2. leht 6-st

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 01 Nov 2018, 08:25
Postitas PorisedRattad
Tanel kirjutas:Kas on teada ka miks kastid purunevad?


Sama teema, nagu keeraksid mutrit liiga kõvasti kinni - keerad keerme maha lihtsalt. Hammasrataste hammastel on ka ikkagi piir kuskilt ja kui see ületatakse, siis hammas lahkub juure tasandilt nagu piltidelt näha. Kui esimene hammas on murtud, siis järgmine saab juba paugu kirja ja Ülejäänud lähevad ahelreaktsiooniga. Kõige rohkem saab peksa alati teise käigu hammakas - rehvidel on pidamine juba olemas ja gaasipedaal surutakse põhja. Teisel käigul vist oli 1:1 ülekanne ka ? Variant oleks lasta teha mõnel Eesti tööriista valmistajal paremast materjalist hammakas, aga see töö on nii kallis, et selle eest saab lammarist uue käigukasti.

Ma loodan, et need koonusrulllaagrid said ka uued, sest nendest ei saa kõike prahti välja pesta. Nad on tugevad ja kestavad kaua, aga tööstuses on nad parajad prahi korjajad. Isegi täiesti suletud käigukastides.

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 01 Nov 2018, 08:59
Postitas Moose
See 200wkw küll käimarile veel ei hakka.. eks tal vast mingi õlitusprobleem olnud või mõni muu inimfaktor kastist läbi käinud :)

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 01 Nov 2018, 09:16
Postitas Tanel
Ma tean väga hästi miks hammakad hambaid loopima hakkavad ja kuidas
Oman ka ise ca 200 kw rattast autot millel m56 ja antud m59 on juba teist korda laiali sama probleemiga siis ei saa olla viga kasti ehituses. Kuigi jah need kastid on nõrgemad kui m56

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 01 Nov 2018, 09:36
Postitas Karel
1:1 ülekanne on siiski kolmandal käigul ja lahkunud oli ka 3'da käigu hammakas, mis muu sisu purustas. Kasti sai sisse M56 sisu, mitte ainult purunenud hammasrattad vaid kõik võllid täies mahus. Vast siis kestab seekord kauem. Seda mis selle auto käigukastiga eelnevalt tehtud on, ei oska kahjuks kommenteerida.
Üks klõps komplektse ninaga hoopis:

Pilt

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 05 Nov 2018, 08:14
Postitas PorisedRattad
On plaanis suvel pehmete rehvidega kiirendusele ka minna ?

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 05 Nov 2018, 08:34
Postitas Kasper
Uus nina meeldib palju rohkem, edu ehitamisel. :)

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 05 Nov 2018, 08:35
Postitas Karel
Tegus nädalavahetus möödas ja masin sõidab. Sai külastatud ka ÜV punkti, kus määrati kuuks korduv kuna käsipidur on suhteliselt 0. Läksin ülevaatusele juba selle teadmisega, et korduva peale saaks, saan vähemalt murevabalt liigelda ja ei pea punasiniseid kartma.

Alustuseks sai võetud reedene päev, et käigukast alla saada ja masin liikvele. Sillatala maas selgus, et õõtsapuksid suhteliselt 0 , samuti said ette uued stabilisaatorivardad´.
Pilt
Pilt

Veel enne tööpäeva lõppu oli masin taas ratastel ja liikus.
Nädalavahetusel sai lisaks põhjale tehtud korrosioonitõrjet:
Pilt
Pilt

Vahetusse läksid ka juhi ja kõrvalistuja aknatõstuki lülitid, el. peeglite lüliti, kuna aastatega olid need muutunud väga veidraks kleepuvaks nätsuks.
Lõpetuseks korraline hooldus ( õli+filter, süüteküünlad, mootori õhufilter, tooted OEM) ning suurem salongi puhastus ja välipesu. Kõntsa alt tuli välja küllaltki sile tulemus:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Edasised plaanid hetkel oleks käsipidur korda ja ülevaatuseonudele ette näidata. Leida R oem veljed, taastada helisüsteem ja vähehaaval kõrvaldada iluvigu.

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 05 Nov 2018, 18:14
Postitas McBrainless
Väljast ja seest näeb hetkel väga kena välja! Kui kalliks põhjatamine läks ka?

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 08 Nov 2018, 08:14
Postitas Karel
McBrainless kirjutas:Väljast ja seest näeb hetkel väga kena välja! Kui kalliks põhjatamine läks ka?


Põhja tuise läks materjal + oma töö ja vaev.

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 08 Nov 2018, 08:17
Postitas Karel
Kuna viskasin kõik MBC'd ja jurad vahelt ära ja tegin tagasi stocki sai käidud eile ka dynos vaatamas mitu hobust koplist lahkunud on.

Pilt,
Pilt

Rattast 166kw ja 354Nm, ehk siis arvestades silla ja käigukasti kadusid annab välja täiesti stock masina tehasepoolt antud numbrid.

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 09 Nov 2018, 08:57
Postitas Moose
Stock jõud teada, nüüd siis paras moment kaagil kratist kinni haarata, korralik aju peale istutada ja jõudu tegema hakata :D

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 12 Nov 2018, 08:37
Postitas Karel
Nädalavahetusel läksid vahetusse käsipiduritrossid,klotsid ja mõned klotsivedrud. Tulemuseks puhta lehega ülevaatuse läbimine. Luugile said kõik vajalikud embleemid lisatud ja ka R'i tagaspoiler. Muidu kalla ja talla, ls 436300km.

Pilt
Pilt

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 16 Nov 2018, 10:41
Postitas Karel
Auto talveseadesse seatud. Alla läksid 225/45R17 Hankook Winter Ipike RS2 naastud. Lisaks leidis kapotiall omale koha oem strutbar, vahetatud sai ülemise mootoritoe puks, uus jagaja kaas ja rootor. Salongis sai vahetatud kliimaploki nupp, mis oli üle keeratud. Riiulis ootel on kogu karterituulutuse komplekt koos paagi ja kõikide volladega.

Pilt
Pilt

Sõita on juba päris hea ja masin hakkab vaikselt korda saama.

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 17 Nov 2018, 18:04
Postitas SinineVagun
Mis need S70R oem veljed on? Cometid?
Auto lühikese ajaga päris hea arengu teinud, varsti nagu uus ja veel sellise läbisõidu juures.

Re: Karel'i S70R '98

Postitatud: 23 Nov 2018, 08:31
Postitas Karel
SinineVagun kirjutas:Mis need S70R oem veljed on? Cometid?
Auto lühikese ajaga päris hea arengu teinud, varsti nagu uus ja veel sellise läbisõidu juures.


Cometid on need, mis on hetkel puudu jah. Päris uut autot temast enam ei tee aga läbisõit ei ole see, mida tagaajada ja ilmselt minukäes see läbisõit oluliselt suurenema ei hakka. Plaan on pigem hoida masin korras ja kasutada hobikana.

mnt registrit uurides selgus et peaks olema üldse ainus manual S70R Eestis.