Mihkli 244 USA

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Mihkel. » 05 Sept 2011, 21:57

Nonii, mõtlesin et näitaks siis oma viimast ettevõtmist ka teistele! Auto juba olnud pea pool aaastat, eks selle ajaga on nii mõndagi tehtud. Vahetasin auto siis oma seitsmesajase vastu. Vaherahadega olen proovinud nüüd siis kõiksugu huvitavat teha (ehk siis teisisõnu ajahamba poolt näritut taastada)

Praegu pikemat juttu ei aja, eks kui auto koos ja edevamaid pilte saab, siis ka kirjutan midagi. Eelmise omaniku, ehk siis onupoja teema siin viewtopic.php?f=25&t=4829

Algas umbes nii

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Keevitatud pahteldatud

Pilt


Pritspahteldatud-lihvitud-krunditud
Pilt


Uksed seest värvitud

Pilt


Asjad kokku kogutud ja teekond töö juurde võis alata

Pilt

Pilt


Suures kambris

Pilt


Ja näeb juba natuke parem välja ka

Pilt

Tiivad ja stange lähevad hiljem uue värvi alla.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Mihkel. » 18 Sept 2011, 20:39

Mõned nädalad möödas ja saab öelda et auto nüüd enamvähem koos :)

Räägiks siis natuke lähemalt ka ja lisaks paar pilti.
Enda kätte sain Volvo kuskil märtsi lõpu poole. Alguses suurt midagi ei teinudki, vahetasin sidruitrossi, geneka (tahhoka otsaga, W) ja kaks pumba tagust (kõige raskemini vahetatavat) eelsüüteküünalt, parandas oluliselt külmalt käivitust. Siis sai juba päris eduliselt miile mõõtma hakata. Enne kui suvel seisma jätsin, sai nii mõnigi pisiasi veel tehtud: tulede mass korda, kõrvalistuja keskluku mootor vahetatud, odomeeter korda tehtud, tagurdustuled korda (käigukangi juures lõppes nende juhe ära ja kastini ei jõudnudki) ja siis veel kelladeplokki sai kella asemele pandud 700'se tahhokas.

1. juuni sai kindlustus läbi ja see oli piisav argument, et alsutada keretöödega! Lõin relaka sisse, et ümber mõelda ei jõuaks :D Peale seda töö küll pisut venis, sest tuli ka tööl käia ja omade tegemistega tegeleda pluss veel igapäeva sõite tegin volksu bussiga, et miski nagu tagant ka ei kiirustanud otseselt.

Kõige suurem tegemine oli pagasniku põhjaga, ehk siis nö. varuratta koobastega. Remontplekkide näol ostsin vaid küljeplekid. Kui parajad tükid kerest välja lõigatud olid, oli näha, et päris nii kergelt ei pääse. Tuli parndada rattakoopa nurka ja varuratta koobast ka veel. Eks see võttis ikka nõks aega, sest keevitust kasutasin esimest korda, aga lõpuks sain ka asja pisut käppa. Lisaks sai ka karbist mõned tükid välja lõigatud ja uutega asendatud. Aga näib nii, et tulevikus tuleb terve karp ära vahetada, sest seest on teine ikka piisavalt roostes. Pärast said veel kõik keevitused silikoniga ka üle käidud, et niiskus vahele ei saaks. Teine tegemine oli veel ustega. Leidsin kaks uut esimest ust, millest kasutusse läks lõpuks vaid kõrvalistuja poolne, sest teine pudenes traatharjaga lähenedes kätte ära. Tundus et olemasolevast juhiuksest sai pisut parema asja. Sai neid igate moodi ravitud - traathari relekaga, roostesurm, liivaprits, happekrunt, krunt ja lõpuks veel keresilikon valtside peale. Ehk jääb pikemaks ajaks pidama kui enne.

Pahteldus ja krunt sai päris kiirelt tehtud, sest eelnevaga läks piinlikult kaua aega. Kruntimise tegin kodus maja ees, samamoodi ka uste ja ukseaukude seest värvimise. Välimiseks värvimiseks sõitsin töö juurde. Seal on olemas suur tõmbekamber ja ka pisut etem valgustus.
Samas sai hiljem ka kerepõhi seest kohati traatharja ja roostesurma ning värviga üle käidud. Rooste põhjustajaks siis ilmselt läbi vettinud summutusmatid.
Kereõõnsused, karbid, uksed ja roostealtid kohad said veel lõpuks kereõliga üle pritistud.

Eks nipet-näpet tegemist ole veel. Kasvõi juba tuledevaheline numbrialus tuleks peene paberi ja poleeriga üle käia. Lisaks tuleb veel ka esimesed tiivad ära värvida, neil ka pisut roostet. Aga nende tegemine jääb ehk kevadesse, sest talveks jääb auto sesima. Ise lähen ära kaugele välismaale ja ehk parem ongi nii, ei näe seda roppu soola :)

Proovisin ka hädaldavast digikast paar pilti välja võluda.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Volvov8
Kreisi postitaja
Postitusi: 320
Liitunud: 09 Veebr 2009, 21:19
Asukoht: Keila/Saue/Anija vald

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Volvov8 » 18 Sept 2011, 22:43

Väga mõnusa välimusega 244 :)
Jõudu ja jaksu
[color=#FF0000][b]Sõidukite Kere ja Värvitööd[/b][/color]
https://www.facebook.com/AirPPaint

92a. Cadillac Seville 4.9 V8
92a. Volvo 945GLE 2.4 D24TIC
90a. Volvo 745Gl 2.3 16V

Kasutaja avatar
ess80
Foorumi veteran
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Nov 2010, 22:16

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas ess80 » 18 Sept 2011, 23:15

Väga ilus, aga istmed on väga ropu välimusega. Oled proovinud puhastada?

Argo
Foorumi veteran
Postitusi: 506
Liitunud: 01 Aug 2010, 23:59

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Argo » 19 Sept 2011, 00:14

Kas ma nägin seda masinat reedel, 9. septembril Suure-Jaanis? Käisin ise Arturi Juures snitslit söömas, maitses igatu hea, nagu tavaliselt [ok]
Kukkumine on hobi, mitte põhitöö.

Hõbedane 2002.a V70 D5 120kw - RõõmustaS
Sinine 1974.a Mazda 1300 1,3 ??kw- RõõmustaS
Sinine 1979.a 2door wagon Corolla - RõõmustaB

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Mihkel. » 19 Sept 2011, 22:47

Võis näha küll Suure-Jaanis, siin ka põhiajast elutsen hetkel. Ilmselt ei olnud siis auto veel täies koosseisus. Ja Arturis antakse head ja paremat alati süüa, soovitan soojalt! :)

Istmetega on nii, et juhiiste on varem vist pesus käinud, sest istmepadjad tehti sinna uued. Kõrvalistuja oma oli selle kõrval ikka suhteliselt must, mida näitas ka pesemise ajal välja tulnud mustus.

Enne ja pärast. Telefoniga pimedas tehtud, natuke petab ka, tegelikult on puhas ja lõhnab hästi! :D Abiks siis Würth'i Cargoline

Pilt

Pilt
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas smurf » 19 Sept 2011, 22:58

Super kena. Kui pole saladus, millega ja kuidas pesid istmeid?

Kasutaja avatar
ess80
Foorumi veteran
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Nov 2010, 22:16

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas ess80 » 19 Sept 2011, 23:31

smurf kirjutas:Super kena. Kui pole saladus, millega ja kuidas pesid istmeid?


"Abiks siis Würth'i Cargoline"

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Mihkel. » 21 Sept 2011, 23:43

Pesin jah Würth Cargoline'ga. Lased vahu peale, mõne hetke lased mõjuda ja siis hõõrud mustuse lapi või kaltsuga välja. Ainuke miinus on see, et iste jääb päevaks-kaheks pisut niiskeks, kui ei viitsi kuidagi kuivatada.

Aga tänane õhtu oli vägagi produtktiivne. Hetke emotsioonide järgi veel :) Nimelt vahetasin välja kõrgsurvepumba. Varem oli juba olemas kontrollitud turboka pump. Probleemiks oli siis see, et ei saanud kuidagi lahti suitsemisest kiirendades. Pumba pani teadja paika aga ei saanud ka suitsemisest lahti. Mina temaga otse ei suhelnud nii et väga targemaks ei saanud ka. Suvel proovisin siis ise kütet sättida. Kui sutsemisest mõistuse piires lahti sain, siis oli tulemuseks see, et jõudu polnud ja segu tundus liiga lahja olevat. Lõppes muidugi sellega et keerasin aga kütet peale ja siis hakkas ka liikuma. Aga siis pidi pilk pidevalt peeglis olema, et tagasõitjad ära ei lämmatakas gaasi vajutades :D

Ühesõnaga, võtsin selle pumba riiulist

Pilt

Võtsin vana pumba ja pihustid maha.

Pilt

Samas kontrollisin ka rõhud üle. Umbkaudselt 21-24 olid rõhud. Et noh, selline piiripealne värk. Kiirustades rabasin töölt veel vale kella ka, mis oli pisut liiga suure skaalaga. Ja käsi manomeetriga polnud seal muidugi midagi teha.
Peale läksid pärast siis vanad pihustid, sest need olid paar aastat tagasi kontrollitud, aga teisest setist polnud mul õrna aimugi. Eks peab teise seti millalgi kontrolli/reguleerimisse viima.

Ja õhtuks oli siis nii palju tehtud

Pilt

Selline nelja tunni töö oli. Tuleb veel gaasi kronsa ära vahetada, et pedaalist ka vajutada saaks. Ja siis homme veel pump ehk kella järgi ka paika panna. Sest praegu lükkasin vaid punni pumba rihmarattase ja ajasin märgi paika. Nii läks käima aga tuli veel tunde järgi nõks keerata. Praegu tundus, et musta välja ei ajanud, aga timmimist veel vajab!
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas amazon86 » 22 Sept 2011, 10:40

Tore ettevõtmine. Järgmiseks turbo ka vahele. :D Kui pumba paika saad siis anna infot kuidas turboka pump ja vabalhingava pihustid omavahel koostööd teevad. Turboka pumbal on suurem väljundrõhk. Delivery valve vedrud on võrreldes vabalthingava omaga pikemad, seega avanemisrõhk suurem. Turboka pihustid töötavad 155 bar peal, vabalthingaval 130 bar. Lase turboka pihustid korda teha ja pane need peale. :)
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Mihkel. » 22 Sept 2011, 16:16

Seda ma just mõtlesingi, et kas vabalthingava ja turboka pumbal mingit erilist vahet ka veel on peale segurikastus osa. Kui väljundrõhk on turbokal suurem ja pihustid, mis mul peal on, madalama survega avanevad (130 bar), siis peab ehk nurka tehase seadega võrreldes varasemaks keerama.
Järgmine plaan olekski turboka pihustid peale ja siis ükshetk ka vurr vahele. Saab ehk parem :D
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Mihkel. » 08 Okt 2011, 20:24

Niinii, pump paika aetud, mootor tiksub kenasti. Aga... käivitamisega probleemid. Said uued ülevoolu voolikud pihustitele ja tagasilöögi klapp pumba ja filtri vahele, aga ei midagi. Soojast peast käia-käia ja siis ükshetk ärkab ellu poole pöörde pealt nagu midagi poleks häda. Ja käiata tuleb ikka suht kaua, külmalt isegi nii 10 sekundit. Veider värk :?
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas bronec » 08 Okt 2011, 21:29

Otsisin enda masinal ka sama viga, vaatasin üle kõik voolikud ja lappisin paagist väljuvad ära aga lõpuks tuli välja, et pumba võlli tihendist(mitte gaasihoovastiku omast) tõmbas õhku vahele, samas ei lekkinud sealt.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas Mihkel. » 09 Okt 2011, 12:35

Kuidas vahetamine välja nägi? Kannatab ka pumpa laiali võtmata seda vahetada? Aga kui pump uuesti vahelt võtta, siis tasuks ehk mõlemad ära vahetada. On nad strandardses mõõdus tihendid?
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Mihkli 244 USA

PostitusPostitas bronec » 09 Okt 2011, 14:09

Pump maha, rihmaseib maha ja siis sai kätte. Tihendi sain ühelt dislade remontijalt, mõõdu kohta kahjuks ei oska midagi öelda.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 62 külalist