Tere!
Otsustasin ise proovida pidurivedelikku vahetada. Näinud netist videosi ja eestikeelseid õpetusi ning lugenud ka foorumit. Aga on ikka mõned küsimused.
1. Kõige suurem mure (võib-olla hirmul on suured silmad, ei tea) - kuidas vältida õhu sattumist süsteemi pidurivedeliku vahetamise ajal? Kas see, kui panna voolik anumasse koos vähese pidurivedelikuga, annab garantii, et õhk ei pääse sisse?
2. Kas õhk võib süsteemi sattuda peasilindri kohal olevast pidurivedeliku anumast? Saan aru, et vahetusprotsessi ajal peab pidurivedeliku anuma kaas maas olema (et juurde kallata), vastasel juhul vist tõmbab kaane vaakumisse?
3. Leidsin Tööriistamarketist sellise asja, aga ei raatsinud osta ikkagi
http://www.tooriistamarket.ee/et/vedeli ... masinatele Kas selline käsipump võimaldaks pidurivedelikku süsteemist välja pumbata? pidurivedeliku anumast? Autopoest ostsin täna igaks juhul veel pool liitrit pidurivedelikku juurde ja küsisin, mulle ütles müüja, et pumpa lihtsalt pedaaliga välja, et see kogus mis anumas on, on väga väike, kui sinna midagi jääb. Muidu mõned õpetused ütlevad, et tuleks võtta suurem kogus pipetiga välja
4. Suurimad vead, mis vahetuse käigus võib juhtuda? Kas protsess on õige- abiline vajutab pedaali alla, keeran nipli lahti, lasen välja, kui enam ei voola,nippel kinni, pedaal üles? Korrata protsessi uuesti, kuni must vedelik on asendunud uuega, alustades paremast tagumisest rattast, on nii?!?
Tänud kõigile, kes näpunäiteid jagavad. Põhjus miks ise vahetan on see, et tahan raha kokku hoida. aega vahetamiseks on, rahaga ei ole kiita.
Pidurivedeliku vahetus ja õhutamine/õhu sattumise välistamine süsteemi
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Pidurivedeliku vahetus ja õhutamine/õhu sattumise välistamine süsteemi
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Pidurivedeliku vahetus ja õhutamine/õhu sattumise välistamine süsteemi
1. Õhk ei saa voolikusse minna kui vooliku ots on õlis, tagasi tõmmatakse õli.
2. õli sisse valades pressib ta õhu välja, sest on kergem.
3 Sellist tööriista ei ole ma pidurite õhutamisel näinud.
4. Põhimõtteliselt küll, aga kui õhutad voolik õlipudelis, siis aitab kui abiline
annab märku, kui voolikust enam õhku ei tule ja keerab nipli kinni.
Järjekord on kõige kaugemast rattast lähimani.
2. õli sisse valades pressib ta õhu välja, sest on kergem.
3 Sellist tööriista ei ole ma pidurite õhutamisel näinud.
4. Põhimõtteliselt küll, aga kui õhutad voolik õlipudelis, siis aitab kui abiline
annab märku, kui voolikust enam õhku ei tule ja keerab nipli kinni.
Järjekord on kõige kaugemast rattast lähimani.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Pidurivedeliku vahetus ja õhutamine/õhu sattumise välistamine süsteemi
Vahetasin ise osaliselt oma pidurivedeliku. Kahekesi palju lihtsam, aga saab ka üksi.
Võtsin läbipaistva vooliku, puurisin pudelikorki augu ja teipisin seestpoolt vooliku paksemaks, et ta pudeli põhjast kõrgemale ei tõuseks.
Hoidsin auto töös, et pidurivõimendi aitaks.
Kõigepealt oleks hea vahetada anumas õli ära, et kohe hakkaks puhas vedelik silindrisse jooksma. Väikese tilga jätsin ikka põhja enne uuega täitmist.
Siis võtsin paraja pikkusega pulga, et see hoiaks juhiistme vastu toetades pedaali all ja läksin ise avasin nipli. Siis kui enam ei voola panin nippli kinni, lasin pedaali üles ja vajutasin uuesti ja nii kordasin. Kui pudelisse juba hakkab õli kogunema, siis saab aimu, millal peaks hakkama anumasse juurde valama, aga pidevalt kontrollimine ei tee paha.
Sain oma pidurid väga heaks ja tihkeks sellega igatahes.
Väga lihtne protsess iseenesest, õhku tuli ka igast sadulast mõni mull.
Kindlasti koos on kiirem ja lõbusam, aga kui väga vaja, saab ka üksi.
Võtsin läbipaistva vooliku, puurisin pudelikorki augu ja teipisin seestpoolt vooliku paksemaks, et ta pudeli põhjast kõrgemale ei tõuseks.
Hoidsin auto töös, et pidurivõimendi aitaks.
Kõigepealt oleks hea vahetada anumas õli ära, et kohe hakkaks puhas vedelik silindrisse jooksma. Väikese tilga jätsin ikka põhja enne uuega täitmist.
Siis võtsin paraja pikkusega pulga, et see hoiaks juhiistme vastu toetades pedaali all ja läksin ise avasin nipli. Siis kui enam ei voola panin nippli kinni, lasin pedaali üles ja vajutasin uuesti ja nii kordasin. Kui pudelisse juba hakkab õli kogunema, siis saab aimu, millal peaks hakkama anumasse juurde valama, aga pidevalt kontrollimine ei tee paha.
Sain oma pidurid väga heaks ja tihkeks sellega igatahes.
Väga lihtne protsess iseenesest, õhku tuli ka igast sadulast mõni mull.
Kindlasti koos on kiirem ja lõbusam, aga kui väga vaja, saab ka üksi.
Re: Pidurivedeliku vahetus ja õhutamine/õhu sattumise välistamine süsteemi
Oldschool79 kirjutas:Tere!
Suurimad vead, mis vahetuse käigus võib juhtuda?
Kõige halvem asi mis juhtuda saab on see kui mõni nippel ära murdub avades, enne traatharjaga puhtaks, roostesurma ja paar koputust haamriga nipli peale. Lahti keera korraliku padruniga, mitte lehtvõtmega.
Üks soovitus veel, kasuta kummikindaid, piduriõli on jõle mürk, vähemalt minul hakkab nahale sattudes kohe kipitama
Re: Pidurivedeliku vahetus ja õhutamine/õhu sattumise välistamine süsteemi
Silmas on pidurivedelik kõige mõnusam.
Poleerin läigestan vahatan
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Pidurivedeliku vahetus ja õhutamine/õhu sattumise välistamine süsteemi
Niplite rikkumine ilmselt suurim risk. Võid ka alarõhupumbaga alt välja tõmmata ja lihtsalt potist peale valada. Kui masinas vana.õli, siis värvivahe näha. Alarõhu käsipumpa saan laenata.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Pidurivedeliku vahetus ja õhutamine/õhu sattumise välistamine süsteemi
Kui säästupumpa vaja siis K-rautast või saranasest poest meeter seda läbipaistvat voolikut ja apteegist süstal. Läheb alla 1€ (va ajakulu) ning saab igasuguseid mitte survestatud anumaid pealtpoolt tühjendada auto küljes. Vahel joppab ja saab ka suuremaid 50 või 100ml süstlaid tavapärasemate 20ml asemel.
S60, diisel, manuaal, D5244T7, 93 kW, model year 2007, Liigub tallinnas
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist