4. leht 5-st

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 28 Mai 2016, 22:10
Postitas veekaheksa
Elan kaasa. Sellistega omajagu sõitnuna võib öelda, et õieti teed, et ei müü.

veekaheksa

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 03 Juun 2016, 16:29
Postitas Joel
Mul selline lihtsameelne küsimus, et kas võib olla, et see auto võtab 98 bensiini oluliselt rohkem kui 95?

Ma mäletan vanast ajast, et ta võttis mingi 12-14 linnas, aga nüüd ma olen tankinud 98 (kuna seda joovad mu teised autod) võtab pigem 16 kanti. Eks ma veidi ole tal seljas ka elanud, sest tänapäeva turbodiislitega ühes liiklusvoolus püsimiseks tuleb vana kronu ikka omajagu tagant sundida. :)

See auto on tehtud Venemaa turu jaoks, tal ei ole KAT kirjas isegi passis, et temaga 76 bensiiniga sõita saaks. Kunagi pandi KAT sinna valesti ja seepärast oli ülevaatustel paras jama alati, aga see sai ära muudetud kui sinine registeerimistunnistus rohelise vastu vahetati.

Kulu number mind ei morjenda, kuna tegemist on ju ikkagi vanatehnikaga ja ma olen harjunud januste autodega. Eks ta veidi veider ole - mu igapäevaauto on temast 4x võimsam ja 2x raskem 4WD linnamaastur, mille bensukulu on üsna sarnane, aga eks neil ole ka oluline vanusevahe. Pigem tahaks aru saada mis talle kasulikum on. Mootor tuksub 98ga igatahes väga kenasti, vaikselt ja ühtlaselt.

Teine küsimus ka - tagaukse lukk vahel streigib - ei lähe lukku ja nuppu ei saa käsitsi ka alla vajutada. Kas seal on kuskil midagi määrida või viitab see keskluku veale?

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 03 Juun 2016, 16:35
Postitas risto
Joel kirjutas:Mul selline lihtsameelne küsimus, et kas võib olla, et see auto võtab 98 bensiini oluliselt rohkem kui 95?

Teine küsimus ka - tagaukse lukk vahel streigib - ei lähe lukku ja nuppu ei saa käsitsi ka alla vajutada. Mis sellega tegema peaks?


98´t võiks ikka vähem kuluda kuna selle oktaaniarv on kõrgem ja põlemine parem...
Lukk tuleb välja võtta ukse seest, ära puhastada ,õlitada ja korralikult liikuma panna, minu 740 oli ka jama tagumise lukuga. Ei läinud kinni ja nupp ka ei reageerinud. Kinni oli kasvanud!

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 03 Juun 2016, 17:31
Postitas ants
Joel kirjutas:Mul selline lihtsameelne küsimus, et kas võib olla, et see auto võtab 98 bensiini oluliselt rohkem kui 95?


Eks head õlut kulub alati rohkem kui kehva :cheers:
Aga ukse lukud tahavad jah õlitamist :(

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 03 Juun 2016, 18:46
Postitas Traktorist
Ma kl ei kujuta ette, et kas see sind aitab, aga vanemad mootorid (tootjast sõltumata) ei söö seda meie "head" kütust just väga hea meelega. Oma R-s kasutan kl 98-t,aga isiklik kogemus Focusega:2000a,2.0l mootor. Sõitsin Neste 95-ga,siis mõtlesin proovida Statoilis super-hüper 98t. Kokkuvõttes tõusis kütusekulu 0,5l saja kohta ja moto muutus hulka uimasemaks . Läksin tagasi 95-e peale. Siis proovisin Neste 98-t..Mitte midagi ei erinenud Neste 95-st.
Mõnele vaid sobib mingi teatud tankla teatud küte, katse-eksituse meetod.
Jõudu

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 18 Juul 2016, 11:56
Postitas Joel
Hei

Äkki oskate aidata? Sellel autol on umbes mingi 15 aastat olnud üks ja sama anomaalia - vahepeal ei lähe käima. Starter veab mootorit ringi, aga käima ei lähe. Siis tuleb teda lükata ja II või III käiguga korra sidur üles lasta, et mootor kasvõi 1 pöörde ringi käiks. Seejärel käivitub nagu muiste.

Mu küsimus ongi - mis selle 1-2 pöörde ajal seal siis muutub, et enne ei lähe ja siis läheb käima? Mingi hallianduri kamm? Kusjuures see viga ilmneb täiesti suvalistel hetkedel, ilma igasuguse seaduspära või loogikata (ilm, mootoritemp, aku täituvus vms). Teeks korda, veidi piinlik on vahel. :)

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 18 Juul 2016, 16:25
Postitas Tanel
nuka või vända andur

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 01 Apr 2017, 09:27
Postitas Joel
Väike update. Auto on talvitunud kenasti kuivas ja soojas garaažis. Talvel ei sõitnud, va üks tagasihoidlik pulmasõit:
Pilt

Peale seda sai korralikult igalt poolt survepesuriga puhtaks pestud.

Lisaks sellele õnnestus siit klubi kaudu korralikud pragudeta tagatuled ja rool hankida. Rool on küll kulunud, aga vähemalt on kumm metalli küljes kinni.
Pilt

Hankisin ka uued pidurikettad ja klotsid. Esivedrude vahetamise suhtes olen endiselt kahevahel - osa minust tahaks hoopis coilid ja 18" Ocean MK18 külge kruvida (kõik originaalvarustus loomulikult jääks riiulisse alles), aga teine osa endiselt arvab, et see ei ole see auto, millega mängida. Eks vaatab...

Küsimus ka - kas keegi teab kuidas käigukanginuppu ära saab? Veebist lugedes tuleb lihtsalt tõmmata. Tõmbasin, aga see kummiosa tuli pealt ära, aga valge plastiksüdamik jäi ikka kangi külge. Ma ei julge kõvemini kiskuda, vahepeal tundus, et tõmban juba kangi tuppa. Uus nupp olemas, vahetaks ära.

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 11 Apr 2017, 10:40
Postitas Joel
Kindlustus tehtud. Palun soovitage tegijat/kohta, kus vahetataks tagumised kettad-klotsid, käsipiduritrossid (võimalik, et vaja supportites ka käsipiduri mehhanismi kõpitseda), ehmatataks signaal tööle, vahetataks vända/nuka andurid ja tehtaks õlivahetus. Arvet ei vaja. Tallinnas, parim kui Haabersti, Kristiine, Mustamäe, Nõmme kant.

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 11 Apr 2017, 11:59
Postitas Risu
Hypno Jüris.

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 11 Apr 2017, 13:21
Postitas Ailaros
Pettom Pluss Peterburi teel :)

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 27 Apr 2017, 00:22
Postitas veekaheksa
Tervus!

Tundub, et vanakestega on kõigiga umbes sama teema - pidur-kässar-trossid-aku :P Ära heida meelt, meil on sama jama, mis siis, et masina tootja teine.

veekaheksa

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 29 Apr 2017, 08:11
Postitas Joel
Pidurid-kässarid tehtud, ÜV olemas. Nüüd ainult pedaali. Seda tuleb küll harjumatult palju pressida, et liiklusvoolus püsida. :)

veekaheksa, mu S6 on kopikahinnaga saadaval, aga ta on vahepeal ninakolaka saanud ja mul ei ole mitte kuhugi panna enam neid vanureid. Muidu oleks stiilne neid kõrvuti panna - põhimõtteliselt samast ajast masinad, aga suht plank kirve ja labidaga tehtud Volvo vs V8-4WD-nahk-xenon-kliima-el.everything-disainikaunitar-S6 oleks tore vaade. Eks neil oli list price vahe ka kahekordne ilmselt seal üheksakümnendates...

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 30 Apr 2017, 00:35
Postitas Rootsitellis
Auto kunagi kõksu saand või miks teda värvitud on? Edu masinaga

Re: Joel - Volvo 940 SE, 1992

Postitatud: 03 Mai 2017, 11:56
Postitas Joel
On kunagi ka kõksu saanud paremale küljele, aga see oli väike asi - ainult esiuks ja küljekarp vajasid tegemist. Aga värvitud on 2x - esimene kord (ca 10 aastat tagasi) lasi isa mul teda lihtsalt kasutamisest tekkinud värvikahjustuste tõttu värvida klaasijoonest allapoole ning teine kord (2 aastat tagasi) oli vaja tiibadel tärganud rooste jms tõttu taaskord keretöid teha. Ma olen praegu poleerimisega saanud tooni niipalju paika, et kui väga spetsiaalselt ei otsi, siis ei leia toonivahet üles ka.

Eelmine nädal said tagumised kettad-klotsid ära vahetatud ja käsipidur tööle pandud. Signaal teeb veel trikke - vahel töötab vahel mitte. Ilmselt mingid pistikud kuskil ära surnud.

Rehvid tuleb uued panna. Jäin mõtlema, et äkki sobiksid talle valge triibuga (mitte whitewallid) rehvid. Need küll ilmselgelt irduvad originaalist, aga annaksid tema suhteliselt emotsioonitule välimusele väikese aktsendi.