1. leht 37-st

Liiwaannuse tume tellis V70

Postitatud: 22 Jaan 2012, 23:04
Postitas Liiwaannus
Hakkame siis juttu siia koguma. Sai siis endale soetatud 97´a 2.5 td v70. Värvuselt väga tume sinine või must. Passis must. Ostes oli masin 15" plekkidel ja ajab asja ära rehvid all. Tagavararattaks on 16" valukas. Alguses kummitasid loetud koodid:
EFI-235 EGR controller signal
EFI-242 Turbocharger control valve signal
EFI-724 Engine coolant heater relay signal
EFI-323 Malfunction indicator lamp signal
ECC-135 Engine coolant temperature (ECT) signal missing
ECC-414 Fan motor pass comp temp sensor, faulty signal

Masin käivitus soojalt ilusti ja ei suitsenud. Tuim tundus olevat küll. Ülemine mootori tugipuks oli ka täiesti otsas, st teda reaalselt ei olnudki. Salongis on kulumismärke, aga ei midagi hullu. Kellal on läbistõiv vist kuskil 220k, mis ei pruugigi väga vale olla, sest kapoti all leidsin rihmvahetuse kleepus, mis oli vist dateeritud millalgi 2009 ja 212k. Pastakas on sildil väga kulunud, kuid silt ise rääbakas pole, seega arvestan reaalse läbisõidu mitte 300k ületavaks.

Kodus autot uurides avastasin läbi põlenud kaitsme, mille tagant saavad toidet hõõgküünlad. Kaitset asendades hakkas järgitulema starter üks asend liiga vara. Kuna ise viga välja ie mõelnud käis masin töökojas kus leiti, et mootori liigne vibreerimine on custom kliimatorude juures mingi kimbu puruks hõõrunud ja lühise tekitanud. Viga kõrvaldatud jäi autol alles kehvapoolne külmkäivitus. Samas plussidest tooks v'lja, et tõmme muutus normaalseks ja Leho pool koode lugedes jäi ainult see eemaldatud/surnud vealambi kood alles. Täna uurisin asja kodus ja selgus, et eelsüüte küünalde relee ei tõmba visuaalsel vaatlusel. Kruvikaga kokku surudes oli asi nagu parema kõlaga, kuid kuna küttefiltri vahetusejärel oli süsteemis õhku, siis ei julge kindlalt väita. Tulevane testimine näitab, kas releevahetus aitas.
Idee poolest tundus viga relees olema, sest kui tester relee asemel pesasse asendada, siis oli ilusti näha juhtvoolu pingemuutus, samas teistes pesades paistis relee funktsionaalne olema, st ei täheldanud, mittetöötamist ( seda siis juba funktsionaalsust hinnates, mitte visuaalselt vaadates. Öö tuli peale ja olin võõra hoovi peal ka).

Varustuselt on masin minu maitse järgi, kliima manuaal, poolnahk, istmesoendused, püsikas, metallist pagasirest. Kaasa sain ka katkise pagasiruloo, millalgi uurin kas õnnestub nikerdada sellest midagi või mitte.
Lisadest tunduvad mittetöötavat istmesoendused ja ukse pealt ei saa tagumisi aknaid liigutada, tagumistest lülititest liiguvad. Juhiukse lukul paistab mingi kala olevat, et sulgeb aga lahti ei tee puldist. A ja juhiukse piiaraja on ka omadega suht läbi ei ole neid fikseeritud vaheseise, käib nagu laudauks. Soojemate ilmade saabudes kisun millalgi ukse laiali ja proovin probleemidele ühe hooga läheneda.

Hetkeseisuga masinaga veitsa kulgenud ja omadega üsna rahul, see külmkäivitus närib veel veits, aga küllab leiab seegi lahenduse. Üldjoontes mõnus kruiser, mis ülemäära kütust ei söö ja muidu mugav on. Pilte teen ka kunagi, kui viitsimine peale tuleb.

Seni tehtud hooldusest on siis uued küünlad, uus õhufilter, küttefilter, teha on jäänud õli ja rihmavahetus. Täna proovisin ka õli vahetada, aga punn tundus kole kõvasti peal olema, et ei julgenud kõvemini kruttida sedam kuna karteri põhi paistis alumiiniumist olema ja üks tuttav oma audil selle vidina puruks keeras, kuna läks suure jõuga kallale.

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 23 Jaan 2012, 07:46
Postitas smurf
Viska ikka pilte kah juurde. Mis S40-ga peale hakkad?

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 23 Jaan 2012, 12:14
Postitas Liiwaannus
Kui diisli külmakindlaks saan, siis lükkan turgu.

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 23 Jaan 2012, 16:57
Postitas Loff
Muretuid kilomeetreid!
Norrakad näitavad selle nädala teises pooles kõva külma, saad külmakindluse ära proovida.

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 23 Jaan 2012, 18:20
Postitas Liiwaannus
Hetkel pole veel eelsüüdet, nii et ei saa mingile külmakindlusele loota.

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 24 Jaan 2012, 19:16
Postitas hypnotiza
Ikka veel? Sellest releest polnud abi?

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 24 Jaan 2012, 21:03
Postitas Liiwaannus
Nope ja pole mahti olnud uurida ka. Tööpäevad 8 ni ja õhtul pole viitsimist. Õues on jahedavõitu ka. Paha siga mitu viga :D

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 24 Jaan 2012, 21:17
Postitas ess80
Tee siis korralikud pildid vähemalt.
Btw, tõmbasin täna pooleks eelsüüteküünlaga disla tööle :twisted:

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 24 Jaan 2012, 21:48
Postitas Loff
ess80 kirjutas:Tee siis korralikud pildid vähemalt.
Btw, tõmbasin täna pooleks eelsüüteküünlaga disla tööle :twisted:

Kolin järgi?

Aaa, ei, Sul oli see case kus välimine pool küljest ära.

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 24 Jaan 2012, 23:51
Postitas Liiwaannus
Seepärast pilte polegi, et mingei mobiiliklõpse ei viitsi riputada.

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 29 Jaan 2012, 00:39
Postitas Liiwaannus
Proovisin hea ja halvaga, kuumaga ja külmaga, kerget koputamist nii võtme varrele kui poldi peale, muhvigi. Karteri põhja punni kätte ei saa ja roppu jõudu rakendada ei julge. Õnneks naabruses töökoda, mis imeb õli välja. Kuna filter ja õli olemas, siis pakuti töö hinnaks 11 juurot, sai aeg kirja pandud. Kui tartus käidud ja uus rihm peal ja ehk leiab ka releeteema ka lahenduse, siis läheb hall ratsu turgu. Esialgu peab muidugi täku ja pikendusjuhtme uuele pagassi viskama, sest pealolev aku on lahja, kuid selle vahetamiseks hetkel ressurss puudub. Kui tekib on see esimesi asju, mis teen kuna -15 ga ei suutnud enam piisavalt kiiresti mootorit ringi ajada. Ehk aitab veits ka õlivahetus. Kässari peale kruttimine trumli seest ei andnud tulemust, homme uurin kangi tagust pingutamist ka, ehk saab sealt abi. Proovisin ketast ka maha saada, et näha klotside seisu, kui see nagu ei tahtnud irduda, seega jääb see teema veel lahtiseks. Kui viitsimine peale tuleb ja salongist regull tulemust ei anna, teen katse 2.

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 30 Jaan 2012, 16:06
Postitas airwolf
Kui Tartu kanti tuled anna siis ikka varakult teada. :)

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 02 Veebr 2012, 22:24
Postitas Liiwaannus
Nii lasin siis masinal õli ära vahetada, tõstukil olles räägiti veits veermikust ka küsimise peale, vasak välimine rooli ots, vasak stabika kont, õõtsapuksid olid mitte läbi aga ka mitte tippvormis. Tagasilla mingid puksid, mis näitasid, kahjuks ei jõudnud ise uurida nii palju, et sotti oleks saanud ja ütlesid, et nivomatid ka vist õhtul omadega. Käin vist veel kuskil põhjalikumalt lokustamas ja amordistendis masinaga ja siis panen paika järjekorra millal ja mida tegema hakata. Rooliots on üsna kindlalt üks esimesi asju, aga eks uurin, mis mõistlik koos sellega teha.

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 02 Veebr 2012, 23:09
Postitas Loff
Kuidas õlipunni lahti saamisega oli? Või imeti välja õli? Kuidas käivitumisega on? Või seisab praegu?

Re: Liivaka tume tellis

Postitatud: 03 Veebr 2012, 20:32
Postitas Liiwaannus
Käivitumisega on kahtlane. a see võib tulla (tõlkimatu rõve sõim) piipudes ka, sest raputab käivitades maha need. Punn tuli ilusti lahti töökojas, võlusõna oli vast mootor korralikult soojaks sõita. Sõidan igapäevaselt, vahel vaja täkku vahel saab oma aku pealt käima. Eks sõltub piipudest vist, et kui need pasaks raputab, esimese tiiruga, siis käia või aku tühjaks, mis juhtub ikka kole kiiresti. Täna viskasin korralikud rehvid alla, nüüd sõidab millal ütlen ja kuhu ütlen. Kohe kõvasti parem on.