Berit Volvo Amazon '66

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 23 Veebr 2008, 04:05

Tänaõhtune proovisõit andis märku, et pean ikkagi veel natuke sättima seda va laagrimajandust. Rummu ots läks soojaks ja üks mu Volvo remondi "tugiisik" andis mõista, et ma ehk liiga tugevalt kinni keeranud olen laagri. Eks tuleb proovida natuke lõdvemaks lasta.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Tags:

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 08 Mär 2008, 14:24

Laager sai vahepeal siis natuke lõdvemale lastud ja see kuumenemine kadus ära.
Mingi hetk aga hakkas pidurdades sealtsama ratta poolt tulema õudsat häält. Selline nagu.....krt, krobin-sahin segamini ja tuleb see kõige rohkem välja just nö pidurdamise lõppfaasis.
Tõstsin eile uuesti auto üles ja keerasin ratta maha - tundub, nagu kõik oleks kinni. Küll aga avastasin, et ahhaa, laagril on ikkagi väike loks sisse tulnud. Keerasin ühe anki võrra mutrit peale ja loks kadus ära.
Pidrudamisel see õudus toimub siiski edasi. Peab lähemalt uurima.

Teine mure on see, et tooret tuleb alati hirmsa jõuga tõmmata millegipärast ja lõpuks andis see ilurõngas igatahes armatuurlaua küljest järgi ja tuli kogu täiega lahti. Nüüd on veel eriti halb tõmmata. Peab ostma mingit korralikku liimi ja tagasi liimima.
Kogu selle külmkäivitusega häirib mind üldse see asjaolu, et hirmsasti lõugab masin külmalt. Pöörded jõle kõrgel. Ja tooret ei saa rohkem tagasi ka lükata, sest siis tahab kohe välja surra. Hilisel ajal on kuskil majade vahel päris piinlik käivitada. Peab ju selle lõugamise ajal veel mõned minutid ootama ka, et soojeneks. Ime, et keegi veel pole lärmi tekitamises süüdistanud.

Kolmas selline tuleviku pseudomure on see, et peab vist otsima uue tungraua või madaldama vana. Tulevikus ei saa muidu kuidagi autot tõsta, praegu juba mahub napilt tungraud alla. Aga no, eks sellega saab siis tegeleda, kui õige aeg käes

:roll:
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 12 Mär 2008, 21:04

Kuram, mul on kahtlane tunne, et see veider hääl eest on põhjustet sellest, et....................et esisild on vist peaaegu lahti poolraami küljest. Homme vaatan lähemalt üle, praegu pimedas telefonivalgel natuke piilusin - need kandilised nö seibid või vahetükid (mis on poolraami ja silla vahel ümber poldi) on sõrmega survet avaldades liigutatavad. Hirmus. Igatahes tänane sõit jäi ära ja eks siis homme valges saab proovida paremini uurida.

Ja ikkagi, kõige rohkem häirib mind Amazoni igapäevaautoks olemise juures viienda käigu puudumine.
Mis te soovitate, kas kõige mõttekam oleks:

*hankida overdrive kast ja see külge pookida
*hankida Mustangi kast (T5 nimeline vist) ja see külge pookida.
*mingi muu variant

Esimesed kaks siis vist kõige levinumad variandid.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 12 Mär 2008, 21:25

chopper kirjutas:Teine mure on see, et tooret tuleb alati hirmsa jõuga tõmmata millegipärast ja lõpuks andis see ilurõngas igatahes armatuurlaua küljest järgi ja tuli kogu täiega lahti. Nüüd on veel eriti halb tõmmata. Peab ostma mingit korralikku liimi ja tagasi liimima.

Mul oli sama jama. Kisu või koos armatuuriga toorest välja. Ükspäev võtsin väikse lehtri, teipisin toore trossi motopoolsesse otsa ja riputasin üles ning lasin WD40 täis. Tükk aega leotasin ja loksutasin trossi ja pettusin, kuna mingit tulemust ei tulnud. Alles mingi kahe nädala pärast äkki lõi trossi kergeks. Praegu tooretan täitsa mõnuga :)


Mulle väga meeldib Su mõte kasutada Amazoni igapäeva masinana.
Kui juba kaasajastamise peale mõtled, siis äkki paned karpa asemel sissepritse ka? Mul on kaks samavana volvot ja sissepritsega masinal pole mingit vahet, kas käivitan + 20 või - 20 juures.
Kuid käimarile 1 käik lisaks on igal juhul vajalik. Ma ei kujuta ette juppide ja töö hinna poolest: kumba on odavam ja lihtsam teha, kas teine kast, või praegusele OD otsa.
:unibrow:

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

PostitusPostitas supp » 12 Mär 2008, 22:04

ma pean ikkagi mainima, et mul see TPI.tagune tüüp tegi karbussi korda (700.-, enne ka toores oli täitsa pekkis)ja mul on ka tavaline 5ne kast ja sõidan nagu miska ca 10l 110-le juba 20t km, amzoni ja ka pv-d peaks olema igapäevaselt kasutada sama kui v/s70 või 850, ainult odavam, 200-ne on ju mõttetu hobiauto (hobi pole) ja sama on vist ka amazoniga -kui korda teed siis sõidab 100aastat.
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 12 Mär 2008, 22:28

vanapeer kirjutas:Kisu või koos armatuuriga toorest välja.


No just täpselt. Ja pmtselt ma sellega hakkama saingi.

Jajah, mulle meeldib ka see mõte teda kasutada igapäevaautona ja eks tegelikult vahelduva eduga olen seda 3 aasta jooksul ka teinud.
Kui kõik korda teha, siis on väga eduline sõita. Ainult jah, see kuramuse 4 käiku.
Mustangi kast on Amazonide puhul vist üks tavalisemaid lahendusi, turboES mainis, et selleks vaja vist vaheplaat teha ja eks nipet-näpet veel. Eks peaks kunagi täpsemalt uurima ta käest, tal ju P1800-l vist sama lahendus.

Vot, pritse koha pealt......eks on neid mõtteid ka vahetevahel peast läbi käinud, aga..... Karburaatoritega tundub nagu ägedam kõik see fiilis ja nii.

Ma hetkel veel ei kipu sinna TPi taadi juurde tagasi. Nagunii peaks enne kiiremas korras kere kallale minema, kuna see vajub kardetavasti lihtsalt laiali muidu varsti. Eks siis vaatab peale seda, kuidas ja mis.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 12 Mär 2008, 22:32

Kas keegi üldse teab, kuhu ta sealt TPI tagant nüüd kolinud on? Tal see putka seal ju maha võetud.
A noh, tegelikult ju number nagunii olemas, eks siis saab vajadusel uurida.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 13 Mär 2008, 08:10

chopper kirjutas:Kas keegi üldse teab, kuhu ta sealt TPI tagant nüüd kolinud on? Tal see putka seal ju maha võetud.
A noh, tegelikult ju number nagunii olemas, eks siis saab vajadusel uurida.

Mis? Terve garaagede rivi läind ve?


chopper kirjutas:Mustangi kast on Amazonide puhul vist üks tavalisemaid lahendusi, turboES mainis, et selleks vaja vist vaheplaat teha ja eks nipet-näpet veel. Eks peaks kunagi täpsemalt uurima ta käest, tal ju P1800-l vist sama lahendus.


Kardaani peab vist mõlemal juhul lühendama.
OD puhul tuleb ka muidugi vaheflants teha. Kas M45 ODsid ei panda ka teistele kastidele? On teine võõrkehana seal M45 kasti otsas. Neid kaste saaks vanaraua hinnaga kokku osta.
:unibrow:

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 13 Mär 2008, 10:21

vanapeer kirjutas:Mis? Terve garaagede rivi läind ve?


Plats puhas jah.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 13 Mär 2008, 13:41

Nonii, polt kinni keeratud ja probleeml lahendet. Natuke aega saab vähemalt jälle ehk liikuda.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 23 Mär 2008, 12:11

Muide saabus info, et karpa*unn on kolinud sealsamas kõrvale, veel püstiolevasse garaagesse.
Eile oli mul õhtu, kus ajasin internetsist tarkust taga ja ehk natuke jagub teistelegi :)
Märkisid, et Sul 2 SU karpat? Näe siin on üks riist, millega neid tuunitakse: Carbalancer
Muide, see Gunsons on ka firma, kes tootis kodust CO2 analüsaatorit. Ma just küsisin ülevaatuspunktis, kes kas selliseid olemas on ja onu uskus, et 40 kilo eest ikka saab :). Gunsonsi oma on müügil olnud $ 200 eest.

Ehk siis mitme karpa puhul enne tuleb samaks panna karpadest läbiliikuva õhu kogus. Selleks siis ülalpoolnimetatud riist. Teine võimalus pidi olema ka ste*toskoop, mida isegi BENis müüakse. Ehk siis pahina kõla järgi saab kah seda timmida. Muusikamehel eelis missugune :)
Siis järgmine etapp Solexite näitel, milleks kirjutatakse siin: pikk link

Tuleb välja, et prantslased on ikka kõva automaa. Mäletan, kui tatikas olin, siis kuskil räägiti, et prantsue keel on rahvusvaheline autonduskeel :)
Noh ja nüüd tuleb välja, et aja pegoo ja renoo manualidest järgi, kuidas oma volvo karpat tuunida! Mis õpid noores eas, peabki paika vanas eas, või kuidas...

Üks ilus pildiraamat

Veel aga ma nüüd avastasin, et moto on vahetatud? Seega tahaks teada, mis moto/karpad täpselt peal ongi?

Ja VOHH :D
:unibrow:

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 24 Mär 2008, 22:09

vanapeer kirjutas:Märkisid, et Sul 2 SU karpat?
Veel aga ma nüüd avastasin, et moto on vahetatud? Seega tahaks teada, mis moto/karpad täpselt peal ongi?


2 SU-d jah.
Mootor on B20, Historic Rally Volvo 142 pealt. Kuid peab tunnistama, et ega täpsemalt rohkem ei teagi, mis tehtud on sellega.

Panen siia veel kirja jutu, mille müüja vihikulehele kirjutas ja kaasa andis (Soome keeles):

Sytytys ennakko 14-15* ("*" = kraadi)
max n. 35*-36*
Veto parempi alakierroksilla jos muuttaa jakajan niin että ennakko n. 21* ja max 35*

Venttiili välys kuuma 0.38-0.41mm

Kaasuttimen neulat tehty tähän moottoriin, älä vaihda.

Seosta voi kääntää katuajoon n1/2-l kierrosta laihemalle (= suutinta ylös) mutta kannattaa ajaa tehomittaus tai lambda säätö.


Praegu meenub muidugi, et ega tookord seda paberit vist karpamehele kaasa ei andnud.

Täiendus: ühe selle lingi järgi peaks olema SU-HS 6-ed. Karpasid vist ei olnud vahetatud, nii et, peaksid olema needsamad ideeliselt.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 25 Mär 2008, 18:30

No infot ikka nende kohta leiab ( http://www.volvoracing.se/%E4ldre_volvo.htm )
Kui midagi nüüd krudima hakkad, siis enne kindlasti pane paberile kirja mitu pööret kruvid praegu põhjast väljakeeratud on.
:unibrow:

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 27 Mär 2008, 13:55

Aitäh linkide eest, Vanapeer. Eks kui kunagi selleni jõuab, siis püüan need enne läbi uurida.

Amazonist niipalju, et ka temal tundub, et on jõudnud kätte murdepunkt. kus kõik järjest laguneb.
Laupäeva ööl vastu pühapäeva koju sõitma hakates avastasin, et piduripedaal on kahtlaselt kõrgele kerkinud ja käib vabalt kuni endise asukohani. Täna vaatasin lähemalt - tundub, et see va "pulk" on peasilindrist kuidagi välja tulnud. Sõita igatahes praegu ei julge - üks hetk läheb august mööda ja ongi kööga.
Praegu on rahaga selline põud, et ei saaks kruntvärvigi osta ega midagi, ei julge seetõttu hetkel autot garaazis laiali lammutada. Nõksuke veel kannatan, ehk leian rahapuu. Põõsagi kasvõi.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint

Jarmo
Kreisi postitaja
Postitusi: 481
Liitunud: 14 Sept 2005, 16:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

PostitusPostitas Jarmo » 06 Apr 2008, 20:56

Tänane päev möödus taas tagasilöökide tähe all.

Läksin linna, et sõbral aidata natuke Austin Healeyt näppida ja tal garaazi ees oli hea enda autoga tegeleda. Mõtlesin, et vahetan lõpuks need va tagumised piduriklotsid-silindrid-vedrud-käsipiduritrossid-trumlid-otsamutrid-piduritorud ja eest parempoolse pidurivooliku ning tolmupleki ja õhutaks kohe ära ka.
Plaan hea, asusin vuhtima.
Nooh, ühel pool sain juba kõik pidurimängu pea kokku ja uus käsipiduritrossgi paigas ja otsapidi olin juba ka piduritoru kallal......
Aga noh, klotse kokkupoole ei saa, see va vidin nii kinni jäänud, et ei keera miskit moodi. Võtsin ta üldse küljest ära ja leotasin roostesurmadega ning püüdsin kruustangide vahel lukustuvate tangide ja mille kõigega veel keerata, aga tulemuseks vaid see, et keerasin tangidelt servad maha ja murdsin võtme.
Ja noh, paningi JÄLLE sama targalt kõik kokku tagasi, ainult uue kässaritrossi jätsin külge ja see muidugi hakkas nii hirmsasti vastu trumlit kriipima, et midagi hirmsat. Ma ei saanud algul arugi ja tegin mitu peatust kesklinna, et uurida. Lõpuks kadus hääl ära.........Eks näis, mis seal sai.
Igatahes vaatan nüüd kui palju need klotside laialiajajad maksavad ja prooviks uued ära tellida, paar pudinat ehk veel.
Pluss avastasin, et ka kõrvalistuja pool põhjaalustel "karpidel" on roosteaugud sees......peaks needki siis uued hankima.
Viimati muutis Jarmo, 13 Aug 2013, 10:28, muudetud 1 kord kokku.
Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
http://www.diskustommagazine.com - Diskustom Magazine
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 59 külalist