Kalibriisi V70 diisel '97

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 16 Juul 2014, 15:55

Tuleval nädalavahetusel ära proovima, MoS'i vahele laskma ja ehk leiab padruni või torutüki ja terase lehe, küll välja pumpab. Kõigepealt ilmselt veel kangiga proovima sisse suruda.

Vahepeal kasutasin tööl töökoja võimalust, tegin sillastendi ära, kokkujooks oli mööda. Sügisel sai tehtud stend aga pisut kahtlases kohas, jäi hästi kergelt kiskuma, peale talve läks nagu hullemaks (sai õnnetult kolinal üle äärekivi libisetud). Amordi ja piduritesti tegin ka ära kui juba seal olin, amordi ring kõik üle 90% ja pidurid ka väga head, välja arvatud siis vasak tagumine mis pisut nõrgema tulemuse andis, kuid ülevaatuselt saaks vabalt läbi. Lisaks veel reguleerisin tuled ka ära.

Pihustiotsad tõin ka ära Test-Remist, DTP toodang, 23€ tükk. Jällegi nädalavahetusel kavatsen ära teha.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mario_L » 16 Juul 2014, 19:29

tee otsadest pilti ka. :)
kui ma ka kunagi veel oma punasega peaks sõita saama, siis ma pean ka selle töö ette võtma.. vähemalt siis teada, mida tarvis.
mitu ava neil nüüd siis on - 7 või 9?
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 17 Juul 2014, 12:40

Pilt

Mitte just parim pilt, aga aimu saab, hakkasin algul kileotsast lahti võtma, sellepärast pisut räsitud näibki. Ja avasid näib olevat 5 hoopiski, nii nagu olema peab.

Uurisin ka pisut tagamaad, et kuidas avanemisrõhuga otste vahetusel jääb. Öeldi et "võib" tõusta 200bar'ni (muidu 190). Mõnel autol mõjutab, mõnel mitte. Kui rõhk muutub, muutub ka pihustushetk. Aga loogilsielt peaks sellega aju hakkama saama, andur on pihustil olemas. Küll aga lüheneb sellega pihustusaeg ilmselt. Eks see nüüd näha ole, mis moodi käituma hakkaba peale vahetust. Kui kripeldama jääb, siis lähevad mingihetk stendi ka.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mario_L » 17 Juul 2014, 20:12

no minu kogemused on siiani pihustiotsadega olnud just kaugpritsediislitega.. vähemalt Golf 2 hakkas küll maru pehmelt käima ja käivitus ka paremini.. seega ma oletan, et kui on originaalne, tehasest seatud, siis võiks ju oletada, et hakkab jälle paremini käima, kui seni..
tänan pildi eest! :)
Eks siis peab hakkama ka silmi lahti hoidma. Tartus on selline tore koht nagu Stikke, sealt ei ole vähemalt mina veel abita jäänud, vast on neil sellele traktorile ka otsi pakkuda..
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
Volvo75
Foorumi veteran
Postitusi: 3323
Liitunud: 02 Okt 2005, 14:29
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Volvo75 » 17 Juul 2014, 21:56

Tee Mihkel see switch ära jah. Ootan tulemusi :)
Pilt
Twin Towers Of The World Trade Center

Kasutaja avatar
Ööbik
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 22 Aug 2013, 11:00
Asukoht: Põlva/Tallinn

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Ööbik » 17 Juul 2014, 23:34

On siis nivomati pealt tava amordile minnes kohe nii maailmade suurune vahe sees sõiduomadustes?
745 GLT B234F 88 - 944 GLE B230F 92 - 945 Polar B200FT 95 - v50 Summum 2.0D 2010

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 18 Juul 2014, 00:27

200sel ei saanud suurt miskit aru peale otste vahetust mäletamist mööda, hingerahu vaid :D Sellel oli ka eelpõlemiskambritega süsteem.

Nivomati pealt üleminek muutis minu sõidumugavust lausa hüppeliselt. Ilmselt küll sellepärast, et nad olid oma viimaseid hingetõmbeid tõmbamas. Aga üldiselt on mulje jäänud, et nivomatiga taguots pisut jäigem. Nüüd on hea mõnus, nagu Volvole kohane :wink: Alla läksid ka veel originaal kasutataud amordid, mis käevahel ei olnud palju lubavad, amorditest ja sõidu kvaliteet üllatasid mind täielikult.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 18 Juul 2014, 12:23

Eks ta jah selline poolik lahendus on, aga parem saab kindlasti. Asi selles, et Tallinnas pole mul otsest võimalust ja aega, et pihustid maha võtta ja tegemisse jätta. Maal saan sellega vabalt tegeleda, aga autot läheb hetkel vaja, et nädalaks seisma ei tahaks jätta. Ja muidugi ka rahalised võimalused, sest hetkel olen praktika kohal ja sissetulek pole just kõige toekam. Seega jääb reguleerimine kuhugi tuleviku poole, sest suurt väga kallis ta pole, jääb sinna 35-50€ kanti, kui pihustid näpus kohale minna.

Ja andur on tõesti vaid ühe pihusti peal ja selle järgi suudab ta jah vaid umbes teisi pihusteid korrigeerida. Kuigi arusaamatuks jääb veel see, et kuidas käib iga pihusti kütusekoguse korrigeerimine, nagu ajust näha on. Ehk keegi targem valgustab?
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mario_L » 18 Juul 2014, 19:05

anduriga pihusti ülesanne on aju jaoks ainult see, et annab teada, kui toimub pihustamine ja aju teab siis, et mootor ikka töötab.
selle mootori pump on üsna loll raud üldjoontes, peale kütusekoguse mõõtmise ja käivituskoguse doseerimise ei tee ta eriti midagi. süütenurka reguleerib kolb allosas ja seegi on puhtalt mehaaniline. kogu pumba tööd mõjutab ka siserõhk, mis on paika pandud rõhuregulaatoriga pumba rihmapoolses otsas...
sellel masinal on ju eel- ja põhipihustus pihustist sõltuv.. pump toodab oma surve ikka nagu alati.
pihusti reguleerimise kohta võiks küll keegi väikse DIY teha.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 21 Juul 2014, 12:09

Nonii, pihustiotste vahetus tehtud ja mootor näib käivat vaiksemalt ja mõnusamalt küll. Vanad otsad olid tippudesse parajat nõgi kogunud. Midagi keerulist ei olnud töö juures ja kõik läks sujuvalt. Rõhud mõõtsin ka samal ajal üle, need olid kahjuks pisut madalama kui lootsin. Mootor käib hästi ja hätta ei jää, ei tossa ka enam nii nagu enne.

Pilt

Pilt

Tagumisest suppordist sain kolvi ka välja. Lõikasin vana esimese pidurkolvi lühemaks ja kasutasin seda abinõuna. Vana kolb mahtus ilusti sinna sisse, panin oma kohale ja pumpasin teise välja.

Väljalaske püti tegin ka lahti ja korrastasin, võtsin põlenud tagi seest välja, kuid hääl jäi ikka, ei saagi nüüd aru mis täpselt toimub.

Tagasillas peaks vahetama veel sillapuksid, sõitmist ei sega kuid ratas üles tõstes on näha, et pragunenud nad siiski on.

https://plus.google.com/photos/11748815 ... 3343788385" onclick="window.open(this.href);return false; Siit näeb ka pilti ja häält sellest, mis meeldivat häält mu väljalase teeb
Viimati muutis Mihkel., 11 Jaan 2015, 14:43, muudetud 1 kord kokku.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Margus_ » 21 Juul 2014, 17:34

Oot ma ei mõista nüüd, võtsid kogu selle "karvatuustaka" püti seest välja? Kui just video väga palju üle ei võimenda, siis sul tundub see sirin ikka 2 kraadi hullem kui mul jah...

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 21 Juul 2014, 17:56

Võtsin välja, puhastasin pisut ja tagasi sisse ikka. Nüüd ei teagi mis ette võtta, sest varasem sahin asendus nüüdeks peale 200km läbimist lausa kiginaga. Proovsin tõstukil kõrvasid väänata, sai nagu vait, aga nii kui imuri toru küljest võtsin läks sama trall lahti jälle... Uus Walkeri või Bosali pütt jääb sinna 180-200€ kanti, sellist summat ei näe nagu mõtet välja käia. Silmad lahti hoidma ja ehk leiab soodsalt mõne kasutaud.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 28 Juul 2014, 20:48

Hallelujah! Leidsin ajutise lahendue väljalaske sirinale! :D Lõputoru ja kere vahele mahtus kenasti vana summuti kummitripp, lahendus missugune.

http://www.youtube.com/watch?v=_v9xFxHZemY

Sain aimu ka ühest teisest kõrvu jäänud helist (autosse ei kuule muidugi suurt ühtegi väljast tulevat häält), nimelt hakkas tühikäigul üks piduriplekk häält tegema kergelt vibreerides. Eks see samune teeb aukudest läbi sõites seda kõlisevat häält. Kuuleb vaid siis, kui aknad all on, aga seda tihti ei juhtu, kliima puhub ikka mõnusalt külma :)

Ühtlasi panin ka tähele, et savipätsi aleviku tee moodustised on ühele välimisele rooliotsale väga kiirelt üks-null teinud... ega ma väga aukude vahel slaalomiharrastaja ka just pole.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 24 Aug 2014, 17:05

Oh well then...

Pilt

Algselt kahtlustasin küll põlenud klappi, et mootor peale paari kiiremat ebaühtlaselt käima jäi. Tegelik viga peitus ilmselt turbos, millest mingi võõrkeha oli teadmata ajal läbi käinud ja see ka pika peale puksid-tihendid ära söönud. Suure tõenäosusega imes viiendasse pütti nii palju õli, et lõi kepsu kõveraks.

Hetkel otsin kas uut kepsu või plokki. Korraliku ploki leidmine tundub olevat keerukas, ühte käisin vaatamas, mis oli täiesti sõitva auto pealt tulnud, kuid oli kahjuks halvemas seisukorras kui minu oma.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 28 Aug 2014, 00:12

Asjad edenevad jõudsalt! Turbo sain juba varem hypno käest, uue plokikaane sain foorumi kaudu (enne oli Audi oma, nüüd Volvo oma). Plokikaanel küll olid klapid peas käinud kuid oma kaanel oleks ka nagunii pidanud vl. klapid ja juhtpuksid vahetama. Uue kepsu sain ka läbi foorumi.

Uus kaas sai lihvitud (õigemini freesitud), paigaldasin uued juhtpuksid, uued vl. klapid ja muidugi klapisääre tihendid. Puhastasin ka kanalid ja sisselaske klapid. Huvitav oli see, et uusi pukse ei pidanudki hõõritsaga üle käima. Läksid paraja pinguga plokikaande ja klapid jäid paraja lõtkuga sees käima. Kõik klapid said muidugi ka sooveldatud.

Üsna tüütu töö oli kolbide ja rõngaste puhastus. Ei tea kas ka miskit juurde annab, aga omal hingerahu vähemalt :)

Täna sai mootor suurelt jaolt kokku lapitud ja mootoriruum pestud sellest kultuurikihist. Tundub et õlipumba juurest on kõige suurem leke olnud. Keegi oli seda juba väliselt proovinud silikooniga kinni mätsida, jube. Nuka simmerid ja vända otsa simmer said ka uued muidugi. Oleks vahetanud kohe ka kasti poolse, aga see kuram oli vale, küll mitmest kataloogist uuritud, kuid siiski. Aga õnneks see läbi ei lasknud.

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis Mihkel., 11 Jaan 2015, 14:41, muudetud 1 kord kokku.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 68 külalist