Stjuuv 740 '88

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Stjuuv 740 '88

PostitusPostitas Stjuuv » 27 Mär 2010, 01:55

Olles ühe auto vahele jätnud, tunnen taas kohustust oma autokogemusi foorumiga jagada.
Pärast paari pingelist päeva Loffiga võidu asju müües, sain lõpuks eelmisest õnnetusest lahti ja sammusin uljalt järgmisele vastu. Kaak viskas mulle võtmed näppu ja ära ma ta 1988. a 740 koos B230ET mootoriga võtsingi. Kuna enne ostmist proovisõitu teha ei õnnestunud, tuligi kasuks üks ca 150km ots kohe ära sõita.
Esimeste muljetena tuleb loomulikult vigade loetelu, mida ma nüüd jõudumööda kahandama hakkan. Tartus tankla poole sõites hakkas kõrva riivama lausa salongi kostuv undamine, millest järeldasime muidugi kohe, et starter on peale jäänud, ja tõmbasime starteril juhtme maha. Siis sai selgeks, et tegu on hoopis põhja all pesitseva kütusepumbaga, mis teeb mootoriga konkureerivat häält. Kuna pimedas starterile juhet eriti mõnus tagasi toppida poleks olnud, lootsime selle peale, et enne koju jõudmist kusagil mootorit seisma pole vaja jätta, ja nii ta homset hommikut ootabki.
Linnast välja jõudes ja paar korda täistulesid klõpsutades lõpetas töölepingu spidoblokis olev täistulede indikaatorlamp. Jumal temaga, ega need täistuled eriti hästi ei valgusta niikuinii.
Mõnikümmend kilomeetrit hiljem selgus, suits hammaste vahel, et ükski elektriaken enam alla liikuda ei taha. Ilmselt võtsid eeskuju kõrvalistuja aknast, mis juba enne ei toiminud.
Vahepeal toimus veel ka tee ääres korraks kinni pidades kerge arusaamatus ühe ratta alla jäänud kiilasjää ja ilma lukuta silla vahel, mis lahenes alles siis kui ma ühe jala gaasipedaalile jätsin ja teisega ukse vahelt hoogu lükkasin, ise selle peale mõeldes, et mis siis küll saab kui kogu see turbokas ühel hetkel oma pidamise tagasi saab ja üle mu jala sõidab. Järeldus: tuleb Crank OÜ käest üks phantom grip prototüüp välja kaubelda, et kevadised öökülmad enam üllatusi ei valmistaks.
Vahepeatuses tagaistmelt asju maha tõstes selgus, et mõlemad tagumised välimised ukselingid tahavad kinni kiiluda ja uksi avatuks jätta. Kahtluse peale tee ääres kinni pidades vajus üks lausa ise lahti.
Koju jõudes parkisin auto ettenägelikult maja nurga taha, kus jääd vähem, et hommikul väga palju võimlema ei peaks enne kui sõitma saan. Sel ajal kui oma asju kokku korjasin, ja mõtlesin kuidas kõiki uksi ikka lukku saada, kostis veel kapoti alt vaikne popsatus, millele järgnes vedeliku pihustumisega kaasnev heli. Panin kiirelt 1+1 kokku ja järeldasin, et üliagar kütusepump on mõne vooliku puru löönud, aga peale asjakohase pildi foorumisse postitamist selgus, et olen ise loll, ja tegu on ilmselt aiakastmisvoolikuga paigatud jahutussüsteemiga, nii et hea õnne korral saan homme ise Crank garaaži ära sõita ja hakata vigadega tegelema.
Et seda nutulaulu nüüd natuke tasakaalustada, siis masin ise on mõnus vanakooli tellis, nii et ei kurda millegi üle, igast niginad-naginad on ainult kättevõtmise asi. Tagaluugil ilutseb +10kW spoiler ka ja konks on nii massiivne, et Jaapani autod võivad selle endale salongi välja sõita, ilma et minu stangega midagi juhtuks. Kere pean päevavalges üle vaatama, aga tundub, et natuke poleerimist ja hakkab särama küll, mis siis et keegi on punase sprayga üritanud värvitööd natuke modifitseerida, ja tagaaknal on sellest veel kaks kahtlase kujuga moodustist veel alles ka.
Mootor kuidagi sõidurõõmu takistama ei tohiks jääda, ja praegu on piduriks pigem käigukast, mis pedaali agressiivsemal kasutamisel hakkab teatud käiguvahetusel kuidagi hetkeks pooma, aga eks näis mis õlivahetus sellega teeb. Kui piduritest ka juttu tuli, siis ilmselt tahaks need natuke üle vaatamist, et pidurdusjõud mootoriga kooskõlas oleks, praegu tunduvad kuidagi tuimad. Velgedel pidi vist sentimeetrine kõdukiht küljes olema, ja 100+ km/h kiirustel tekkiv vibratsioon kinnitas seda omalt poolt.
Põhja all olevast roostest olen ma ise ainult jutte kuulnud, aga eks tõstuk näitab, kuidas sellega lood on.
Kui homme starteri uuesti töökorda saan ja jahutusvedelik ka alles on, siis liigun garaaži poole ja õhtuks ehk pakun pilte ka.
Viimati muutis Stjuuv, 29 Mär 2010, 00:39, muudetud 2 korda kokku.
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas bronec » 27 Mär 2010, 07:01

Kindlasti on esimesed pidurid peal, sellepärast ei liigugi.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
baxxter
Foorumi veteran
Postitusi: 2026
Liitunud: 13 Jaan 2007, 22:06
Asukoht: tartumaa, Nõo
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas baxxter » 27 Mär 2010, 07:10

Edu masinaga, 850 jäi ikka väga lühiajaliseks masinaks, arvestades kui kaua sa juba soodsat masinat otsisid?
Aga edu, 700 turbo väärib seda ohverdust, räägib 850 omanik :D :D
Volvo 850 GLT universaal 2.5 1993 (125kw) MÜÜDUD
Volvo S60 bensiin, manuaal 2001 (103kw) Müüdud
Volvo C30 1.8f bens manuaal (ökopill :D)
Subaru B9 tribeca, 2006 180kw, pereauto
53364298

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas vanapeer » 27 Mär 2010, 09:42

:)

ilus hääl.
:unibrow:

Kasutaja avatar
kirsipuu
Foorumi veteran
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Mai 2009, 13:37

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas kirsipuu » 27 Mär 2010, 10:28

Tundub, et pean oma silmaga kaema minema.
Loodan, et meestel on kaamerad ligi ja saavad selle mööblitranspordi purki, mis kohe jätkub...

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas vanapeer » 27 Mär 2010, 13:20

Ja velkome to the klaab: kõhualune pump undab enamasti siis, kui paagisisene ei tööta, või on liftis auk või paagisisene filter umbes. Supp oleks võinud kohe kaks pumpa tellida, ma hakkan just täna enda oma vahetama.
:unibrow:

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas Loff » 28 Mär 2010, 22:17

Õnnesoovid minu poolt! :cheers: :drunk:
Kerelt võetud VIN-i järgi on tegu B230FT mitte ET.
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas volvo245 » 28 Mär 2010, 22:49

Täitsa jama 19kw juba kadund :(
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas Leho » 28 Mär 2010, 23:38

Kui ma oma masina VINi vaatan siis on kah seal ET mootor aga tegelikult on lihtsalt E
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Stjuuv
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 16 Mär 2008, 19:25
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas Stjuuv » 29 Mär 2010, 00:32

Sain nädalavahetusel natuke asju üle vaadata, ja vajalikust kraamist nimekirja koostada.
Esiteks tekkis probleem kohe järgmisel päeval maja juurest minema saamisega, kuna peale starterijuhtme uuesti ühendamist mingit käivitumist ikka ei toimunud. Jebisin kapoti all juhtmete ja kruvikeerajate ja haamriga, aga kasu ei midagi. Kahtlus langes juba starterile endale, aga siis tuli bronec kohale ja ühendas juhtme õige klemmi otsa ja korras ta oligi (enda kaitseks võin öelda, et õige klemm oli üsna kavalalt ära peidetud).
Puru läinud vooliku kaudu oligi paras kogus jahutusvedelikku pinnasesse imbunud, aga peale vee peale valamist sain ikka Crank garaagesse ära sõidetud.
Esimese muljena ei olnudki põhjaalune nii hull kui kartsin, ja kaak oli seal osa juba ära ka paiganud, kuigi ilmselt tuleb keevitamiseks ikka aeg kinni panna. Pagasniku alt saab soovi korral näpu sisse ka torgata ja põhjas vedelevaid märgu kaltse välja tirida, aga see selleks. Esialgse hinnangu kohaselt peaks kolmest liitrist kivikaitsest ehk piisama.
Kui juba tõstuk töös oli, siis vahetasin turbo tagasivoolu tihendi ka välja, et niigi pesu järgi karjuvat mootori alumist otsa vähegi säästa (taaskord tuleb kiita insenere, kes on suutnud eemaldamise ja paigaldamise ülimalt ebamugavalt korraldada).
Katkine jahutusvoolik sai ka vähemalt mõneks ajaks sobiva asenduse, nii et sõidukord on taastatud.
Veermiku pool tundub üsna tihe olevat, nii et esialgu suurt midagi vahetada kavas pole.
Broneci terav kõrv ütles mulle veel, et klapid tahaks ka reguleerimist, nii et klapikambrikaane tihend on ostunimekirjas juures. Peale seda võib ilmselt mootori käimise kohta uue hinnangu anda. Ringi sõites jäi veel silma, et armatuuris olev temp seier kipub aegajalt vibreerima, eriti just enne töötemperatuuri saavutamist - kas keegi oskab öelda kas aju saab oma temp signaali samalt andurilt, mis näidikut käivitab, ja kas peaks anduri vahetamise ka päevakorda võtma?
El aknaid ei olnud hetkel aega üle vaadata, aga kuna nad kõik ühekorraga ära kukkusid, siis ilmselt mingi elektrijama. Katuseluuk ei taha ka kuidagi oma suletud asendis pidama jääda, vaid sõidab mõlemale poole hooga üle, nii et korralik sulgemine eeldab pea uksest välja pistmist ja üle kontrollimist. Täistulede indikaatori parandas ära vana hea löök vastu spidoblokki.
Salong lõhnab üheaegselt niiskuse, naha, õli, bensiini ja nüüd ka Estonia lõhnakuuse järgi, aga selle nädala jooksul saab ilmselt mõningane pesu ära tehtud, eks näis mis siis sellest alles jääb. Muidu on istmed heas korras (kuigi seljatugede taga olevaid kotte on keegi vist küttepuude vedamiseks kasutanud ja korralikult välja venitanud). Tagaistujate pea kohal on lisavarustusena ka ripplagi, aga oleks nagu kuskilt kuulnud, et selle eemaldamiseks on isegi üht-teist võimalik teha. Armatuuri oli keegi installeerinud ka seieriga termomeetri, milleks kulus tervelt kuus kruvi, nii et nende aukude katteks tuleks midagi välja mõelda. Samas tuli juhiukse panipaigast välja ka digitaalne termomeeter - ilmselt näitude võrdlemiseks.
Mootori koha pealt - rihmakattel on küll kirjas ET, aga kui tegu 530 kaanega, siis ikkagi FT ehk siis ameerika tüüp, nii et olen tõesti juba petta saanud :D
http://www.crank.ee - Sõiduautode remont ja hooldus.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4963
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88 [B230ET]

PostitusPostitas Loff » 29 Mär 2010, 01:27

Stjuuv kirjutas:Mootori koha pealt - rihmakattel on küll kirjas ET...

Krt, peab vist silmaarsti jutule minema, sest mina lugesin sealt FT välja... :?
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88

PostitusPostitas bronec » 29 Mär 2010, 08:52

Loe mootoriplokilt, kas on ikka E või poolik E, ma pakuks ikka ET kuna õhulugeja on mehaaniline.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88

PostitusPostitas vanapeer » 29 Mär 2010, 10:13

Tohoh, õhulugeja mehaaniline. Sellist imelooma tahaks küll näha. Ja sa pole pilte ikka pannud!?

Kaks tempi andurit on, aju ja kella jaoks eraldi. Esimese asjana võid anduri kontakte ja üldse masse puhastada.

Kuidas on plaanid, kas proovid ka B tihendiga klapikambrikaane vahetamist pikemalt harjutada?

Mis sealt põhja alt näha oli, kust see võimas hääl tuli? Kas summuti on katki või ongi summutitoru tegemiseks suuremat puuri kasutatud?

Mis arusaam Sul 530 kaane seostest on? Muud varianti ei saagi olla, sest 531 oli ainult vabaltihingavatel 96 KWstel.
531 HEAD - Volvo #1326783 - Found on the following 4 cyl engines:
-1985 B23ET 760 turbo; B230ET 760 turbo;
-1991-92-93 240 & 940 B230FB (non-turbo with VX3 cam)
530 HEAD - Volvo #1326777 - Found on nearly all B230 Engines - Turbo and non turbo

Aga loe bloki pealt koodi. Kui see liiga si*ane on, siis näita mõne aju pealt koodi.

Kuidas turbo lõtk ja silindrite kompressid on?
:unibrow:

Kasutaja avatar
bronec
Das Boost
Postitusi: 1775
Liitunud: 16 Veebr 2006, 13:51
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88

PostitusPostitas bronec » 29 Mär 2010, 11:37

Õhulugeja on nagu 103kW Audi disladel, mida rohkem õhku liigub seda rohkem luuki lahti lükkab.
DIM, CEM, ICM, CCM, ABS, ECM ja teiste moodulite remont. CEM kloonimine, seadistamine ja taastamine(virgin). HU seeria makkide remont, SC-802/805 kood. Keelevahetus.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Stjuuv 740 '88

PostitusPostitas Leho » 29 Mär 2010, 13:24

Kui katuseluuks keskasendis seisma ei jää siis on järelikult läbi põlenud see väike magnetit mängiv mähis seal üleval.
Reeglina põleb see läbi kui nupp liiga kauaks sisse jääb. Ise maadlesin kah alguses sellega ja lõpuks kerisin sinna uue traadi peale.
Ja nüüd on hooleta juba mitu aastat.


Aaaa ja veel seda peaks sa ju ometi teadma, et sellel mootoril käib klapiregull seibide vahetamisega.
(tõenäoliselt pead need kah lisaks tihendile ostma.)
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 55 külalist