Kalibriisi V70 diisel '97

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 27 Mär 2014, 13:12

Täna saabus kaua oodatud pakk hiinamaalt koos aknalülititega 8) Jube ilus ja läikiv näeb välja küll, kuid sellega ka asi piirdub... Pookisin muidugi kohe külge, pistikud külge, kõik aknad jooksevad, jube sheff! Agaaa, siis hakkas lülitiplokk tossama ja kartsin, et nüüd tuligi dzinn välja ja asi vask selleks korraks. Lammutasin teise laiali, sest tagasi saatmisega jändama nagunii ei viitsi hakata. Häda siis kõrvalistuja lüliti osaga, ei jaganudki ära mis täpselt seal lühise tekitas, sest pärast sain lüliti toimima. Tundub et liugur on vaid viga saanud kuumast, tuleb väike osavate näppude ring ette võtta.
Ja nagu varemgi mainitud selle hiina lüliti kohta, siis valgustus on vaid juhi akna lülitil ning uksepolstri pesasse ta ka ilma kaalukaotuseta ei istu.

Teine häda tuli ka jube ootamatult ligi. Proovisin lülitiplokil ka ukseluku nuppu - tomis. Toimis lausa nii hästi, et enam ei saa juhi ust seest lahti. No kurat küll! A vähemalt käib nüüd aken alla ja saab väljast lahti. Abiks seegi :roll: Ilmselt on kesklukk imekombel jätnud sisemise ukselingi lahti ühendatud asendisse. Polster maha, ehk saab targemaks.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 07 Apr 2014, 13:02

Hiinamaalt saadud lülitiploki lammutasin laiali ja võrdlesin originaaliga. Ega hiinlane loll pole :D juba klemmi materjali paksuselt on kõvasti kokku hoitud. Ilmselt need õhukesed klemmid olid kuidagi valesti paindes ja see selle lühise tekitaski. Kookisin vanast plokist ühed klemmid ja liuguri, asendasin ära ja kõik neli akent jooksevad nii mis hirmus. Juhi poolne akna siin (ukse sees) sai ka kokku keevitatud ja oma kohale pandud, enam ei kolise aken alla lastud asendis. Teiselt poolt aga on kõrvalistuja aken kunagi katki tehtud, ja tihend oli veel kaasipuru täis. Tegin selle ka puhtaks ja asi timm!

See, miks ukselink mul enam seest ei avanud, oli selles, et tross oli lihtsalt luku poolt lahti tulnud. Aru nagu õieti ei saanudki, kuidas selline asi juhtuda sai. Läks sama targalt kokku tagasi.

Vahepeal lasin auto madalaks ka
Pilt

Tegelikult oli pagassis kaks käigukasti... Kuigi see ei tohiks sellist tulemust anda. Otsad on andnud mõlemat nivomatid. Auto ostes oli läbi üks pool ja nüüd juba lekib teine. Tüki hind jääb 500€ kanti. Nüüd pean mõtlema mis teed pidi lähen, kas võtan terve madaldusringi vedrusid tulevikus või lihtsalt uued tagumised vedrud ning tavalised amordid kindlasti.

Natuke olen hädas ka väljalaske vibraga peale katalüsaatori eemaldamist. Tekitasin kiire lahendusena kaks kummitrippi, mis peaks seda paigal hoidma kuid tulutult. Hakkas raip teistmoodi all sirisema :roll:
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7615
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Liiwaannus » 17 Apr 2014, 21:53

Kui on kontakte on peaks saama Nivomatid kätte kuskil 300€ tk. Seda siis Monroe (99% kindel et oli monroe) isereguleerivad tollele masinale. Lõpphind sõltub kindlasti kontakti headusest.
Lukk jamab sest seal mingi jurakas kulunud. Omal sama jama, põmst rakendub lampi lastelukk. Kui sul ainult korra juhtunud, siis pole asi veel täitsa kutu, mul ei püsinud enam üldse. Aitas traadiga trossi paika sidumine, aga see välistas lapseluku kasutamise. Soojema ilmaga peaks uue luku endal ukse sisse viskama.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Margus_ » 17 Apr 2014, 22:22

Sumpsi teema endal läbi tehtud. Lõikasin lahti ja üritasin kätte saada selle puru mis seal kõriseb. Enda arust saingi aga paari päevaga hakkas jälle vaikselt tulema. Aitab ilmselt ainult summuti vahetus. Pika otsimise peale õnnestus endal leida korralik kasutatud asi, mis on vait. Enne sai mitmeid vaatamas ja raputamas käidud aga kõigil oli krõbin sees.

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 19 Apr 2014, 14:46

Saaks 300€ paar, siis isegi mõtleks. Natuke palju oleks 600€ vaid amoritde eest siiski välja käia sellisele autole.
Luku värk on jah vaid korra juhtunud. Eks ta mitmete asjade kokkulangemisel tõesti nii võib minna. Aga panen info kõrva taha.

Mul on see kõrin pisut teistsugune ma usun. Panen jala korra õrnalt vastu toru otsa ja jääb kohe vait. Või samamoodi võib põhja alt torust kinni võtta ja jääb ka vait. Vibra on ikka meeletu mis seal on, see selle sirisema panebki. Sukk ise näeb korralik välja. Praegune idee on proovida mängida ühendusekoha keeramisega põhja all, võibolla on pinge sees.

Vahepeal sai ka 300kkm täis, märkasin muidugi 30km hiljem kuskil foori taga. Mine tea kas ka esimest korda selline number ette jõudis, otseselt rohkemale miskit justkui ei viitaks. Sõitnud olen nüüdeks pea 10 000km ja olen igati rahul :P

Pilt
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Margus_ » 19 Apr 2014, 15:52

Täpselt samad sümptomid. Ainult et mingit meeletut vibrat ma ei täheldand, mingi värin oli ikka. Vahtkummi tüki kere ja sumpa vahele panin, siis kadus ära. Niikauaks, kuni see kumm soojaks läks ja kokku tõmbas. :P Proovisin ka püti kõrvasid väänata nii, et jääks rohkem pingesse trippidest kummagile poole aga ei aidanud. Aga eks katseta.

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 21 Apr 2014, 13:40

Margus_ kirjutas:Täpselt samad sümptomid. Ainult et mingit meeletut vibrat ma ei täheldand, mingi värin oli ikka. Vahtkummi tüki kere ja sumpa vahele panin, siis kadus ära. Niikauaks, kuni see kumm soojaks läks ja kokku tõmbas. :P Proovisin ka püti kõrvasid väänata nii, et jääks rohkem pingesse trippidest kummagile poole aga ei aidanud. Aga eks katseta.

Ja tõsi ta ongi, tagumine pütt on kurjajuur. Täna roomasin auto alla ja loksutasin pütti seisva mootoriga, oli kuulda, et miskit teeb sees tõesti häält. Käima pannes oli ka sealt poolt see hääl pigem. Huvitav on see, et eest torust kinni võttes jääb vait. Kuidas sa selle püti laiali võtsid üldse?
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Margus_
Foorumi veteran
Postitusi: 567
Liitunud: 06 Mär 2012, 22:23

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Margus_ » 21 Apr 2014, 17:29

Lõikasin relakaga alt lahti nagu konservi. Lõikajat ei tohi sügavale sisse lasta, muidu lõikad sees toru ka laiali. Aga no tõsiselt, ära hakka sellega mässama. Seal on seest ju seda summutusvilla vms täis. Selleks et see puru kõik viimseni kätte saada tuleks see vill kõik sealt välja rookida ja mingi uus mittesüttiv materjal sisse panna.
Pilt
Netist üks illustreeriv pilt ka milline see elu seal sees on (vill on välja roogitud). Lõigata tuleb sama pidi, keskel see riba on kinnituskohaks sellele seesmisele torule.

E: just praegu täheldasin, et mu pool aastat all olnud "uus" pütt on samuti hakanud vaikselt sirisema.
Ei oskagi nagu muud teooriat välja pakkuda, et kuna kat on läind, siis jõuab tagumise pütini niipalju suurem kuumus, et vill hakkab tükki sulama ja kõrisema?

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 21 Apr 2014, 20:48

Oijah... Ei kujuta ka ette mis see kati eemaldamine teeb, võibolla lööb lihtsalt lahti mingi aastatega tekkinud möga seal. Ühesõnaga, teema on aktuaalne. Mingit aftermarket pütti ka ei tahaks just alla toppida. Ja nagu näha, siis uus-vana pütt ka tulemust kauaks ei anna.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 27 Juun 2014, 20:41

Nägin ja haarasin võimalusest ning pesin auto üle pika aja puhtaks. Leotus, pesu, kuivatus ja rehviläige, sai nagu hea küll. Iluvaed tulid kultuurikihi alt välja muidugi, tuli meelde miks väga tihti pesta ei taha.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Viimasel pildil tuli universaal oma mahukusetl vägagi abiks kolimisel. Kuigi patt on see, et nivomat ei tee ammu enam tööd. Pagasnikus on maksimaalselt 100kg ning tagumik peale sõitu kõrgemale ei tõuse. Aga eks seda viimast kinnitavad ka suurematest aukudest läbi sõites sügav kahin ja kolin mida nad viimasel ajal tegema on hakanud :roll:

Viimase hädana on tekkinud kerge suitsemine juurde, musta ikka viskab aga seda mõistlikus koguses, kütuse kogus selline piiri peal.. Muret tekitab just valge suits ning diisli hais. Ise näen kahte varianti, kas mõni klapp ei pea enam või pihustid kusevad. Viimane variant on nagu tõenäolisem. Algas asi ainult käivitades, läks ilusti käima aga viskas korra põlemata diisli pahvaka välja tagant. Nüüd on suits ka tühikäigul soojast peast, rääkimata siis sõitmisest. Variant on ka muidugi veel kulunud pump, kuid see on kuidagi liiga kiirelt juhtnud.

Esimese asjana tuleks ilmselt rõhud üle mõõta püttides ja siis edasi mõelda. Järgmine variant siis pihustiotsad, mis oleks nii ehk naa mõistlik nii vanal masinal ära vahetada. Aga kas keegi siin olijatest on proovinud odavaid otsi? Ebayst saab tundmatud kuskil 14$ eest.
http://www.ebay.com/itm/Einspritzduse-0 ... 589241ad3b
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 14 Juul 2014, 10:38

Ülidselt ikka kalla ja talla ning natuke noki :P

Nädalavahetusel sai hypno juurest läbi käidud, saagiks tagumised vedrud ja amordid (tavalised), salongiõhufiltri pesa, klaasipesuri pump ja pisut pudi-padi veel, suured tänud igastahes!

Vahepeal tellisin ka ära tagapiduritele kolvi ja tihendikomplektid ning ette paremale ka sama. Viimane oli korra lahti käinud kuid kolb oli roostes ja ei olnud muud käpärast võtta. Tagumisi ei olnud varem laiali võtnud, kuid kettaid hinnates võis öelda et kõige paremas seisus nad ei ole. Parema poole sain ilusti vahetatud kuid vasakul pool ei saanud ühte kolbi kätte, kinni mis kinni. Kuna aega ka nappis lõpuks, siis läks sama moodi kokku tagasi. Pisut edasi mõtlema seda asja.

Nivomati komplekt sai ka tagaotsas ära vahetatud tavalise vedrustuse vastu. Püha vaikus saabus majja :) Nivomatid olid ikka täiesti läbi. Lõõtsad lõhki ja õli väljas.

Õlivahetuse tegin ka ära 302 000km

Tallinn-Tartu-Viljandi-Tallinn otsal sain keskmiseks kuluks päris täpselt 6l/100km, mille üle ei saa sugugi nuriseda, auto täis ja osa põlemata kütust väljub ka veel kahjuks tagant.

Survete mõõtmiseks sai pihusti agregaat ka valmis tehtud, kahjuks mõõta veel ei jõudnud, ilsmelt järgmisel nädalavahetusel ette võtma.

Pilt

Pilt

Pilt
Avasime ka pizza a'la carte Volvo!
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Leho » 14 Juul 2014, 12:02

Millega sa seda kolbi välja kangutasid?
Pane liikuv kolb pitskruviga suporti sisse kinni motor käima ja pressi kolb pedaaliga välja. Minul pole veel ükski kolb sedasi toimetades sisse jäänud.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 14 Juul 2014, 12:09

Leho kirjutas:Millega sa seda kolbi välja kangutasid?
Pane liikuv kolb pitskruviga suporti sisse kinni motor käima ja pressi kolb pedaaliga välja. Minul pole veel ükski kolb sedasi toimetades sisse jäänud.

Just täpselt nii käitsuingi. Enne hakkas korralik pitskruvi väänduma ja teine kolb ei liikunud grammi võrdki.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7615
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Liiwaannus » 16 Juul 2014, 00:16

Aga pitskruvi asemel kolakas rauda kolvi ja sadula haaratsi vms ta on vahele? Sadulat ikka sirgeks ei suru ju.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Martin460
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 29 Juun 2011, 15:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Martin460 » 16 Juul 2014, 08:06

Ma olen näinud kui mehed kolbe vahetavad siis lasevad vahele igalepoole PSK vanakooli pidurivedelikku. See pidi väidetavalt rasvasem olema kui uued ja ei kao minema sealt. Kui kolb on kinni siis olen tolmukatte alla süstlaotsaga PSK-d lasknud ja alguses proovinud kolbi veidi tagasi sisse suruda. Siis jälle pedaaliga väljapoole vajutanud jne. nõkutanud kuni liikuma hakkab.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 54 külalist