Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas suvechill » 22 Juul 2019, 15:37

Küsin lihstalt kuna pole nn näinud elutervet DPF-i pilti. Internet on täis neid "umbes" filtreid.

Lisasin mõned fotod enda omast.
- hele laik sisend osta peal on näpuga lihstalt tõmmatud korra.
- viimane pilt on katalüsaatori väljund otsast niisama iagaksjuhuks

Arusaadav, et reaalselt peaks vastavate seadmetega mõõtma, aga ehk keegi teab kas üldine pilt tundub "terve". Või visuaalselt on on võimatu üldse midagi hinnata peale selle kui reaalselt kinni on ja tahmakiht ees. Või mõni kodune lihtne test?

Kas ees peaks ka tegeltikult vastu vaatama kena hall/valge kärg? Või on see normaalne?

DPF on sellel masinalt: S60, 2006, D5244T7, kellal 370tkm. Põletab Castrol Edge Titanium FST 0W-30 A5/B5 õli.
Enne maha võtmist sõitis mnt peal - 300-400 km.
Manused
dpf-sisend-ots.jpg
dpf-valjund-ots.jpg
kattist-valjund-ots.jpg
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Tags:

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas taavi » 22 Juul 2019, 16:02

miks sa ta maha võtsid? kas auto kurdab dpf vigade üle?
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas suvechill » 22 Juul 2019, 16:20

See teema tuleb eraldi ilmselt mingihetk miks üldse maha võetud korraks sai. Summutit oli nagunii vaja keevitada tagapool. Aga eks ikka mootorijuhtimises probleemid. Ei tea veel kus. Küttekulu tõus 1-2L ning õlikulu tõus 1L => ~1000km peale mis on meeletu. Pidev põletada üritamine või lihtsalt kokkusattumus (arvutiga mnt 115 sõites kati ees ja järel pidevalt üle 600 kraadi).

Tahtsime lihtsalt näha mis seis on visuaalselt kuna andurid võivad ju ka valetada. Et kas reaalselt õli/tahma vms plokk juba ees õlipõletusest jne.

Aga jah - see on veel eraldi teema ja seiklus hetkel. Mingihetk vb viitisin kokku kõik kirjutada olmeasoleva info. Liiga palju teooriaid on veel uurida kuni turbo ja õlirõngasteni välja.
Viimati muutis suvechill, 01 Aug 2019, 13:07, muudetud 1 kord kokku.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas kloox » 23 Juul 2019, 08:07

Õli kulusse see küll puutuda es tohiks.Ja dpf-i korrasolekut mu meelest saab näha diagnostika seadmega,kui suur on vastusurve.Silma järgi pole seal miskit uurida,kui siis et silmini tahma täis on ja surub juba mujalt heitgaase välja.Eks see õlikulu ja tihe põletusprotsess seotud ole omavahel.Aga oleks võind ju survekaga läbi pesta korra,oleks näha olnud palju tahma tuleb sealt.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas totu » 23 Juul 2019, 15:47

Saab mingi pehme traadiga mõõta, kui palju filtrist on umbes. Uuel filtril on kanalid elemendi lõpuni (mitte läbi), ajaga hakkab nendesse tahm kogunema ja traat ei lähe enam nii sügavale.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas suvechill » 01 Aug 2019, 13:10

Selgus, et visuaalselt jah ei selgu midagi. Sai läbi pestud- tuli korralikult manti välja (tahma vähe, aga tuhka korralikult). Nüüd rõhuvahe kohapeal 5-7 hPa, enne 30 ja ülegi.
Sõites nt 115kmh oli üle 200 hPa, nüüd pole üle 60-70 hPa läinud (95kmh juures umbes 30 hPa ringis). Kütuse ja õlikulu ka tundub normi piires jälle tagasi (õli alles monitoorin tegelikult). Aga alles sõitnud 1000km peale seda- pole veel kindel kas kõik läks edukalt.

Iseasi kas need rõhud on OK minu auto puhul (st kas sai piisavalt tühjaks filter).
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Kasutaja avatar
gljuk
Foorumi veteran
Postitusi: 4383
Liitunud: 14 Nov 2010, 17:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas gljuk » 01 Aug 2019, 13:25

Hea inff! Tänud.
Mis ainega sai pestud?
Diagnostika,Remont,Elektritööd,CEM,ECM kloonimine,DIM,SAS(rooliasendiandur),DEM(Haldex),ICM,HU850/650 jm.Garantii
Programmeerimine, keelevahetus, IMMO mured, ChipTuning, EGR DPF lahendused
Tel:58O46O96

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas suvechill » 01 Aug 2019, 15:42

gljuk kirjutas:Hea inff! Tänud.
Mis ainega sai pestud?


Ainet ei kasutanudki igaksjuhuks. Tavalist vett. Alguses survekaga, tuli miskit, aga tundus nagu mitte eriti palju. Hiljem hüdro-rammisime sodi välja. Sai lihtsalt kahele poole kraanid flantsiga pandud. Väljund poolele suure 2 tollise kraani mis hetkega palju läbi laseb. Siis kahelpool kraaniga kiirelt mängides loksutas hästi välja- imiteerisime seda mida päris teenusena tehakse enamvähem vast. Etappide vahepeal sai liguneda ka veega1-2h kokku vast.

Ei taha muidugi veel hõisata enne õhtut. Kuulnud ka väärismetalli rikkumisest jne filtris. Sõidan küll arvutiga ringi enamus sõite hetkel, aga pole näinud reaalset re-genereerimist veel (paar korda ei sõitnud- vb siis). Aga tühikäigu numbrid olnud 3 ja 11 vahel maksimum. Enamasti 5-7 nagu enne ütlesin. Ei tea millest kõikumine. Sõitnud selle 900km maanteel suht enamuse. Vb pole tahma lihstalt koguneda saanud puuduvate lühikeste otstega. Seega ei saa veel kinnitada kas edukas pesu või rikkus ära midagi.

Ahjaa lisaks. Nüüd enne ja peale katalüsaatorit tempid normis. Jäävad kenasti 200-400C vahel. Enne olid tempid kohe üle 570 kuni 680C-ni välja kui mootor soe ja maanteele keerasin. Minuti jooksul juba kraadid tõusuteel. Seega kui auto tahab põletada ja mootor soe- ta hakkab kohe ikka asjaga tegelama. Ei oota mingit maagilist hetke väga tundub.

Pigem kardan turbo pärast hetkel. Internet räägib, et turbo sisu vahetada/kontrollida peale sellist asja. Aga jah vb on see jutt käib selle kohta, et kui DPF täitsa umbes olnud vms. Mul tehniliselt töötas ja lasi läbi. Ligi 2-3 kuud sõitsin ilmselt suht pidevalt kraadid üle 600C põlemas kuni hakkasime õli- ja küttekulu küsimärgi alla seadma.

Õli vahetasin kohe ära pärast seda kui selgus, et küttekulu normi langes ja tahmaka rõhk kordades paremaks läks peale pesu.

Teema algselt saigi sellepärast tehtud, et mitte keegi kuskil pole jaganud mis on normaalne trassi rõhk vms. Tühikäigul teadsin, et ei tohiks üle 20 hPa olla ja ei teadnud, et kui 30 hPa juba on siis on asjad halvasti. Mõtlesin, et no pole palju ju üle. Aga välja tuli, et piisavalt, et jamasi tekitada.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas TheKris79 » 09 Aug 2019, 11:48

Tervist,
Paar aastat tagasi võtsin oma XC90nel samuti DPF'i küljest ja pesin läbi Liqui Moly vedelikuga. Panin klapi ühelepoole ning valasin vedeliku teiselt poolt sisse loksutasin piisavalt ning ootasin mingid minutid ja siis loputasin veega korralikult läbi - prodseduuri tegin Liqui Moly õpetuste järgi lihtsalt ilma spets varustuseta. Mingit otsest vajadust polnud seda teha aga lihtsalt tahtsin teada kas midagi muutub. Välja tuli umbes kohvitassi jagu mingist tumedat ja pronksi värvi molluskit. Lasin kuivada kuskil päeva ja siis alla tagasi ning sõitma. Algul oli selline valge tossupilv taga, et häbi oli linnast välja saada aga kuskil 10 min pärast oli kõik korras ning tagumikutunde järgi oli küll parasjagu erksam. Vähemalt endal oli hea tunne ja miskit ära ei rikkunud arvuti näitas samu numberid mis sa praegu mainid (ma muidugi enne ei taibanud vaadata).
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas suvechill » 13 Aug 2019, 19:46

Äkki oli aur? Ma jätsin vaid ööseks kuivama ja enne seda ajasin soojaks kergelt nn ahju ääres. Auras küll kuumaga välja. Alla pannes ei meenu, et oleks valge olnud taga.

Endal tuli ka pronski/rooste karva tükke välja. Osad heledamad- isegi nagu mee värvi. Näpu vahel need pudenesid kohe publriks ära. Vett värvis see teema ... beezhiks vms roostekarva.

***

Õlikulu polegi nüüd pihta saanud veel 100%. Viimased 1000km sõitsin nii, et juurde ei valanud ja püsis väga täpselt samal tasemel. Ja nüüd järsku ühest 200km sõidust 2 kriipsu vähem. Võimalik, et auto teises kohas parkimine mõjutab (majaesine kaldega) vms, aga kahtlen. Eks hoiab silma peal edasi. Aga no kulunud seni ikka väga vähe võrreldes enne pesemist. 2400km sõidetud peale pesu ja 2100 peale õlivahetust.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas

Kasutaja avatar
suvechill
Foorumlane
Postitusi: 71
Liitunud: 09 Mai 2017, 21:42

Re: Kas visuaalselt saab hinnata DPF korrasolekut?

PostitusPostitas suvechill » 14 Aug 2019, 23:54

taavi kirjutas:miks sa ta maha võtsid? kas auto kurdab dpf vigade üle?

Kusjuures aegajalt kurtis jah talviti. Ajasin selle algselt linnasõitude kaela. Mnt sõidud tegid näiliselt korda. See suvi kurtis juba suht kohe peale mnt sõitu linnas paar korda sõites. Siis läkski kahtlaseks asi ja avastasin, et pidevalt põletab. Suht loll süsteem, et aru ei saa, et liiga tihti põletab. Võiks tegelikult agressiisvema veateate tekitada kui tuhka tåis ja enam täitsa puhtaks ei saand. Kuna mnt sõit siiski aitas ei osanud kohe kahtlustada.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist