Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 06 Nov 2020, 23:19

Neljapäeval läks Hõbekihar treila peal Rakveresse, endiste Hõbenoole spetside juurde. Üks teeb kast maha/peale ja teine tegeleb kastiga. Vast saab veel selle aastanumbri sees masina uuesti omal jõul liikuma.
Samas mingi ilgem huvi on 700-se R6 diislirondi vastu, talveliikuriks...
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 21 Nov 2020, 22:03

Ta sõidab taas!

Kui kasti maha hakati võtma ja kastist õli välja lasti oli asi selge - "tosool" kastis ja muidu punane õli roosa ja vahtus nagu mannavaht. See kast on prügi, kui ei ole just soovi 1300€ remondi alla panna.

Alla läks lammari kast ja et see uuesti peeti ei läheks, läks peale ka tutikas jahutusradikas.

Valus kooliraha - esialgu hoidsin kokku 100€ kasutatud radika ostuga ja nüüd käisin välja 205€ uus radikas ja kasti õli, 350€ lammari kast, 200€ kast maha/peale, radika vahetus. kokku 755€, kena litter.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 21 Nov 2020, 23:47

Ja tegelikult on ees ootamas hammasrihma ja lamerihma komplektide vahetus, VVT solenoidi vahetus ning ei-tea-kui-vana BOSCH S5 aku on kutu-piilu.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 22 Nov 2020, 15:42

Alustasin kõige lihtsama ja ilmselt ka odavama "vea" likvideerimisega.

Aku. Boschi S5, koodi dešifreerimise tulemusena toodetud septembris 2010, ehk siis kirvega 10 aastat pidas vastu.
Aku koormustest näitas, et 100A koormates peale viite sekundit kukkus ikka täitsa kotti ära. Analoog koormustester.

Pilt
Pilt

Boschi ja VArta akude tootmiskuu ja -aasta teada saamiseks tuleb aku sisse pressitud, 9 kohalisest koodist välja lugeda 4., 5., ja 6. number. Koodi C2C009101 puhul 009.
Alljärgnevast tabelist otsib selle koodi üles ja leiabki aku tootmise kuu ja aasta.

Pilt

Koormustester, mida kasutan.

Pilt

Akule ligi pääsemiseks oli vaja pagasiruum tühjaks teha, sealt leidsin selle roosamannavahu generaatori.

Pilt

Fotomoonutus tegi sellest karamellikisselli.

Pilt

Autole alla läinud lammari kastist tuli välja selline keskmine 55-50 õli - kergelt tajutava punaka jumega ilma kärsahaisuta õli. Õlipunni magneti küljes midagi ebatavalist ei olnud ning proovianumas 3 päeva seisnud õlist, anuma põhja mingeid läikivaid helbeid ei settinud.
Kasti müünud asutuse jutust sain aru, et kast tuli sõitva, Rootsist toodud mingitsorti lennujaama teenindusauto pealt. Kasti kood 1:1-le ei olnud minu auto all oleva kasti koodiga aga VIDA näitas lammari kastil oleva koodi minu autole sobiva vahetusena ära küll.
Esimesed 50 km näitasid, et kast toimetab paremini kui minu vana kast enne pekki minekut.

Lootus sureb viimasena.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 27 Nov 2020, 00:20

Kuna BOSCH'i aku on kallivõitu ja YUASA akudega on mul viimased 10 aastat olnud head kogemused siis otsustasin sellele Volvole YUASA aku peale panna. Oli teine soodushinnaga ja tuli kõikidest headest variantidest soodsaim. Kuller tõi aku koju, kah boonus omaette - sain omi igapäevaseid toimetusi edasi teha ning ei pidanud aku ostuks eraldi linna sõitma. Ja olgem ausad, Rakverest YUASAt ei saagi. Hakka nüüd päälinna selleks sõitma.

Pilt

edit: mulle päevikusse - tootmise aeg mai 2020.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
sanderk
Foorumi veteran
Postitusi: 585
Liitunud: 19 Mär 2012, 09:53
Asukoht: Muraste

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas sanderk » 27 Nov 2020, 18:32

Loff kirjutas:Ja tegelikult on ees ootamas hammasrihma ja lamerihma komplektide vahetus, VVT solenoidi vahetus ning ei-tea-kui-vana BOSCH S5 aku on kutu-piilu.


Solenoid kõige odavam neist vast. Mul kahel autol tulnud see "vahetada" aga mõlemal korral on piisanud kui seibideks võtta ja korralikult ära puhastada.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 27 Nov 2020, 22:05

sanderk kirjutas:
Loff kirjutas:Ja tegelikult on ees ootamas hammasrihma ja lamerihma komplektide vahetus, VVT solenoidi vahetus ning ei-tea-kui-vana BOSCH S5 aku on kutu-piilu.


Solenoid kõige odavam neist vast. Mul kahel autol tulnud see "vahetada" aga mõlemal korral on piisanud kui seibideks võtta ja korralikult ära puhastada.

Mul see solenoid juba seibideks käinud, puhastatud ja uue tihendiga tagasi pandud. Veidi oli vaikus majas aga mingi aja pärast ujus ECM-644A viga tagasi.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 30 Nov 2020, 23:49

Väikene hoolduskomplekt.

Pilt

-INA lamerihma komplekt koos geneka vabajooksu siduriga.
-SKF hammasrihma komplekt koos veepumbaga.
-Esimesed ja tagumised stabika kondid.
-Süüteküünlad.
-Õhu-, õli- ja kütusefilter.
-Mootoriõli.
-Lähitule pirnid (autol üks läbi põlenud).

Kui juba laristamiseks läks siis paar tööriista ka:

Pilt
Pilt

Selle uue tungiga saab XC ühe korraga üles tõsta. Muidu pidi selle suure tungi väiksemat sugulast ühe korra ringi sättima, et autol rattaid maast lahti saada. Tõstsid tungi lõppu, pukid alla, siis tungile kõrgendus alla ja uuesti auto üles tõstma.

Nüüd tuleb julgus kokku võtta ja hooldust tegema hakata. Ja otse loomulikult läks õues temperatuur nüüd nulli ringi. Aga ei hullu, seda enam leiab motivatsiooni sooja garaaži ehitamiseks.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 02 Dets 2020, 17:41

Tundub, et mootori hoolduse asemel tuleb hoopis mootoriremonti tegema hakata.

Jahutusvedelik kadus ikka kuidagi väga kiirelt ära ja summutist tuli valget tossu hullemini kui peol tossumasinast.

Küünlad maha ja asi enam-vähem selge.
Küünlad vasakult paremale 1.-5. silinder. 1.-3. sil. OK, 4. sil. märg, 5. sil veidi tumedam kui 1.-3. sil.

Pilt
Pilt

1. sil.

Pilt

2. sil.

Pilt

3. sil.

Pilt

4. sil.

Pilt
Pilt

5. sil.

Pilt

Peale seda panin küünlad peale tagasi lasin mootoril käia töötemperatuurini või noh, niikaua kuni termostaat avanes ja suur ring ka soe oli. Kui mootor soojaks sai hakkas paisupaagis jah. vedeliku tase üsna kiiresti langema ja mootor käis ka kuidagi ebaühtlaselt. Jätsin mootori seisma, küünlad uuesti maha ja hakkasin komressiooni kontrollima.

Tulemus (bar) järgmine:

Pilt

Ja 4. sil. küünal, mis soojalt mootorilt maha tuli ja see küünal oli enne 2. silindris, nii et küünla viga ei saa olla.

Pilt

Taskulambiga 4. silindri küünlaavast sisse vaadates oli näha kuidas jah. vedelik kolvi peal loksus :mrgreen:

Siit aga küsimus nendele, kes neid rida viis bensukaid lammutanud on - kumb on tõenäolisem, kas kõver kaas, kaane tihend või mõra hülsis?
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4487
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas ants » 02 Dets 2020, 18:08

Kui mõra hülsis, siis peaks karteris õlitase tõusma, omast kogemusest.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4661
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 02 Dets 2020, 18:29

Mootoriõli ei vahuta, pole emulsiooniks läinud ning tase nagu ka ei ole tõisnud.
Mahlad segamini ka pole.

Ühesõnaga tuleb alustada kaane maha võtmisest.
Viimati muutis Loff, 02 Dets 2020, 20:03, muudetud 1 kord kokku.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4487
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas ants » 02 Dets 2020, 18:46

Loff kirjutas:Mootoriõli ei vaheta, pole emulsiooniks läinud ning tase nagu ka ei ole tõisnud.
Mahlad segamini ka pole.

Ühesõnaga tuleb alustada kaane maha võtmisest.


Mul aitas Sõmerult Rakveresse sõidust, kui peale õlivahetust poe taga kontrollisin
õli taset, ca 1sm oli tõusnud. Täissünt õli ei lähegi emulsiooniks.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 3964
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 02 Dets 2020, 19:45

Göteborg´is praegu Volvo tehases kilide kontoris punane tuli vilgub ja alarm käib, sest üks mees Lääne-Virumaal krt hoiab elus autot, mida Fordi omad disainisid 250...300k sõitmiseks. Sa lähed kilide poolt musta nimekirja :D . Uute Volvodega sõitmiseks pannakse sulle digilukk peale.... :D :D
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4487
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas ants » 02 Dets 2020, 20:13

Iceman kirjutas:Göteborg´is praegu Volvo tehases kilide kontoris punane tuli vilgub ja alarm käib, sest üks mees Lääne-Virumaal krt hoiab elus autot, mida Fordi omad disainisid 250...300k sõitmiseks. Sa lähed kilide poolt musta nimekirja :D . Uute Volvodega sõitmiseks pannakse sulle digilukk peale.... :D :D


ICEMAN, kas see oli mulle mõeldud v..., minu kogemus tuli Mitsu klooni ehk Galloperiga. :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 3964
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Iceman » 02 Dets 2020, 20:14

Ei see oli Paavo poole miljoni fordi kohta mõeldud :)
Ex: Volvo 855 T5, 94a
Ex: Volvo 854 R AWD, 97a
ExVolvo S60 D5 , 07a
ExVolvo 945 , 93a
Nissan King Cab D21 , 90a
Volvo S80 V8 , 07a


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist