2. leht 4-st

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 19 Sept 2017, 19:36
Postitas Rene
Enne talve tahaks küljekarbi ära vahetada, kuna teine näeb suht nigel välja ja ÜV onu kah ei kiitnud seda heaks.
Kellel on kogemusi, kust hää küljekarbi 900jasele saaks ?

EDIT: Praegu jäänud selline silmapiirile. Hind on mõistlik. Ei tea, kas kvaliteeti kah asjal on.

https://www.ladu24.ee/volvo-varuosad/94 ... lokkerholm

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 20 Sept 2017, 22:29
Postitas Ollu
Ma lasin endale 1,2mm plekitahvlist painutada migis metalli ettevõttes karbist lõigatud profiili järgi.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 07 Nov 2017, 22:25
Postitas Rene
Tegelt on vahepeal saanud üks küljekarp ilusti ära tehtud, kõlarid muretsetud armatuuri (mis küll ei tööta praegu) , uus uhke rool, "uus makk", Volvo 4x40W võimendi jne.

Aga see kõik omal ajal.
Praegu tahaks teada - kas AT kastiga masinalt tulnud püsikiirusehoidja saab manuaali (ehk siis mu masina) peal tööle ?

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 08 Nov 2017, 08:31
Postitas Iceman
Saab, aga pead siduri jaoks anduri ka hankima. Samasuguse nagu piduripedaalil on.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 08 Nov 2017, 08:56
Postitas Rene
Tänud info eest.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 08 Nov 2017, 10:06
Postitas risto
Iceman kirjutas:Saab, aga pead siduri jaoks anduri ka hankima. Samasuguse nagu piduripedaalil on.

Vaakumtorule on kolmikut ja üht põlve ka vaja. Kui ei taha ,et siduripedaal püsikat katkestab siis ei pea muretsema...

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 08 Nov 2017, 17:30
Postitas Rene
Tänud kaasamõtlemast.
Täna mõtlesin, et tegelen püsika süsteemi uurimisega ja alustan ehk ka paigaldusega aga kurja, päevad nõnda lühikesed ja ei viitsinud ka ahju kütta, et garaazis pikemalt tööd teha.
Samas võtsin ette heli osa.
Paigaldatud sai (pildid on netist, eksole, küll miski aeg ka teen päris pildid ära):
Volvo 940 4x40W võimendi
Pilt
Siis minu üllatuseks avastasin, et armatuuri peal olevate võrede taga ei olegi kõlareid mul (kohe täitsa originaalis ainult võred ja sees "vaht" et valgus läbi ei paistaks. Mõeldud tehtud, sai ka muretsetud sinna kõlarid. Huvitav on see, et ma ei leia netist ühtegi pilti, mis oleks selliste kõlaritega nagu minul sinna sai. Põhimõtteliselt selline asi nagu allpool pildid aga kõlar on ikka kõlar, arvestatav väikene kõlar seal.
Pilt
Siin pildil on see olematu tweeteriga versioon ainult. Plastiku kuju on sama aga minul sai siiski kõlar, mis on kõlari moodi :).
Nii AGA sain ka kiirustamisega endale paraja jama - 1 nendest lisakõlaritest jäi ühendamata maki taha (kuna eelnevalt seal oli natukene jama tehtud ja üldse signaali ülemistele kõlaritele ei läinud, siis olin tulemusega nii eufoorias, et unustasin kundepoolse järgi ühendada ja surusin maki ära pessa. Kurja - kuna sai ka "uus makk" pandud, siis sellel makil ei ole neid väikseid pilusid, kust saaks klambrid laiali suruda, et makk välja tõmmata. No tõesti - ei ole. Tee või tina. Ja see makk sealt tuleb ilmselt nüüd välja peale seda, kui olen pool armatuuri laiali kakkunud (ootan suve :) ).
Igaljuhul olemasolev CR-902 (oli vist nii) kippus krabisema, kui voluumi peale keerata rohkem, siis otsustasin, et tuleb jääda samamoodi stiilipuhtaks aga midagi vingemat sisse panna. Sai siis paigaldatud selline asjapulk nagu seda on - CR-814.
Pilt
Ilus asi - stiilipuhas asi ja on igavusest igast nupukesi, mida tjuunida seal. Igaljuhul, müts maha Volvomehed, ägeda stereo olete teinud.
Nüüd siis saab kvaliteetselt muusikat kuulata, tulemus läks palju paremaks ja mulle originaal Volvo vidinad meeldivad (sellepärast ka kõlareid ei valinud järelturu omasid vaid proovin selles osas originaaliks jätta asja). Eks see üks armatuuripealne väikene kõlar tuleb kah veel ära timmida miski aeg.
Samuti praegu see võimendi ei saanud kronsteiniga paigaldadtud - püsib ilusti, kuid siiski - kui ilm veel hea hoiab, siis miski õhtu viskan ilusti ta kinni kah kronsteiniga.
Ja kuna mul see lisade "nimekiri", mida ma soovin enda masinale on piisavalt pikk, siis pidi ka härjal sarvist haarama ja uue rooli paigaldama - ilus, stiilne ja elegantne. Nahk ja puha. Mugav, kusjuures tõesti tunda kohe, et kuidagi mugavam on kah käes see asi, kui originaal - või siis kujutan lihtsalt ette. Vahet pole. Mina olen rahul.
Volvo Genua rool (pilt siis netist, samas ega minu masinale paigaldatud näeb sama hea välja).
Pilt

Ja no nii ma selle päevakese lõppenuks ka lugesin.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 08 Nov 2017, 18:46
Postitas Liiwaannus
Pildil oleval makil ju servades need eemaldamise kõrvakesed.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 08 Nov 2017, 19:15
Postitas Rene
Mul sääne hujaabin kah veel ees, mis ei paista sellel versioonil ära käivat.

Pilt


► Show Spoiler

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 09 Nov 2017, 17:09
Postitas Rene
Kurja, täna sai kinnitust, et see masin ei ole püsika valmidusega, mis puudutab juhtmestiku. Alustasin esimese asjana püsika "relee" pistiku otsimisega. Seda aga ei leinud.
Ma nüüd ei teagi, kas tasuks hakata selle juhtmejamaga tegelema ja nentida fakti, et see Volli ei taha püsiva kiirusega sõita.

Keegi sellise asja läbi teinud, et ka vajamineva juhtmestiku külge aretanud? Oskab ehk muljeid jagada? Elekter ei ole mu lemmiksõber.

Kuna nagunii juhi jalgealune plastik oli eest ära, siis sai vähemalt võimendi pandud originaal kronsteiniga kinni - nüüd ei tilbenda ta enam seal niisama.

► Show Spoiler

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 26 Nov 2017, 18:23
Postitas Rene
Pildimaterjaliga ma endiselt koonerdan aga vahepealne update on alljärgnev:

* Nüüd siis mõlemad küljekarbid vahetatud (ka nn sisemine "liist" või mis iganes seda kutsuda uus pandud; polnud lihtsalt kuhu küljekarpi muidu keevitada), peal kivikaitse ja omakorda kerevärv. Viisakas sai. Nüüd kogu üldmulje hea
* Tagumised Volvo originaal porilapakad said külge. Ilus. Kellele esimese pakkuda võib teada anda.
* Taga juhipoolne kesklukk ei toiminud. Varusin juba endale ühe varu keskluku mootori aga kui garaazis katsetama hakkasin, siis tuli välja, et viga oli mujal. Nimelt üks "tüübel", mis hoiab lukustus nupu ja mootori vahelist varrast, see oli ära kulunud ja varras ei paiknenud enam seal sees. Selle tulemusena oli ka varras ise natukene kõver. Sai uus varras paigaldatud kuid siis jõudsingi järeldusele et see plasttüübel on kulunud, sest hüppas sealt koguaeg välja. Õnneks oli "varnast" uus võtta ja sai asi kokku lapatud ja nüüd kõik uksed lähevad ka kenasti lukku ja tulevad lahti. Ja kuna polster oli maas, siis sai ka veel mõned polstri kinnitus plastik tüüblid ära vahetatud, mis aegade jooksul puruks olid läinud. Kõik hea!
* Idealistina mind tohutult häiris, et juhi turvavöö kinnituse "punane" nupukene oli katki. Õnneks selle eemaldamine oli lihtsamast lihtsam ja sai "uus" pandud. Ilus!
* lisaks oli armatuuri pealsel "õhu võrel" üks nurk katki ja ma tahtsin, et see terve oleks. Sai terve pandud. Salong jällegi pisut parem. Minu silmis vähemalt. Kui kedagi huvitab, siis need käivad ära nii, et pealtpoolt vaatad sisse, seal on 4 x metall kinnitused. Lükkad kruvikaga kinnituse ja võre vahele ja hakkad võre kergelt väljapoole võtma. Siis saab selle kätte. Need metall klambrid võivad küll ära kukkuda aga selleks on hea, kui teleskoop magnet käepärast, siis koogid need välja ja nii ongi. Ühesõnaga keeruline jutt ja vaevalt keegi neid kunagi ära võtab aga panen siia kirja, sest ka mina algselt lähenesin toore jõuga. Siis kasutasin mõistust. Mõistuse variant võitis.
* spidoka ploki vasak serv oli kah pime. Sai sinna pirinikene pandud, ilus.

Peale kardaani vahepuki ja laagri vahetust u 100km järel hakkas anomaalia mida ei ole jõundud veel uurida Nimelt, kui sõidad a la 50-70 vahemikus ja lased gaasi maha, siis hakkab vibreerima ja vibreerib kuni peatuseni. Üsna vastikult. No mõnele võibolla meeldib, kui pee alune vibreerib aga mulle igaljuhul mitte.
Esimese hooga läheksin ilmselt kardaani ristidega tõsisemalt rääkima, teoorias - vedu taga, ristid koormuse all ja "lukus" asendis, vedu tagant, ristid vabad ja ristid läbi ja tekitavad vibratsiooni. Veel miski tarka ideed?

► Show Spoiler

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 09 Dets 2017, 16:56
Postitas Rene
Tänan kaasfoorumlast, kes müüs mulle esimesed porilapakad. Täna said nüüd kõik 4 originaali külge pandud ja auto talveks valmis. Seda enam, et ka karbid said hilja aegu ära tehtud, siis ei taha, et enam sinna väga palju seda jama peale loobiks, mis meie teedel leidub. Üks poolkõva klõps väriseva käega kah küljepealt, talveratastega :D.
Pilt

► Show Spoiler

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 31 Jaan 2018, 00:45
Postitas Rene
Kas keegi saaks laenata 14-pin püsika aju või testida minu 14-pin aju oma masina süsteemi peal? Palun aidake hädast välja.

Püsika süsteem on praktiliselt peale pandud. Kõik el. osa ära kontrollitud ja OBD abil saadud positiivsed tulemused. Kogu auto juhtmestik samuti ümber lapatud (see osa, mis siis seotud püsikaga - minu omal valmidust ei olnud).
Tööle ei saanud.

Keegi tark - anna nõu, mida ja kuidas edasi võiks teha.

1) Vaakum kontrollitud (andsin otse cuise aju pistikust + ja - peale, võttis pumba järgi ning siis andsin signaali juhtme kaudu - lisaks, relee tõmbas klapi kinni vaakumpumbas ja vaakumpump omakorda tõmbas servo kokku, gaasiklapp avanes korraga ja ilusti).
2) OBD annab töökorras oleku koodi järgnevatele detailidele: piduri tule andur, ON/OFF lüliti, Resume, Set
3) OBD annab korras tulemuse cruise üldisele süsteemile peale 35+km/h tunnis tehtud sõitu (ehk siis ka kiiruse signaali saab kätte).
4) Aju külmjooted ülevaadatud. Ei leidnud nagu miski eriti. Üks aju sisene jalg oli veits mõraga, too sai üle joodetud. Aga midagi kasu ei olnud
5) Pump ei saa voolu peale (cruise aju läbi vool peale ei lähe).

Kurja - mis asi mind sisse jebib? Andke nõu!

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 31 Jaan 2018, 10:30
Postitas haimarlink
Aju on olemas, saan proovimiseks laenata.

Re: Volvo 945 ('90, B230FT, man.) - Rene on tagasi.

Postitatud: 05 Veebr 2018, 21:00
Postitas Rene
Tänud bronec'ile, kes avastas (kuna tal endal oli sarnane probleem), et automaat-manuaal kastiga püsikate erinevus on ka see, et manuaali puhul tuleb süütelukust tulev katkendlik pluss ahel (käivituse hetkel annab plussi) üldse ära eemaldada. Sain püsika tööle 1 minutiga! Eelnev 50h töötundi oligi hea elektriku praktika - isegi enda närvisüsteemi aktiivsed osakesed said selle käigus ära mõõdetud. Varsti suurem kokkulappamine. Tänud haimarlink - kes oli nõus püsika aju laenama testi mõttes. Praegu sai õnneks muud moodi asja korda.