S40 diisel keeldub koostööst

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
PlaanB
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Sept 2018, 08:47

S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PlaanB » 18 Sept 2018, 09:15

Tere!

Mure siis selline. Suvel sai ostetud 2010 aasta Volvo s40 diisel, automaat. Augusti lõpus käis korralises hoolduses, kus tehti õli ja filtrite vahetus. Eemaldati tahm. Auto sõitis kenasti ja probleeme polnud. Eelmisel nädalal, lõi hommikul tabloole kirja ANTI SKID SERVICE REQUIERED ja ei käivitunud. Kolmandal katsel käivitus ja kirja ka enam ei tekkinud. Eile sõitsin taas linna peal ja künkast tõustes lõi korraks tabloole teade ENGINE SYSTEM SERVICE REQUIERED, aga see kadus kohe. Hiljem samal õhtul auto jälle ei käivitunud, näitas sama sõnumit ja lisaks läks ka mootori tuli põlema. Kaheksandal katsel küll käivitus, aga ma ei julgenud sellega koju sõita, sest kartsin teele jääda. Täna hommikul sõiduk käivitus kolmandal katsel. Esiteks lõi jälle ANTI SKID teate, mis asendus kohe ENGINE SYSTEM teatega. Lasin mootorit tühikäigul soojeneda ja paari minuti pärast kadus ka teade, jäi ainult mootori tuli põlema. Aku ei tohiks läbi olla, kuna muud süsteemid (raadio, tuled ja kojamehed) töötavad tõrgeteta. Olen lugenud, et teistel on ka pärast hooldust mingid andurid lahti tulnud ja siis auto teeb trikke. Küsimus siis see, et kas kellelgi on sarnast jama olnud ja mis võib olla tõenäoline probleem (loe: kui kulukas)? Pole mõtet soovitada diagnostikasse minna, seda tean niigi. Hetkel uurin maad, et end halvimaks ette valmistada :( .

Suur tänu kõigile, kes viitsivad kaasa mõelda :) .
Volvotar aastat 2018.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PorisedRattad » 18 Sept 2018, 12:15

Nende alarmide alt võib tulla jumal teab mida. Raske on ette valmistada. Diagnosti aeg kirjas juba ?
Samas võib mingi anomaalia ka olla, kui ta vilgutab nendega. Kontakteeru kasutajatega gljuk ja/või porter77 . Mõlemal on korralikud kogemused Volvode diagnostiga.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
PlaanB
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Sept 2018, 08:47

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PlaanB » 18 Sept 2018, 16:25

Jah, diagnostika aeg on kirjas. Homme peaks juba targem olema. Ise veel loodan, et äkki ikkagi aku on nõrk. Mul pole ju halli aimugi, kui vana aku peal on ja kuna ise teen peaasjalikult lühikesi sõite, siis ei jõua ju laadida ka korralikult.
Volvotar aastat 2018.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas Liiwaannus » 18 Sept 2018, 17:36

Aku nõrkuse teooriat ei toeta mitmete proovide järel käivitumine. Kui liht elektrisüsteem, siis pigem massikontakt vms. Ilmselt heodab asjale valgust nii aktiivsete kui mitteaktiivsete veakoodide uurimine.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
PlaanB
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Sept 2018, 08:47

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PlaanB » 20 Sept 2018, 09:04

Nii palju siis kokkuvõtteks, et midagi hullu ei olnud. Andur oli tahma täis ja see saatis segaseid sõnumeid. Puhastati ära ja muud viga ei tuvastatud. Akuga kõik normis. Seda, miks auto ei startinud, ei osatud selgitada. Aga rohkem pole seda olnud ka. Ainuke õpetussõna, mille kaasa sain oli, et tee rohkem pikemaid sõite, sest diisel tahab kõrgemaid pöördeid.
Volvotar aastat 2018.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas Liiwaannus » 20 Sept 2018, 15:25

Tahmakaga masin tahaks jah perioodiliselt pikeaid sõite ühtlaste pööretega, et saaks filtrit põletada,
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PorisedRattad » 21 Sept 2018, 07:13

Kohapeal ei ole variant ? Teed ühe paraja pulga, mis sobib istme ja pedaali vahele ja las tiksub seal.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas Liiwaannus » 21 Sept 2018, 09:10

Ei oska kommenteerida, et kas lihtsalt pöördeid andes läheb põletama.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
PlaanB
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Sept 2018, 08:47

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PlaanB » 21 Sept 2018, 10:56

Keegi soovitas mul kasutada nö manuaalset käigukasti (automaadil see M +/- käik) ja väiksemate käikudega sõita nii, et tahhomeeter punasesse läheks. Natuke hirmus on, masin hakkab hullusti möirgama ja värisema, aga kui see aitab… ?
Volvotar aastat 2018.

Kasutaja avatar
PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 775
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
Asukoht: Tallinn

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PorisedRattad » 21 Sept 2018, 13:04

Punases on päris paha pikalt hoida. Küll aga on aeg-ajalt hea nii kiirendusi küll teha - köhib torud puhtaks. Näiteks tühjal maanteel jääd seisma ja kiirendad (gaasipedaali surud kohe stardis konkreetselt vastu põrandat) kuni kiiruseni 100. Korra-paar kuu jooksul nii teha on autole pigem kasulik.

Põleti jaoks peaksid olema ideaalsed pöörder 3000-3500rpm-i . Teoreetiliselt peaks see olema neljas käik maanteel sõites kiirusega 90-100.
XC70 2.5T 2004 154kw

Kasutaja avatar
PlaanB
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Sept 2018, 08:47

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PlaanB » 21 Sept 2018, 16:47

Suur tänu konkreetse soovituse eest :). Nii püüangi edaspidi.
Volvotar aastat 2018.

Kasutaja avatar
Johnson
Foorumlane
Postitusi: 90
Liitunud: 27 Veebr 2018, 22:45

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas Johnson » 21 Sept 2018, 21:50

Koha peal kohe kindlasti ei soovita seda põletamis protsessi katsetama hakata, kui ei ole soovi, et midagi maha põleks! Ise olen lähtunud sellest, et maanteel kolmanda käiguga 3000+ pööret (peaks jääma sinna alla 90 km/h), ca 10-15 minutit sõitu. Ja teine sama palju minuteid pärast rahulikku sõitu otsa, et maha rahuneks.

janekP
Foorumlane
Postitusi: 78
Liitunud: 02 Sept 2018, 13:11
Asukoht: Harjumaa

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas janekP » 24 Sept 2018, 10:42

Aga kuidas aru saada, et tahmafiltri põletus käib? Mul S80 ja V50 pole armatuuris mingitki tulukest.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas kloox » 24 Sept 2018, 19:25

Mis te hirmutate inimesi.Pole vaja põhjagaasiga kuskil paarutada.Suudab ju arvuti abil kohapeal protsessi ära teha ja põlema pole veel ühtegi saanud.Piisab 2,5 kilost rpm-st,et korralikult protsess toimiks.Ja suudab ka edukalt seda linnas teha,kui just paari km-d otsi es sõida.Ning peale põletust on normaalne ,kui mitte esimeses nooruses mootor tahmapahmaka viskab.
Aru saab protsessi toimumisest mootori hääle muutumisest,hakkab jorisema madalamalt,kui on hetkekulu näidik,siis see hakkab suuremaid nr-d näitama.Masin võib tunduda jõuetuna kuna imiteeritakse mootori töötamist koormuse all.Kui kübemefilter ikka umbe aetakse,siis tuleks hakata viga otsima termostaat,küttefilter,pihustid,turbo,egr jne.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
PlaanB
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 18 Sept 2018, 08:47

Re: S40 diisel keeldub koostööst

PostitusPostitas PlaanB » 09 Jaan 2020, 10:15

Ma annan igaks juhuks ka teada, et ma sain lõpuks teada, mis mu tibukesel viga oli ja sain ka lahenduse murele. Vabandan, et juba varem ei kirjutanud sellest. Nimelt hakkas ta mul kevadel väga suuri jamasid korraldama ja ei startinud lõpuks üldsegi. SaabiAntis, kus ma muidu temaga käisin, ei leidnud nad probleemi üles ja soovitasid pöörduda Volremi. Volremist sain samal päeval, kui auto sinna viidi, ka vastuse. Nimelt oli turboasendiandur katki ja see siis trikitas seal. Kahe nädala jooksul tehti auto korda ja pärast seda pole temaga mitte ühtegi jama olnud. Maksma läks see nali mulle koos diagnostika, juppide ja tööga 170 eurot.
Volvotar aastat 2018.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist