Siiski tundub, et aasta 2023 ei ole omadega veel lõpul.
Sai siia kirjutatud märkimisväärsemaid sündmusi käesoleval aastal, muu hulgas ka mootoriõli vahetus, mis toimus maikuus. Kuna keskmine läbisõit kuus on ju teada, hakkas asi kergelt kahtlane tunduma ning otsustasin märkmetest kontrollida. Ja hästi tegin, sest mais oli odomeetri näit 340300km, aga praegu on 349800km. Ega siin midagi rohkem oodata ega venitada ei ole. Pealegi sügisel ja talvel töötab mootor nagunii tühikäigul rohkem kui muidu, mis kuidagi läbisõidus ei kajastu. Õli aga käib ikka mootoris ringi ja määrimisomadused halvenevad. Seega pole paha õli natuke varem ära vahetada, mootorile teeb ainult head.
Käisin täna Motonetis ja ostsin kõik vajaliku. Et elu natuke mugavamaks teha, võtsin ka spetsiaalsed rambid ligi, lõppeb see laudadega mässamine ära.
Praegu pildilt vaatasin, et pagasnikumatt on jube plekiline
Õli valikul tegin omast arust sammu ülespoole ehk Mobili asemel valisin Shelli, kuid ikka 5w-40. See peaks nüüd küll hää olema.
Töö ise tuleb kahjuks õues teostada, aga mis teha. Eks ta ole popsi värk igate pidi. Hea vähemalt, et enda maalapp on olemas Mingit kobedamat kõrvalhoonet, mida garaažiks võiks nimetada, ei paista tagasihoidliku kalkulatsiooni alusel veel mitu aastat kuskilt.
Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Nii, mootoriõli ja filtrid said vahetatud. Paras põlveotsas nikerdamine küll oli, aga häda sunnil oli teostatav. Kõrva järgi käib grammi võrra mahedamalt, aga eks see ole vist iga uue õliga alguses nii. Odo näit 350tuhat km, hea meeles pidada.
Ühe natuke olulisema sündmuse olen mäluvea tõttu maha maganud. Mäletasin, et läbisõit ostes oli 254tuhat, aga tegelikult oli vastupidi- 245tuhat km.
See tähendab, et 8 aastaga olen temaga 100tuhat km maha vuranud.
Tähelepanek pani süvenema arvete majandusse, millal viimati hammasrihma vahetati. Kuna kõik dokumentatsioon on kenasti säilitatud, selgus ka number: 259tuhat km. Ehk siis varsti oleks vaja hakata ka hammasrihma kõige sinna juurde kuuluvaga vahetama.
Lisaks peaks laskma teha veel mõningad tööd:
- käigukastiõli vahetus;
- roolivõimendiõli vahetus;
- pidurõli vahetus;
- kütusefiltri vahetus;
- jahutusvedeliku vahetus;
Vaatasin, et süüteküünlad on viimati vahetatud läbisõidul 302700km, lähevad ka need uued. Ka kütusefilter on viimati selle läbisõidu juures vahetatud.
- tuleks lasta üle vaadata, miks elekter tagumise kojamehemootorini ei jõua.
- eesmise strutbar`i paigaldus.
Siis võiks jälle mõnda aega sõita. Salongi õhufiltri vahetan kevadel ise ära, praegu külmaga ei hakanud sellega jändama.
Kevadel peaks ta kuhugi viima, kes talle poleerimise ja vahatiiru teeb. Varem olen seda ise teinud, kui olid vastavad tingimused, aga no õues pigem mitte, see on ikka rohkem tubane tegevus. Eelmisel aastal jäi tegemata ja kriibib hinge.
Tagumised rattakoopad peaks üle vaatama, sinna on pindmine rooste tekkinud. Sellega peaks kindlasti tegelema.
Tagumised suverehvid on aastast 2016 ja võiks ka kevadel välja vahetada.
Aitab vist kah.
Nojah, Pesukott tuleb loomulikult ka uuesti sõitvaks teha. See ratastel taies maja taga parklas muutub muidu varsti loodusega üheks ja siis on rahaline kahju tunduvalt suurem kui mootori remont 2.0 Jah, 30tuhat tagasi sai lastud täis kapremont teha ja ausalt öeldes ei tahaks seda tööd uuesti ette võtta. Paraku tuhande euro eest mingit usaldusväärset liikurit ikkagi ei saa, seega vist ei ole pääsu. Krdi hülssidega mootor, isegi plokikaanetihendi vahetuseks tuleb põmst seibideks tõmmata
Programmi intensiivsuse üle just kurta ei saa
Ühe natuke olulisema sündmuse olen mäluvea tõttu maha maganud. Mäletasin, et läbisõit ostes oli 254tuhat, aga tegelikult oli vastupidi- 245tuhat km.
See tähendab, et 8 aastaga olen temaga 100tuhat km maha vuranud.
Tähelepanek pani süvenema arvete majandusse, millal viimati hammasrihma vahetati. Kuna kõik dokumentatsioon on kenasti säilitatud, selgus ka number: 259tuhat km. Ehk siis varsti oleks vaja hakata ka hammasrihma kõige sinna juurde kuuluvaga vahetama.
Lisaks peaks laskma teha veel mõningad tööd:
- käigukastiõli vahetus;
- roolivõimendiõli vahetus;
- pidurõli vahetus;
- kütusefiltri vahetus;
- jahutusvedeliku vahetus;
Vaatasin, et süüteküünlad on viimati vahetatud läbisõidul 302700km, lähevad ka need uued. Ka kütusefilter on viimati selle läbisõidu juures vahetatud.
- tuleks lasta üle vaadata, miks elekter tagumise kojamehemootorini ei jõua.
- eesmise strutbar`i paigaldus.
Siis võiks jälle mõnda aega sõita. Salongi õhufiltri vahetan kevadel ise ära, praegu külmaga ei hakanud sellega jändama.
Kevadel peaks ta kuhugi viima, kes talle poleerimise ja vahatiiru teeb. Varem olen seda ise teinud, kui olid vastavad tingimused, aga no õues pigem mitte, see on ikka rohkem tubane tegevus. Eelmisel aastal jäi tegemata ja kriibib hinge.
Tagumised rattakoopad peaks üle vaatama, sinna on pindmine rooste tekkinud. Sellega peaks kindlasti tegelema.
Tagumised suverehvid on aastast 2016 ja võiks ka kevadel välja vahetada.
Aitab vist kah.
Nojah, Pesukott tuleb loomulikult ka uuesti sõitvaks teha. See ratastel taies maja taga parklas muutub muidu varsti loodusega üheks ja siis on rahaline kahju tunduvalt suurem kui mootori remont 2.0 Jah, 30tuhat tagasi sai lastud täis kapremont teha ja ausalt öeldes ei tahaks seda tööd uuesti ette võtta. Paraku tuhande euro eest mingit usaldusväärset liikurit ikkagi ei saa, seega vist ei ole pääsu. Krdi hülssidega mootor, isegi plokikaanetihendi vahetuseks tuleb põmst seibideks tõmmata
Programmi intensiivsuse üle just kurta ei saa
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Pool aastat ja mõned kilomeetrid jälle viimatisest teema uuendamisest möödas ja täitsa asjakohane oleks seda kirjatükki pisut värskendada.
Kuna õlivahetusvälp hakkas täis saama, andsin ka omalt poolt väikse panuse.
Salongiõhufilter oli ikka parajalt mustaks jõudnud minna. Peab vist hakkama kaks korda aastas vahetama.
Võrreldes talvise ajaga on suvel õlivahetust õues ikka kordades inimlikum teha. Ilmselt sätin nii, et ühe vahetuse saab teha veel hilissügisel ja järgmise juba mingi aeg kevadel. Mootor käib Shelli õliga ikka tunduvalt vaiksemalt, seega sai uuesti sama toode valitud nagu juuresolev piltki tõendab.
Õlivahetusvälp õnnestus seekord natuke lühem teha ehk 9170 km.
Peale õlivahetuse hakkasid veel muudki välbad täis saama. Kuna ma väga hindan auto tehnilisest seisukorrast tulenevalt stressivaba ja muretut kulgemist, leppisin juunis Vol-Rem`is suureks hoolduseks aja kokku. Tehti ära kogu list, mis aasta alguses ülalpool kirjutasin:
- hammasrihm koos veepumbaga + abiseadmete rihm;
- käigukastiõli vahetus;
- roolivõimendiõli vahetus;
- pidurõli vahetus;
- kütusefiltri vahetus;
- jahutusvedeliku vahetus;
Vaatasin, et süüteküünlad on viimati vahetatud läbisõidul 302700km, lähevad ka need uued. Ka kütusefilter on viimati selle läbisõidu juures vahetatud.
- tuleks lasta üle vaadata, miks elekter tagumise kojamehemootorini ei jõua.
- eesmise strutbar`i paigaldus.
Lisaks vahetati ära väntvõlli- ja nukkvõllide simmerid. Jälle natuke parem ja mõneks ajaks mureta.
Nädal enne hooldust viskas Sinine Nool väikse vimka.
Põleb konstantselt sõltumata kui palju aknapesuvedelikku paagis on. Sõidu ajal on ikka suht häiriv, seega on üsna mõistetav, et kurtsin vastavas asutuses muret. Ujuk peetis. Uue saab, aga ainult koos paagiga, 138 eurot. Kas tellime? Daaa... arvate, et võtan kelladeplokist pirni välja või?
Lisaks öeldi, et jahutusradiaator on eest umbes (sodi täis) ja mingist kohast pidi olema natuke paisunud, seega laseb selle ka üksiti uue panna. Järgmise aja sain 18. juulisse. Mõtlen veel kas lasen kohe kõik lõdvikud ka ära vahetada. Tunduks nagu mõistlik, üks tegemine nagunii.
Üldiselt on see auto ennast väga eeskujulikult üleval pidanud. Viimased 3a olen tal ainult mootoriõli ja filtreid vahetanud + nüüd siis see suur hooldus, mis on paratamatu, kui on soov autoga sõita mitte tee ääres ohutulede vilkudes puksiirabi oodata. Seega pole müüdid mk1 V70 töökindlusest sugugi lambist ega kuuseladvast võetud. Korralikult hooldatud auto on igati truu sõber ja kaaslane.
Kui argi ja olme peksavad vaheldumisi istmikkusse, jagatakse vahel ka helgemaid hetki.
Üks pilt ka kasimata kapoti alt.
Kuna õlivahetusvälp hakkas täis saama, andsin ka omalt poolt väikse panuse.
Salongiõhufilter oli ikka parajalt mustaks jõudnud minna. Peab vist hakkama kaks korda aastas vahetama.
Võrreldes talvise ajaga on suvel õlivahetust õues ikka kordades inimlikum teha. Ilmselt sätin nii, et ühe vahetuse saab teha veel hilissügisel ja järgmise juba mingi aeg kevadel. Mootor käib Shelli õliga ikka tunduvalt vaiksemalt, seega sai uuesti sama toode valitud nagu juuresolev piltki tõendab.
Õlivahetusvälp õnnestus seekord natuke lühem teha ehk 9170 km.
Peale õlivahetuse hakkasid veel muudki välbad täis saama. Kuna ma väga hindan auto tehnilisest seisukorrast tulenevalt stressivaba ja muretut kulgemist, leppisin juunis Vol-Rem`is suureks hoolduseks aja kokku. Tehti ära kogu list, mis aasta alguses ülalpool kirjutasin:
- hammasrihm koos veepumbaga + abiseadmete rihm;
- käigukastiõli vahetus;
- roolivõimendiõli vahetus;
- pidurõli vahetus;
- kütusefiltri vahetus;
- jahutusvedeliku vahetus;
Vaatasin, et süüteküünlad on viimati vahetatud läbisõidul 302700km, lähevad ka need uued. Ka kütusefilter on viimati selle läbisõidu juures vahetatud.
- tuleks lasta üle vaadata, miks elekter tagumise kojamehemootorini ei jõua.
- eesmise strutbar`i paigaldus.
Lisaks vahetati ära väntvõlli- ja nukkvõllide simmerid. Jälle natuke parem ja mõneks ajaks mureta.
Nädal enne hooldust viskas Sinine Nool väikse vimka.
Põleb konstantselt sõltumata kui palju aknapesuvedelikku paagis on. Sõidu ajal on ikka suht häiriv, seega on üsna mõistetav, et kurtsin vastavas asutuses muret. Ujuk peetis. Uue saab, aga ainult koos paagiga, 138 eurot. Kas tellime? Daaa... arvate, et võtan kelladeplokist pirni välja või?
Lisaks öeldi, et jahutusradiaator on eest umbes (sodi täis) ja mingist kohast pidi olema natuke paisunud, seega laseb selle ka üksiti uue panna. Järgmise aja sain 18. juulisse. Mõtlen veel kas lasen kohe kõik lõdvikud ka ära vahetada. Tunduks nagu mõistlik, üks tegemine nagunii.
Üldiselt on see auto ennast väga eeskujulikult üleval pidanud. Viimased 3a olen tal ainult mootoriõli ja filtreid vahetanud + nüüd siis see suur hooldus, mis on paratamatu, kui on soov autoga sõita mitte tee ääres ohutulede vilkudes puksiirabi oodata. Seega pole müüdid mk1 V70 töökindlusest sugugi lambist ega kuuseladvast võetud. Korralikult hooldatud auto on igati truu sõber ja kaaslane.
Kui argi ja olme peksavad vaheldumisi istmikkusse, jagatakse vahel ka helgemaid hetki.
Üks pilt ka kasimata kapoti alt.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Natuke peab rääkima ka rehvidest ja seda üsna mitmel põhjusel. Kõige olulisem asjaolu, mis sundis hakkama uute rehvide poole vaatama, oli kasutuses olevate jalavarjude kesine mustrijääk. Midagi katastroofilist ei olnud, aga mustri sügavust oli umbes 3-4mm. Eks nendega oli natuke sõidetud ka, nagu ma siin eespool välja tõin, on tagumised rehvid toodetud ja alla pandud 2016. aastal, tähendab juba 9. hooaeg käsil. Uusi eesmisi rehve olen selle aja jooksul ilmselt neli paari alla ostnud. Lisaks tuleb augustis ülevaatusele minna ja siis võiks nagu autol normaalsed rehvid all olla. Ehk siis vaikselt hakkas ka ajaline surve tekkima ja midagi tuli ära otsustada. Kuid millised rehvid osta, ei olnudki nii lihtne.
Volvodel olen ma alati kasutanud standardmõõtu 205/55/R16. Sõita on kõrge rehviga mugav, kuid tegelikult ei oma nad külgsuunas erilist jäikust. Katuseraamist tagantpoolt küljelt küljele kõigutades oli olek üsna vedel ja avaldus hästi, kuidas rehv külgsuunas järgi annab. Kui maanteel sirgemal teel tunneb V70 ennast väga koduselt, siis kurvisuutlikus on kergelt häirinud pikka aega. Siiani ei ole sellest suurt numbrit teinud ja leppinud, sest ega universaali kere ise ka väga jäik ei ole. Aga kui nüüd strutbar sai paigaldatud, ei tulnud sellest tükist tulenevad eelised täiel määral esile. Oli tunda, et auto oli kere poolelt muutunud küll jäigemaks, aga juhitavuselt oli ikka selline poolkõva asi. Nii hakkas tunduma, et uued rehvid peavad paratamatult tulema madalama profiiliga. Jalaga ust lahti lüüa ja poeriiulilt 17" sepisveljed haarata, milledele siis 45 kõrged rehvid tõmmata, ma praegu (veel) endale lubada ei saa. Tõsisemalt vaagisin juba 16" rehve, mis võiks olla 55 asemel 50 kõrgusega. Kuid madalam rehv on ju väiksema diameetriga ja ma kartsin, et väiksem ratas ei täida rattakoobast piisavalt ära. Ka ei olnud ma selliste rehvidega varem sõitnud. Kuidas auto nendega meie tänavatel käituma hakkab ja kui tuntavaks pikipraod ja muud konarused/augud saavad? Hoolikas peremees autoga üle vajunud kaevuluukide ja läbi aukude ei sõida, aga Tallinna tänavatel kõigest mööda ega ümber nagunii ei õnnestu pääseda. Samas oli selge, et kõike head korraga ei saa ja millegi arvelt peab hakkama lõivu maksma.
Selle asemel, et lõputult ajusid ragistada ja kaaluda erinevate rehvide eeliseid ja miinuseid otsustasin elus vahelduseks uusi asju proovida. Võtsin suuna lähimasse rehvivahetuspunkti. Olen seal varem ka käinud ja alati töö ning kvaliteediga rahule jäänud. Juulikuule omaselt oli graafik asutuses suhteliselt hõre. Rääkisin mure ära ja küsisin ega neil ei juhtu 205/50R16 mõõtu laos olema. Kasvõi kasutatud kujul. Prooviks alla, vaataks kuidas istub üldse. Töömees vaatas muidugi katuseraamist kõigutamise testi üsna ümmarguste silmadega ja arvas ka, et selline sültjas olek päris ok ikka ei ole. Juhuslikult oli kohapeal olemas üks paar 5mm mutrijäägiga Vredestein Ultra Satin`e.
Üsna kuulsa mehe nimi ka ära märgitud. Ei oska arvatagi, mida ta siin disaininud on...
Panime alla, väga hull nagu ei tundunudki. Peaksid olema eelmistest 1cm ja natuke peale madalamad.
Aga kuidas nendega sõita on? Käigult hakkas jälle üks mõte mütsi all idanema. Rehvid olid 50 eurot paar, lasin nad ära tasakaalustada ja tahtsin natuke sõita, et algatuseks mingi ülevaade ja tunnetus saada. Mugavuse mõttes palju ei kaotanud, kuid rehv ei mängi enam nii palju külgsuunas. Rehvid on natuke kergemad ja tundub, et minek muutus ka selle võrra teravamaks. Kes muigab, siis 15" talverattad vs 16" suverattad (raskemad) on kiirendusel selgelt tunnetatav vahe viimaste kahjuks. Päädis asi sellega, et sõitsin sinna tagasi ja tellisin taha ka rehvid, aga need juba tutikad Hankook Ventus Prime 4`d.
Praegused 5mm mustriga eesmised rehvid sõidan ma selle hooajaga nagunii nii läbi, et järgmisel suvel millalgi saab ka ette uued rehvid osta.
Kokkuvõttes lõppes ettevõetud eksperiment õnneks ootuspäraselt. Lisaks ülalpool kirjutatutule paranes tunduvalt auto juhitavus kurvides ja ringteedel. Ebamäärane vedel olek on muutunud kindlamaks, käitumine kurvides varasemaga võrreldes stabiilsemaks ja täpsemaks.
205/55R16 mõõtu suverehve ei tule selle auto alla ilmselt enam kunagi.
Volvodel olen ma alati kasutanud standardmõõtu 205/55/R16. Sõita on kõrge rehviga mugav, kuid tegelikult ei oma nad külgsuunas erilist jäikust. Katuseraamist tagantpoolt küljelt küljele kõigutades oli olek üsna vedel ja avaldus hästi, kuidas rehv külgsuunas järgi annab. Kui maanteel sirgemal teel tunneb V70 ennast väga koduselt, siis kurvisuutlikus on kergelt häirinud pikka aega. Siiani ei ole sellest suurt numbrit teinud ja leppinud, sest ega universaali kere ise ka väga jäik ei ole. Aga kui nüüd strutbar sai paigaldatud, ei tulnud sellest tükist tulenevad eelised täiel määral esile. Oli tunda, et auto oli kere poolelt muutunud küll jäigemaks, aga juhitavuselt oli ikka selline poolkõva asi. Nii hakkas tunduma, et uued rehvid peavad paratamatult tulema madalama profiiliga. Jalaga ust lahti lüüa ja poeriiulilt 17" sepisveljed haarata, milledele siis 45 kõrged rehvid tõmmata, ma praegu (veel) endale lubada ei saa. Tõsisemalt vaagisin juba 16" rehve, mis võiks olla 55 asemel 50 kõrgusega. Kuid madalam rehv on ju väiksema diameetriga ja ma kartsin, et väiksem ratas ei täida rattakoobast piisavalt ära. Ka ei olnud ma selliste rehvidega varem sõitnud. Kuidas auto nendega meie tänavatel käituma hakkab ja kui tuntavaks pikipraod ja muud konarused/augud saavad? Hoolikas peremees autoga üle vajunud kaevuluukide ja läbi aukude ei sõida, aga Tallinna tänavatel kõigest mööda ega ümber nagunii ei õnnestu pääseda. Samas oli selge, et kõike head korraga ei saa ja millegi arvelt peab hakkama lõivu maksma.
Selle asemel, et lõputult ajusid ragistada ja kaaluda erinevate rehvide eeliseid ja miinuseid otsustasin elus vahelduseks uusi asju proovida. Võtsin suuna lähimasse rehvivahetuspunkti. Olen seal varem ka käinud ja alati töö ning kvaliteediga rahule jäänud. Juulikuule omaselt oli graafik asutuses suhteliselt hõre. Rääkisin mure ära ja küsisin ega neil ei juhtu 205/50R16 mõõtu laos olema. Kasvõi kasutatud kujul. Prooviks alla, vaataks kuidas istub üldse. Töömees vaatas muidugi katuseraamist kõigutamise testi üsna ümmarguste silmadega ja arvas ka, et selline sültjas olek päris ok ikka ei ole. Juhuslikult oli kohapeal olemas üks paar 5mm mutrijäägiga Vredestein Ultra Satin`e.
Üsna kuulsa mehe nimi ka ära märgitud. Ei oska arvatagi, mida ta siin disaininud on...
Panime alla, väga hull nagu ei tundunudki. Peaksid olema eelmistest 1cm ja natuke peale madalamad.
Aga kuidas nendega sõita on? Käigult hakkas jälle üks mõte mütsi all idanema. Rehvid olid 50 eurot paar, lasin nad ära tasakaalustada ja tahtsin natuke sõita, et algatuseks mingi ülevaade ja tunnetus saada. Mugavuse mõttes palju ei kaotanud, kuid rehv ei mängi enam nii palju külgsuunas. Rehvid on natuke kergemad ja tundub, et minek muutus ka selle võrra teravamaks. Kes muigab, siis 15" talverattad vs 16" suverattad (raskemad) on kiirendusel selgelt tunnetatav vahe viimaste kahjuks. Päädis asi sellega, et sõitsin sinna tagasi ja tellisin taha ka rehvid, aga need juba tutikad Hankook Ventus Prime 4`d.
Praegused 5mm mustriga eesmised rehvid sõidan ma selle hooajaga nagunii nii läbi, et järgmisel suvel millalgi saab ka ette uued rehvid osta.
Kokkuvõttes lõppes ettevõetud eksperiment õnneks ootuspäraselt. Lisaks ülalpool kirjutatutule paranes tunduvalt auto juhitavus kurvides ja ringteedel. Ebamäärane vedel olek on muutunud kindlamaks, käitumine kurvides varasemaga võrreldes stabiilsemaks ja täpsemaks.
205/55R16 mõõtu suverehve ei tule selle auto alla ilmselt enam kunagi.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7659
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Selle auto tehasemõõt ongi 205/50 R16
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11Müüdud
XC90'16
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11Müüdud
XC90'16
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Huvitav on see, et juulis oli praeguse, 2024 aasta selgroog juba murtud, aga rehvipunktid müüvad endiselt 23a alguse rehve tutika pähe.
Ventus Prime4 on väga hea rehv, aga nemadki Hankook`is soovitavad neid max. 120 kuu = 10a tagant vahetada.
Neil tutikatel juba 18 kuud (ehk rohkem, kui 10%) sellest maha tiksunud.
PS. V ja S70-nel on jah, 850-ga sama suur ehk siis sama väike ratas; ainult vanal C70-nel (P80) on suurem, = 205/55R16 / 225/45 R17, aga neil on ka kõik tiivad / logarid jne pisut teised.
Ventus Prime4 on väga hea rehv, aga nemadki Hankook`is soovitavad neid max. 120 kuu = 10a tagant vahetada.
Neil tutikatel juba 18 kuud (ehk rohkem, kui 10%) sellest maha tiksunud.
PS. V ja S70-nel on jah, 850-ga sama suur ehk siis sama väike ratas; ainult vanal C70-nel (P80) on suurem, = 205/55R16 / 225/45 R17, aga neil on ka kõik tiivad / logarid jne pisut teised.
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
4wd mudelitel on ka 16" veljele 55 kõrgus ette nähtud.
Aga kuidas see mõõt antud isendile sattus, ma isegi enam ei mäleta. Kas olid juba ostes all ja ostsin uued rehvid vanade järgi või oli mingi hinna teema, kes seda enam täpilt välja võtab. 50 kõrgusega olen hetkel väga rahul, tundub nagu täpselt see mis vaja. Jäigema vedrustusega saaks asja kindlasti veel paremaks, kuid vedrustust ei plaani praegu näppima hakata.
Homseks on VolRemi`s aeg kinni pandud, muditakse uus radikas ja lõdvikud külge. Tuleb veel üks väike lisatöö sinna juurde, aga eks sellest juba homme täpsemalt, kui auto kätte saan.
Aga kuidas see mõõt antud isendile sattus, ma isegi enam ei mäleta. Kas olid juba ostes all ja ostsin uued rehvid vanade järgi või oli mingi hinna teema, kes seda enam täpilt välja võtab. 50 kõrgusega olen hetkel väga rahul, tundub nagu täpselt see mis vaja. Jäigema vedrustusega saaks asja kindlasti veel paremaks, kuid vedrustust ei plaani praegu näppima hakata.
Homseks on VolRemi`s aeg kinni pandud, muditakse uus radikas ja lõdvikud külge. Tuleb veel üks väike lisatöö sinna juurde, aga eks sellest juba homme täpsemalt, kui auto kätte saan.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Priit_P kirjutas: Homseks on VolRemi`s aeg kinni pandud, muditakse uus radikas ja lõdvikud külge.
Kas oma kodulehel panevad BS-i, et on kirjas
"Ainult diagnostikatööd ja kaasnevad remonditööd. Hooldust ja üldremonti ei teosta - V70 -2000"?
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Ei ole BS, kuid on täiesti arusaadav, et info ei lähe kokku ja tekitab küsimusi.
Asi selles, et juba mitu aastat nad tõesti enam ei võta vanemaid Volvosid töösse. Varuosadega on kohati juba keeruline, paljud asjad on tootmisest maha võetud ja eks nende parandamine on autode üldise seisukorra tõttu juba paras peavalu. Teevad veel ainult nende klientide autosid, kes on "aegade algusest" seal käinud. Mul on VolRem`is juba ca 10a pikkune ajalugu, siiani ei ole veel tagasi saadetud. Kuid "käekiri" on ilus, suhtumine klienti professionaalne ja mingit jama ei ole kokku keeratud, a la 4 viga on korda tehtud ja selle käigus kaks asja ära lõhutud. Seetõttu olen järjepidevalt seda asutust külastanud, kui mingi mure on tekkinud ja ei ole veel näinud põhjust uut perearsti otsima hakata.
Asi selles, et juba mitu aastat nad tõesti enam ei võta vanemaid Volvosid töösse. Varuosadega on kohati juba keeruline, paljud asjad on tootmisest maha võetud ja eks nende parandamine on autode üldise seisukorra tõttu juba paras peavalu. Teevad veel ainult nende klientide autosid, kes on "aegade algusest" seal käinud. Mul on VolRem`is juba ca 10a pikkune ajalugu, siiani ei ole veel tagasi saadetud. Kuid "käekiri" on ilus, suhtumine klienti professionaalne ja mingit jama ei ole kokku keeratud, a la 4 viga on korda tehtud ja selle käigus kaks asja ära lõhutud. Seetõttu olen järjepidevalt seda asutust külastanud, kui mingi mure on tekkinud ja ei ole veel näinud põhjust uut perearsti otsima hakata.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Sinise Noole seiklused said selleks korraks läbi, loodetavasti on nüüd mõneks ajaks rahu majas.
Radiaatori küsimusega sai tegelema hakatud juulis, kui käisin aknapesuvedeliku paaki vahetamas. Palusin uurida, mis variandid laual on. Vastutulelikult hakati kohe arvutiga klõbistama, kuid otsing venis rahutukstegevalt pikale. Kui Ahti hakkab nina krimpsutama, on põhjust murelikuks muutuda. Ääriveeri küsisin, et peale Nissensi suurt rohkem midagi valida ei ole, jah? Enam vähem nii oligi ja see põhjustaski otsijas rahulolematust. Muidugi on uus Nissensi radikas parem kui 25a vana originaal, kuid nagu ma aru sain ei ole see tootja VolRem`is ülemäära kõrgelt hinnatud. Lõpuks suudeti kuskilt NRF`i radiaator välja ajada, kuid üldiselt on paras ikaldus. Paljud tootjad on kulusid kokku tõmmanud ja nii vanale autole ei pakuta enam suurt midagi. Lõdvikud on Volvo originaalid ja tuli kuskilt uunikumide laost tellida, mida iganes see siis ka ei tähenda. Samast kohast tuli ka ujukiga klaasipesuvedeliku paak. Nüüd on siis autol peaaegu kõik radiaatorid uued, salongiradikas vahetati suhteliselt kohe peale auto ostmist.
Kui rääkida korra juba jutuks tulnud lisatööst, peab minema tagasi kuhugi juuli teise poolde. Vahel saab Circle K`d külastada, kui kaheraudse kabanossi isu peale tuleb, kuid enamasti sunnib tanklat külastama vähene kütuse kogus paagis. Nii ka seekord. Kohe oli algamas puhkus, pidin nädalavahetusel sõitma Põltsamaale ühe foorumi kokkutulekule ja sealt edasi järgmine nädal maale. Igati positiivselt meelestatult ja eeloleva kvaliteetaja ootuses sättisin ennast tankuriga kohakuti, tõmbasin lülitit ja kobisin välja. Lugejad hakkavad ilmselt juba aimama millises suunas see lugu tüürib. Loomulikult avastasin teisel pool autot, et luuk on samas asendis nagu ta oli ennegi ehk kinni. Möh??? Vargsi ligi hiiliv seniilsus või...? Kordasin igaks juhuks protseduuri (mõni liigutus käib nii automaatselt, et ei pööra otseselt tähelepanu), kuid luuk oli ja jäi suletuks. Oli kuulda, kuidas kuskil midagi plõksub kui lülitit tõmmata, aga sellega ka lugu piirdus. Krt, kiida veel autot foorumis. Suhteliselt kohe meenus sarnane case õe Volvoga 5-6a tagasi, mis lõppes tookord aktuaatori vahetusega. Ja juba siis öeldi, et laoseis on selle toote osas pigem tagasihoidlik. Igal juhul jäi kütus sel päeval tankimata. Selle asemel tuli hakata hoopis kodutööd tegema, kuidas polstrid ja katted ilma katki tegemata ära võtta, sest teoreetiliselt pidi luku mootoril olema ka hoob, mida tõmmates saab luugi lahti. Avanes võimalus ka kõik plastikud puhtaks pesta. Kuna tavaliselt pole vajadust neid eemaldada, olid tagumised pooled ikka päris koledad. Erinevaid kattepaneele eemaldades avastasin, et kärupistiku ja juhtmestiku uuendamise käigus ei olnud töömees kummilutti omale kohale tagasi pannud. Auk põhjas stange taga oli lahti ja sealt oli aastate jooksul pidevalt kuigipalju vett autosse tunginud ja muidugi sama augu kaudu ka uuesti väljunud. Minul pole sinna vahepeal asja olnud, seega oli päris ebameeldiv avastus. Kummilutt sai mõistagi oma kohale sätitud ja kõik korralikult ära puhastatud. Roostet ei olnud sinna õnneks tekkinud, tundub et porilapakad on hullema ära hoidnud.
Nojah, aga üldiselt olin ma tõsiselt mures kas uus luku mootor on veel saadaval või mitte. Õnneks mul vedas ja seda oli võimalik veel tellida ning eile paigaldati ära. Väga mõistlikku raha ei maksnud, aga kui tankida ei saa, ei ole võimalik autoga sõita. Töö teostamine ise oli kiire ja lihtne, sest keegi hea inimene oli juba võimaldanud mootorile hea ligipääsu. Mingi aeg peaks pakiruumi uuesti kokku tagasi laduma, eile ei viitsinud.
Vanast luku mootorist veel nii palju, et täiesti maha koolenud ta ei ole, kuid mingil põhjusel ei jõua ta keelt lõpuni sisse tõmmata ja seega ei saa ka luuk avaneda. Palusin vana mootorit ära mitte visata. Ehk vajab puhastamist ja/või määrimist ja saab veel elule turgutada.
Kui see kõik alates suurest hooldusest rahaliselt kokku lüüa, on 17" sepisvelgede ja uute rehvide raha hoiupõrsast märkamatult kulunud argisemate probleemidega tegelemiseks. Inimene peab ikka oskama kannatust varuda ega tohi olla kärsitu Ehk jõuab kord ka unistused selle autoga teoks teha, mis ma olen plaaninud. Iluasjadega võib tegeleda, kuid algmaterjaliks peab olema tehniliselt 100% korras toorik.
Aasta alguses hoogsalt koostatud nimekirjast on jäänud veel poleerimine ja vahatamine ning tagumistest rattakoobastest roostetõrje.
Pean tunnistama, et ma olen proovinud teda ise poleerida nii palju, kui aeg ja ilm on võimaldanud. Küljed ja stanged on tehtud, oma järge ootavad veel kapott, katus ja tagaluuk. Ehk jõuab enne sügisvihmasid ringi peale. Lootma peab.
Lõpetuseks üks väike teaser, mis võiks anda aimu arengutest lähitulevikus.
Pisike õmbluse hargnemine, kuid üldiselt on kogu rooli nahk kehvas korras ja ideaalis võiks selle sportlikuma baranka enne paigaldust kuhugi nahatamisse viia.
Kui mõningad varuosad tuleb juba uunikumide laost tellida ja osasid juppe ei saa enam üldse, ei ole mõtet asju, mis on silmale iluks ja südamele rõõmuks, kappi koguda. Need tuleb autole külge panna Enne kui on hilja
Radiaatori küsimusega sai tegelema hakatud juulis, kui käisin aknapesuvedeliku paaki vahetamas. Palusin uurida, mis variandid laual on. Vastutulelikult hakati kohe arvutiga klõbistama, kuid otsing venis rahutukstegevalt pikale. Kui Ahti hakkab nina krimpsutama, on põhjust murelikuks muutuda. Ääriveeri küsisin, et peale Nissensi suurt rohkem midagi valida ei ole, jah? Enam vähem nii oligi ja see põhjustaski otsijas rahulolematust. Muidugi on uus Nissensi radikas parem kui 25a vana originaal, kuid nagu ma aru sain ei ole see tootja VolRem`is ülemäära kõrgelt hinnatud. Lõpuks suudeti kuskilt NRF`i radiaator välja ajada, kuid üldiselt on paras ikaldus. Paljud tootjad on kulusid kokku tõmmanud ja nii vanale autole ei pakuta enam suurt midagi. Lõdvikud on Volvo originaalid ja tuli kuskilt uunikumide laost tellida, mida iganes see siis ka ei tähenda. Samast kohast tuli ka ujukiga klaasipesuvedeliku paak. Nüüd on siis autol peaaegu kõik radiaatorid uued, salongiradikas vahetati suhteliselt kohe peale auto ostmist.
Kui rääkida korra juba jutuks tulnud lisatööst, peab minema tagasi kuhugi juuli teise poolde. Vahel saab Circle K`d külastada, kui kaheraudse kabanossi isu peale tuleb, kuid enamasti sunnib tanklat külastama vähene kütuse kogus paagis. Nii ka seekord. Kohe oli algamas puhkus, pidin nädalavahetusel sõitma Põltsamaale ühe foorumi kokkutulekule ja sealt edasi järgmine nädal maale. Igati positiivselt meelestatult ja eeloleva kvaliteetaja ootuses sättisin ennast tankuriga kohakuti, tõmbasin lülitit ja kobisin välja. Lugejad hakkavad ilmselt juba aimama millises suunas see lugu tüürib. Loomulikult avastasin teisel pool autot, et luuk on samas asendis nagu ta oli ennegi ehk kinni. Möh??? Vargsi ligi hiiliv seniilsus või...? Kordasin igaks juhuks protseduuri (mõni liigutus käib nii automaatselt, et ei pööra otseselt tähelepanu), kuid luuk oli ja jäi suletuks. Oli kuulda, kuidas kuskil midagi plõksub kui lülitit tõmmata, aga sellega ka lugu piirdus. Krt, kiida veel autot foorumis. Suhteliselt kohe meenus sarnane case õe Volvoga 5-6a tagasi, mis lõppes tookord aktuaatori vahetusega. Ja juba siis öeldi, et laoseis on selle toote osas pigem tagasihoidlik. Igal juhul jäi kütus sel päeval tankimata. Selle asemel tuli hakata hoopis kodutööd tegema, kuidas polstrid ja katted ilma katki tegemata ära võtta, sest teoreetiliselt pidi luku mootoril olema ka hoob, mida tõmmates saab luugi lahti. Avanes võimalus ka kõik plastikud puhtaks pesta. Kuna tavaliselt pole vajadust neid eemaldada, olid tagumised pooled ikka päris koledad. Erinevaid kattepaneele eemaldades avastasin, et kärupistiku ja juhtmestiku uuendamise käigus ei olnud töömees kummilutti omale kohale tagasi pannud. Auk põhjas stange taga oli lahti ja sealt oli aastate jooksul pidevalt kuigipalju vett autosse tunginud ja muidugi sama augu kaudu ka uuesti väljunud. Minul pole sinna vahepeal asja olnud, seega oli päris ebameeldiv avastus. Kummilutt sai mõistagi oma kohale sätitud ja kõik korralikult ära puhastatud. Roostet ei olnud sinna õnneks tekkinud, tundub et porilapakad on hullema ära hoidnud.
Nojah, aga üldiselt olin ma tõsiselt mures kas uus luku mootor on veel saadaval või mitte. Õnneks mul vedas ja seda oli võimalik veel tellida ning eile paigaldati ära. Väga mõistlikku raha ei maksnud, aga kui tankida ei saa, ei ole võimalik autoga sõita. Töö teostamine ise oli kiire ja lihtne, sest keegi hea inimene oli juba võimaldanud mootorile hea ligipääsu. Mingi aeg peaks pakiruumi uuesti kokku tagasi laduma, eile ei viitsinud.
Vanast luku mootorist veel nii palju, et täiesti maha koolenud ta ei ole, kuid mingil põhjusel ei jõua ta keelt lõpuni sisse tõmmata ja seega ei saa ka luuk avaneda. Palusin vana mootorit ära mitte visata. Ehk vajab puhastamist ja/või määrimist ja saab veel elule turgutada.
Kui see kõik alates suurest hooldusest rahaliselt kokku lüüa, on 17" sepisvelgede ja uute rehvide raha hoiupõrsast märkamatult kulunud argisemate probleemidega tegelemiseks. Inimene peab ikka oskama kannatust varuda ega tohi olla kärsitu Ehk jõuab kord ka unistused selle autoga teoks teha, mis ma olen plaaninud. Iluasjadega võib tegeleda, kuid algmaterjaliks peab olema tehniliselt 100% korras toorik.
Aasta alguses hoogsalt koostatud nimekirjast on jäänud veel poleerimine ja vahatamine ning tagumistest rattakoobastest roostetõrje.
Pean tunnistama, et ma olen proovinud teda ise poleerida nii palju, kui aeg ja ilm on võimaldanud. Küljed ja stanged on tehtud, oma järge ootavad veel kapott, katus ja tagaluuk. Ehk jõuab enne sügisvihmasid ringi peale. Lootma peab.
Lõpetuseks üks väike teaser, mis võiks anda aimu arengutest lähitulevikus.
Pisike õmbluse hargnemine, kuid üldiselt on kogu rooli nahk kehvas korras ja ideaalis võiks selle sportlikuma baranka enne paigaldust kuhugi nahatamisse viia.
Kui mõningad varuosad tuleb juba uunikumide laost tellida ja osasid juppe ei saa enam üldse, ei ole mõtet asju, mis on silmale iluks ja südamele rõõmuks, kappi koguda. Need tuleb autole külge panna Enne kui on hilja
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Üritaks tankimisega seonduva temaatika joone alla saada ja eluga vaikselt edasi minna.
Lõppkiirust mittemõjutav nüanss, kuid samas on antud faktist keeruline mööda vaadata.
Kummjast materjalist hoidiku algkoostis on aja jooksul märkimisväärselt plastisemaks muutunud. Probleem, mis kõiki sellisest materjalist tooteid aja jooksul kimbutama hakkab. Lisaks oli tripp paarist kohast imelikul kombel vigastatud juba siis, kui see auto 2015a minu kätte jõudis. Nii ta umbes aasta tagasi küljest irduski.
Pikema aja jooksul ei tulnud ühtegi head mõtet kuidas ta nüüd ära parandada, kuniks mõni nädal tagasi tekkis kandev idee- termokahanev rüüs. Kuna materjal näitas terves ulatuses väsimise märke, sai termokahanev rüüs paigaldatud peaaegu kogu pikkuses,
Hetkel tundub täiesti toimiva lahendusena.
Lõppkiirust mittemõjutav nüanss, kuid samas on antud faktist keeruline mööda vaadata.
Kummjast materjalist hoidiku algkoostis on aja jooksul märkimisväärselt plastisemaks muutunud. Probleem, mis kõiki sellisest materjalist tooteid aja jooksul kimbutama hakkab. Lisaks oli tripp paarist kohast imelikul kombel vigastatud juba siis, kui see auto 2015a minu kätte jõudis. Nii ta umbes aasta tagasi küljest irduski.
Pikema aja jooksul ei tulnud ühtegi head mõtet kuidas ta nüüd ära parandada, kuniks mõni nädal tagasi tekkis kandev idee- termokahanev rüüs. Kuna materjal näitas terves ulatuses väsimise märke, sai termokahanev rüüs paigaldatud peaaegu kogu pikkuses,
Hetkel tundub täiesti toimiva lahendusena.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Re: Priidu Volvo V70 2,4 125kw 07/99a "Dream Works"
Kuna plastikud ja polstrid on toas pidevalt jalus, tahtsin pakiruumi võimalikult kiiresti kokku tagasi panna. Üsna ruttu taipasin, et olin selle mõttega liialt kiirustanud.
Ei ole ju võimalik probleemi ignoreerida peites roostekolde lihtsalt polstri taha ära. Mind hakkas huvitama miks see roostelaik seal üldse on? Salongi poolelt plekk ikka niisama lihtsalt roostetama ei hakka. Vaikselt hakkas reaalsus kohale jõudma. Rebane elas ilmselt juba mõnda aega rattakoopas logari taga ja kuna aastate jooksul ei olnud keegi talle tähelepanu pööranud, hakkas ennast viimaks ilmutama rattakoopa teisel poolel. Selles valguses on vist mõistlik polstrid ka teiselt poolt eemaldada
Volvo hooldusraamatus tundus roostekaitsest ja -tõrjest täiesti eraldi peatükk olema, niipalju kui ma piltide ja mõningate sõnade järgi aru sain.
Hakkas huvitama millest seal kirjutatakse. Auto on Hollandist toodud, mis ei teinud elu just lihtsamaks. Lõin siis selle teksti Google translate`i sisse ja kuigi tõlge võib olla kohati konarlik, on info järgmine:
Roostevastane töötlus- kontrollige ja uuendage.
Sinu Volvo on saanud juba tehasest väga täpse ja täieliku korrosioonivastase töötluse. Väljast, veermikule ja rattakoobastele pihustati paksu kulumiskindlat roostetõkkeainet ning taldadele, õõnsustele ja kinnistele sektsioonidele pihustati lahjemat läbitungivat korrosioonivastast vedelikku.
Mida saate autoomanikuna teha, et roostevastane töötlus oleks heas korras?
Eelkõige on kaks tõhusat meetodit:
* Hoidke kere puhas! Kasutage kõrgsurvepesurit mustuse eemaldamiseks šassiilt, põhjalt, rattakoobastest ja tiibade servade alt.
* Laske korrosioonikaitset regulaarselt kontrollida ja vajadusel uuendada.
Auto on saanud tehases roostekindla töötluse, mis tavatingimustes vajab töötlemist alles ligikaudu 8 aasta pärast.
Pärast seda tuleb töötlemist teha kolmeaastase intervalliga.
Kui teie auto vajab täiendavat töötlemist, laske Volvo töökojal teid selles aidata. Täiusliku tulemuse saamiseks tuleb järeltöötlus teha profesionaalselt.
"Nähtav" korrosioonivastane töötlus
Nähtavat korrosioonivastast töötlust tuleb regulaarselt kontrollida ja ajakohastada. Kui roostekaitsekihti on vaja parandada, peate seda viivitamatult tegema, et vältida niiskuse tungimist roostekaitsekihi alla. Laske oma Volvo töökojal teid selles aidata.
Kui soovite roostevastast töötlust ise parandada, veenduge, et parandatav ala oleks puhas ja kuiv. Loputage, peske ja kuivatage auto põhjalikult.
Kasutage roostevastast ainet pihustuspurgis või kandke pinnale pintsliga.
Roosteinhibiitoreid on kahte erinevat tüüpi:
(värvitu) nähtavate alade jaoks;
eriti paks šassii ja rattakoopa kulumiskohtade jaoks.
Võimalikud kohad, kus nende vahenditega uuendada on näiteks:
nähtavad keevisõmblused ja punktkeevisõmblused (õhuke vedelik);
šassii ja rattakoopad (paks vedelik);
Ukse ja kapoti hinged (õhuke vedelik).
Kui olete töötluse lõpetanud, võib üleliigse roostetõkkeaine eemaldada mineraalpiiritusega (tärpentiiniga) niisutatud lapiga.
Mootoriruum on tehases töödeldud värvitu vahapõhise roostevastase ainega.
See toode on tavaliste pesuvahendite suhtes vastupidav, lahustumata ja ebaefektiivseks muutumata.
Kui kasutate nn aromaatseid lahusteid, nt. bensiin, tärpentiin (eriti emulgaatoriga), tuleb kaitsevahakiht pärast puhastamist välja vahetada.
Hoiatus!
Tuleohu tõttu on oluline, et keris (?) oleks roostevastase töötluse ajal kaitstud.
Roostevastast töötlust peab kontrollima teie Volvo töökoda, vaadake GARANTII-ja hooldusvihikut.
Värvimine = rooste tõrjumine
Värv on oluline osa auto kaitsmisel rooste eest ja seetõttu tuleks seda regulaarselt kontrollida.
Värvikahjustused tuleb viivitamatult parandada, et vältida rooste tekkimist.
Kõige levinumad värvikahjustused, st kahjustused, mida saate ise parandada, on järgmised:
* väikesed kivitäkked ja kriimud;
* kahjustada saanud põrkeraudade servad ja lävepakkude ääred.
Tööga alustamiseks peab auto olema hästi pestud, kuiv ja temperatuuriga üle +15`C.
Värvikood
Veenduge, et saaksite õige värvi.
Kontrollige seda värvi koodinumbriga, mis on tooteplaadil vasakpoolsel sisemisel lahtril.
Väikesed kivitäkked ja kriimud
Materjalid: aluskrunt (primer) purgis, värv purgis või nn värvipliiats, pintsel, teip.
Kui vigastus ei ole metallini tunginud ja alles on veel kahjustamata värvikiht, täitke see värviga peale mustuse eemaldamist.
Kui kivitäke on läbiv, peaksite tegema järgmist:
Kandke kahustatud alale tükk teipi. Seejärel tõmmake teip ära ja koos sellega värvijäägid (tükid).
Põhimõtteliselt järgneb õpetus kuidas kodus omal käel nimetatud vahenditega vigastada saanud koht parandusvärviga ära tohterdada.
Autot sageli pesta!
Pese auto kohe, kui see määrdub, eriti talvel, sest teesool ja niiskus võivad kergesti põhjustada korrosiooni.
Oma autot saate pesta järgmisel viisil:
Loputage mustus auto alumiselt küljelt hoolikalt maha (rattakoopad, poritiibade servad jne.)
Loputage kogu autot kuni mustust on veest läbi imbunud, ära suuna vett otse lukkudele.
Peske autot käsnaga, pesuvahendiga ja rohke veega.
Kui mustus on väga kinni jäänud, võib autot pesta külma rasvaeemaldusainega, kuid seda tuleb teha äravooluga pesualas.
Kuivatage auto puhta pehme seemisnahaga.
Mootoriga töötav antenn (lisavarustus) tuleb pärast pesemist pühkida ja kuivatada.
Puhastage klaasipuhasti harjad väikese harja ja leige seebilahusega.
Mootori puhastamisel ei tohi vett lasta otse mootori tagaosas olevale jaoturile.
Pärast pesemist puhuge süüteküünla õõnsused suruõhuga kuivaks.
Hoiatus!
Kui hakkate autoga sõitma kohe peale pesemst, tuleks alati kõigepealt hoolikalt pidurdada, et niiskus ja vesi hõõrdekatetelt kaoks.
Hoiatus!
Ärge puhastage mootoriruumi, kui mootor on kuum. Tuleoht!
Olen alati lähtunud vanakoolimeeste õpetusest- auto on juhi visiitkaart.
Kui pesemisega on olnud kõik parimas korras, siis roostetõrje rattakoobastest on jäänud tegemata ja vanur on osanud jälle üllatada. Tõenäoliselt ei ole roostetõrjet tehtud ajast kui see auto 2012a Eestisse toodi. Ilmselt ei tehta korrosioonivastast töötlust nii vanadest Volvodest enamiku puhul. Nüüd peab hakkama pikkade sammudega tagasi töötama, et asi päris käest ära ei läheks. Olles 2015a septembrist selle auto omanik, olen rämedalt rikkunud tehase ettekirjutust
Natuke olen ka kodutööd teinud kuhu see auto antud probleemiga viia, sest endal mul selleks aega ei ole. Maakodus on alati 101 muud asja, mis tahavad tegemist ja linnas lihtsalt ei ole kohta, kus teha. Kuigi töö ise ei ole midagi keerulist, tuleb see siiski teha üsna põhjalikult ja profesionaalselt nagu eespoolgi on juba viidatud. Kuidagi ei tahaks talvele vastu minna seisukorras nagu ta praegu on.
Huvitav on veel välja tuua, kuidas ametlikult õpetatakse juhendis omanikku kodustes tingimustes korrosioonikaitset ja värviparandusi tegema, kui inimesel on selleks soovi. Mis tollal oli igati eluterve ja normaalne, oleks tänapäeval ilmselt ennekuulmatu. Lühidalt ja sirgelt suunatakse autoomanik oma probleemidega ikka esindusse kukrut kergendama.
Mis veel oleks mainimist väärt...
Kuna august hakkas ära lõppema, tuli ennast kokku võtta ja ülevaatusel ära käia. Sain oma esimese korduva selle autoga. Leiti lõtkuga parempoolne välimine rooliots ja tuleb välja, et üks tagurdustule pirn on ka vahepeal läbi põlenud. Muidu sai oma hea väljanägemise ja seisukorra eest kiita ja eks omanikul tõmbas ka rinna vähe rohkem kummi ja põsed õhetama. Tuled kontrollisin enne ülevaatusele minekut üle, tagurdustulesid muidugi mitte Ei jopanud Ja tunde järgi on tõesti mingi väike lõtk paremal pool esisillas. Avaldub kruusateel sõites, linnavahel paarutades ei saa midagi aru. Eks tuleb siis rooliotsad juba mõlemalt poolt ära vahetada. VolRemis tehakse see väike töö 25. septembril ära, kuigi algselt sain aja alles 1. oktoobriks. Inimesed on puhkustelt tagasi ja remondivad hoolega autosid
Ei ole ju võimalik probleemi ignoreerida peites roostekolde lihtsalt polstri taha ära. Mind hakkas huvitama miks see roostelaik seal üldse on? Salongi poolelt plekk ikka niisama lihtsalt roostetama ei hakka. Vaikselt hakkas reaalsus kohale jõudma. Rebane elas ilmselt juba mõnda aega rattakoopas logari taga ja kuna aastate jooksul ei olnud keegi talle tähelepanu pööranud, hakkas ennast viimaks ilmutama rattakoopa teisel poolel. Selles valguses on vist mõistlik polstrid ka teiselt poolt eemaldada
Volvo hooldusraamatus tundus roostekaitsest ja -tõrjest täiesti eraldi peatükk olema, niipalju kui ma piltide ja mõningate sõnade järgi aru sain.
Hakkas huvitama millest seal kirjutatakse. Auto on Hollandist toodud, mis ei teinud elu just lihtsamaks. Lõin siis selle teksti Google translate`i sisse ja kuigi tõlge võib olla kohati konarlik, on info järgmine:
Roostevastane töötlus- kontrollige ja uuendage.
Sinu Volvo on saanud juba tehasest väga täpse ja täieliku korrosioonivastase töötluse. Väljast, veermikule ja rattakoobastele pihustati paksu kulumiskindlat roostetõkkeainet ning taldadele, õõnsustele ja kinnistele sektsioonidele pihustati lahjemat läbitungivat korrosioonivastast vedelikku.
Mida saate autoomanikuna teha, et roostevastane töötlus oleks heas korras?
Eelkõige on kaks tõhusat meetodit:
* Hoidke kere puhas! Kasutage kõrgsurvepesurit mustuse eemaldamiseks šassiilt, põhjalt, rattakoobastest ja tiibade servade alt.
* Laske korrosioonikaitset regulaarselt kontrollida ja vajadusel uuendada.
Auto on saanud tehases roostekindla töötluse, mis tavatingimustes vajab töötlemist alles ligikaudu 8 aasta pärast.
Pärast seda tuleb töötlemist teha kolmeaastase intervalliga.
Kui teie auto vajab täiendavat töötlemist, laske Volvo töökojal teid selles aidata. Täiusliku tulemuse saamiseks tuleb järeltöötlus teha profesionaalselt.
"Nähtav" korrosioonivastane töötlus
Nähtavat korrosioonivastast töötlust tuleb regulaarselt kontrollida ja ajakohastada. Kui roostekaitsekihti on vaja parandada, peate seda viivitamatult tegema, et vältida niiskuse tungimist roostekaitsekihi alla. Laske oma Volvo töökojal teid selles aidata.
Kui soovite roostevastast töötlust ise parandada, veenduge, et parandatav ala oleks puhas ja kuiv. Loputage, peske ja kuivatage auto põhjalikult.
Kasutage roostevastast ainet pihustuspurgis või kandke pinnale pintsliga.
Roosteinhibiitoreid on kahte erinevat tüüpi:
(värvitu) nähtavate alade jaoks;
eriti paks šassii ja rattakoopa kulumiskohtade jaoks.
Võimalikud kohad, kus nende vahenditega uuendada on näiteks:
nähtavad keevisõmblused ja punktkeevisõmblused (õhuke vedelik);
šassii ja rattakoopad (paks vedelik);
Ukse ja kapoti hinged (õhuke vedelik).
Kui olete töötluse lõpetanud, võib üleliigse roostetõkkeaine eemaldada mineraalpiiritusega (tärpentiiniga) niisutatud lapiga.
Mootoriruum on tehases töödeldud värvitu vahapõhise roostevastase ainega.
See toode on tavaliste pesuvahendite suhtes vastupidav, lahustumata ja ebaefektiivseks muutumata.
Kui kasutate nn aromaatseid lahusteid, nt. bensiin, tärpentiin (eriti emulgaatoriga), tuleb kaitsevahakiht pärast puhastamist välja vahetada.
Hoiatus!
Tuleohu tõttu on oluline, et keris (?) oleks roostevastase töötluse ajal kaitstud.
Roostevastast töötlust peab kontrollima teie Volvo töökoda, vaadake GARANTII-ja hooldusvihikut.
Värvimine = rooste tõrjumine
Värv on oluline osa auto kaitsmisel rooste eest ja seetõttu tuleks seda regulaarselt kontrollida.
Värvikahjustused tuleb viivitamatult parandada, et vältida rooste tekkimist.
Kõige levinumad värvikahjustused, st kahjustused, mida saate ise parandada, on järgmised:
* väikesed kivitäkked ja kriimud;
* kahjustada saanud põrkeraudade servad ja lävepakkude ääred.
Tööga alustamiseks peab auto olema hästi pestud, kuiv ja temperatuuriga üle +15`C.
Värvikood
Veenduge, et saaksite õige värvi.
Kontrollige seda värvi koodinumbriga, mis on tooteplaadil vasakpoolsel sisemisel lahtril.
Väikesed kivitäkked ja kriimud
Materjalid: aluskrunt (primer) purgis, värv purgis või nn värvipliiats, pintsel, teip.
Kui vigastus ei ole metallini tunginud ja alles on veel kahjustamata värvikiht, täitke see värviga peale mustuse eemaldamist.
Kui kivitäke on läbiv, peaksite tegema järgmist:
Kandke kahustatud alale tükk teipi. Seejärel tõmmake teip ära ja koos sellega värvijäägid (tükid).
Põhimõtteliselt järgneb õpetus kuidas kodus omal käel nimetatud vahenditega vigastada saanud koht parandusvärviga ära tohterdada.
Autot sageli pesta!
Pese auto kohe, kui see määrdub, eriti talvel, sest teesool ja niiskus võivad kergesti põhjustada korrosiooni.
Oma autot saate pesta järgmisel viisil:
Loputage mustus auto alumiselt küljelt hoolikalt maha (rattakoopad, poritiibade servad jne.)
Loputage kogu autot kuni mustust on veest läbi imbunud, ära suuna vett otse lukkudele.
Peske autot käsnaga, pesuvahendiga ja rohke veega.
Kui mustus on väga kinni jäänud, võib autot pesta külma rasvaeemaldusainega, kuid seda tuleb teha äravooluga pesualas.
Kuivatage auto puhta pehme seemisnahaga.
Mootoriga töötav antenn (lisavarustus) tuleb pärast pesemist pühkida ja kuivatada.
Puhastage klaasipuhasti harjad väikese harja ja leige seebilahusega.
Mootori puhastamisel ei tohi vett lasta otse mootori tagaosas olevale jaoturile.
Pärast pesemist puhuge süüteküünla õõnsused suruõhuga kuivaks.
Hoiatus!
Kui hakkate autoga sõitma kohe peale pesemst, tuleks alati kõigepealt hoolikalt pidurdada, et niiskus ja vesi hõõrdekatetelt kaoks.
Hoiatus!
Ärge puhastage mootoriruumi, kui mootor on kuum. Tuleoht!
Olen alati lähtunud vanakoolimeeste õpetusest- auto on juhi visiitkaart.
Kui pesemisega on olnud kõik parimas korras, siis roostetõrje rattakoobastest on jäänud tegemata ja vanur on osanud jälle üllatada. Tõenäoliselt ei ole roostetõrjet tehtud ajast kui see auto 2012a Eestisse toodi. Ilmselt ei tehta korrosioonivastast töötlust nii vanadest Volvodest enamiku puhul. Nüüd peab hakkama pikkade sammudega tagasi töötama, et asi päris käest ära ei läheks. Olles 2015a septembrist selle auto omanik, olen rämedalt rikkunud tehase ettekirjutust
Natuke olen ka kodutööd teinud kuhu see auto antud probleemiga viia, sest endal mul selleks aega ei ole. Maakodus on alati 101 muud asja, mis tahavad tegemist ja linnas lihtsalt ei ole kohta, kus teha. Kuigi töö ise ei ole midagi keerulist, tuleb see siiski teha üsna põhjalikult ja profesionaalselt nagu eespoolgi on juba viidatud. Kuidagi ei tahaks talvele vastu minna seisukorras nagu ta praegu on.
Huvitav on veel välja tuua, kuidas ametlikult õpetatakse juhendis omanikku kodustes tingimustes korrosioonikaitset ja värviparandusi tegema, kui inimesel on selleks soovi. Mis tollal oli igati eluterve ja normaalne, oleks tänapäeval ilmselt ennekuulmatu. Lühidalt ja sirgelt suunatakse autoomanik oma probleemidega ikka esindusse kukrut kergendama.
Mis veel oleks mainimist väärt...
Kuna august hakkas ära lõppema, tuli ennast kokku võtta ja ülevaatusel ära käia. Sain oma esimese korduva selle autoga. Leiti lõtkuga parempoolne välimine rooliots ja tuleb välja, et üks tagurdustule pirn on ka vahepeal läbi põlenud. Muidu sai oma hea väljanägemise ja seisukorra eest kiita ja eks omanikul tõmbas ka rinna vähe rohkem kummi ja põsed õhetama. Tuled kontrollisin enne ülevaatusele minekut üle, tagurdustulesid muidugi mitte Ei jopanud Ja tunde järgi on tõesti mingi väike lõtk paremal pool esisillas. Avaldub kruusateel sõites, linnavahel paarutades ei saa midagi aru. Eks tuleb siis rooliotsad juba mõlemalt poolt ära vahetada. VolRemis tehakse see väike töö 25. septembril ära, kuigi algselt sain aja alles 1. oktoobriks. Inimesed on puhkustelt tagasi ja remondivad hoolega autosid
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist