3. leht 4-st

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 21 Juun 2018, 17:51
Postitas Rene
Ega muud vahepeal teinud ei ole, kui et püsikas lõpetas töötamise (ilmselt vaakum pedaali juurest lahti või siis juhtme"nss") ja sooja mootoriga kui pikast sõidust tuled ja tühikäigul näiteks STOP-i jääd tegema, siis tuleb summutajast sinist õlipõlemis tossu. Annad korraks vaikselt gaasi ja enam ei suitse - kummaline. Püüan kunagi süveneda.

Suvine pildikene kah juurde. Esitule pesuritest tunnen puudust - ei meeldi üldse see tühi koht. Keegi ehk annetab sümboolse summa eest?
Pilt

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 21 Juun 2018, 19:41
Postitas JanP
Turbo vajab rebuildi ehk.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 21 Juul 2018, 16:08
Postitas Rene
Sõber tegi ühe ajastutruu Minoltaga ühe kena pildi. Ilmutas pildi ja siis digitaliseeris selle ära. Ilus.
Pilt

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 21 Juul 2018, 18:15
Postitas ants
Rene kirjutas:Ega muud vahepeal teinud ei ole, kui et püsikas lõpetas töötamise (ilmselt vaakum pedaali juurest lahti või siis juhtme"nss") ja sooja mootoriga kui pikast sõidust tuled ja tühikäigul näiteks STOP-i jääd tegema, siis tuleb summutajast sinist õlipõlemis tossu. Annad korraks vaikselt gaasi ja enam ei suitse - kummaline. Püüan kunagi süveneda.

Suvine pildikene kah juurde. Esitule pesuritest tunnen puudust - ei meeldi üldse see tühi koht. Keegi ehk annetab sümboolse summa eest?
Pilt


Oma 7-sajasel virutati luuad eest. Ei jäänud muud üle kui sulatasin augud kinni, värvisin
ja asi korras.
Mul on mootorid olemas, aga need ei sobi 9-sajasele.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 22 Juul 2018, 12:56
Postitas Rene
Mulle isiklikult kuidagi meeldib, kui need kojamehed seal ees on. Ja loomulikult jama ilmaga on seal väikene pluss ka nende tööpõhimõttes, milleks nad sinna loodud on. Eks ma vaikselt otsinguid jätkan ikka.
Turbot ei ole jõudnud ikka veel ära vahetada. Vahepeal on tunne, et justkui "turbocut" (ei ole kindlasti õige sõna aga tundus siia sobivat) vms. on kah. Kaob turbo vahel tagant ära (just külma mootoriga esimese kiirenduse ajal - ehk siis võtab ilusti turbo järgi, siis järsku kaob tagant ära ja siis jälle võtab turbo järgi).

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 23 Juul 2018, 21:40
Postitas aibast
vaata üle mootori detonatsiooni andur ploki külje peal ja halli anduri juhe jagajast.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 10 Sept 2018, 18:23
Postitas Rene
Probleem:
Signaal ei töötanud. Mõtlesin, et okei, eelmine aasta kah ei töötanud, siis sai miski teine pasun pandud ja asi hakkas tööle.
Nüüd enne ÜV-d mõtlesin, et panen uued pasunad (vana jälle ei töötanud), uhked 2 tk.
Ühendasin kõik ilusti ära ja ainukene, mis toimub on see, et käib väikene klõps ainult pasunas. Otse aku klemmilt panna mass, siis pasundab nagu hullumeelne.
Kakkusin u 30 cm kaablit ära originaalkaabeldusel (oli ots üsnagi korrodeerunud), lootuses, et kaabli ots ehk jamas seisus, abi ei miskit. Siis kakkusin rooli lahti ja panin otse rooli "vardast" massi sinna rõnga peale, kust signaal endale massi saab,kui lülitada, sama ikka, pasunas ainult kerge "klõps" ehk siis justkui ei jõua pasundama hakata (see vana pasun tegi täpselt sama).
Küsimus - kust kohast võtab rooli "nuudi" koht massi? Ehk siis kuidas saaksin veenduda/parandada roolisambas olevat massi. Keegi tark teab? Ilma pasunata ÜV-d ei läbi ja egas ta üks vajalik asi ole, tahaks ta kenasti korda saada.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 10 Sept 2018, 19:12
Postitas aibast
Kas kere mass ise annab korralikult ühendust. Hakka sealt pihta. Mul Land Roveril oli see jama ning kere sai massi vaid läbi kässari trossi.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 10 Sept 2018, 19:49
Postitas Igor
Probleem tundub olevat pigem + juhtmes. Pane originaaljuhtmetele relee otsa, vea akult uued juhtmed pasunateni ja voilaa.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 16 Okt 2018, 11:51
Postitas Rene
Signaali sain tööle. Eks peab natukene veel süvenema aga üldiselt on roolisambas halb mass; praegu sain tööle aga peab veel süvenema natukene.

Täna sai omajagu asi tehtud: generaatori ja RV rihm (Conti), thermostaat, veepumbatihendi lekke likvideerimine, väntvõlli otsa simmer, turbo vahetus, jahutusvedeliku vahetus, tagumise püti kinnituse keevitus, õlikorgi tihend.

Peale turbo vahetust endiselt ei kadunud probleem, et tühikäigul täiesti sooja mootoriga peale mõnda aega töötamist hakkab tohutult tossama (õlipõlemise toss). Muul ajal ei tossa, ainult täiesti sooja mootoriga, tühikäigul. Õlikadu ei ole täheldanud, püsib kenasti normis.

Eelmisel turbol oli risti lõtk ja arvestatav pikilõtk. Peale läks kasutatud turbo, millel oli risti lõtk väiksem, pikilõtk väiksem (minimaalselt tunnetatav) aga siiski mingi lõtk ikkagi oli.

Karterituulutus süsteem on samuti maha võetud ja ära puhastatud - midagi hullu seal ei olnud.

Keegi oskab nõu anda, et mis edasi teha? Kas vaadata plokikaane tihendi suunas selle tossamise probleemiga või peaks täitsa uut turbot proovima?

Re: Volvo 945 ('91, B230FT, man.); Rene

Postitatud: 16 Okt 2018, 12:20
Postitas ants
Rooliratta taga on rõngas kontakt, arvan, et see ei anna kontakti igas asendis.

Re: Volvo 945 ('91, B230FT, man.); Rene

Postitatud: 16 Okt 2018, 12:22
Postitas Rene
See annab edasi kõik mis temani tuleb, küll aga mass kaob ära selles roolisamba kohas, kust avarii korral mõeldud rool nn "sissepool" minema vms. Ehk siis õiget nime asjal ei tea aga enamvähem ilmselt mõistad mida silmas pean.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 16 Okt 2018, 13:26
Postitas Klamber
Rene kirjutas: Kas vaadata plokikaane tihendi suunas selle tossamise probleemiga või peaks täitsa uut turbot proovima?


Plokikaane tihend nüüd küll ei tossa.
Pigem pakuks endiselt turbot. Või siis klapisääri.
Turbo vahetusega midagigi muutus? Lase siis kohapeal tossata ja võta turbo maha, vaata mismoodi turbiinitiivik välja näeb. RWD pillil peaks olema imelihtne töö.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 16 Okt 2018, 15:02
Postitas Rene
Klamber kirjutas:
Rene kirjutas: Kas vaadata plokikaane tihendi suunas selle tossamise probleemiga või peaks täitsa uut turbot proovima?


Plokikaane tihend nüüd küll ei tossa.
Pigem pakuks endiselt turbot. Või siis klapisääri.
Turbo vahetusega midagigi muutus? Lase siis kohapeal tossata ja võta turbo maha, vaata mismoodi turbiinitiivik välja näeb. RWD pillil peaks olema imelihtne töö.


:oops: Kuramuse plokikaanetihendit ma siin jahun. Mõtlesin hoopis teist asja aga hakkasin jurama siin plokikaane tihendist. Mõtlesin tegelikuses üldse kolvirõngaid (mõte haievil pisut muudest toimetustest). Juhtub.

Klapisääri soovitas kohalik mekaanik kah ühe variandina, ise näen neid vähetõenäolisena.

Turbo vahetusega justkui "hais" kadus ära. Ehk siis peale eelmist postitust sõitsin uuesti normaalselt kuumaks masina - tossab, kuid ebameeldivat õlipõlemis haisu enam ei ole justkui juures (usu, varem oli nii, et auto juures olla oli ebamugav - õlipõlemishais oli lihtsalt jube).

Praeguseks juba kahtlustan, et võis/võib olla 2 erineva asja kokkulangemine, kuid ei spekuleeri veel enne, kui miskit kindlamat selgeks olen saanud. (Mõte oli, et eelnevalt kuna turbo oli läbi, põletas õli, haises ja tossu ajas miski muu. Nüüd on turbo vahetatud, õli põlemis hais on kadunud, tossu natukene vähem ja seda tekitab hoopis miski muu a la küttesegu vms.). Sest sinakas alatoon on justkui sellest tossust kadunud.

Eks ma uurin ja püüan kursis hoida.

Re: Volvo 945 ('91, B230FT, man.); Rene

Postitatud: 16 Okt 2018, 15:05
Postitas JanP
Summutis ehk veel vana õli jäägid, mis nüüd põlevad?

Edit. Nägin just Põlvas sõitmas, päris sile ja ilus :)