760/780/960 Nivomat conversion

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas ddig » 22 Jaan 2018, 20:54

Teema põgusalt varemgi läbi käinud aga kuna mul nüüd ühel autol peale ööpäevast tõstukil rippumist mõlemad Nivomat amordid viimased aurud välja lasid ning enam autot üles tõsta ei jaksa, siis on viimane aeg asjale mingi loogiline lahendus leida.

Üks lahendus on iseenesest olemas https://www.ipdusa.com/products/6323/10 ... gas-shocks
... aga asja teeb ülimalt ebameeldivaks lisanduv transpordikulu ja tollitasud, mis hinna enam-vähem kahega korrutavad. Siin tekib juba kiusatus lihtsamat teed minna ja sama raha eest uued Nivomatid osta.

Olles juba pikemat aega sel teemal kukalt süganud ei näe ma muud võimalust, kui tuvastada originaalvedru parameetrid (kõik mõõdud ja kandevõime), tuletada kuidagi milline peaks olema mitte-Nivomat´i kandevõime ning siis jääb veel vaid väike samm minna - tuvastada millise auto vedrud on piisavalt sarnaste parameetritega :-)

Üks 960 müügikuulutus kunagi jutustas, et tagavedrud on asendatud Volga vedrudega, kuid seda infot kontrollida pole olnud võimalust.

Kas kellelgi on olnud võimalus sama asi juba ära lahendada ning teab lahkesti jagada sobilike asendusvedrude andmeid?

Või on kusagil olemas maagiline sirvitav andmebaas (väga paljude) autode vedrude andmetega, kust loogilise pingutusega saaks asendused välja valida.

Mul oleks kohe kahele autole huvi sellised osta/paigaldada ning paaril tuttaval võib koheselt sama huvi tekkida niipea kui lahendus olemas on. Samuti pole ju teada palju selliseid autosid veel võib õuele sattuda ...

P.S. 760-e puhul on teema aktuaalne alates 88a mudelipõlvkonnast e. sedaankerega autodest mis on Multi-Link tagavedrustusega.
P.P.S. 960-e puhul räägime ainult esimesest põlvkonnast e. 91-94 tootmises olnud sedaanidest, mis tulid tehasest ainult Nivomat´idega.
P.P.P.S. 960 teist põlvkonda (95-98) see teema otseselt ei puuduta, sest seda tuli tehasest nii Nivomat kui ka tavalise vedruga ja väsinud Nivomatide puhul on võimalus tagavedru ära vahetada originaaldetaili vastu.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4312
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas Iceman » 22 Jaan 2018, 21:52

IPD tootevalikust asju saab Euroopast ka osta. http://www.europeantuning.nl/ on nende ametlik edasimüüja. Ma olen korduvalt sealt IPD asju võtnud, viimati isegi detsembris.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1119
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas Klamber » 23 Jaan 2018, 13:00

Ise sirvin vahel seda kataloogi: https://www.upload.ee/files/10421125/lesjofors_coil_2013_id527.pdf.html

Ma ei oska öelda, ilmselt see info päris 1:1 ei kattu aga põhimõte võiks kehtida. Vana AWD puhul on vedrud vastavalt tava/nivo: paksus 12/13mm, jäikus 3,9/5,5 kg/mm ja pikkus 348/335mm, keerdude arv ja läbimõõt sama. Ehk siis vaatad kuskil 1,4korda jäigema vedru ja proovid ära, pärast kalibreerid relaka või seibiga kõrguse parajaks. Netist mõni vedrukalkulaator aitab ka teooriat kinnitada.

Edit:link parandatd
Viimati muutis Klamber, 30 Aug 2019, 10:29, muudetud 1 kord kokku.

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas C4V6 » 23 Jaan 2018, 22:36

Igasuguste selliste vedrude ongelmad aitaks hoobilt lahendada mingi suure vedrutootja (nagu eelmises postis olev lesjöförs) kataloogi mõõtude osa mis on excelisse pandud.
Pikkus - läbimõõt- traadi läbimõõt - keerdude arv - ja vedru tegomoe tüüp.
Ma praegu olen ddigile siin sirvinud ja silme eest virvendab.
Meil endal oli kastikale vaja värdjas mõõdus vedrsusid mis lõppkokkuvõttes peaks stardis nina üles lükkama aga vabal ajal võiks suuta hoida.
Vot see oli otsimine ja kalukeerimine. üle kahe nädala jutti rubiitasin ajusid.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas ddig » 24 Jaan 2018, 09:26

Tänud heade vihjete eest!

IPD asjade hind muutub läbi EU tarnija oluliselt mõistlikumaks. Seal jääb see mure, et vedru kohta ei ole spec´i, seega pole võimalik oletada, kui jäik/kõrge auto võiks peale vedruvahetust olla.

Kammisin Lesjöforsi kataloogis kõik CC vedrude mõõdud läbi ning parimatena jäid hetkel sõelale:
Jeep GC 99- Esivedru
Kood 40 421 03 Traat 13,5 Vedru 124 Pikkus 390
või
Kood 40 421 06 Traat 14,25 Vedru 125 Pikkus 401

Kui Tanel midagi põnevamat ei leia, siis teen ühega nendest proovi.

Volvo enda Nivomat vedru on vastavalt
Kood 42 958 09 Traat 12,0 Vedru 125 Pikkus 392
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas ddig » 24 Jaan 2018, 12:29

Mõõtsin Volvo vedrukausid üle ning kausside diameeter tugipinna lähedalt on 130mm. Tänud ksf TiGro´le!

Turvaline oleks ilmselt jätta mm või paar varu, et vastu kausiserva hõõruma ei hakkaks.

See lisab valikusse näiteks
Toyota LC LJ70 90-95 Esivedru
40 925 40 Traat 13 Vedru 129 Pikkus 390

Lada 2101-2107 71-92 Tagavedru Heavy Duty
42 470 06 Traat 13,25 Vedru 127 Pikkus 415
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1069
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas kloox » 24 Jaan 2018, 19:07

Aga seltsimehed poolamaal taastavad amorte ju ja annavad garantiigi. http://www.nagengast.pl/index-en.html
Ei tea kiita ega laita,aga äkki mõistlik lahendus?
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas ddig » 24 Jaan 2018, 22:13

Mõte on huvitav. Mul mõned poolkõvad Nivomatid kusagil vedelevad. Peab neile kirjutama ja asja uurima.

Hetkel said tellitud Niva vedrud, mis peaks paari päevaga kohale jõudma. Loodetavasti saab järgmisel nädalal juba muljetada.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas ddig » 27 Jaan 2018, 12:29

Eile läksid tellitud Niva vedrud autole alla ning esmamulje on väga hea.

Lesjöforsi vastav tootekood on 42 470 02 kuid tellitud said hoopis Kyb´i omad, tootekood RA6479. Andmed vastavalt:
Traat 13 Vedru 128,5 Pikkus 423

Enne ja pärast:
PiltPilt

Enam-vähem toimivate amortidega oli nii:
Pilt
Pilt


Hetkel on lahendamata veel amortide asendamise küsimus. Kuna minu omadel "pumba"-funtsioon oli täielikult kadunud aga stabiliseerivad endiselt, siis ma jätsin praegu samad amordid. Kui nüüd on vaja amorte vahetada, siis tuleb alumise kinnituse ja amordi pikkuse küsimus samuti ära lahendada.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

C4V6
Foorumlane
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Okt 2013, 14:04
Asukoht: Kilulinn
Kontakt:

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas C4V6 » 29 Aug 2019, 22:35

Tervist,
Mul oleks hädasti seda lesjö kataloogi veel vaja. Upload link ei tööta enam

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: 760/780/960 Nivomat conversion

PostitusPostitas ddig » 18 Apr 2024, 21:31

Teisele Multi-Link I autole said eelmine aasta prooviks alla pandud eespool mainitud Cherokee vedrud, mis olid lähteandmetega:
Kood 40 421 06 Traat 14,25 Vedru 125 Pikkus 401

Need osutusid selgelt liiga kangeteks ning lükkasid amordid lõpuni välja. Kuna auto jäi mõneks ajaks selles konfiguratsioonis seisma, siis sellega said ka loetud nende elupäevad.
Hetkel läksid alla originaalvedrud aga kuna amordid sisuliselt enam ei kanna, siis hetkel tagaots üsna madalal ja koormat ei kannata üldse peale võtta.
Üks amort veel natuke suudab peale mõningast sõitu saba kergitada, teine paistab elavat puhtalt esimese toel läbi stabilisaatorvarda.

Tellitud said nüüd samuti eespool nimetatud GC vedrud, sedakorda lähteandmetega:
Kood 40 421 03 Traat 13,5 Vedru 124 Pikkus 390

Lootus on selline, et kui 13,0 traat on natuke liiga pehme ja 14,3 traat on selgelt liiga kange, siis ehk see 13,5 osutub päästvaks õlekõrreks.

E: Eespool jutuks olnud Lesjöfors´i keerdvedrude 2019 kataloog on endiselt netist leitav https://www.vallilantakomo.fi/storage/e ... e-2019.pdf
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist