Loff'i Hõbekihar

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

PorisedRattad
Kreisi postitaja
Postitusi: 483
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas PorisedRattad » 12 Veebr 2019, 12:05

kui saladus ei ole, siis palju see taastamise lõbu maksma läheb ?
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 12 Veebr 2019, 14:08

Hinnapakkumine tehti 280€ tehase taastamine, midaiganes see ka tähendab. Kui WG vajab ka remonti siis 480€.

Mul oli üks mingi poolpidune turbo ka, viisin 2 turbot, et vaadaku võibolla kannatab kahest üks teha. Autol peal olnud turbol olid kompressori poole tiivikul labade nurgad ümmargused, teisel turbol olid need kenasti kandilised. Selle peale öeldi, et südamik pannakse uus ja nad ei hakka neile teadmata ajalooga juppe sisse panema/ringi viskama. Sest siis ei saa garantiid anda. Äärmisel juhul kui auto peal olnud turbol on korpuses mõra või midagi, et siis nad võivad teise turbo osi (mitte liikuvaid) kasutada, juhul kui need korras on.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 14 Veebr 2019, 22:51

Täna hommikul tuli kõne, et turbo on valmis.

Esmamulje ja suhtumine päris hea. Normaalselt pakendatud ja puha. Öeldi, et võeti ka teine turbo lahti ja kuna selle keskosa oli parem siis kasutati taastamisel seda. Mida iganes selle keskosa all mõeldakse. Anti kätte autol peal olnud ja taastatud turbo ning teine turbo samuti.

Pilt
Pilt
Pilt

Garantii puhuks kõik numbrid kirjas, lisaks turbole peale löödud nende enda numeratsioon, et garantii korral see tuvastada.

Pilt

Kuna turbo pirkal oli järgi ainult sisse löödud seerianumber siis eeldati VIN-koodi järgi, mis tüübinumbriga turbo see on. Sellest ka see küsimärk 49189-05202 järgi.

Pilt

Selles kaasas olevas raamatukeses on sees ka kirjas, millised vead tuvastati, millest need on põhjustatud ja mida teha, et neid edaspidi vältida. Ristikesed kastides käivad konkreetse turbo kohta.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kaasas ka see vibratsioonikõver.

Pilt

Ise muidu viisakas.

Pilt
Pilt
Pilt

Ilmselt garantiikindlustuseks tehtud siia-sinna värviga märke, et oleks kindel, et keegi pole vahebeal isetegevust teinud, asja pekki keeranud ja nüüd tahab garantiid saada.

Pilt
Pilt

Aga nüüd ka paar küsimusi tekitavat asjaolu.
Kuumakojas on justkui praod (ainult seespool) ja külma poolepeal oleks justkui tiivik korpusesse käinud.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kuna alguses öeldi, et tehnik vaatab kõik osad üle ja veendutakse, et need sobivad taastamiseks/kasutamiseks siis on kaks varianti - kas neid asju ei nähtud või näen mina kolli seal, kus seda pole.
Igaljuhul igaks petteks saadan need pildid küsimusega neile ja vaatab, mida vastatakse.

Ahjaa, garantii üks tingimustest on see, et paigalduse peab tegema remonditöökoda ja selle tõestuseks peab olema arve tehtud tööde eest. Ei tea kas peab endale arve tegema?
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1177
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo vald, Nigeeria

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 15 Veebr 2019, 15:30

Ma sarnase mõraga turbot mootorivahetuse ajal ei hakanud tagasi pookima, sest kartsin, et sealt tekib probleeme, see osa ju saab termotsükleid kõvasti. Soojenedes pragu avaneb ja heal juhul tekib vaid heitgaasileke halvemal juhul laseb heitgaase mingil määral ka turbo turbiinist mööda.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 15 Veebr 2019, 20:05

Lõuna paiku helistati Turbobalticust, öeldi, et kui teisel turbol on kuumakoda parem ja mul on soovi siis vahetavad garantii korras kojad ära. Küsiti, kas mõra on läbiv, saades vastuseks, et ei ole siis öeldi, et sel juhul asi töötab ja ei peaks muretsema. Külma poole peal need märgid, mis korpuses on, pidid olema paigaldusest/transpordist, kuna õlirõhku taga ei ole siis võll annab veidi rohkem liikuma ja võib korpuse vastu käia, et kui õlirõhk taha tuleb siis tsentreerib võlli ära ja võll istub õlikilel.

Garantiitingimuste osas öeldi, et see on tehase nõue aga nad Eesti klientidega on saanud kokkuleppele ja ei pea tingimata turbot paigaldama remonditöökoda. Piisab sellest, kui turbo tšekk on olemas, mis tõendab, millal nende käest turbo on ostetud/lastud taastada.

Ühesõnaga - ma siis ei muretse rohkem ja panen selle turbo peale ja annan kuuma, et aasta jooksul vead välja lööks :D
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Paranormal
Foorumlane
Postitusi: 94
Liitunud: 13 Juun 2011, 15:31
Asukoht: Tallinn

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Paranormal » 16 Veebr 2019, 18:38

Nüüd süda rahul ja vandenõuteooriad peast välja visatud, graafikud ja numbrid on erinevad :D

Ma ei tea kuidas sul see õli tagasivoolu toru(minul d5) on aga mul jäi see grammikene halvasti ja lekkis isuga karteri poolelt. Ja paigaldus/tihendite komplektis seda tihendit ei olnud, see oli eraldi vaja tellida.
Volvo S60 2.4 D5 2003a

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 16 Veebr 2019, 19:02

Tagasivoolutoru karteripoolne tihend on tellitud ja tuleb millalgi.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
paikas
Foorumi veteran
Postitusi: 1177
Liitunud: 19 Apr 2010, 22:01
Asukoht: Nõo vald, Nigeeria

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas paikas » 16 Veebr 2019, 21:08

reinz'i komplektis oli küll tihend olemas.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 05 Mär 2019, 12:50

Tükk tühja maad, vähest motivatsiooni ja muid kiiremaid tegevusi on kena pausi sisse teinud. Põhiliselt ajendatuna tihendite ootamisest (Skandix).
Äkki oli laupäev kui kruttisin maha VL kollektori, et 2 sisse murdunud polti välja urgitseda.
Enne kollektori kinnituspoltide/mutrite kallale minekut, reede õhtul, lasin Würthi keemiat peale ja jätsin marineerima.

Pilt

Laupäeva õhtul keerasin kollektori maha. Kõik mutrid/tikkpoldid tulid ilma suurema jõu kasutamiseta lahti. 10-st 3 tuli mutter lahti, ülejäänud koos tikuga kaanest välja.

Pilt
Pilt

Vanu tihendeid sain kätte 4, 1 on kuhugile jooksu pannud.

Sisse katki keeratud poldid. Neid paar päeva leotanud.

Pilt

Täna selline kena vastlailm, põllumajandusega sellise ilmaga väga ei tegele seega saab need kaks polti välja udjada sealt kollektorist ja kollektor uute tihenditega mootori külge tagasi kruttida.

Skandixi tihendid jõudsid ka peaaegu kohale - kellegiga pakid sassi läinud ja toimub logistiline male, et õiged asjad õigete inimesteni saada.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 07 Mär 2019, 09:54

Kõvad vastased olid need kaks sisse murdunud poldijuppi. Aga probleem sai lahendatud.

Nagu ikka, 99% juhtudel, ei tule poldi välja puurumisel auk tsentrisse ja need poldi välja keeramise "kuused" neid polte välja ei keeranud. Kuuski sisse puruks keerama ka ei hakanud.
Mis seal siis ikka puurime ava jämedamaks ja lõikame uue keerme - ega ikka ei lõika küll.

Mingi jämeduseni oli seda vana polti OK välja puurida, kuid mingist hetkest muutus kollektor kõvemaks kui puur. Oli plaan lõigata M10 keere. No avadega sain nii kaugele, et kannatas juba keeret lõikama hakata aga keermelõikur läks ikka nii raskelt sinna materjali sisse, et loobusin. Hiljem keermelõikurit vaadates oli näha, et see on kahjustada saanud ja see ei olnud mingi hiina lõikur vaid vana hea vene tööriist. Kui lõikad keermelõikurist pehmemat materjali siis tunned, kuidas lõikur lõikab sujuvalt aga kollektorisse lõigates jooksis lõikur kinni ja surve avaldamisel mingi hetk andis plaksakaga järgi ja jäi uuesti kinni.

Ilmselt pole tegu tavalise malmkollektoriga ja otsustasin M8 mutrid avade kohale keevitada, enne lõikasin mutri paksuse jagu materjali maha.

Paremppolses avas on näha lõigatud keerme alget.

Pilt

Lahendus probleemile, hoiab seda kuumaplekki kinni küll. Kuna täpselt ei tea, mis sulamist see kollektori on siis ajasin enne keevitust gaasipitsiga kuumaks, et hiljem keevitamisest tingitud mõranemist vältida.

Pilt

Tihendite ootamise ajaviiteks noppisin tikkpoltidega välja tulnud mutrid tikkpoltide otsast ära.

Pilt
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 10 Mär 2019, 01:15

Reede hommikul saabusid lõpuks turbo paigalduseks vajalikud tihendid ning karterituulutuse üks voolik ja õlikoguja. Kirvega kuu aega seiklesid minuni.

Pilt

Kuna turbo garantiitingimustes/paigaldusjuhistes oli ära toodud vajalik õlirõhk külmalt ja soojalt pöördega ning endalgi huvi, mida õlirõhk reaalselt teeb siis soetasin rõhukella ja vajalikud vidinad, et see turbole pealetuleva õlitoru külge pookida. Kõige lihtsam variant topeltbanjopolt ja voolik. Voolik peaks kirjade järgi 140 kraadi kuuma kannatama aga igaks petteks modifitseerin kuumaekraani, et see jääks turbo kuumakoja ja vooliku vahele.

Pilt
Pilt
Pilt

Vooliku teine ots, koos kellaga jääb sinna piduriõli anuma juurde. Paigutus ja kinnitused on veel projekteerimises.

Pilt

Reede vastu laupäeva, kell 01:30 oli turbo peal, õli ja jahutusvedeliku torud küljes. Mootoriõli jäetud karterist välja nõrguma, sest uue turboga ka uus õli ja filter.

Laupäeva jooksul sai külge karterituulutus, drosselklapp (ETM), õhutorud, intercooler, jms, mis vajalik, et auto käima panna.

Kuna ETM'i juhtmestiku ümbert oli kaitsekõri pulbriks pudenenud siis asendasin selle elektrikaabli kaitsekõriga, ffku 16. Lõikasin selle Jogariga pikuti pooleks ja ajasin ETM'i juhtmestiku sinna sisse. Vähemalt ei hõõru juhtmed enam kuhugile vastu. Ühel juhtmel oli isolatsiooni maha hõõrunud kuhugi vastu.

Pilt
Pilt
Pilt

Ohtlik tööriist, peab teadma, mida teed ja millal konks pääseda võib. Üks endine töökaaslane Elektroskandia ajast tegi omal korteris remonti. Järg oli niikaugel, et hakkas pistikupesi paigaldama. Arvas, et Jogari konksuga on hea seadmetoosi sees kaabit koorida ja vedas omale pöidla juurde peopessa niimoodi sisse, et värskelt värvitud sein oli verepritsmeid täis ja EMO-sse minek.
Iga kord kui konksuga midagi lõikan tuleb see juhtum meelde - hoiab valvsana.

Pilt

Natuke lissi peale, et kõri irvakil ei oleks. Seda juhtmepunti sinna sisse saada oli ka paras nikerdamine. Kõri "rõngad" ei anna eriti painduma aga ära ma ta tegin. Lihtsam oleks muidugi isoleeri mässida aga kõriga variandi puhul on see juhtmestik painduvam.

Pilt

Enne kui auto käima panin ajasin süstlaga õlirõhukella voolikust värsket õli niipalju sisse, kuni alt (eile lahti jäetud karteri õlipunn) karteri punnist tilkuma hakkas. Selleks kulus 3 süstlatäit (3x60ml).
Eks ikka selleks, et turbo õlitorud ja turbo õli täis oleks. Turbo paigaldusjuhises oli kirjas, et tuleb survetoru (õli) külge panna (enne muidugi surve- ja äravoolutorud puhastada ja kontrollida) ning seejärel auto mootorit starteriga ringi ajada (mitte käima panna), kuni turbo õli äravoolust hakkab õli tulema.
No seda ma küll ei viitsinud teha, arvan, et piisab sellest süstlaga õli sisse ajamisest.

Külmalt mõni minut peale käima panemist:

Pilt

Kohe peale käivitumist oli 5 bar'i.

Peale 20 minutit, või oli isegi kauem, käimist siis kui termostaat avanes:

Pilt

Käimise ajal jooksin lambiga auto all ja peal - lekkeid ei tuvastanud.

Pilt
Pilt

Käivitamise hetkeks õlirõhu kell nipukatega kinni, et roolitagantõlirõhku näeks.

Pilt

Nüüd lähen vaatan järelvaatamisest "Rakett 69" tänase (sest enne ei ole uus päev, kui ma ei ole magama läinud ja uuesti üles ärganud) osa ära.

Homme autot veidi lammutama, et "strut bar'i" ja jahutusventika tagasi saaks panna ning nina kokku laduda. Homme õhtul saab vast tiirule minna.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6593
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Liiwaannus » 10 Mär 2019, 11:24

Oled seda halli kõri varem ka mootoriruumis kasutanud? Mõtlen, et kuidas see temperatuuris vastu peab, pean silmas pudedaks muutumist.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 10 Mär 2019, 13:13

Ei ole kasutanud, eks aeg näitab. Iseenesest asub ta mootorist eemal ja niiöelda allpool, kus on jahedam ja õhk liigub läbi radiaatorite alumise otsa, kust ei tohiks ka palju kuuma tulla.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 6644
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Tanel » 10 Mär 2019, 13:53

Motonetist saab selleks otstarbeka ussinaha moodi võrku mis käib ümber juhtmete
Volvo S70 T5 97a 192Kw, 423Nm from wheels
Volvo 854 T5-R T-Gul 95a
Volvo S80 V8 Executive 08a
Volvo 142 72a
Volvo 855 T-5R T-Gul 95a

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4585
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

Re: Loff'i Hõbekihar

PostitusPostitas Loff » 11 Mär 2019, 00:25

Auto koos, sõidab, tõmmet on, võrreldes naise Opeliga ikka mugav.

Pilt

Õlirõhu kell hakkab olema kuskil sellise koha peal.

Pilt

Järgmisena korraks arvuti ka sappa panema ja vaatama, mida see räägib.
244DL '82 B21A 74kW M45 ex
745GL '87 B230F 85kW M46 ex
745GL '88 B230F 85kW M47 ex
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610 '02


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist