5. leht 7-st

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 26 Okt 2012, 08:25
Postitas stupiduser
Küll mina olen ikka tark ja ettenägelik autoomanik! :)

Üleeile vahetasin +7C ilmaga talverehvid alla, eile oli juba temperatuur miinuses ja täna on lumi maas!

Üsna ideaalne ajastus.

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 08 Nov 2012, 21:51
Postitas stupiduser
http://www.e24.ee/1031664/autod-mida-am ... ige-kauem/

Näh, polegi ameeriklased NII lollid, hea asja tunnevad ära :D

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 08 Nov 2012, 23:01
Postitas Liiwaannus
Mis tabelist silma jäi, on see, et uusi autosid ostetakse keskmiselt keskeas. Eestis on need tegelased, kes 22 aastaselt liisinguga prao pooleks tõmbavad, et tutikas masin istumise alla saada

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 09 Nov 2012, 10:14
Postitas stupiduser
Minu isiklik arvamus on, et valdav enamus Eesti tänavapildis olevaid uusi autosid on töösuhteautod ehk ametiautod.

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 02 Dets 2012, 22:18
Postitas stupiduser
Kuna kohale jõudis talv koos mõnekümne sentimeetri lume ja üle kümne miinuskraadiga (hetkel -13C) siis jätkasin oma igava auto talveks ettevalmistamisega.

Vahetasin ära poolteist kuud tagasi sisse valatud ja kuni umbes -7C jaoks timmitud klaasipesuvedeliku, mida oli selle ajaga kulunud umbes 2 liitrit.

Õhuvõtu ümberlülitusklapp kontrollitud - korras ja võtab soojendatud õhku.

Mõned nädalad tagasi silikoonisin uksetihendid kah ära.

Ahsoo, meenus, et tagaklaassoojenduse lüliti andis otsad.
Kole, kui vaid paarisajatuhande km läbisõiduga 24.-aastasel autol asjad lihtsalt heast peast katki lähevad.
Imelik on see, et testriga mõõtes nagu töötaks.
Esialgu asendasin kõrvalistuja istmesoojenduse lülitiga aga eks ma pean Volvost uut uurima või romulat külastama, sest esiteks võiks ka kõrvalistuja istmesoojendus töötada ja teiseks ei sobi sinna vale pildiga lüliti :D

Btw, küttekulu viimased andmed: 12,3 l/100km.
Suures osas on see vist tingitud meie peret haaranud laiskusest: kõigepealt viib naine lapse paari kilomeetri kaugusele lasteaeda ja siis tunni aja pärast võtan mina oma 20 km töömatka ette.
Ehk üks külmkäivitus lisaks.
Üldiselt olen püüdnud mootoril kohapeal veidi kauem soojeneda lasta kah.

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 03 Dets 2012, 14:55
Postitas diivan
Üldiselt olen püüdnud mootoril kohapeal veidi kauem soojeneda lasta kah.


Nagu ma välja loen siis sul eelsoojendit pole? Soomest mõne laiba küljest ikka küttekeha koos jutmetega leiab.kiirelt nettiautos surfates mõni hakkas isegi silma.
kui ma oma karpakaga talvel veel sõitsin siis eelsoojendi tõi kulu kuskil liitri alla.

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 03 Dets 2012, 21:24
Postitas stupiduser
On küll plokisoojendaja aga see ei soojenda suurt midagi.

Vahepeal kahtlustasin, et on katki.
Noh, et termomeetri seier ei tõuse.
Lootsin, et istun 80C jahutusvedelikutemperatuuriga autosse :D

Küsisin ühe kohaliku soomlase käest ja see ütles, et see oleks liiga ilus kui nii oleks :D
Et soojendab suht lokaalselt ja ülejäänud külm mootor jahutab jahutusvedeliku pumba ringi käies kohe maha uuesti.
Pidi lihtsalt poole kiiremini seier liikuma hakkama.
Ehk siis soojendab aga suht vähe. Tolbal on ajaks 2h.

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 03 Dets 2012, 22:59
Postitas stupiduser
Sain täna teada, kuidas uksetaskud katki lähevad. :x

Läksin õrnalt põlvega vastu ja -10C käes oli plast niiiiii hapraks läinud, et pragu oligi sees.

Ühtlasi saan nüüd aru, miks Volvo uksed käivad vaikselt nagu uue külmkapi omad: -25C juures puruneks uksetasku tavaauto uksekolksu peale kildudeks :P

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 04 Dets 2012, 18:41
Postitas volvowagen
stupiduser kirjutas:Sain täna teada, kuidas uksetaskud katki lähevad. :x

Läksin õrnalt põlvega vastu ja -10C käes oli plast niiiiii hapraks läinud, et pragu oligi sees.

Ühtlasi saan nüüd aru, miks Volvo uksed käivad vaikselt nagu uue külmkapi omad: -25C juures puruneks uksetasku tavaauto uksekolksu peale kildudeks :P

Ilmselt 24 aastat ja pidevad temperatuurivahetused nii -30 kuni +60-ni on lõpuks ka Volvo uksetaskuplasti hapraks muutnud. Ei ole enam isalt pojale pintsakuid, ei ole.....
Lohuta ennast sellega, et sama aja Toyota näiteks on juba kolmandat ringi Karhu "nelosen" korkideks vormitud.....

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 09 Veebr 2013, 22:38
Postitas stupiduser
Jees, esimesed 10 tuhat kilomeetrit suhteliselt valutult läbitud!
:D

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 29 Mär 2013, 21:11
Postitas stupiduser
Mõlgutan siin mõtteid selle üle, et kui suur võiks olla normaalne kulu autole.
Kilomeetri kohta näiteks.

Ise arvasin alguses, et 40 senti/km on igati OK.
Lähtekohaks siis see, et Soomes on maksuvaba autokompensiatsioon selline.
Veidi aja pärast ajakohastasin selle 35 senti/km peale.
Noh, et soetusmaksumus on väga väike ja remondikulud samuti.

Mida kaasfoorumlased arvavad?


Tegin täna väikese vahekokkuvõtte kuludest.
Peaaegu 12 000 km läbimiseks on kulunud hoolduseks ja remondiks 280€ ehk 2,3 senti/km.
Hämmastavalt vähe kui arvestada, et siiani olin täheldanud, et auto vahetus tähendab 15 000 krooni ehk nüüdsel ajal 1000€ auto "oma käe järgi ära sättimiseks".

Administratiivsed püsikulud (mis ei sõitu auto läbisõidust) olid 515€ (kindlustus 280€, aastamaks 153€, ülevaatus 71€ jne) ehk 4,3 senti/km.

Bensiini kulu on laias laastus 20 senti/km ehk arvutuslikult 2400€.

Kogukulu siiani siis 2400+515+280=3195€ 11 kuu kohta ehk 20+4.3+2.3=26,6 senti/km.
Siia peaks muidugi veel lisama soetusmaksumuse.
Aga soetusmaksumus on täpselt selline, et 35 senti/km korral saaksin maha kanda kogu auto maksumuse ja osta jooksu rehve ning 30 senti/km korral saaksin ühe aastaga maha kanda pool auto maksumusest.

Mnjaa, vahel on matemaatikaga huvitav tegeleda...

PS kui kuu aja pärast aasta täis saab siis annan täpsustatud kuluülevaate

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 29 Mär 2013, 22:00
Postitas volvowagen
stupiduser kirjutas:Mõlgutan siin mõtteid selle üle, et kui suur võiks olla normaalne kulu autole.
Kilomeetri kohta näiteks.

Meenub aasta 1999...möödunud sajand. Tolleaegne ülemus arvestas rusikareeglina uue liisinguauto (siuke alla 200keegu koos km-ga) müügimehekäru kogukuluks 1eek/km....sisaldas nii liisingu/hoolduse/kütuse/amortisatsiooni maksumust.
Ajad muutuvad ja meie koos nendega...

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 29 Mär 2013, 23:04
Postitas stupiduser
Nii?

0,40€ on 6,30 EEK
1 EEK on 0,064€ ehk 6,4 eurosenti.

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 29 Mär 2013, 23:22
Postitas volvowagen
stupiduser kirjutas:Nii?

0,40€ on 6,30 EEK
1 EEK on 0,064€ ehk 6,4 eurosenti.

Jah, nii see matemaatika ütleb.
Aga mitte see pole oluline.
Mõte on, et raha väärtus on rämedalt langenud. Varsti on nii, et 100 eegu eest möödunud sajandil sai rohkem kui 100€ eest tänapäeval...

Re: Stupiduser, 240 GL, B200K, 1988

Postitatud: 19 Mai 2013, 21:44
Postitas stupiduser
Täpsustatud kokkuvõte kuludest.
Aasta jooksul läbisin 13080 km (sünnipäevaks keris ette täpselt 211 000 :D )

Hoolduseks ja remondiks on kulunud 308€ ehk 2,4 senti/km.

Administratiivsed püsikulud (mis ei sõitu auto läbisõidust) olid 671€ (kindlustus 280€, aastamaks 153€, ülevaatus 71€, parkimiskoht 156€ jne) ehk 5,1 senti/km.

Bensiini kulu oli 2213€ ehk 16,9 senti/km.
Bensiini põletasin 1340 liitrit ehk keskmine kulu 10,24 l/100km.

Kogukulu 2213+671+308=3192€ ehk 24,4 senti/km.

Autokulu kalendrikuus keskmiselt 266€.
Pole paha.

Soomes on püsikulud autole rumalalt suured aga loodan maksuametilt töölesõidureisidelt veidi raha tagasi saada. 3,15€ päevas. Mitu tööpäeva oli, seda ei viitsi vaadata.