Nagu ikka - kui lähed arvutiga asju uurima, töötab kõik nagu kellavärk. Aga sellest hoolimata saab 5 minutit graafikuid jooksmas näha.
https://youtu.be/UWXDMytC8EESelle vända anduriga hetkel ei olnud midagi muud teha. Aja sisustamiseks vahetasin salongi kütte radika tihendid ära.
Korralik akrobaatika ikka, nagu oleks Vello Vaher'i tsirkusekoolis. Aga hakkama sain, 1,5h kulus koos koristamisega. Selleks tööks kokku tassitud töövahendite ja materjalide oma kohtadele tagasi viimisega. Kuidas seda (tihendite vahetust) teha, selles osas on Youtube täis soovitusi ja juhiseid. Paljud on muidugi üle ka pingutatud - ei ole vaja jahutusvedelikku süsteemist välja lasta. Piisab sellest kui mootoriruumis, salongiradikasse minevatele kummivoolikutele lõdvikutangid peale panna. Need millega lõdvikuid/voolikuid kinni pigistatakse, et lõdvikutes/voolikutes olev seal voolata ei saaks.
Esimene test näitas, et uued tihendid (Volvo OEM nr.: 8693268) jäid pidama.
Millises olukorras aga soojusvaheti ise on? Ütleks, et korralikus.
Peale viite minutit auto käimist oli soojusvahetisse tulev toru kuum, välja minev külm. Ventilaator oli 3. astmes.
Selles plaanis võiks arvata, et soojusvajeti vee osa on umbes ning jahutusvedelik ei ringlegi. Ringleb ringleb, lihtsalt soojusvaheti teeb oma tööd - annab kõik jahutusvedeliku soojuse läbi soojusvaheti puhutavasse õhku. Sest salongi tulev õhk oli soe.
Aga kust ma ikkagi tean, et jahutusvedelik normaalselt ringleb? Sissetulev toru oli juba kuum, enam näppu üle 2 sekundi peal ei saanud hoida. Võtsin kinni välja minevast, külmast torust ja andsin teise käega gaasi - natuke õhumullide torudes liikumise hääli ja siis põhimõtteliselt hetkega oli välja minev toru kuum.
Ehk siis, tühikäigupööretel ei liiguta auto veepump vedelike koguseid teab, mis suuri. Et kui tahad koha peal auto salongi ruttu soojaks saada, pane telliskivi gaasipedaalile

Millised siis need vanad O-rõngad välja näevad, need, mis lekivad. Ütleme nii, et üks pudenes juppideks kui tihendikonksuga seda toru küljest ära hakkasin võtma. Eks need kuuma-külma tsüklid ning jahutusvedelik teevad kummitoodetega oma töö. Nüüd ma saan aru, miks IPD pakub sinna hoopiski silikonist (või selle sisaldusega) O-rõngaid.
Mõned graafilised näited:



Eespool oli juttu, et esimene test näitas, et tihendid jäid pidama.
Teise testi tulemused selguvad homme hommikul.
Mis asi on teine test?
Kuna jahutusvedelik ei leki kõige paremini mitte kuumana vaid hoopiski, nagu elu on näidanud, mingil madalal temperatuuril (+10 või midagi sellist), selgub kogu tõde hommikul. Kui kogu süsteem on maha jahtunud ja jahutusvedelik oma kõik temperatuurid läbinud.
Kui teine lekketest on edukalt läbitud, on aeg auto salong lõpuni kokku panna ning mingi toreda valemiga juhi jalge alust vaipa sellest jahutusvedelikust puhastama.
Mida selleks kõige parem kasutada oleks? Tekstiilipesurit, aurutit?