auto mapis oli see juhend olemas).

Pilt

Pilt

Natuke raamatut sirvida ja voila :) Töötab.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

snakey
Uustulnukas
Postitusi: 6
Liitunud: 22 Juul 2014, 17:51

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas snakey » 03 Juun 2015, 10:21

No näed siis, kui on käed õigest kohast välja kasvanud, siis saab hakkama..

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 03 Juun 2015, 10:25

snakey kirjutas:No näed siis, kui on käed õigest kohast välja kasvanud, siis saab hakkama..

Kõik ei ole paraku nii õnnelikena siiia ilma tulnud :)

Aga tänud snakey´le abi eest. Kirjuta meile nüüd oma uuest autost ka natuke :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

snakey
Uustulnukas
Postitusi: 6
Liitunud: 22 Juul 2014, 17:51

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas snakey » 03 Juun 2015, 11:11

eks ma lasen natuke seemnel idaneda..

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 14 Juun 2015, 23:54

Loetud päevad enne miilisõitu otsustas puruvanakese veepump lekkima hakata ning kuigi leke on väga väike ei riskinud ma sedasi tehnilisse kontrolli minna.

Kuna aga hammas oli juba verel, siis said puruvanakese alt kiired rattad Direktori autole tõstetud:'

Pilt

Pilt

ja viimasega ka starti mindud:

Pilt

Lootused olid kõrged, ent realistlikud ja tänu ühele vanale mersule päris viimaseks ei jäänud :)

Käigukast lülitab sportreziimis põhjagaasiga neljandale ca 180km/h juures kuid selle kiiruse juures jääb juba koguma. 1km kiirus 172 ja miili kiirus 192 toovad selle ka selgesti välja.
Suurema ülekandearvuga peaülekanne võimaldaks sellest mootori ja kasti kombost parema tulemuse saavutada aga see ilmselt ei olnud inseneride taotlus.

Ilm oli ilus ja auto veel ilusam ning üritusega võib igati rahule jääda:
Pilt

Pilt

Loodetavasti OMC II-etapi ajaks on puruvanakesel kõik taas kombes ja saab minna uut summutit testima. Direktori autol laseme edaspidi oma väärikate ülesannete juures püsida.


Direktori autol sai äsja vahetatud roolilatt, mis juba ostmisest saati oli mõningase lõtkuga endast märku andnud ja viimaks lekkima hakkas. Praeguse seisuga peaks kõik mahlad omal kohal püsima ja kuigi tagasild võiks veidi tihedam olla, siis midagi ei kolise ega klobise. Vaid tugevama külgtuulega saab maanteesõidul aru, et natuke kipub tagaots ujuma. Kui nö ideaalset tulemust tahta, siis tuleks tagasillaga sama ooper ette võtta, mis sai möödund aastal puruvanakesel tehtud, kuid selleks peab veidi hoogu võtma - pukside eelarve paneb natuke kukalt sügama :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 08 Okt 2016, 01:45

Taaskord on palju vett vahepeal merre voolanud ning pole aega/meeles olnud tegemistest raporteerida.

Viimane aasta on ajalukku märkinud järgnevat:
1) tagumised pidurid ja seisupidur olid lahjad - vahetatud tagumised pidurikettad, klotsid, sadulad - nüüd nagu uus
2) mitu kuud juba mõtlesin, et mis küll selle esisillaga valesti on, et sedasi paremale kisub - ülla-ülla, ei olnudki midagi muud, kui parempoolne pidur kinni jäänud (juunis ülevaatusel oli veel kõik vinks-vonks). Nüüd vahetatud ka esimesed kettad-klotsid, pidurivedelik ning liugurtapid hooldatud.
3) Välistemperatuuri hakkas mingist hetkest näitama -188 ja nii jäigi. Lõpuks oli meeles andurile pihta vaadata ning selgus, et see rippus sõna otseses mõttes juuksekarva otsas. Juhtmed lapitud ja nüüd toimib.

Vahetamist ootab pikisilmi k.kasti tugipadi ning pean lihtsalt ära otsustama kust see tellida. Skandix ja IA laiutavad selle koha peal käsi.

Tagantjärele saab öelda, et oli ikka väga tark otsus see auto taastada, kuigi ta algselt sai puruvanakesele doonoriks toodud. Tõeliselt väärikas sõiduvahend.

Ma ei väsi kordamast- auto ei pea olema uus, vaid peab olema nagu uus :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Indrekjj
Kõva postitaja
Postitusi: 159
Liitunud: 13 Juul 2020, 21:50
Kontakt:

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas Indrekjj » 15 Apr 2021, 11:11

Viimasest postitusest mitu head aastat möödas. Kas Direktori auto veel liigub või on pinsile ära saadetud?
Seal, kus lõpeb info, algab fantaasia

Volvo 960 MK1 3,0 150kW ATM 1992 by 372 Design
Paar teist V-tähega algavat autot kah 8)

http://www.accelerista.com
http://www.inseneeria.ee

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: ddig 960 ´92 Direktori auto

PostitusPostitas ddig » 15 Apr 2021, 12:24

Auto on täitsa kenasti liikluses ning parem kui kunagi varem :-)

Pärast viimast postitust jõudis korra uuesti miilisõidulgi käia ning tulemus sai parandatud aga 1% jäi siiski ideaaltulemusest puudu.
https://www.youtube.com/watch?v=ye36eqqVhI8

Pärast sõitu sai tellitud refurbished originaalosana uus AMM ning nüüd peaks justkui uuesti proovima :-)

2018 möödus rahulikus tempos aga 2019 kujunes suhteliselt segaseks perioodiks ning auto jäi vahetamist vajava summuti ja hooldust vajavate piduritega seisma ning seisis peaaegu kaks aastat kuni nüüd mõni nädal tagasi sai uuesti liiklusesse.

Seismine autole hästi ei mõju ja piduriosa sai suures osas uuendatud. Uus on ka summuti, kütusepump - ja torud-voolikud. Veermik sai üle käidud ja kahtlased asjad vahetatud jne. Ülevaatuselt läks läbi märkusteta ning sõita on hiiglama mõnus.

Natuke on jõudnud juba töödki teha:
Pilt
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist