Re: Loff'i Hõbekihar
Postitatud: 07 Nov 2022, 01:27
Eile oli kena päikesepaisteline ilm. Mõtlesin, et lihtsalt proovin veel korra, enne kui esmaspäeval remetitele treilat järgi hakkan kutsuma.
Paar ööpäeva toas soojas olnud mootoriaju (ECM) omale kohale kapoti all tagasi, akule massi juhe peale, ja käivitama. Ikka sama jama, paar sekundit käib ja siis sureb.
Ei ole tegemist ise terveneva masinaga.
Kergelt ärritunud, proovisin paar korda veel. Sedapuhku, peale mootori käivitumist kohe gaas põhja.
Oi kui valus tunne oli, külmalt piirajasse. Õnneks automaadil "P" asendis on piiraja seal enne 4000 rpm-i. Aga ikkagi.
Küll punnis vastu aga käima jäi. Vastu punnimise all mõtlen seda, et lisaks piiraja süüte katkestamisele oli ka mingi muu katkestamise tunnus.
Mida soojemaks mootor läks seda paremini käima hakkas. Gaasi järgi lastes aga siiski suri, alla 1500 rpm-i, ära.
Käivitasin ilma gaasi põhja vajutamata - paar sekundit ja kutu.
Pöördes hoides tundus selline väga paha segu moodi käituvat. Võtsin, maakeeli õhulugeja (MAF), tagant pistiku lahti, käivitasin ja ...
... käib nagu Antsu viiul. Hea küll, tühikäik veidi lonkab. Mingi aja ja siis leiab kuskilt ja käib ka tühikäigul nagu siidi.
Järgnevas lõigus veel ei käi nagu Antsu viiul, see on see kord kui just olin MAF'i lahti ühendanud.
https://youtu.be/TyFOpU8MNT4
Kaua seisnud auto ikka igatepidi niiske, lasin teisel käia mingi tunnike ning puhusin salongi kuuma. Ühesõnaga aurutasin veidi vett välja.
Aga ikkagi, mis toimub?
VIDA+DICE ja hakkame servast minema.
Mis vead meil siis on? Endiselt CCM-0021 Air quality sensor Internal fault. Ja muidugi ECM-1300 MAF sensor - Flow too low, mida oli ka oodata, sest MAF lahti ühendatud. Ning eelmisest korrast, kui kütusepumpa sunniviisiliselt käitasin, CEM-3A05 Fuel pump (FP) Signal too low.
Siit edasi uurisin veidi parameetreid. Kas temperatuuriandur näitab õigust ja mida teeb segusiiber (ETM).
Nagu näha siis vägagi adekvaatsed numbrid.
Järgmisena CEM ja immo. Veidi küsimärki tekitas CEM ja võtme (TP) vahelise info justkui mitteliikumine.
Jätsin auto seisma, süüte välja, süüde uuesti sisse ja seis muutus.
Panin mootori käima ning ainuke, kes ei ole ettenähtud aja jooksul omavahel suhelnud on CEM-ECM.
Ehk siis selle NO staatuse järgi võib öelda, et ECM poolt teele saadetud immo info pole CAN'i kaudu CEM'i kohale jõudnud. Aga auto käivitust ja käima jäämist see ei tundu segavat.
KUI nüüd MAF'i teema on hoopis sümptom, mitte põhjus!!!
ECM data received jutt...
Vahepeal proovisin MAF'i uuesti järgi ühendada - käivitub ja veidi käib, gaasipedaali puutudes sureb välja, VIDA-sse MAF'i viga ei teki. See asi panebki küsimas, kas MAF'i kala on hoopis sümptom või üks sümptomitest, mitte välja suremise põhjus.
https://youtu.be/KsgaEoCoQN4
ECM-1300 Mass air flow (MAF) sensor - Flow too low, vea detailides oli juttu ka ECM ja ETM tarkvara uuendusest. Selle kontrollimiseks vaja mõningaid numbreid võrrelda.
Uus tarkvara tuli 2006.
ECM
ETM
Nende juhiste järgi on minu autol ECM ja ETM varustatud uue(ma) tarkvaraga. Ehk siis see aspekt MAF'i veakoodi, ECM-1300, ei põhjusta.
Õhulekkeid ka ei tuvastanud.
Nüüd vaja sensorit mõõta ja juhtmestikku.
Ilma MAF'ita saab sõita.
Midagi tahtsin veel kirjutada aga eks see tuleb hiljem meelde.
Ahjaa, kahel järjestikulisel päeval 1 rott ellimineeritud (kokku 2 rotti siis). Rohkem pole kedagi lõksu tulnud. Muidugi on auto nüüd ka teise koha peal, rottidel segadus.
Paar ööpäeva toas soojas olnud mootoriaju (ECM) omale kohale kapoti all tagasi, akule massi juhe peale, ja käivitama. Ikka sama jama, paar sekundit käib ja siis sureb.
Ei ole tegemist ise terveneva masinaga.
Kergelt ärritunud, proovisin paar korda veel. Sedapuhku, peale mootori käivitumist kohe gaas põhja.
Oi kui valus tunne oli, külmalt piirajasse. Õnneks automaadil "P" asendis on piiraja seal enne 4000 rpm-i. Aga ikkagi.
Küll punnis vastu aga käima jäi. Vastu punnimise all mõtlen seda, et lisaks piiraja süüte katkestamisele oli ka mingi muu katkestamise tunnus.
Mida soojemaks mootor läks seda paremini käima hakkas. Gaasi järgi lastes aga siiski suri, alla 1500 rpm-i, ära.
Käivitasin ilma gaasi põhja vajutamata - paar sekundit ja kutu.
Pöördes hoides tundus selline väga paha segu moodi käituvat. Võtsin, maakeeli õhulugeja (MAF), tagant pistiku lahti, käivitasin ja ...
... käib nagu Antsu viiul. Hea küll, tühikäik veidi lonkab. Mingi aja ja siis leiab kuskilt ja käib ka tühikäigul nagu siidi.
Järgnevas lõigus veel ei käi nagu Antsu viiul, see on see kord kui just olin MAF'i lahti ühendanud.
https://youtu.be/TyFOpU8MNT4
Kaua seisnud auto ikka igatepidi niiske, lasin teisel käia mingi tunnike ning puhusin salongi kuuma. Ühesõnaga aurutasin veidi vett välja.
Aga ikkagi, mis toimub?
VIDA+DICE ja hakkame servast minema.
Mis vead meil siis on? Endiselt CCM-0021 Air quality sensor Internal fault. Ja muidugi ECM-1300 MAF sensor - Flow too low, mida oli ka oodata, sest MAF lahti ühendatud. Ning eelmisest korrast, kui kütusepumpa sunniviisiliselt käitasin, CEM-3A05 Fuel pump (FP) Signal too low.
Siit edasi uurisin veidi parameetreid. Kas temperatuuriandur näitab õigust ja mida teeb segusiiber (ETM).
Nagu näha siis vägagi adekvaatsed numbrid.
Järgmisena CEM ja immo. Veidi küsimärki tekitas CEM ja võtme (TP) vahelise info justkui mitteliikumine.
Jätsin auto seisma, süüte välja, süüde uuesti sisse ja seis muutus.
Panin mootori käima ning ainuke, kes ei ole ettenähtud aja jooksul omavahel suhelnud on CEM-ECM.
Ehk siis selle NO staatuse järgi võib öelda, et ECM poolt teele saadetud immo info pole CAN'i kaudu CEM'i kohale jõudnud. Aga auto käivitust ja käima jäämist see ei tundu segavat.
KUI nüüd MAF'i teema on hoopis sümptom, mitte põhjus!!!
ECM data received jutt...
Vahepeal proovisin MAF'i uuesti järgi ühendada - käivitub ja veidi käib, gaasipedaali puutudes sureb välja, VIDA-sse MAF'i viga ei teki. See asi panebki küsimas, kas MAF'i kala on hoopis sümptom või üks sümptomitest, mitte välja suremise põhjus.
https://youtu.be/KsgaEoCoQN4
ECM-1300 Mass air flow (MAF) sensor - Flow too low, vea detailides oli juttu ka ECM ja ETM tarkvara uuendusest. Selle kontrollimiseks vaja mõningaid numbreid võrrelda.
Uus tarkvara tuli 2006.
ECM
ETM
Nende juhiste järgi on minu autol ECM ja ETM varustatud uue(ma) tarkvaraga. Ehk siis see aspekt MAF'i veakoodi, ECM-1300, ei põhjusta.
Õhulekkeid ka ei tuvastanud.
Nüüd vaja sensorit mõõta ja juhtmestikku.
Ilma MAF'ita saab sõita.
Midagi tahtsin veel kirjutada aga eks see tuleb hiljem meelde.
Ahjaa, kahel järjestikulisel päeval 1 rott ellimineeritud (kokku 2 rotti siis). Rohkem pole kedagi lõksu tulnud. Muidugi on auto nüüd ka teise koha peal, rottidel segadus.