Auto on Volvo V70, 2001 aasta
Mõtlesin, et võtan Varta aku kuna ikkagi põhjamaade värk. Varta lehelt toksisin auto info sisse ja sain sellise lehe. Mõtlen 1. ja 2. vahel, viimane juba veidi kallim.
Päris kindel pole kas seal kõik on soovitatud või ikkagi esimene. Praegu on autol 60 Ah aku peal.
Numbrite järgi tundub 2. võimsam aga hinna järgi tundub nagu 1. parem (ja vist ikkagi soovitatud seda konkreetset):
1. https://www.k-rauta.ee/p/autoaku-varta- ... 2l&index=3 97,99 € / tk (algne hind 120,00 € / tk)
2. https://www.k-rauta.ee/p/autoaku-varta- ... 2l&index=1 84,99 €
Kumb Varta aku osta?
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Kumb Varta aku osta?
Kuna kõige parempoolsem on mõõtude poolest tunduvalt pikem, siis esimese asjana veenduksin mõõtude sobivuses, teiseks ka +/- asetus. See, kas panna suurema mahutavusega või väiksemaga, sõltub sellest palju sõidad. Eriti talvel. Sest suurem mahutavus nõuab ka pikemat laadimist. Mis tähendab, et genekale tuleb pikalt koormust anda ja kui talvel sõidud lühemad siis aku lihtsalt ei jõua täis laadida ja sedasi pooltühjalt aku ekspluateerimine mõjub kahjulikult. Muidu, kui mahutavuse vahe on ainult mõni ampertund, siis vahet väga pole, lihtsalt akutehnoloogia on ilmselt erinev (kallimal siis kasutatud mingit uut tehnoloogiat), samas kuna aku on niivõrd alla hinnatud siis suure tõenäosusega on tegemist kauaks lattu jäänud kaubaga. Ehk tegelikult päris nii ei ostaks. Ikka minna akusid müüvasse poodi ja lasta spetsiaalse testriga üle mõõta, et aku päris tühi ei oleks ja elektrolüüditase vastaks nõuetele. Muidu maksad n.ö surnud hobuse eest kallist hinda, aga kas elulooma saab, seda garantiid ei ole.
Endal 640A 72Ah Hankook peal ja toidab ära. Tõsi, auto ei ole V70 vaid S40, nii et arvestada tuleb ka energiatarvitite kogutarbimisega. Minu autole on tehnilise juhendi järgi miinimum 520A, aga sellise külmkäivitusvooluga toodetakse ainult 55Ah vist. Päris miinimumi ei paneks nii, et väike varu on toeks, aga liiga palju pole ka mõtet, kui laadida ei jõua. see oleks minu arvates raha raiskamine.
Endal 640A 72Ah Hankook peal ja toidab ära. Tõsi, auto ei ole V70 vaid S40, nii et arvestada tuleb ka energiatarvitite kogutarbimisega. Minu autole on tehnilise juhendi järgi miinimum 520A, aga sellise külmkäivitusvooluga toodetakse ainult 55Ah vist. Päris miinimumi ei paneks nii, et väike varu on toeks, aga liiga palju pole ka mõtet, kui laadida ei jõua. see oleks minu arvates raha raiskamine.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
Re: Kumb Varta aku osta?
Kas bensiin või diisel?
Diislile sobib 019 aku, endal Bosch S5 013 (sama, mis Varta Silver Dynamic).
Diislile sobib 019 aku, endal Bosch S5 013 (sama, mis Varta Silver Dynamic).
Re: Kumb Varta aku osta?
aku on nagu ämber. ampertund on ämbri suurus, amprid on kraan, millest vesi välja voolab. kui võtad akust kulbitäie vett ära, siis laadides paned sa selle kulbitäie ka tagasi, ei pane kahte kulbitäit. Nii et suurem aku on alati parem (juhuks kui see kulbitäis ei tule kiirelt tagasi), aga tõesti, vaata füüsilisi mõõte ka, et asi ikka mahuks. Generaatori suremist liigsuure aku osas pole kunagi varem kuulnud, enamasti sureb generaator muude asjade tagajärjel.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
Re: Kumb Varta aku osta?
Muidugi nendest pakutud akudest rääkida, siis Varta ja Bosch (Boschil nimed teised, kuid värvid samad) on paremusjärjestus alustades paremast:
Silver Dynamic > Blue Dynamic > Black Dynamic
Silver Dynamic > Blue Dynamic > Black Dynamic
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline