Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 18 Nov 2022, 18:46

erty kirjutas:Ütleks nii, et kui mina peaks seda autot remontima, siis ma telliks-ostaks selle uue Mafi ära ja loodaks parimat (loodaks, sest tõde selgub ikka siis kui uus andur küljes ja on üheselt selge, et olukord paranes oluliset-viga kadus). Aeromotorsis oli Boschi maf vist natuke üle 90 euro. Aga lekete mitteeksisteerimises tahaks muidugi täitsa kindel olla, sest see on loll ja väike viga, mille pealt eksida ning võssa panna.


Olen BAO (Balti Autoosad) klient ja täna pidi uus õhulugeja kohale jõudma. 16:40 käisin asjadel järgi aga seda õhulugejat veel ei olnud tulnud. Nüüd (18:36) potsatas arve postkasti ehk siis esmaspäeval saab selle vidina kätte.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas erty » 18 Nov 2022, 18:50

Klamber kirjutas:
erty kirjutas:Kuidas sa Map andurist lekkeid loed? Kui siis ainult ülimalt suuri on võimalik mapi kaudu lugeda, väikseid kindlasti mitte.


Olen nõus et see ei ole liiga täpne meetod, aga kui tead mis näit olla võiks korras torustikuga vs üks lahtine ots siis näed tegelikult ära selle 0,1bar erinevusega tühikäigul. Selline väike toetav info vea tuvastamisel, kui ei viitsi torustikku survestada. Antud juhul viga selles vast ei ole, selline välja suremine eeldaks sisuliselt lahtist torustikku.


Tavaliselt kõige suurem häda selles ongi, et ei tea ju korrektseid väärtusi, millega võrrelda (kui just väga konkreetse margiga ei tegele päevast päeva). Sellega olen ka nõus, et kui leke on, siis võiks olla pigem suurem, kuid antud juhul on kahtlaseid asju nii palju, et minus tekitab kõik kahtlusi, mis on õige ja mis vale (või õigemini, mis nägemata või mõistamata võiks jääda). Kui aju lisab 30%+ kütust, siis võiks kasvõi kõige lihtsama lahja kütusesegu koodi visata, kui mitte midagi muud spetsiifilisemat ei taha öelda. Kui isegi seda ei ole, siis tekitab kõik kahtlust.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 22 Nov 2022, 23:02

Noonii.

Täna oli see päev kui sain aega, et käia Rakveres BAO-s ja uus õhulugeja ära tuua. Tellisin originaalnumbri 0 280 218 108. Tellimiskeskuses oli ka info, et on asendatud numbriga 0 280 218 437. Samas lubas tellida esimese numbriga toodet. Kohale jõudis ikka asendus. Aga no kui targad insenerid Boschis ütlevad, et on asendus siis las tema olla.

Vahetasin õhulugeja, panin VIDA järgi, kustutasin vead (ECM-1300 Mass air flow (MAF) sensor - Flow too low; CCM-0021 Air quality sensor Internal fault) ja käivitasin mootori.
Mootor käivitus kohe, normaalselt, ei lötutanud, ei puterdanud, ei tahtnud ära surra - normaalselt. Õues -3 kraadi külma, nagu normaalne on, külmkäivitusel pöörded ~1000 rpm kanti ja vaikselt mootori soojenedes hakkavad alla tulema.
Ühesõnaga - korras.

Enne käivitamist panin mõningad parameetrid jooksma, et näha, mida näitab korras MAF sensoriga. ~6 minutit graafikuid.

https://youtu.be/W4DFNugbz1A

Tegin ka ühe 7km pikkuse prooviringi ja auto käitub nii nagu enne kogu seda jama. Läheb pöördesse ja muud jutud.

Sellega võib vist siinkohal joone vahele tõmmata ja teiste probleemide lahendamisega, selle auto juures, edasi minna.


Kuna oma XC90 teemas jagasin nimekirja auto varustusest VIDA silmade läbi siis jagan siinkohal ka XC70 kohta sama infot:

Pilt

Huvitav on see, et nimekirja järgi näitab, et esimesed udutuled peaksid justkui esituledes olema aga tegelikult on stange sees. Mingi näpuviga?


Omale märkuseks läbisõidu näidt, millal kogu see pull aset leidis.

Pilt

Ja nagu eelneval pildidl näha on vaja tagumist paremat gabariidi pirni vahetada.

Lisaks lekivad salongi soojenduse radika torude O-rõngad. Need on tegelikult päris pikalt lekkinud, kui aus olla (raputab omale tuhka pähe).
Juhi jalamatt (tekstiil) pidevalt "märg". Seostasin seda eelnevalt talviste tingimustega, kus jalatsite taldade alt soolast lund vahest matile sulama jäi. Talveti pesin ja kuivatasin mati. mingi aja oli kuiv ning siis hakkas tasahilju märguma. Kui juhi jalgade kohalt plastikuid ära võtsin, et CEM'ile ligi saada, avastasin torude juurest, kus nad radika otsavanni lähevad, jahutusvedeliku roosad tilgad. Siis oli asi selge.

Pilt


Nüüd talvepapud alla ja naaberkülla tuttava juurde läbirääkimistele, et sooja garaaži kasutada, keretööde tegemiseks.

Täna õhtul võin omale klaasikese valada. Auto käima saamise puhul.

Pilt
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4219
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 23 Nov 2022, 08:56

Loo moraal on ikkagi, et tuleb alustada lihtsatest asjadest :D .

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 23 Nov 2022, 09:40

Iceman kirjutas:Loo moraal on ikkagi, et tuleb alustada lihtsatest asjadest :D .

Aaaa milleks minna otse kui ringiga saab ka :lol:

Ei aga tegelikult kõige rohkem ajas segadusse immo viga, mida kelladeplokki loopis ja see, et mitte ühtegi MAF-iga seotud viga, kui MAF ühendatud oli. Siis kui Aleksei käis ajudega mässamas, võttis Ta MAF'il pistiku tagant ära aga sellest tookord ei muutunud midagi. Ilmselt vähe proovisime ilma MAF'ita tookord.
Nagu keegi siin eelpool mainis, et ega see diagnostika ka jumal ole.

Kogemuse võrra rikkam ja väheke rohkem teadmisi omandanud selles vallas, asi seegi.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

kaljukas
Kõva postitaja
Postitusi: 106
Liitunud: 22 Juul 2017, 22:15

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas kaljukas » 23 Nov 2022, 21:32

Hea lugemine oli!
Veel parem, et korda sai.
S70R ATM 1997 | C70 2.3 T5 2000
S70 2.4 1997 | S80 2.5T 2004 | C70 2.3 T5 ATM 1999

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 28 Nov 2022, 20:14

Vahelduva eduga olen selle sutoga vahepeal natuke liigelnud.

Käitub väga imelikult.

Peale uue MAF'i paigaldust ja proovimist jäi auto paariks päevaks seisma (akulaadija panin akut laadima). Hakkasin autot vaikselt kokku panema, CEM rippus juhtmeidpidi juhi jalgade juures, asjad autos laiale jms. Lõin natuke korda. Kraamisin veidi ja sättisin CEM'i omale kohale tagasi.
Oli vaja väike sõit teha ning mõtlesin, et käin Volvoga ära. Istun autosse ja käivitan - mitte mõmmigi peale selle, et starter ajab mootorit ringi. No lasin ikka päris pikalt ja mitu korda. Ei midagi. Kapoti alt, kütuselati otsast "ventiili" vajutades kütust lendab - kütusepump tuleb järgi.
Võtsin MAF'il juhtme tagant ära ja proovisin uuesti. Nüüd auto käivitus, peale umbes 5 sekundilist käiamist. Auto käis, kelladeplokis mootorituld põlema ei süüdanud. Panin MAF'ile juhtme järgi, kõik toimis.
Auto käis soojaks, soojalt läheb kohe käima. Sõidab ilusti nagu poleks mitte midagi juhtunud.

No ei tea ju siis ei meeldinud midagi.

Tegin oma sõdu ära, lasin autol mõned tunnid jahtuda ja proovisin uuesti - läks kohe käima.

Järgmisel hommikul, öö otsa seisnud auto, enam käima ei lähe. Ilma MAF'ita läheb, pika käiamise peale. Samamoodi, kelladeplokis mootorituld põlema ei pannud see, et MAF'il juhe tagant, kuigi vana MAF'iga hakkas kohe mootorituli põlema, kui MAF tagant ära oli.
Paned MAF'ile juhtme taha ja kõik toimib nii nagu peab. Soojalt läheb auto kohe käima. Kütuse poolel (bensiinipump) asi ei saa olla, miudu ei käiks ju.
Mingi süütamise kala?

Sellises olukorras on ikka see WTF moment.

Vahemärkusena, LPG seade oli sisse lülitatud ning toimis normaalselt - lülitab gaasi peale siis kui jahutusvedeliku temp. on seal 30-40 kraadi vahel.

Istusin autos ja vaatasin kõrvalistmele - seal oli doonori võti, immo rõngas (vastuvõtja), CEM.
Hmmmm...kurat, nii kaugelt see immo kiip nüüd küll ei tohiks midagi segada. Viisin selle võtme ikkagi autost minema.
Enne kui auto seisma jätsin, lülitasin LPG seadme ka välja.

Neli muutujat, mis olid teised kui esmakordsel käivitamisel uue MAF'iga:
1. CEM asukoht (juhtmete liigutamine)
2. Võõras võti autos (no kamoon see ei saa olla ju)
3. LPG seade aktiivne.
4. Välisõhu temperatuur -4 kraadi versus -2.

Auto 2 ööpäeva seisnud, käisin autost mööda ja mõtlesin, et sit*a kah, proovin - ja plärtsti läks käima nagu poleks midagi vahepeal jamasti olnudki.

Kes neljast või mitu, nüüd seda jama tekitavad? Või hppoiski midagi viiendat?

Lasin auto soojaks käia ja lülitasin LPG seadme sisse, lasin mõne minuti käia ning jätsin auto seisma.
Homme hommikul saame teada, mis toimub.

Muidugi võiks VIDA-ga lugeda, mida auto ise asjast arvab aga täna enam ei viitsi. Terve päeva õues rasketehnikat remontinud.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 28 Nov 2022, 21:01

Uudishimu ei andnud rahu.

Ongi midagi viiendat - ECM-3100 Engine speed (RPM) sensor - Signal missing.

Pilt
Pilt
Pilt

Selles valguses tuleb meelde, et nonde tulemusteta käivitamiste seas on olnud kord või paar, kus käiamise ajal tahhomeetri seier viskab korraks sinna 2000rpm'i kanti ja siis kukub alla oma normaalasendisse tagasi.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 28 Nov 2022, 21:08

Midagi läks siia topelt.
Viimati muutis Loff, 28 Nov 2022, 22:28, muudetud 1 kord kokku.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

endel
Foorumi veteran
Postitusi: 500
Liitunud: 23 Juul 2015, 15:47

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas endel » 28 Nov 2022, 22:07

Huvitav oleks nüüd proovida selle eelmise MAFiga kui auto uuega ilusti käib, kõlab nagu juba mootoripealne juhtmepakk.
Volvo 440GL

erty
Foorumlane
Postitusi: 17
Liitunud: 24 Dets 2015, 21:46

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas erty » 28 Nov 2022, 22:26

Võta rpm näit ette ja anna võtit, vaata mis ta näitab. Eelnevates videotes mingeid põhimõttelisi anomaaliaid ei paistnud olema, ju siis väsis andur ära. Kui ei näita midagi, siis juhtmestiku kontrolliks saad (hõõgpirniga) testlambiga ise signaali genereerida (noh 101010), samal ajal arvutist vaadates.

Kindluse mõttes võid generic OBD alt ka üle vaadata rpm näidu, äkki muidu CMP pealt genereerib ise võlts näidu ajule.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 29 Nov 2022, 09:58

erty kirjutas:Võta rpm näit ette ja anna võtit, vaata mis ta näitab.

Oligi plaan aga auto läks kohe käima.
Eks peab veel testima.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 29 Nov 2022, 21:39

Nagu ikka - kui lähed arvutiga asju uurima, töötab kõik nagu kellavärk. Aga sellest hoolimata saab 5 minutit graafikuid jooksmas näha.

https://youtu.be/UWXDMytC8EE

Selle vända anduriga hetkel ei olnud midagi muud teha. Aja sisustamiseks vahetasin salongi kütte radika tihendid ära.
Korralik akrobaatika ikka, nagu oleks Vello Vaher'i tsirkusekoolis. Aga hakkama sain, 1,5h kulus koos koristamisega. Selleks tööks kokku tassitud töövahendite ja materjalide oma kohtadele tagasi viimisega. Kuidas seda (tihendite vahetust) teha, selles osas on Youtube täis soovitusi ja juhiseid. Paljud on muidugi üle ka pingutatud - ei ole vaja jahutusvedelikku süsteemist välja lasta. Piisab sellest kui mootoriruumis, salongiradikasse minevatele kummivoolikutele lõdvikutangid peale panna. Need millega lõdvikuid/voolikuid kinni pigistatakse, et lõdvikutes/voolikutes olev seal voolata ei saaks.
Esimene test näitas, et uued tihendid (Volvo OEM nr.: 8693268) jäid pidama.
Millises olukorras aga soojusvaheti ise on? Ütleks, et korralikus.
Peale viite minutit auto käimist oli soojusvahetisse tulev toru kuum, välja minev külm. Ventilaator oli 3. astmes.
Selles plaanis võiks arvata, et soojusvajeti vee osa on umbes ning jahutusvedelik ei ringlegi. Ringleb ringleb, lihtsalt soojusvaheti teeb oma tööd - annab kõik jahutusvedeliku soojuse läbi soojusvaheti puhutavasse õhku. Sest salongi tulev õhk oli soe.
Aga kust ma ikkagi tean, et jahutusvedelik normaalselt ringleb? Sissetulev toru oli juba kuum, enam näppu üle 2 sekundi peal ei saanud hoida. Võtsin kinni välja minevast, külmast torust ja andsin teise käega gaasi - natuke õhumullide torudes liikumise hääli ja siis põhimõtteliselt hetkega oli välja minev toru kuum.
Ehk siis, tühikäigupööretel ei liiguta auto veepump vedelike koguseid teab, mis suuri. Et kui tahad koha peal auto salongi ruttu soojaks saada, pane telliskivi gaasipedaalile :mrgreen:

Millised siis need vanad O-rõngad välja näevad, need, mis lekivad. Ütleme nii, et üks pudenes juppideks kui tihendikonksuga seda toru küljest ära hakkasin võtma. Eks need kuuma-külma tsüklid ning jahutusvedelik teevad kummitoodetega oma töö. Nüüd ma saan aru, miks IPD pakub sinna hoopiski silikonist (või selle sisaldusega) O-rõngaid.
Mõned graafilised näited:

Pilt
Pilt
Pilt

Eespool oli juttu, et esimene test näitas, et tihendid jäid pidama.
Teise testi tulemused selguvad homme hommikul.
Mis asi on teine test?

Kuna jahutusvedelik ei leki kõige paremini mitte kuumana vaid hoopiski, nagu elu on näidanud, mingil madalal temperatuuril (+10 või midagi sellist), selgub kogu tõde hommikul. Kui kogu süsteem on maha jahtunud ja jahutusvedelik oma kõik temperatuurid läbinud.

Kui teine lekketest on edukalt läbitud, on aeg auto salong lõpuni kokku panna ning mingi toreda valemiga juhi jalge alust vaipa sellest jahutusvedelikust puhastama.

Mida selleks kõige parem kasutada oleks? Tekstiilipesurit, aurutit?
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4873
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 30 Nov 2022, 12:23

Teise testi tulemused:
Ajalehed kuivad ja jahutusvedeliku tilkasid torude ühendustel pole.

Pilt
Pilt


Pilt
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7528
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Liiwaannus » 30 Nov 2022, 14:56

Vaiba seest kätte saamiseks ikka mingi vahend, mis sellest vaibast vedeliku läbi uhab, ehk kui auto sees, siis vast tekstiilipesur parim variant. Auruti pigem nende asjade jaoks, kus kuumust vaja kas sodi lahti saamiseks või desinfitseerimiseks.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist