Kalibriisi V70 diisel '97

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 14 Jaan 2014, 15:38

paavo7303 kirjutas:Väga hästi ülesehitatud teema ning pildimaterjal mida uurida!
Tahtsin küsida, et kas pumba pea puhastamise ettevõtmine kodustes tingimustes on mõeldav? Pumpa pooleks olen võtnud tihendite vahetuse käigus ning VOL-FCR on olemas, et pärast seaded paika saada. Selle magnetpooli peal oli mingine mehhanism, et kas selle saab pärast lahtivõtmist õigesse asendisse probleemivabalt?

Ning kuidas muutus hääl peale katalüsaatori eemaldust? St kas hakkas kumisema ka? Kui nt auto taga seista...

Mina sain garaazis laua peal täiesti hakkama. Kõige riskantsem asi on klemmid, mis on tehasest kokku punktitud (samused mis pildi peal on paremal pool). Mina võtsin need ühendused lahti, hiljem sidusin peene traadijupiga kokku ja jootsin-kuumutasin tagasi kokku. Siia maani veel probleeme pole olnud. Mõned on jutu järgi ka ilma ühendusi lahti võtmata hakkama saanud. Ja selle mehhanismi kohta, selle nookuri saab sealt kenasti kätte ettevaatlikult lähenedes ning piisavalt pildimaterjali tehes ja märkides saab ka õigesse kohta tagasi. Minu oma küll väga must seest polnud, aga peale seda puhastust kadus tühikäigu ujumine ära igastahes.

Katalüsaatori kohta veel, et väljast läks hääl madalamaks küll, kuid mitte meeletult. Kuskil 1600 pöörde ligi tekkis mingisugune kumin kui 70 kanti kruiisida. Aga ei midagi häirivat, mulle isegi meeldib rohkem. 90 kanti sõites pole mingit vahet kuulda.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 21 Jaan 2014, 13:39

Nonii, esimesed talvisemad mured ka ligi tulnud. Esiteks ei saa ma ena kapotti lahti. Ei tea kas külmus teine kinni või on hoopis kinni kiilunud kuidagi. Miks ma üldse kapoti avamisega end vaevama hakkasin oli see, et vett tahtis juurde. Sai ju termostaat vahetatud ja päris nii palju vett tagasi ei läinud kui välja tuli. Alles kuskil 200km hiljem lõi tule põlema. Nüüd aga ei saa kapotti lahti ja lõpuks õnnestus ka tross katki teha lahti meelitades. Pole nüüd kohta ega tööriistu ka, aga kuidagi peab teise lahti meelitama, alustama ilmselt suundadest.

Teine vastik probleem on käivitusega. -13 kraadi pole veel mingi probleem, aga vot sõidan mootori soojaks, seisab väljas 2 tundi ja siis käivitades ketrab miskine 4-5 sekundit, see mulle üldse ei meeldi. Küünlaid järgi ka ei lükka, isegi ilma tuleta mitte. Saaks mõne sekundi eelsüüdet, oleks väga hea!

Teisalt jõudsin nüüd järeldusele, õigeid auke rihtides teede peal, et vasak tagumine amort on läbi (õrnalt kolistab). Tegu siis kahjuks või õnneks nivomat amordiga. Istub pisut madalamal ka see nurk. Mõlemal amordil on kummilõõts ka üpris puudulik ja ilmselt pikka pidu ka teisele poolele pole. Ilmselt mingihetk tavalisele süsteemile üle minema. Tutikas amort 395€, või siis lammutusest otsima, aga see ka paras õnnemäng.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Martin460
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 29 Juun 2011, 15:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Martin460 » 21 Jaan 2014, 14:19

Kas Volvol pole nii, et kuigi eelsüüte tuld põlema ei lükka siis küünlad võtab ikka taha? Võibolla proovid hoida süüdet sees paarkümmend sekundit enne käivitamist?

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 21 Jaan 2014, 14:53

Ei tundu olevat. Hoiab vaid siis pisut eelsüüdet järgi külmast peast, kui tuli ära kustub. Aga kui juba sõidetud on, siis ei võta nii pea järgi.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Leho » 21 Jaan 2014, 23:58

Martin460 kirjutas:Kas Volvol pole nii, et kuigi eelsüüte tuld põlema ei lükka siis küünlad võtab ikka taha? Võibolla proovid hoida süüdet sees paarkümmend sekundit enne käivitamist?


Kui alguses armatuuri põlema ei lähe siis ei lähe ka küünlad salaja tööle.
Tööle hakkavad need alles siis kui mootor on mõne sekundi käinud. Neid saab tegelikult väikese starteri nõksuga tööle.
Keerad süüte sisse ja kui küünlatuli ei lähe siis keerad korraks starterit nii umbes sekundiks. Siis ootad nii 10-15 sekundit ja keerad uuesti starterit.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Martin460
Kreisi postitaja
Postitusi: 416
Liitunud: 29 Juun 2011, 15:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Martin460 » 22 Jaan 2014, 00:29

Leho kirjutas:
Martin460 kirjutas:Kas Volvol pole nii, et kuigi eelsüüte tuld põlema ei lükka siis küünlad võtab ikka taha? Võibolla proovid hoida süüdet sees paarkümmend sekundit enne käivitamist?


Kui alguses armatuuri põlema ei lähe siis ei lähe ka küünlad salaja tööle.
Tööle hakkavad need alles siis kui mootor on mõne sekundi käinud. Neid saab tegelikult väikese starteri nõksuga tööle.
Keerad süüte sisse ja kui küünlatuli ei lähe siis keerad korraks starterit nii umbes sekundiks. Siis ootad nii 10-15 sekundit ja keerad uuesti starterit.


:thumbsup:

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 22 Jaan 2014, 13:33

Martin460 kirjutas:
Leho kirjutas:
Martin460 kirjutas:Kas Volvol pole nii, et kuigi eelsüüte tuld põlema ei lükka siis küünlad võtab ikka taha? Võibolla proovid hoida süüdet sees paarkümmend sekundit enne käivitamist?


Kui alguses armatuuri põlema ei lähe siis ei lähe ka küünlad salaja tööle.
Tööle hakkavad need alles siis kui mootor on mõne sekundi käinud. Neid saab tegelikult väikese starteri nõksuga tööle.
Keerad süüte sisse ja kui küünlatuli ei lähe siis keerad korraks starterit nii umbes sekundiks. Siis ootad nii 10-15 sekundit ja keerad uuesti starterit.


:thumbsup:

Väga hea, tuleb järgi proovida :wink:

Kapotti üritasin ka eile lahti saada... ainult näpitsate ja kruvikeerajaga see naljalt ei õnnestu, eriti veel väljas külmetades. Ees on põhja all kate ka, mis ei lase ülesse ligi. Suundade eest kiskumine ka abiks ei olnud.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 27 Jaan 2014, 20:23

Ei näinud mina sealt suurt võimalust kapoti vahelt midagi teha. Võibolla piiras ka väljas olev pakane ja mitte kõige parem valgustus. Õnneks pakkus üks hea inimene mulle tööriistu laenuks, tänud siinkohal temale, ja sain kapoti siiski lahti! Võtsin alt põhjakatte ja siis sai juba kättpidi üles liikuda ning trossi kobades kartja poolne ots lahti tehtud. Juhipoole sain ka samast august, hooba liigutades. Katki läks tross salongi poole pealt. Kas seal peabki tavaline tross olema või on tegu siiski traadiga tehasest?

-16 kraadise külmaga andis ka minu auto alla peale paari päeva väljas istumist. Ei koolenud aku ära ega midagi, aga ei vedanud piisavalt kiirelt ringi, et käivituks, nõks jäi puudu. Proovisin küll eelsüüdet mitu korda andes, aga ei miskit. Too päev see asi sinna jäigi. Vedasin aku tuppa soojenema ja järgmine päev pisut soojema ilmaga läks juba kenasti käima. Esialgu peaks lähenema uue mootoriõliga ehk ja siis akut uurima hakkama.

Ja korra starteri andmine küünalde rakendamiseks ka ei näinud toimivat minul...
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 28 Veebr 2014, 13:19

Mõned ajad tagasi sai hypnol külas käidud, saagiks uus armatuur, kliimaplokk, pumba rihmakate, jahutusradika ülemine lõdvik, kapoti tross ja mõned pudinad veel.

Armatuuri oli keegi miskit sisse kurvinud ja kolm kena kruviauku jätnud, nüüd sellega timm. Kliimaplokis oli ilmselt ära juhi poolse temperatuuri nupu potekas. Küürisin nupud puhtaks, pistsin ploki vahele ja kõik mured murtud. Varem jauras ikka vahetevahel, pidev häda oli, et puhus korraks täisvõimsusel ja siis kohe jälle normaalselt. Arvuti järgi pannes oli näha, kuidas temperatuuri nupu asend pendeldas koguaeg.

Mootori poole pealt said vahetatud geneka laagrid, ühe rulliku laager ja lõpuks tuli ka uus lamerihmapinguti. Enne hüppas viimane jubedalt ja tegi igast ime hääli. Nüüd kenasti paigal ja vaikne. Ainuke asi mis häält teeb on põhja all resoneeriv väljalaske toru. Peale katalüsaatori eemaldamist hakkas tühikäigul jubedalt vibreerima. Väljas paned jala korra vastu toru otsa ja jääb vait kohe. Kõige jubedamalt vibreerib see samune osa kuskohas kat oli. Ilmselt peab sinna asemele nüüd lisa kinnituse tekitama kummipuksiga.

Vahetusse läksid ka tagumised luugiamordid. Enne püsis vaevu-vaevu üleval, pidevalt tahtis kaela sadada kui autot pisut raputada. Aga ei imesta ka, maha võtsin sealt 97 aasta Volvo originaal amordid, pole paha :)

Kevad ka saabumas saab hakata vaikselt välimuse peale mõtlema. Värvimist tahaks kõige rohkem karbid ja esimesed tiivad ning kapotti oleks uut vaja. Värvi tahaks just jubedate defektide pärast. Esimesed tiivad on pisut mõlgitud põdrast. Ustel ka samas parklamõlgid. Lisaks veel kriimud ustel mis on "lapitud" touch-up'ga päris jubedalt. Ainult nina ei julgeks värvida, sest üleminek ukse joonel võib päris nähtav jääda, ning uksele edasi hajutamine ka ei õnnetuks väikeste mõlkide ja kriimude pärast. Kõige ehedam oleks leida roostest vabad kapott ja tiivad ette, just sama värvi. Sellisel juhul oleks muude väikeste mõlkide ja kriimude välja ajamine vaid nokitsemise vaev. Rooste poole pealt olen väga rahul, kobrutab vaid tagaluugil üks punkt ja tagatiiva kaar on kuskilt pihta saanud ja värvkatte kaotanud.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas volvofan » 28 Veebr 2014, 19:08

Oma autol panin kati asemele resoka, kuna toru kumises vastikult põhja all.
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 28 Veebr 2014, 20:22

volvofan kirjutas:Oma autol panin kati asemele resoka, kuna toru kumises vastikult põhja all.

Kuidas tulemus jäi? Ma just mõtlen et kati eemaldamine andis parem hingamise ja ka kõrvale pisut hellitavama hääle. Mulle vähemalt see heli efekt meeldib :D
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas volvofan » 28 Veebr 2014, 20:34

Loomulikult parema hingamise-sidur andis esimese torude tühjendamise peale saba :D
Tegelt on parem, said ju aru, kui kati sisse vaatasid
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 28 Veebr 2014, 20:36

Ma mõtlesin, et kas see reso lisamine jõudu ja häält ka mõjutas pärast?
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
volvofan
Foorumi veteran
Postitusi: 1079
Liitunud: 18 Mai 2006, 16:23
Asukoht: Pärnu

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas volvofan » 28 Veebr 2014, 20:59

Häält mõjutas küll, kuid jõudu mitte. Ükski reso ei anna jõudu turbokale
Vaja Panna 3"DP ja edasi 2,5" lõpuni, eks kuulab kas vaja midagi vahele panna.
Ootan ikka veel kuna keevitaja oma ruumid+tõstuki korda saab.
XC70 D3 10a.
960 T6 95a.
960 3.0 95a. Ex
960 2,5TDI 94a. Ex
940 2,4TIC 96a. Ex
V70 2,5TDI 98a. Ex

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Mihkli V70 diisel '97

PostitusPostitas Mihkel. » 16 Mär 2014, 16:40

Pisut progressi ka välimuse poolelt. Kuna igapäevaselt maalritööga ei tegele, siis jäi tulemus pisut soovida, kuid ei midagi ületamatut. Parem kui enne :wink:

Pilt

Pilt

Pilt'

Parkla kõks
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 66 külalist